14.6 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Educació reforça el treball a les aules per a la prevenció de conductes suïcides en l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, amb l’objectiu d’intensificar l’acompanyament emocional a l’alumnat per tal de fer front a les seqüeles psicològiques provocades per la pandèmia, reforça este curs el treball a les aules per a la prevenció de les conductes suïcides en l’alumnat amb un nou protocol d’actuació als centres educatius i un complet programa de formació del professorat que inclou una guia amb orientacions per a abordar esta qüestió social des de l’àmbit escolar.

La nova estratègia del departament del conseller Vicent Marzà per a millorar la prevenció de les conductes suïcides i les autolesions entre l’alumnat arranca amb el nou protocol d’actuació coincidint amb el Dia Internacional per a la Prevenció del Suïcidi i que ja tenen al seu abast tots els centres educatius en la web d’Educació de la Generalitat (https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa/protocols#autolesions-suicidi).

L’objectiu d’estes instruccions és avançar més encara a l’hora d’establir les pautes d’ajuda i intervenció que cal seguir en la prevenció, la detecció i l’actuació davant de les conductes suïcides.

La directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, destaca que “és important que parlar del suïcidi a les aules deixe de ser un tabú, és important establir pautes d’acompanyament a l’alumnat en este sentit i més en estos moments en què els efectes psicològics i emocionals de la pandèmia són patents”.

Formació i orientació del professorat

L’establiment de procediments clars i concrets per a treballar la prevenció i la intervenció en situacions de risc està acompanyat per importants accions de formació del professorat en l’actuació davant de les conductes suïcides entre l’alumnat.

La formació està dirigida a tot el professorat dels centres educatius i els orientadors i orientadores, així com accions dirigides a les famílies i a l’alumnat, estes últimes en forma de tres tallers d’escoles saludables sobre gestió d’emocions, com afrontar situacions complexes i sobre com previndre les autolesions.

Paral·lelament al repositori de recursos web per a la igualtat i la convivència de la Conselleria d’Educació, el REICO (https://ceice.gva.es/documents/169149987/173803185/Orientacions_autolesions_ideacions_de_suicidi.pdf), el professorat ja té a la seua disposició una guia renovada amb orientacions per a la prevenció i la intervenció davant d’una situació d’autolesions o conductes suïcides en l’àmbit escolar que està acompanyada per una proposta específica sobre com abordar, tractar i parlar sobre el suïcidi amb l’alumnat.

 

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.