Educació distribueix llibres sobre diversitat sexual als centres educatius de Secundària

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de 800 exemplars de llibres sobre temàtiques LGTBI entre els 738 centres de Secundària sostinguts amb fons públics que integren el sistema educatiu valencià amb l’objectiu d’enriquir les biblioteques escolars i d’aula amb materials bibliogràfics i didàctics que aborden la diversitat sexual, familiar i/o de gènere (DSFG).

En aquest sentit, la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació, Reis Gallego, destaca que “vivim envoltades de diversitat, de diferències i, per això, a les aules s’ha de valorar i visibilitzar la diversitat de manera que s’evite l’aparició de prejudicis i, en conseqüència, de discriminacions”.

Aquesta proposta per animar els centres a incorporar a les seues biblioteques escolars i d’aula llibres amb temàtiques LGTBI s’emmarca en les accions per a implementar en l’àmbit educatiu la Llei d’igualtat de les persones LGTBI.

Cal recordar que la normativa autonòmica preveu accions coordinades i la realització d’actuacions específiques en els centres educatius per a la promoció de la diversitat sexual, de gènere i familiar, i la prevenció de la violència contra les persones LGTBI que asseguren la igualtat efectiva entre totes les persones que conformen la comunitat educativa.

En aquest sentit, la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, explica que “la dotació als centres educatius de material bibliogràfic i didàctic que incorpore temàtiques LGTBI, així com referents rellevants de persones amb DSFG en diferents àmbits, pot facilitar el tractament de la diversitat a l’aula i la seua inclusió en els plans d’acció tutorial i en les actuacions que es desenvolupen en els plans d’igualtat i convivència de centre”.

Els cinc llibres triats van dirigits al públic adolescent i estan publicats per editorials valencianes. Es tracta de tres novel·les, dos premiades en certàmens de narrativa juvenil i una de recent publicació: ‘El triangle rosa’, de Silvestre Vilaplana (Edicions Bromera, 2017); ‘Nada a esconder’, d’Anna Boluda (Tabarca Llibres, 2017), i ‘No hi havia a València…’, de Mercé Climent (Sembra Llibres, 2021).

Els altres dos títols són assajos sobre sexualitat i diversitat de gènere: la versió ampliada i actualitzada del llibre ‘Què tinc ací baix. Entendre la sexualitat’, de Rosa Sanchis i Enric Senabre (Edicions del Bullent, 2020), i ‘Dibuixant el gènere’, de Gerard Coll-Planas i Maria Vidal Agulló (Edicions 96, 2013).

 

Repartiment per comarques

 

Cada centre educatiu de Secundària rebrà un dels cinc llibres. Així, 738 llibres es repartiran entre 226 centres de les comarques d’Alacant, 94 de les de Castelló i 418 de les comarques de València. Els 62 exemplars restants es queden en dipòsit en la Conselleria per a garantir futures reposicions als centres en cas de pèrdua o deteriorament.

Paral·lelament a aquesta dotació de llibres, en l’apartat d’educació sexual del REICO, el repositori de materials per a la igualtat i la convivència d’Educació de la Generalitat (https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa/reico.-repositori-de-recursos-web-per-a-la-igualtat-i-la-convivencia), la comunitat educadora té al seu abast molts materials interessants i rigorosos per al tractament a l’aula de continguts LGTBI i la promoció de la igualtat en la diversitat.

Igualment, el col·lectiu Lambda, disposa d’una selecció bibliogràfica rica i completa de materials, adaptats per a les diferents etapes educatives en la Biblioteca de colors de la seua pàgina web (https://lambdavalencia.org/biblioteca-de-colores/).

Últimes notícies

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.