Educació crea sis escoles infantils gratuïtes per al tram de 0-3 anys

La Conselleria d’Educació ha ampliat, per al pròxim curs 2022-2023, la xarxa d’escoletes infantils de la Generalitat del tram 0-3 anys amb sis centres més, que sumen un total de 289 places gratuïtes des dels 0 fins als 3 anys. Es tracta de dos escoletes de nova creació, una d’aquestes al Perelló de Sueca i l’altra a Villar del Arzobispo. Els altres quatre centres són les escoletes de Càrcer, la Pobla Llarga, Senyera i Betxí, que passen a ser de titularitat de la Generalitat i, per tant, totalment gratuïtes en tots els trams d’edat.

Amb aquestes noves incorporacions, la xarxa d’escoletes de la Generalitat comptarà, al setembre, amb 60 centres, quasi el doble de les 33 que hi havia en 2015. Concretament estarà integrada per 26 escoletes ubicades en 17 municipis de les comarques d’Alacant; 8 en 7 municipis de les comarques de Castelló i 26 repartides per 23 municipis de les comarques de València.

La consellera Raquel Tamarit ha destacat que “aquest increment d’escoletes infantils públiques en què tots els trams d’edat entre els 0 i els 3 anys són gratuïts, se suma a la universalització del tram de 2-3 anys en totes les escoletes del nostre territori, siguen de titularitat pública o de titularitat privada”.

A més, és important tindre molt en compte que l’ampliació de la gratuïtat en tot el tram de 0-3 anys de les escoletes de la Generalitat segueix també el criteri de fer extensible aquesta xarxa pública, de manera específica, a l’àmbit rural, ja que quasi la meitat dels 27 nous centres que hem obert des de 2015 pertanyen a pobles de menys de 10.000 habitants”.

Tres de les noves escoletes de la Generalitat per al curs que ve estan en pobles de la Ribera Alta. La de Càrcer compta amb tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys, que sumen un total de 41 places escolars. La de la Pobla Llarga, que s’anomenarà EI El Castell, disposa de 74 places repartides en 5 unitats: una de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos més de 2-3 anys. La de Senyera, que es dirà EI Riu Albaida, ofereix 30 places escolars en dos aules mixtes de 0 a 2 anys.

La nova escoleta de la Generalitat al Perelló de Sueca, a la Ribera Baixa, s’anomenarà EI Dra. Anna Lluch i té 41 places repartides en tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys. Per la seua banda, l’EI de Villar del Arzobispo, a la comarca de la Serrania, té una composició de dos unitats, una de 0-1 any i una altra d’1-2 anys, amb un total de 21 places escolars.

A les comarques de Castelló, concretament a la Plana Baixa, l’escoleta de Betxí disposa de 82 llocs escolars i s’anomenarà EI El Pequelar. Té una composició de 6 unitats: dos de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos de 2-3 anys.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.