10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Aquests són els efectes secundaris més comuns de la dosi de reforç

La Comisió de Salut Pública ha aprovat aquesta setmana ampliar els grups d’edat que podran rebre tercera dosi de Pfizer o Moderna, a totes les persones amb més de 18 anys i que començaran a rebre pròximament els menors de 40.

A més a més, altra decisió que ha pres el grup d’experts en vacunació és reduir l’interval entre la segona i la tercera dosi dels sis als cinc mesos. En l’últim informe de Sanitat, s’ha injectat la dosi de reforç a prop de 16,5 milions de persones al nostre país, que pertanyien als grups de persones com les d’alt risc, les residents en residències, majors de 40 anys, el reforç de Janssen i el personal sanitari i sociosanitari.

En l’últim informe de farmacovigilància de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, assenyala com a possibles efectes secundaris més freqüents la febre i dolor en la zona de vacunació, així com alteracions en el sistema nerviós, muscular i esquelètic.

D’aquesta manera, a les persones que s’inocule la dosi de Pfizer, especifica que els efectes es poden manifestar en dolor o inflamació en el punt de la injecció, sensació de cansament, cefalees, miàlgies o artràlgies, febre, calfreds, malestar i nàusees.

Per altra banda, les que reben una dosi de Moderna poden patir les mateixes conseqüències, a les que s’afegeix l’astènia, diarrea i erupció cutània.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.