Aquests són els efectes secundaris més comuns de la dosi de reforç

La Comisió de Salut Pública ha aprovat aquesta setmana ampliar els grups d’edat que podran rebre tercera dosi de Pfizer o Moderna, a totes les persones amb més de 18 anys i que començaran a rebre pròximament els menors de 40.

A més a més, altra decisió que ha pres el grup d’experts en vacunació és reduir l’interval entre la segona i la tercera dosi dels sis als cinc mesos. En l’últim informe de Sanitat, s’ha injectat la dosi de reforç a prop de 16,5 milions de persones al nostre país, que pertanyien als grups de persones com les d’alt risc, les residents en residències, majors de 40 anys, el reforç de Janssen i el personal sanitari i sociosanitari.

En l’últim informe de farmacovigilància de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, assenyala com a possibles efectes secundaris més freqüents la febre i dolor en la zona de vacunació, així com alteracions en el sistema nerviós, muscular i esquelètic.

D’aquesta manera, a les persones que s’inocule la dosi de Pfizer, especifica que els efectes es poden manifestar en dolor o inflamació en el punt de la injecció, sensació de cansament, cefalees, miàlgies o artràlgies, febre, calfreds, malestar i nàusees.

Per altra banda, les que reben una dosi de Moderna poden patir les mateixes conseqüències, a les que s’afegeix l’astènia, diarrea i erupció cutània.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.