Educació convoca beques per a afavorir la incorporació de les dones a 41 cicles d’FP

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport convoca beques de fins a 600 euros cadascuna amb l’objectiu de fomentar l’accés de les alumnes a 41 cicles formatius de Formació Professional Bàsica i grau mitjà i superior de les famílies professionals d’Electricitat i Electrònica, Energia i Aigua, Fabricació Mecànica, Instal·lació i Manteniment, i Transport i Manteniment de Vehicles, en centres educatius públics valencians.

Es tracta de cicles amb una presència femenina escassa, però que presenten una bona inserció professional. Per això, estes ajudes tracten de fomentar la incorporació de la dona a un nínxol amb un potencial laboral elevat.

Es preveu una inversió de 100.000 euros, un 1,8 % més que el curs anterior, en ajudes que oscil·len entre un màxim de 600 euros i un mínim de 400 euros. Això permet atorgar un mínim de 166 beques de 600 euros o, en el cas que hi haja més demanda, un màxim de 250 ajudes de 400 euros.

Cal destacar que esta subvenció per a ajudar les dones a incorporar-se a cicles d’FP masculinitzats és compatible amb qualsevol altra subvenció o beca.

Els requisits per a gaudir d’esta ajuda són que les aspirants estudien en un centre públic i que en este curs 2020-2021 hagen estat matriculades, per primera vegada, en el primer curs d’algun dels 41 cicles formatius d’FP Bàsica o de grau mitjà o superior de les cinc famílies professionals esmentades.

El passat curs 2019-2020 Educació de la Generalitat va concedir 129 beques de 600 euros amb una inversió total de 77.400 euros, un 19 % més que en el curs 2018-2019.

La tramitació i la presentació de sol·licituds s’han de realitzar per mitjans electrònics en la plataforma de tramitació de la Generalitat (http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=14700). Per a realitzar la tramitació electrònica, les alumnes poden fer servir qualsevol dels certificats admesos per la seu electrònica de la Generalitat, o mitjançant usuària i contrasenya prèviament registrada en https://clave.gob.es/clave_home/clave.html.

Tota la informació es troba recollida en la següent resolució publicada en el DOGV: https://dogv.gva.es/datos/2021/07/05/pdf/2021_7248.pdf. El termini de presentació de sol·licituds serà des de l’11 fins al 30 de juliol, tots dos inclosos.

Llista de cicles per cadascuna de les cinc famílies professionals

 

Poden optar a la beca per la família d’Electricitat i Electrònica les alumnes dels centres públics que durant este curs s’hagen matriculat per primera volta en algun d’estos 9 cicles: títol professional bàsic en Electricitat i Electrònica, títol professional bàsic en Instal·lacions Electrotècniques i Mecànica, tècnica en Instal·lacions de Telecomunicacions, tècnica en Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques, tècnica superior en Automatització i Robòtica Industrial, tècnica superior en Electromedicina Clínica, tècnica superior en Manteniment Electrònic, tècnica superior en Sistemes de Telecomunicacions i Informàtics, i tècnica superior en Sistemes Electrotècnics i Automatitzats.

En la família d’Energia i Aigua els cicles en què es pot demanar la beca són tres: tècnica en Xarxes i Estacions de Tractament d’Aigües, tècnica superior en Eficiència Energètica i Energia Solar Tèrmica, i tècnica superior en Energies Renovables.

La família de Fabricació Mecànica inclou 11 cicles: títol professional bàsic en Fabricació d’Elements Metàl·lics, títol professional bàsic en Fabricació i Muntatge, tècnica en Conformació per Emmotlament de Metalls i Polímers, tècnica en Joieria, tècnica en Mecanitzat, tècnica en Soldadura i Caldereria, tècnica superior en Construccions Metàl·liques, tècnica superior en Disseny en Fabricació Mecànica, tècnica superior en Òptica d’Ulleres, tècnica superior en Programació de la Producció en Fabricació Mecànica, i tècnica superior en Programació de la Producció en Emmotlament de Metalls i Polímers.

En la família d’Instal·lació i Manteniment són objecte d’ajudes 8 cicles: títol professional bàsic en Manteniment d’Habitatges, tècnica en Instal·lacions de Producció de Calor, tècnica en Instal·lacions Frigorífiques i de Climatització, tècnica en Manteniment Electromecànic, tècnica superior en Desenvolupament de Projectes d’Instal·lacions Tèrmiques i de Fluids, tècnica superior en Manteniment d’Instal·lacions Tèrmiques i de Fluids, tècnica superior en Mecatrònica Industrial, i tècnica superior en Prevenció de Riscos Professionals.

Pel que fa a la família de Transport i Manteniment de Vehicles, hi ha 10 cicles en què es pot demanar l’ajuda: títol professional bàsic en Manteniment d’Embarcacions Esportives i de Recreació, títol professional bàsic en Manteniment de Vehicles, tècnica en Carrosseria, tècnica en Conducció de Vehicles de Transport per Carretera, tècnica en Electromecànica de Maquinària, tècnica en Electromecànica de Vehicles Automòbils, tècnica superior en Automoció, tècnica superior en Manteniment Aeromecànic d’Avions amb Motor de Turbina, tècnica superior en Manteniment Aeromecànic d’Helicòpters amb Motor de Turbina, i tècnica superior en Manteniment de Sistemes Electrònics i Aviònics en Aeronaus.

 

Últimes notícies

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.