Educació crea sis escoles infantils gratuïtes per al tram de 0-3 anys

La Conselleria d’Educació ha ampliat, per al pròxim curs 2022-2023, la xarxa d’escoletes infantils de la Generalitat del tram 0-3 anys amb sis centres més, que sumen un total de 289 places gratuïtes des dels 0 fins als 3 anys. Es tracta de dos escoletes de nova creació, una d’aquestes al Perelló de Sueca i l’altra a Villar del Arzobispo. Els altres quatre centres són les escoletes de Càrcer, la Pobla Llarga, Senyera i Betxí, que passen a ser de titularitat de la Generalitat i, per tant, totalment gratuïtes en tots els trams d’edat.

Amb aquestes noves incorporacions, la xarxa d’escoletes de la Generalitat comptarà, al setembre, amb 60 centres, quasi el doble de les 33 que hi havia en 2015. Concretament estarà integrada per 26 escoletes ubicades en 17 municipis de les comarques d’Alacant; 8 en 7 municipis de les comarques de Castelló i 26 repartides per 23 municipis de les comarques de València.

La consellera Raquel Tamarit ha destacat que “aquest increment d’escoletes infantils públiques en què tots els trams d’edat entre els 0 i els 3 anys són gratuïts, se suma a la universalització del tram de 2-3 anys en totes les escoletes del nostre territori, siguen de titularitat pública o de titularitat privada”.

A més, és important tindre molt en compte que l’ampliació de la gratuïtat en tot el tram de 0-3 anys de les escoletes de la Generalitat segueix també el criteri de fer extensible aquesta xarxa pública, de manera específica, a l’àmbit rural, ja que quasi la meitat dels 27 nous centres que hem obert des de 2015 pertanyen a pobles de menys de 10.000 habitants”.

Tres de les noves escoletes de la Generalitat per al curs que ve estan en pobles de la Ribera Alta. La de Càrcer compta amb tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys, que sumen un total de 41 places escolars. La de la Pobla Llarga, que s’anomenarà EI El Castell, disposa de 74 places repartides en 5 unitats: una de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos més de 2-3 anys. La de Senyera, que es dirà EI Riu Albaida, ofereix 30 places escolars en dos aules mixtes de 0 a 2 anys.

La nova escoleta de la Generalitat al Perelló de Sueca, a la Ribera Baixa, s’anomenarà EI Dra. Anna Lluch i té 41 places repartides en tres unitats: una de 0-1 any, una d’1-2 anys i una altra de 2-3 anys. Per la seua banda, l’EI de Villar del Arzobispo, a la comarca de la Serrania, té una composició de dos unitats, una de 0-1 any i una altra d’1-2 anys, amb un total de 21 places escolars.

A les comarques de Castelló, concretament a la Plana Baixa, l’escoleta de Betxí disposa de 82 llocs escolars i s’anomenarà EI El Pequelar. Té una composició de 6 unitats: dos de 0-1 any, dos d’1-2 anys i dos de 2-3 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.

València Basket atropella 110-84 al UCAM Murcia amb un Jean Montero determinant

València va dominar des del salt inicial i va tancar una àmplia victòria en el Roig Arena, amb Montero (23 i 6) com a referència. La renda esborra el +12 de l'anada.