Educació distribueix llibres sobre diversitat sexual als centres educatius de Secundària

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de 800 exemplars de llibres sobre temàtiques LGTBI entre els 738 centres de Secundària sostinguts amb fons públics que integren el sistema educatiu valencià amb l’objectiu d’enriquir les biblioteques escolars i d’aula amb materials bibliogràfics i didàctics que aborden la diversitat sexual, familiar i/o de gènere (DSFG).

En aquest sentit, la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació, Reis Gallego, destaca que “vivim envoltades de diversitat, de diferències i, per això, a les aules s’ha de valorar i visibilitzar la diversitat de manera que s’evite l’aparició de prejudicis i, en conseqüència, de discriminacions”.

Aquesta proposta per animar els centres a incorporar a les seues biblioteques escolars i d’aula llibres amb temàtiques LGTBI s’emmarca en les accions per a implementar en l’àmbit educatiu la Llei d’igualtat de les persones LGTBI.

Cal recordar que la normativa autonòmica preveu accions coordinades i la realització d’actuacions específiques en els centres educatius per a la promoció de la diversitat sexual, de gènere i familiar, i la prevenció de la violència contra les persones LGTBI que asseguren la igualtat efectiva entre totes les persones que conformen la comunitat educativa.

En aquest sentit, la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, explica que “la dotació als centres educatius de material bibliogràfic i didàctic que incorpore temàtiques LGTBI, així com referents rellevants de persones amb DSFG en diferents àmbits, pot facilitar el tractament de la diversitat a l’aula i la seua inclusió en els plans d’acció tutorial i en les actuacions que es desenvolupen en els plans d’igualtat i convivència de centre”.

Els cinc llibres triats van dirigits al públic adolescent i estan publicats per editorials valencianes. Es tracta de tres novel·les, dos premiades en certàmens de narrativa juvenil i una de recent publicació: ‘El triangle rosa’, de Silvestre Vilaplana (Edicions Bromera, 2017); ‘Nada a esconder’, d’Anna Boluda (Tabarca Llibres, 2017), i ‘No hi havia a València…’, de Mercé Climent (Sembra Llibres, 2021).

Els altres dos títols són assajos sobre sexualitat i diversitat de gènere: la versió ampliada i actualitzada del llibre ‘Què tinc ací baix. Entendre la sexualitat’, de Rosa Sanchis i Enric Senabre (Edicions del Bullent, 2020), i ‘Dibuixant el gènere’, de Gerard Coll-Planas i Maria Vidal Agulló (Edicions 96, 2013).

 

Repartiment per comarques

 

Cada centre educatiu de Secundària rebrà un dels cinc llibres. Així, 738 llibres es repartiran entre 226 centres de les comarques d’Alacant, 94 de les de Castelló i 418 de les comarques de València. Els 62 exemplars restants es queden en dipòsit en la Conselleria per a garantir futures reposicions als centres en cas de pèrdua o deteriorament.

Paral·lelament a aquesta dotació de llibres, en l’apartat d’educació sexual del REICO, el repositori de materials per a la igualtat i la convivència d’Educació de la Generalitat (https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa/reico.-repositori-de-recursos-web-per-a-la-igualtat-i-la-convivencia), la comunitat educadora té al seu abast molts materials interessants i rigorosos per al tractament a l’aula de continguts LGTBI i la promoció de la igualtat en la diversitat.

Igualment, el col·lectiu Lambda, disposa d’una selecció bibliogràfica rica i completa de materials, adaptats per a les diferents etapes educatives en la Biblioteca de colors de la seua pàgina web (https://lambdavalencia.org/biblioteca-de-colores/).

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.