Aquests són els efectes secundaris més comuns de la dosi de reforç

La Comisió de Salut Pública ha aprovat aquesta setmana ampliar els grups d’edat que podran rebre tercera dosi de Pfizer o Moderna, a totes les persones amb més de 18 anys i que començaran a rebre pròximament els menors de 40.

A més a més, altra decisió que ha pres el grup d’experts en vacunació és reduir l’interval entre la segona i la tercera dosi dels sis als cinc mesos. En l’últim informe de Sanitat, s’ha injectat la dosi de reforç a prop de 16,5 milions de persones al nostre país, que pertanyien als grups de persones com les d’alt risc, les residents en residències, majors de 40 anys, el reforç de Janssen i el personal sanitari i sociosanitari.

En l’últim informe de farmacovigilància de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, assenyala com a possibles efectes secundaris més freqüents la febre i dolor en la zona de vacunació, així com alteracions en el sistema nerviós, muscular i esquelètic.

D’aquesta manera, a les persones que s’inocule la dosi de Pfizer, especifica que els efectes es poden manifestar en dolor o inflamació en el punt de la injecció, sensació de cansament, cefalees, miàlgies o artràlgies, febre, calfreds, malestar i nàusees.

Per altra banda, les que reben una dosi de Moderna poden patir les mateixes conseqüències, a les que s’afegeix l’astènia, diarrea i erupció cutània.

Últimes notícies

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.