Educació crea sis escoles infantils gratuïtes per al tram de 0-3 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
El pròxim curs, la xarxa d’escoletes de la Generalitat estarà conformada per 60 centres, quasi el doble que les que hi havia fa set cursos

La Conselleria d’Educació ha ampliat, per al pròxim curs 2022-2023, la xarxa d’escoletes infantils de la Generalitat del tram 0-3 anys amb sis centres més, que sumen un total de 289 places gratuïtes des dels 0 fins als 3 anys. Es tracta de dos escoletes de nova creació, una d’aquestes al Perelló de Sueca i l’altra a Villar del Arzobispo. Els altres quatre centres són les escoletes de Càrcer, la Pobla Llarga, Senyera i Betxí, que passen a ser de titularitat de la Generalitat i, per tant, totalment gratuïtes en tots els trams d’edat.

Amb aquestes noves incorporacions, la xarxa d’escoletes de la Generalitat comptarà, al setembre, amb 60 centres, quasi el doble de les 33 que hi havia en 2015. Concretament estarà integrada per 26 escoletes ubicades en 17 municipis de les comarques d’Alacant; 8 en 7 municipis de les comarques de Castelló i 26 repartides per 23 municipis de les comarques de València.

La consellera Raquel Tamarit ha destacat que “aquest increment d’escoletes infantils públiques en què tots els trams d’edat entre els 0 i els 3 anys són gratuïts, se suma a la universalització del tram de 2-3 anys en totes les escoletes del nostre territori, siguen de titularitat pública o de titularitat privada”.

“A més, és important tindre molt en compte que l’ampliació de la gratuïtat en tot el tram de 0-3 anys de les escoletes de la Generalitat segueix també el criteri de fer extensible aquesta xarxa pública, de manera específica, a l’àmbit rural, ja que quasi la meitat dels 27 nous centres que hem obert des de 2015 pertanyen a pobles de menys de 10.000 habitants”.

Tres de les noves escoletes de la Generalitat per al curs que ve estan en pobles de la Ribera Alta. La de Càrcer compta amb tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys, que sumen un total de 41 places escolars. La de la Pobla Llarga, que s’anomenarà EI El Castell, disposa de 74 places repartides en 5 unitats: una de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos més de 2-3 anys. La de Senyera, que es dirà EI Riu Albaida, ofereix 30 places escolars en dos aules mixtes de 0 a 2 anys.

La nova escoleta de la Generalitat al Perelló de Sueca, a la Ribera Baixa, s’anomenarà EI Dra. Anna Lluch i té 41 places repartides en tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys. Per la seua banda, l’EI de Villar del Arzobispo, a la comarca de la Serrania, té una composició de dos unitats, una de 0-1 any i una altra d’1-2 anys, amb un total de 21 places escolars.

A les comarques de Castelló, concretament a la Plana Baixa, l’escoleta de Betxí disposa de 82 llocs escolars i s’anomenarà EI El Pequelar. Té una composició de 6 unitats: dos de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos de 2-3 anys.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.