Educació distribueix llibres sobre diversitat sexual als centres educatius de Secundària

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de 800 exemplars de llibres sobre temàtiques LGTBI entre els 738 centres de Secundària sostinguts amb fons públics que integren el sistema educatiu valencià amb l’objectiu d’enriquir les biblioteques escolars i d’aula amb materials bibliogràfics i didàctics que aborden la diversitat sexual, familiar i/o de gènere (DSFG).

En aquest sentit, la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació, Reis Gallego, destaca que “vivim envoltades de diversitat, de diferències i, per això, a les aules s’ha de valorar i visibilitzar la diversitat de manera que s’evite l’aparició de prejudicis i, en conseqüència, de discriminacions”.

Aquesta proposta per animar els centres a incorporar a les seues biblioteques escolars i d’aula llibres amb temàtiques LGTBI s’emmarca en les accions per a implementar en l’àmbit educatiu la Llei d’igualtat de les persones LGTBI.

Cal recordar que la normativa autonòmica preveu accions coordinades i la realització d’actuacions específiques en els centres educatius per a la promoció de la diversitat sexual, de gènere i familiar, i la prevenció de la violència contra les persones LGTBI que asseguren la igualtat efectiva entre totes les persones que conformen la comunitat educativa.

En aquest sentit, la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, explica que “la dotació als centres educatius de material bibliogràfic i didàctic que incorpore temàtiques LGTBI, així com referents rellevants de persones amb DSFG en diferents àmbits, pot facilitar el tractament de la diversitat a l’aula i la seua inclusió en els plans d’acció tutorial i en les actuacions que es desenvolupen en els plans d’igualtat i convivència de centre”.

Els cinc llibres triats van dirigits al públic adolescent i estan publicats per editorials valencianes. Es tracta de tres novel·les, dos premiades en certàmens de narrativa juvenil i una de recent publicació: ‘El triangle rosa’, de Silvestre Vilaplana (Edicions Bromera, 2017); ‘Nada a esconder’, d’Anna Boluda (Tabarca Llibres, 2017), i ‘No hi havia a València…’, de Mercé Climent (Sembra Llibres, 2021).

Els altres dos títols són assajos sobre sexualitat i diversitat de gènere: la versió ampliada i actualitzada del llibre ‘Què tinc ací baix. Entendre la sexualitat’, de Rosa Sanchis i Enric Senabre (Edicions del Bullent, 2020), i ‘Dibuixant el gènere’, de Gerard Coll-Planas i Maria Vidal Agulló (Edicions 96, 2013).

 

Repartiment per comarques

 

Cada centre educatiu de Secundària rebrà un dels cinc llibres. Així, 738 llibres es repartiran entre 226 centres de les comarques d’Alacant, 94 de les de Castelló i 418 de les comarques de València. Els 62 exemplars restants es queden en dipòsit en la Conselleria per a garantir futures reposicions als centres en cas de pèrdua o deteriorament.

Paral·lelament a aquesta dotació de llibres, en l’apartat d’educació sexual del REICO, el repositori de materials per a la igualtat i la convivència d’Educació de la Generalitat (https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa/reico.-repositori-de-recursos-web-per-a-la-igualtat-i-la-convivencia), la comunitat educadora té al seu abast molts materials interessants i rigorosos per al tractament a l’aula de continguts LGTBI i la promoció de la igualtat en la diversitat.

Igualment, el col·lectiu Lambda, disposa d’una selecció bibliogràfica rica i completa de materials, adaptats per a les diferents etapes educatives en la Biblioteca de colors de la seua pàgina web (https://lambdavalencia.org/biblioteca-de-colores/).

Últimes notícies

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.