Educació convoca beques per a afavorir la incorporació de les dones a 41 cicles d’FP

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport convoca beques de fins a 600 euros cadascuna amb l’objectiu de fomentar l’accés de les alumnes a 41 cicles formatius de Formació Professional Bàsica i grau mitjà i superior de les famílies professionals d’Electricitat i Electrònica, Energia i Aigua, Fabricació Mecànica, Instal·lació i Manteniment, i Transport i Manteniment […]

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport convoca beques de fins a 600 euros cadascuna amb l’objectiu de fomentar l’accés de les alumnes a 41 cicles formatius de Formació Professional Bàsica i grau mitjà i superior de les famílies professionals d’Electricitat i Electrònica, Energia i Aigua, Fabricació Mecànica, Instal·lació i Manteniment, i Transport i Manteniment de Vehicles, en centres educatius públics valencians.

Es tracta de cicles amb una presència femenina escassa, però que presenten una bona inserció professional. Per això, estes ajudes tracten de fomentar la incorporació de la dona a un nínxol amb un potencial laboral elevat.

Es preveu una inversió de 100.000 euros, un 1,8 % més que el curs anterior, en ajudes que oscil·len entre un màxim de 600 euros i un mínim de 400 euros. Això permet atorgar un mínim de 166 beques de 600 euros o, en el cas que hi haja més demanda, un màxim de 250 ajudes de 400 euros.

Cal destacar que esta subvenció per a ajudar les dones a incorporar-se a cicles d’FP masculinitzats és compatible amb qualsevol altra subvenció o beca.

Els requisits per a gaudir d’esta ajuda són que les aspirants estudien en un centre públic i que en este curs 2020-2021 hagen estat matriculades, per primera vegada, en el primer curs d’algun dels 41 cicles formatius d’FP Bàsica o de grau mitjà o superior de les cinc famílies professionals esmentades.

El passat curs 2019-2020 Educació de la Generalitat va concedir 129 beques de 600 euros amb una inversió total de 77.400 euros, un 19 % més que en el curs 2018-2019.

La tramitació i la presentació de sol·licituds s’han de realitzar per mitjans electrònics en la plataforma de tramitació de la Generalitat (http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=14700). Per a realitzar la tramitació electrònica, les alumnes poden fer servir qualsevol dels certificats admesos per la seu electrònica de la Generalitat, o mitjançant usuària i contrasenya prèviament registrada en https://clave.gob.es/clave_home/clave.html.

Tota la informació es troba recollida en la següent resolució publicada en el DOGV: https://dogv.gva.es/datos/2021/07/05/pdf/2021_7248.pdf. El termini de presentació de sol·licituds serà des de l’11 fins al 30 de juliol, tots dos inclosos.

Llista de cicles per cadascuna de les cinc famílies professionals

 

Poden optar a la beca per la família d’Electricitat i Electrònica les alumnes dels centres públics que durant este curs s’hagen matriculat per primera volta en algun d’estos 9 cicles: títol professional bàsic en Electricitat i Electrònica, títol professional bàsic en Instal·lacions Electrotècniques i Mecànica, tècnica en Instal·lacions de Telecomunicacions, tècnica en Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques, tècnica superior en Automatització i Robòtica Industrial, tècnica superior en Electromedicina Clínica, tècnica superior en Manteniment Electrònic, tècnica superior en Sistemes de Telecomunicacions i Informàtics, i tècnica superior en Sistemes Electrotècnics i Automatitzats.

En la família d’Energia i Aigua els cicles en què es pot demanar la beca són tres: tècnica en Xarxes i Estacions de Tractament d’Aigües, tècnica superior en Eficiència Energètica i Energia Solar Tèrmica, i tècnica superior en Energies Renovables.

La família de Fabricació Mecànica inclou 11 cicles: títol professional bàsic en Fabricació d’Elements Metàl·lics, títol professional bàsic en Fabricació i Muntatge, tècnica en Conformació per Emmotlament de Metalls i Polímers, tècnica en Joieria, tècnica en Mecanitzat, tècnica en Soldadura i Caldereria, tècnica superior en Construccions Metàl·liques, tècnica superior en Disseny en Fabricació Mecànica, tècnica superior en Òptica d’Ulleres, tècnica superior en Programació de la Producció en Fabricació Mecànica, i tècnica superior en Programació de la Producció en Emmotlament de Metalls i Polímers.

En la família d’Instal·lació i Manteniment són objecte d’ajudes 8 cicles: títol professional bàsic en Manteniment d’Habitatges, tècnica en Instal·lacions de Producció de Calor, tècnica en Instal·lacions Frigorífiques i de Climatització, tècnica en Manteniment Electromecànic, tècnica superior en Desenvolupament de Projectes d’Instal·lacions Tèrmiques i de Fluids, tècnica superior en Manteniment d’Instal·lacions Tèrmiques i de Fluids, tècnica superior en Mecatrònica Industrial, i tècnica superior en Prevenció de Riscos Professionals.

Pel que fa a la família de Transport i Manteniment de Vehicles, hi ha 10 cicles en què es pot demanar l’ajuda: títol professional bàsic en Manteniment d’Embarcacions Esportives i de Recreació, títol professional bàsic en Manteniment de Vehicles, tècnica en Carrosseria, tècnica en Conducció de Vehicles de Transport per Carretera, tècnica en Electromecànica de Maquinària, tècnica en Electromecànica de Vehicles Automòbils, tècnica superior en Automoció, tècnica superior en Manteniment Aeromecànic d’Avions amb Motor de Turbina, tècnica superior en Manteniment Aeromecànic d’Helicòpters amb Motor de Turbina, i tècnica superior en Manteniment de Sistemes Electrònics i Aviònics en Aeronaus.

 

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.