Educació reforça el treball a les aules per a la prevenció de conductes suïcides en l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, amb l’objectiu d’intensificar l’acompanyament emocional a l’alumnat per tal de fer front a les seqüeles psicològiques provocades per la pandèmia, reforça este curs el treball a les aules per a la prevenció de les conductes suïcides en l’alumnat amb un nou protocol d’actuació als centres educatius i un complet programa de formació del professorat que inclou una guia amb orientacions per a abordar esta qüestió social des de l’àmbit escolar.

La nova estratègia del departament del conseller Vicent Marzà per a millorar la prevenció de les conductes suïcides i les autolesions entre l’alumnat arranca amb el nou protocol d’actuació coincidint amb el Dia Internacional per a la Prevenció del Suïcidi i que ja tenen al seu abast tots els centres educatius en la web d’Educació de la Generalitat (https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa/protocols#autolesions-suicidi).

L’objectiu d’estes instruccions és avançar més encara a l’hora d’establir les pautes d’ajuda i intervenció que cal seguir en la prevenció, la detecció i l’actuació davant de les conductes suïcides.

La directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, destaca que “és important que parlar del suïcidi a les aules deixe de ser un tabú, és important establir pautes d’acompanyament a l’alumnat en este sentit i més en estos moments en què els efectes psicològics i emocionals de la pandèmia són patents”.

Formació i orientació del professorat

L’establiment de procediments clars i concrets per a treballar la prevenció i la intervenció en situacions de risc està acompanyat per importants accions de formació del professorat en l’actuació davant de les conductes suïcides entre l’alumnat.

La formació està dirigida a tot el professorat dels centres educatius i els orientadors i orientadores, així com accions dirigides a les famílies i a l’alumnat, estes últimes en forma de tres tallers d’escoles saludables sobre gestió d’emocions, com afrontar situacions complexes i sobre com previndre les autolesions.

Paral·lelament al repositori de recursos web per a la igualtat i la convivència de la Conselleria d’Educació, el REICO (https://ceice.gva.es/documents/169149987/173803185/Orientacions_autolesions_ideacions_de_suicidi.pdf), el professorat ja té a la seua disposició una guia renovada amb orientacions per a la prevenció i la intervenció davant d’una situació d’autolesions o conductes suïcides en l’àmbit escolar que està acompanyada per una proposta específica sobre com abordar, tractar i parlar sobre el suïcidi amb l’alumnat.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.