Educació crea sis escoles infantils gratuïtes per al tram de 0-3 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
El pròxim curs, la xarxa d’escoletes de la Generalitat estarà conformada per 60 centres, quasi el doble que les que hi havia fa set cursos

La Conselleria d’Educació ha ampliat, per al pròxim curs 2022-2023, la xarxa d’escoletes infantils de la Generalitat del tram 0-3 anys amb sis centres més, que sumen un total de 289 places gratuïtes des dels 0 fins als 3 anys. Es tracta de dos escoletes de nova creació, una d’aquestes al Perelló de Sueca i l’altra a Villar del Arzobispo. Els altres quatre centres són les escoletes de Càrcer, la Pobla Llarga, Senyera i Betxí, que passen a ser de titularitat de la Generalitat i, per tant, totalment gratuïtes en tots els trams d’edat.

Amb aquestes noves incorporacions, la xarxa d’escoletes de la Generalitat comptarà, al setembre, amb 60 centres, quasi el doble de les 33 que hi havia en 2015. Concretament estarà integrada per 26 escoletes ubicades en 17 municipis de les comarques d’Alacant; 8 en 7 municipis de les comarques de Castelló i 26 repartides per 23 municipis de les comarques de València.

La consellera Raquel Tamarit ha destacat que “aquest increment d’escoletes infantils públiques en què tots els trams d’edat entre els 0 i els 3 anys són gratuïts, se suma a la universalització del tram de 2-3 anys en totes les escoletes del nostre territori, siguen de titularitat pública o de titularitat privada”.

“A més, és important tindre molt en compte que l’ampliació de la gratuïtat en tot el tram de 0-3 anys de les escoletes de la Generalitat segueix també el criteri de fer extensible aquesta xarxa pública, de manera específica, a l’àmbit rural, ja que quasi la meitat dels 27 nous centres que hem obert des de 2015 pertanyen a pobles de menys de 10.000 habitants”.

Tres de les noves escoletes de la Generalitat per al curs que ve estan en pobles de la Ribera Alta. La de Càrcer compta amb tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys, que sumen un total de 41 places escolars. La de la Pobla Llarga, que s’anomenarà EI El Castell, disposa de 74 places repartides en 5 unitats: una de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos més de 2-3 anys. La de Senyera, que es dirà EI Riu Albaida, ofereix 30 places escolars en dos aules mixtes de 0 a 2 anys.

La nova escoleta de la Generalitat al Perelló de Sueca, a la Ribera Baixa, s’anomenarà EI Dra. Anna Lluch i té 41 places repartides en tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys. Per la seua banda, l’EI de Villar del Arzobispo, a la comarca de la Serrania, té una composició de dos unitats, una de 0-1 any i una altra d’1-2 anys, amb un total de 21 places escolars.

A les comarques de Castelló, concretament a la Plana Baixa, l’escoleta de Betxí disposa de 82 llocs escolars i s’anomenarà EI El Pequelar. Té una composició de 6 unitats: dos de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos de 2-3 anys.

Últimes notícies

Robinson resol un duel vibrant entre Barça i Valencia Basket (98-94)

El Barça ha superat el Valencia Basket per 98-94 en la jornada 9 de l’Euroliga. Justin Robinson ha anotat nou punts en els últims quatre minuts.

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.