Educació obri el termini per a sol·licitar el Bo Infantil per a xiquets de 0 a 3 anys

Professores i alumnes a les aules de la Llar d'Infants del Petit Claret de Valls

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat en el ‘Diari Oficial de la Generalitat Valenciana’ la convocatòria d’ajudes del Bo infantil per al pròxim curs 2021-2022 destinada a les famílies que escolaritzen els fills i filles de 0 a 3 anys en escoletes privades i en els trams 0-1 i 1-2 de les escoletes municipals.

 

Presentació de sol·licituds del Bo infantil

Les famílies de l’alumnat de 0-3 anys matriculat en centres privats de primer cicle d’Educació Infantil, de 0-1 i d’1-2 anys matriculat en escoletes municipals per al pròxim curs 2021-2022 poden presentar la sol·licitud des del dimecres 23 de juny fins al dilluns 12 de juliol al seu centre educatiu.

La sol·licitud estarà a la disposició de les persones interessades en l’apartat ‘Beques, ajudes i subvencions’ de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) o directament en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es/va/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo).

Les famílies que sol·liciten l’ajuda hauran de signar les sol·licituds manualment i entregar-les, juntament amb la documentació requerida, al centre en què estiga matriculat el fill o filla.

Aquells sol·licitants que ja s’han beneficiat del Bo infantil en cursos anteriors només hauran d’entregar la sol·licitud. No obstant això, en els casos en què la situació familiar haja variat respecte del curs anterior, també s’haurà d’entregar la documentació preceptiva.

Educació tindrà en compte la renda familiar com a criteri principal per a la concessió de les ajudes.

L’import de l’ajuda que corresponga a cada família es determinarà en funció de la renda ‘per capita’ familiar de l’exercici 2019.

Tota la informació respecte al Bo infantil es pot trobar en l’enllaç següent: https://ceice.gva.es/va/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo?platform=hootsuite.

La convocatòria del DOGV es pot consultar en este enllaç: https://dogv.gva.es/datos/2021/06/22/pdf/2021_6943.pdf.

 

 

Aument de les ajudes econòmiques 

 

El departament del conseller Vicent Marzà invertirà 61 milions d’euros en ajudes econòmiques per al Bo infantil durant el pròxim curs 2021-2022, cinc milions i mig d’euros més que en el curs actual.

Amb este augment del 10 %, la Conselleria dobla la inversió destinada al Bo infantil respecte al pressupost assignat el curs 2014-2015, que va ser de 27,2 milions d’euros.

Entre 2015 i 2021 la inversió en el Bo infantil per part de la Conselleria s’ha més que duplicat tot i que la natalitat valenciana ha caigut vora un 20 %, Així, per exemple, en 2020 nasqueren al nostre territori vora 8.000 xiquets i xiquetes menys.

El pròxim curs, destaca Marzà, “les famílies tindran més ajudes que mai per a escolaritzar els fills i filles en el tram 0-3 anys en escoletes privades o municipals, independentment de la seua situació econòmica.

Accedir al tram 0-3 ja no és un luxe, és un dret que garanteix la igualtat d’oportunitats.

D’una banda, perquè des de fa sis cursos hem ampliat moltíssim les aules gratuïtes de 2 anys; i de l’altra, perquè hem augmentat cada curs els fons destinats al Bo infantil amb l’objectiu que les famílies puguen fer front econòmicament a l’escolarització en escoletes privades i en els trams 0-1 i 1-2 de les escoletes municipals.

Amb això acompanyem també la xarxa privada d’escoletes infantils, ja que cada curs guanyen alumnat perquè és factible accedir-hi”.

L’alumnat beneficiari del Bo infantil el pròxim curs seran les xiquetes i xiquets nascuts en 2019, 2020 i 2021 matriculats en centres privats de primer cicle d’Educació Infantil, així com l’alumnat de 0-1 i 1-2 anys matriculat en escoles municipals valencianes per al curs 2021-2022.

L’ajuda màxima per al tram de 2 a 3 anys s’incrementa fins als 220 euros mensuals, 40 euros més que en el curs actual. Mentre que en la resta d’edat es mantenen les ajudes màximes i mínimes establides per l’actual curs:

Bo Infantil

A més, cal recordar que l’alumnat del tram 2-3 anys de les escoletes municipals disposa d’aules gratuïtes, igual que les escoletes de la Generalitat en el tram de 0-3 i les aules gratuïtes de 2 anys establides en centres educatius públics d’Infantil i Primària.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.