Educació crea sis escoles infantils gratuïtes per al tram de 0-3 anys

La Conselleria d’Educació ha ampliat, per al pròxim curs 2022-2023, la xarxa d’escoletes infantils de la Generalitat del tram 0-3 anys amb sis centres més, que sumen un total de 289 places gratuïtes des dels 0 fins als 3 anys. Es tracta de dos escoletes de nova creació, una d’aquestes al Perelló de Sueca i l’altra a Villar del Arzobispo. Els altres quatre centres són les escoletes de Càrcer, la Pobla Llarga, Senyera i Betxí, que passen a ser de titularitat de la Generalitat i, per tant, totalment gratuïtes en tots els trams d’edat.

Amb aquestes noves incorporacions, la xarxa d’escoletes de la Generalitat comptarà, al setembre, amb 60 centres, quasi el doble de les 33 que hi havia en 2015. Concretament estarà integrada per 26 escoletes ubicades en 17 municipis de les comarques d’Alacant; 8 en 7 municipis de les comarques de Castelló i 26 repartides per 23 municipis de les comarques de València.

La consellera Raquel Tamarit ha destacat que “aquest increment d’escoletes infantils públiques en què tots els trams d’edat entre els 0 i els 3 anys són gratuïts, se suma a la universalització del tram de 2-3 anys en totes les escoletes del nostre territori, siguen de titularitat pública o de titularitat privada”.

A més, és important tindre molt en compte que l’ampliació de la gratuïtat en tot el tram de 0-3 anys de les escoletes de la Generalitat segueix també el criteri de fer extensible aquesta xarxa pública, de manera específica, a l’àmbit rural, ja que quasi la meitat dels 27 nous centres que hem obert des de 2015 pertanyen a pobles de menys de 10.000 habitants”.

Tres de les noves escoletes de la Generalitat per al curs que ve estan en pobles de la Ribera Alta. La de Càrcer compta amb tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys, que sumen un total de 41 places escolars. La de la Pobla Llarga, que s’anomenarà EI El Castell, disposa de 74 places repartides en 5 unitats: una de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos més de 2-3 anys. La de Senyera, que es dirà EI Riu Albaida, ofereix 30 places escolars en dos aules mixtes de 0 a 2 anys.

La nova escoleta de la Generalitat al Perelló de Sueca, a la Ribera Baixa, s’anomenarà EI Dra. Anna Lluch i té 41 places repartides en tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys. Per la seua banda, l’EI de Villar del Arzobispo, a la comarca de la Serrania, té una composició de dos unitats, una de 0-1 any i una altra d’1-2 anys, amb un total de 21 places escolars.

A les comarques de Castelló, concretament a la Plana Baixa, l’escoleta de Betxí disposa de 82 llocs escolars i s’anomenarà EI El Pequelar. Té una composició de 6 unitats: dos de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos de 2-3 anys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguts a Alacant i Madrid per estafar a persones majors en caixers amb el metodo de sembra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 39 i 44 anys acusats de cinc estafes a persones majors en caixers d'Alacant, Hellin i diversos municipis de Madrid mitjançant el metodo de sembra.

Vicky Foods eleva la seua facturació a 761 milions en 2025 i frega els 4.200 empleats

Vicky Foods va tancar 2025 amb 761 milions d'euros de facturació, un 9% més, 254.600 tones produïdes i una plantilla de 4.200 persones gràcies al seu impuls internacional i inversions industrials.

Compromís acusa PP i Vox de posar en risc l’horta amb el nou PGOU de València

Compromís denuncia que l'adaptació del PGOU de València al PAT de l'Horta obri la porta a allotjaments turístics i negocis hostalers en sòl protegit, afavorint l'especulació i la turistificación.

València aprovarà a l’abril la ZAS de Russafa que limitarà horaris i noves terrasses

L'Ajuntament de València aprovarà a la fi d'abril la Zona Acústicament Saturada de Russafa, que afectarà 18 carrers i imposarà límits a noves terrasses, llicències i horaris comercials i d'oci nocturn.

La Policia Nacional investiga una agressió sexual a una dona prop de la platja de Gandia

La Policia Nacional manté oberta la investigació per una agressió sexual patida per una dona estrangera de 38 anys en un carrer pròxim a la platja de Gandia, ocorreguda de matinada.

Compromís reclama un model europeu per a accelerar la vivenda pública a València

Compromís per València proposa aplicar models europeus de construcció industrialitzada per a accelerar la vivenda pública, començant per les 644 vivendes previstes en Patraix.

Nou dia d’aturs en FGV amb servicis mínims del 75% en totes les línies

Les seccions sindicals de SEMAF en FGV afronten una nova jornada d'aturs amb servicis mínims del 75% en totes les línies, que es repetirà el dijous i la setmana vinent.

Detingut l’encarregat d’un bar a Godelleta per ocultar un saló d’estètica, un taller il·legal i mercaderia robada

La Guàrdia Civil ha detingut a l'encarregat d'un bar a Godelleta després de localitzar en la mateixa nau un saló de bellesa sense llicència, un taller clandestí i un magatzem amb productes robats llestos per a la seua venda.