16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Educació reforça el treball a les aules per a la prevenció de conductes suïcides en l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, amb l’objectiu d’intensificar l’acompanyament emocional a l’alumnat per tal de fer front a les seqüeles psicològiques provocades per la pandèmia, reforça este curs el treball a les aules per a la prevenció de les conductes suïcides en l’alumnat amb un nou protocol d’actuació als centres educatius i un complet programa de formació del professorat que inclou una guia amb orientacions per a abordar esta qüestió social des de l’àmbit escolar.

La nova estratègia del departament del conseller Vicent Marzà per a millorar la prevenció de les conductes suïcides i les autolesions entre l’alumnat arranca amb el nou protocol d’actuació coincidint amb el Dia Internacional per a la Prevenció del Suïcidi i que ja tenen al seu abast tots els centres educatius en la web d’Educació de la Generalitat (https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa/protocols#autolesions-suicidi).

L’objectiu d’estes instruccions és avançar més encara a l’hora d’establir les pautes d’ajuda i intervenció que cal seguir en la prevenció, la detecció i l’actuació davant de les conductes suïcides.

La directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, destaca que “és important que parlar del suïcidi a les aules deixe de ser un tabú, és important establir pautes d’acompanyament a l’alumnat en este sentit i més en estos moments en què els efectes psicològics i emocionals de la pandèmia són patents”.

Formació i orientació del professorat

L’establiment de procediments clars i concrets per a treballar la prevenció i la intervenció en situacions de risc està acompanyat per importants accions de formació del professorat en l’actuació davant de les conductes suïcides entre l’alumnat.

La formació està dirigida a tot el professorat dels centres educatius i els orientadors i orientadores, així com accions dirigides a les famílies i a l’alumnat, estes últimes en forma de tres tallers d’escoles saludables sobre gestió d’emocions, com afrontar situacions complexes i sobre com previndre les autolesions.

Paral·lelament al repositori de recursos web per a la igualtat i la convivència de la Conselleria d’Educació, el REICO (https://ceice.gva.es/documents/169149987/173803185/Orientacions_autolesions_ideacions_de_suicidi.pdf), el professorat ja té a la seua disposició una guia renovada amb orientacions per a la prevenció i la intervenció davant d’una situació d’autolesions o conductes suïcides en l’àmbit escolar que està acompanyada per una proposta específica sobre com abordar, tractar i parlar sobre el suïcidi amb l’alumnat.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.