Educació publica el calendari d’admissió i matrícula a les escoles oficials d’idiomes per al pròxim curs

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat en el DOGV (https://dogv.gva.es/datos/2022/05/25/pdf/2022_4481.pdf) el calendari d’admissió i matriculació per al curs 2022-2023 a les escoles oficials d’idiomes (EOI) d’Educació de la Generalitat. Aquesta xarxa d’EOI, que està present en 68 municipis a través de 74 ubicacions diferents entre seus principals i seccions, permet aprendre 17 llengües: alemany, anglés, àrab, èuscar, francés, grec, italià, japonés, portugués, romanés, rus, xinés, neerlandés, finés, polonés, valencià i espanyol per a estrangers.

El procés telemàtic per a sol·licitar plaça a les escoles oficials d’idiomes estarà obert en el web telematricula.es en fase ordinària des de les 12.00 hores del 20 de juny fins a les 23.59 hores del 4 de juliol. L’admissió s’obrirà de nou en convocatòria extraordinària en setembre, en aquest cas des de les 12.00 hores del dia 15 fins a les 23.59 hores del dia 18.

Es poden presentar, en una única sol·licitud telemàtica, un màxim de 50 combinacions en les quals estaran indicats l’idioma, l’EOI triada, la seua ubicació, el nivell, el curs i la franja horària que més s’ajuste a les preferències de les persones sol·licitants en un màxim de tres idiomes.

La novetat d’enguany és que les persones admeses tindran l’opció de formalitzar la matrícula de manera telemàtica si l’EOI en la qual han obtingut plaça ha activat aquesta possibilitat. Així, en totes les EOI la formalització de la matrícula en convocatòria ordinària es podrà fer de manera presencial de l’11 al 29 de juliol. No obstant, en aquelles EOI que faciliten a l’alumnat la remissió de la documentació per via telemàtica, la formalització es podrà fer per Internet de l’11 al 15 de juliol.

Els resultats de l’adjudicació de vacants en convocatòria ordinària es podran consultar en telematricula.es el 8 de juliol. Les persones admeses que estiguen interessades a formalitzar la matrícula de manera telemàtica hauran de verificar en el web de l’EOI que els ha sigut assignada si aquesta opció és possible.

En el cas de la convocatòria extraordinària de setembre, els resultats de l’adjudicació estaran disponibles en telematricula.es el 21 de setembre. Del 21 al 29 de setembre, les persones candidates que hagen obtingut plaça podran formalitzar la matrícula de manera presencial a l’EOI assignada. A les EOI que faciliten a l’alumnat la remissió de la documentació per via telemàtica, el període d’enviament de la documentació serà del 21 al 25 de setembre.

Els cursos gratuïts per al professorat s’amplien amb el francés

Pel que fa al personal docent als centres educatius valencians sostinguts amb fons públics, la Conselleria d’Educació recorda que tenen al seu abast el Pla integral d’aprenentatge de llengües per al professorat (PIALP), que els permet accedir als cursos de les EOI de manera gratuïta per tal de millorar el seu nivell d’idiomes.

La novetat del PIALP per al pròxim curs 2022-2023 és que als cursos d’anglés i valencià que ja s’estan oferint al professorat des de fa cinc anys, ara s’hi suma el francés. El professorat interessat a participar en les accions formatives del PIALP haurà de completar una sol·licitud telemàtica per mitjà de la plataforma Ovidoc, l’oficina virtual del docent (https://acces.edu.gva.es/sso/login.xhtml).

El termini de presentació de sol·licituds per als cursos gratuïts d’anglés, valencià i francés per al professorat del PIALP de nou ingrés estarà obert en la plataforma Ovidoc des de les 12.00 hores del 26 de maig fins a les 23.59 hores del 6 de juny, i les llistes de persones admeses es publicaran a partir del 15 de juny.

Prova de nivell

Aquelles persones aspirants que hagen de superar una prova de nivell per a incorporar-se a qualsevol curs de les EOI trobaran en el web dels centres (https://eoi.gva.es/va/centres) tant el calendari establit per cada EOI, com el procediment de preinscripció a la prova de nivell, la informació necessària sobre el pagament de la taxa i la manera de formalitzar la matrícula.

Aquesta prova de nivell es farà en setembre en els dies que determine cada EOI. No obstant, totes les escoles han de publicar els respectius resultats abans de les 15.00 hores del dia 16 de setembre, perquè les persones aspirants puguen fer la sol·licitud telemàtica d’admissió en la convocatòria extraordinària.

Tota la informació sobre l’admissió per al pròxim curs estarà disponible pròximament en el portal web de les EOI (https://eoi.gva.es/va/admissio-i-matricula). L’oferta inclou cursos de 120 hores, amb quatre hores a la setmana, repartides en dos sessions de dos hores. També hi ha la possibilitat de cursos complementaris de 30 a 60 hores distribuïdes en sessions de dos hores setmanals, de caràcter molt més pràctic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.