Aquests són els efectes secundaris més comuns de la dosi de reforç

La Comisió de Salut Pública ha aprovat aquesta setmana ampliar els grups d’edat que podran rebre tercera dosi de Pfizer o Moderna, a totes les persones amb més de 18 anys i que començaran a rebre pròximament els menors de 40.

A més a més, altra decisió que ha pres el grup d’experts en vacunació és reduir l’interval entre la segona i la tercera dosi dels sis als cinc mesos. En l’últim informe de Sanitat, s’ha injectat la dosi de reforç a prop de 16,5 milions de persones al nostre país, que pertanyien als grups de persones com les d’alt risc, les residents en residències, majors de 40 anys, el reforç de Janssen i el personal sanitari i sociosanitari.

En l’últim informe de farmacovigilància de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, assenyala com a possibles efectes secundaris més freqüents la febre i dolor en la zona de vacunació, així com alteracions en el sistema nerviós, muscular i esquelètic.

D’aquesta manera, a les persones que s’inocule la dosi de Pfizer, especifica que els efectes es poden manifestar en dolor o inflamació en el punt de la injecció, sensació de cansament, cefalees, miàlgies o artràlgies, febre, calfreds, malestar i nàusees.

Per altra banda, les que reben una dosi de Moderna poden patir les mateixes conseqüències, a les que s’afegeix l’astènia, diarrea i erupció cutània.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.