Educació distribueix llibres sobre diversitat sexual als centres educatius de Secundària

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de 800 exemplars de llibres sobre temàtiques LGTBI entre els 738 centres de Secundària sostinguts amb fons públics que integren el sistema educatiu valencià amb l’objectiu d’enriquir les biblioteques escolars i d’aula amb materials bibliogràfics i didàctics que aborden la diversitat sexual, familiar i/o de gènere (DSFG). […]

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de 800 exemplars de llibres sobre temàtiques LGTBI entre els 738 centres de Secundària sostinguts amb fons públics que integren el sistema educatiu valencià amb l’objectiu d’enriquir les biblioteques escolars i d’aula amb materials bibliogràfics i didàctics que aborden la diversitat sexual, familiar i/o de gènere (DSFG).

En aquest sentit, la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació, Reis Gallego, destaca que “vivim envoltades de diversitat, de diferències i, per això, a les aules s’ha de valorar i visibilitzar la diversitat de manera que s’evite l’aparició de prejudicis i, en conseqüència, de discriminacions”.

Aquesta proposta per animar els centres a incorporar a les seues biblioteques escolars i d’aula llibres amb temàtiques LGTBI s’emmarca en les accions per a implementar en l’àmbit educatiu la Llei d’igualtat de les persones LGTBI.

Cal recordar que la normativa autonòmica preveu accions coordinades i la realització d’actuacions específiques en els centres educatius per a la promoció de la diversitat sexual, de gènere i familiar, i la prevenció de la violència contra les persones LGTBI que asseguren la igualtat efectiva entre totes les persones que conformen la comunitat educativa.

En aquest sentit, la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, explica que “la dotació als centres educatius de material bibliogràfic i didàctic que incorpore temàtiques LGTBI, així com referents rellevants de persones amb DSFG en diferents àmbits, pot facilitar el tractament de la diversitat a l’aula i la seua inclusió en els plans d’acció tutorial i en les actuacions que es desenvolupen en els plans d’igualtat i convivència de centre”.

Els cinc llibres triats van dirigits al públic adolescent i estan publicats per editorials valencianes. Es tracta de tres novel·les, dos premiades en certàmens de narrativa juvenil i una de recent publicació: ‘El triangle rosa’, de Silvestre Vilaplana (Edicions Bromera, 2017); ‘Nada a esconder’, d’Anna Boluda (Tabarca Llibres, 2017), i ‘No hi havia a València…’, de Mercé Climent (Sembra Llibres, 2021).

Els altres dos títols són assajos sobre sexualitat i diversitat de gènere: la versió ampliada i actualitzada del llibre ‘Què tinc ací baix. Entendre la sexualitat’, de Rosa Sanchis i Enric Senabre (Edicions del Bullent, 2020), i ‘Dibuixant el gènere’, de Gerard Coll-Planas i Maria Vidal Agulló (Edicions 96, 2013).

 

Repartiment per comarques

 

Cada centre educatiu de Secundària rebrà un dels cinc llibres. Així, 738 llibres es repartiran entre 226 centres de les comarques d’Alacant, 94 de les de Castelló i 418 de les comarques de València. Els 62 exemplars restants es queden en dipòsit en la Conselleria per a garantir futures reposicions als centres en cas de pèrdua o deteriorament.

Paral·lelament a aquesta dotació de llibres, en l’apartat d’educació sexual del REICO, el repositori de materials per a la igualtat i la convivència d’Educació de la Generalitat (https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa/reico.-repositori-de-recursos-web-per-a-la-igualtat-i-la-convivencia), la comunitat educadora té al seu abast molts materials interessants i rigorosos per al tractament a l’aula de continguts LGTBI i la promoció de la igualtat en la diversitat.

Igualment, el col·lectiu Lambda, disposa d’una selecció bibliogràfica rica i completa de materials, adaptats per a les diferents etapes educatives en la Biblioteca de colors de la seua pàgina web (https://lambdavalencia.org/biblioteca-de-colores/).

Últimes notícies

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.

Bernabé i Catalá avancen la pugna per València a les generals

Pilar Bernabé i María José Catalá encapçalaran les candidatures del PSOE i el PP per València el 29 de novembre. La disputa anticipa la batalla per l’alcaldia de 2027.

Cirio reclama una Europa que proteja a las empresas y les permita competir

Alberto Cirio y Marián Cano han pedido en València que las regiones participen más en la política industrial europea y que las empresas compitan con reglas iguales.

La dana Adam ha dejado 67 km² inundados entre València y Alacant

Les imatges de satèl·lit han detectat 67 km² inundats entre la Safor i la Marina Alta. La xifra és preliminar i inclou arrossars ja negats abans de les pluges.

Morant veu «insoportable» la situació de Mazón i la desconfiança cap a Pérez Llorca

Diana Morant ha qüestionat la situació de Carlos Mazón i la desconfiança de Génova cap a Juanfran Pérez Llorca. També ha parlat del dossier, Feijóo i el Senat.

Aguirre busca la primera victòria local del València davant el Vila-real

Javier Aguirre considera que al València li falta guanyar i mantindre el nivell de joc. L’equip rep el Vila-real dissabte a Mestalla, encara en descens.