Educació distribueix llibres sobre diversitat sexual als centres educatius de Secundària

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de 800 exemplars de llibres sobre temàtiques LGTBI entre els 738 centres de Secundària sostinguts amb fons públics que integren el sistema educatiu valencià amb l’objectiu d’enriquir les biblioteques escolars i d’aula amb materials bibliogràfics i didàctics que aborden la diversitat sexual, familiar i/o de gènere (DSFG).

En aquest sentit, la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació, Reis Gallego, destaca que “vivim envoltades de diversitat, de diferències i, per això, a les aules s’ha de valorar i visibilitzar la diversitat de manera que s’evite l’aparició de prejudicis i, en conseqüència, de discriminacions”.

Aquesta proposta per animar els centres a incorporar a les seues biblioteques escolars i d’aula llibres amb temàtiques LGTBI s’emmarca en les accions per a implementar en l’àmbit educatiu la Llei d’igualtat de les persones LGTBI.

Cal recordar que la normativa autonòmica preveu accions coordinades i la realització d’actuacions específiques en els centres educatius per a la promoció de la diversitat sexual, de gènere i familiar, i la prevenció de la violència contra les persones LGTBI que asseguren la igualtat efectiva entre totes les persones que conformen la comunitat educativa.

En aquest sentit, la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, explica que “la dotació als centres educatius de material bibliogràfic i didàctic que incorpore temàtiques LGTBI, així com referents rellevants de persones amb DSFG en diferents àmbits, pot facilitar el tractament de la diversitat a l’aula i la seua inclusió en els plans d’acció tutorial i en les actuacions que es desenvolupen en els plans d’igualtat i convivència de centre”.

Els cinc llibres triats van dirigits al públic adolescent i estan publicats per editorials valencianes. Es tracta de tres novel·les, dos premiades en certàmens de narrativa juvenil i una de recent publicació: ‘El triangle rosa’, de Silvestre Vilaplana (Edicions Bromera, 2017); ‘Nada a esconder’, d’Anna Boluda (Tabarca Llibres, 2017), i ‘No hi havia a València…’, de Mercé Climent (Sembra Llibres, 2021).

Els altres dos títols són assajos sobre sexualitat i diversitat de gènere: la versió ampliada i actualitzada del llibre ‘Què tinc ací baix. Entendre la sexualitat’, de Rosa Sanchis i Enric Senabre (Edicions del Bullent, 2020), i ‘Dibuixant el gènere’, de Gerard Coll-Planas i Maria Vidal Agulló (Edicions 96, 2013).

 

Repartiment per comarques

 

Cada centre educatiu de Secundària rebrà un dels cinc llibres. Així, 738 llibres es repartiran entre 226 centres de les comarques d’Alacant, 94 de les de Castelló i 418 de les comarques de València. Els 62 exemplars restants es queden en dipòsit en la Conselleria per a garantir futures reposicions als centres en cas de pèrdua o deteriorament.

Paral·lelament a aquesta dotació de llibres, en l’apartat d’educació sexual del REICO, el repositori de materials per a la igualtat i la convivència d’Educació de la Generalitat (https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa/reico.-repositori-de-recursos-web-per-a-la-igualtat-i-la-convivencia), la comunitat educadora té al seu abast molts materials interessants i rigorosos per al tractament a l’aula de continguts LGTBI i la promoció de la igualtat en la diversitat.

Igualment, el col·lectiu Lambda, disposa d’una selecció bibliogràfica rica i completa de materials, adaptats per a les diferents etapes educatives en la Biblioteca de colors de la seua pàgina web (https://lambdavalencia.org/biblioteca-de-colores/).

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU