14.6 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula a les escoles oficials d’idiomes per al pròxim curs

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat en el DOGV (https://dogv.gva.es/datos/2022/05/25/pdf/2022_4481.pdf) el calendari d’admissió i matriculació per al curs 2022-2023 a les escoles oficials d’idiomes (EOI) d’Educació de la Generalitat. Aquesta xarxa d’EOI, que està present en 68 municipis a través de 74 ubicacions diferents entre seus principals i seccions, permet aprendre 17 llengües: alemany, anglés, àrab, èuscar, francés, grec, italià, japonés, portugués, romanés, rus, xinés, neerlandés, finés, polonés, valencià i espanyol per a estrangers.

El procés telemàtic per a sol·licitar plaça a les escoles oficials d’idiomes estarà obert en el web telematricula.es en fase ordinària des de les 12.00 hores del 20 de juny fins a les 23.59 hores del 4 de juliol. L’admissió s’obrirà de nou en convocatòria extraordinària en setembre, en aquest cas des de les 12.00 hores del dia 15 fins a les 23.59 hores del dia 18.

Es poden presentar, en una única sol·licitud telemàtica, un màxim de 50 combinacions en les quals estaran indicats l’idioma, l’EOI triada, la seua ubicació, el nivell, el curs i la franja horària que més s’ajuste a les preferències de les persones sol·licitants en un màxim de tres idiomes.

La novetat d’enguany és que les persones admeses tindran l’opció de formalitzar la matrícula de manera telemàtica si l’EOI en la qual han obtingut plaça ha activat aquesta possibilitat. Així, en totes les EOI la formalització de la matrícula en convocatòria ordinària es podrà fer de manera presencial de l’11 al 29 de juliol. No obstant, en aquelles EOI que faciliten a l’alumnat la remissió de la documentació per via telemàtica, la formalització es podrà fer per Internet de l’11 al 15 de juliol.

Els resultats de l’adjudicació de vacants en convocatòria ordinària es podran consultar en telematricula.es el 8 de juliol. Les persones admeses que estiguen interessades a formalitzar la matrícula de manera telemàtica hauran de verificar en el web de l’EOI que els ha sigut assignada si aquesta opció és possible.

En el cas de la convocatòria extraordinària de setembre, els resultats de l’adjudicació estaran disponibles en telematricula.es el 21 de setembre. Del 21 al 29 de setembre, les persones candidates que hagen obtingut plaça podran formalitzar la matrícula de manera presencial a l’EOI assignada. A les EOI que faciliten a l’alumnat la remissió de la documentació per via telemàtica, el període d’enviament de la documentació serà del 21 al 25 de setembre.

Els cursos gratuïts per al professorat s’amplien amb el francés

Pel que fa al personal docent als centres educatius valencians sostinguts amb fons públics, la Conselleria d’Educació recorda que tenen al seu abast el Pla integral d’aprenentatge de llengües per al professorat (PIALP), que els permet accedir als cursos de les EOI de manera gratuïta per tal de millorar el seu nivell d’idiomes.

La novetat del PIALP per al pròxim curs 2022-2023 és que als cursos d’anglés i valencià que ja s’estan oferint al professorat des de fa cinc anys, ara s’hi suma el francés. El professorat interessat a participar en les accions formatives del PIALP haurà de completar una sol·licitud telemàtica per mitjà de la plataforma Ovidoc, l’oficina virtual del docent (https://acces.edu.gva.es/sso/login.xhtml).

El termini de presentació de sol·licituds per als cursos gratuïts d’anglés, valencià i francés per al professorat del PIALP de nou ingrés estarà obert en la plataforma Ovidoc des de les 12.00 hores del 26 de maig fins a les 23.59 hores del 6 de juny, i les llistes de persones admeses es publicaran a partir del 15 de juny.

Prova de nivell

Aquelles persones aspirants que hagen de superar una prova de nivell per a incorporar-se a qualsevol curs de les EOI trobaran en el web dels centres (https://eoi.gva.es/va/centres) tant el calendari establit per cada EOI, com el procediment de preinscripció a la prova de nivell, la informació necessària sobre el pagament de la taxa i la manera de formalitzar la matrícula.

Aquesta prova de nivell es farà en setembre en els dies que determine cada EOI. No obstant, totes les escoles han de publicar els respectius resultats abans de les 15.00 hores del dia 16 de setembre, perquè les persones aspirants puguen fer la sol·licitud telemàtica d’admissió en la convocatòria extraordinària.

Tota la informació sobre l’admissió per al pròxim curs estarà disponible pròximament en el portal web de les EOI (https://eoi.gva.es/va/admissio-i-matricula). L’oferta inclou cursos de 120 hores, amb quatre hores a la setmana, repartides en dos sessions de dos hores. També hi ha la possibilitat de cursos complementaris de 30 a 60 hores distribuïdes en sessions de dos hores setmanals, de caràcter molt més pràctic.

Últimes notícies

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.