L’acció que potser comets i que empitjora la salut quan tens Covid

 

És estrany? Sí, per descomptat. L’últim estudi publicat sobre els possibles efectes i conseqüències de la Covid-19 demostra el que molt pocs podien sospitar: caminar lent augmenta exponencialment les probabilitats de sofrir malaltia greu a causa del coronavirus o, fins i tot, dispara les possibilitats de morir per Covid-19. Un estudi de diversos investigadors del Regne Unit i publicat en la revista Internacional Journal Obesity explica que caminar lent o caminar arrossegant els peus guarda una correlació directa amb la greu malaltia o la mort per Covid.

 

De fet, a molts no els agafarà per sorpresa, doncs sí que se sabia que les persones obeses tenien moltes més possibilitats de morir en cas d’infectar-se per coronavirus. Ara, i més concretament, gràcies a l’estudi de la Internacional Journal Obesity va indicar que les persones que caminaven lent presentaven més del doble de probabilitats de desenvolupar la Covid-19 de manera severa i 3,75 vegades més possibilitats de morir a causa de la malaltia. En l’estudi, així mateix, es van analitzar les dades de més de 412.000 britànics de mitjana edat.

 

L’obesitat, el gran ‘hàndicap’ en la lluita contra el coronavirus

L’edat, el sexe masculí, l’obesitat i malalties prèvies han sorgit com a factors de risc que empitjoren el pronòstic de la Covid-19, segons l’estudi fet el maig de 2020 al Regne Unit i publicat en la revista ‘The British Medical Journal’. Així, segons esta recerca, el risc de mort augmenta a partir dels 50 anys, tal com també passa pel fet de ser home, sofrir obesitat o tenir una malaltia subjacent de cor, pulmó, fetge o ronyó.

Els estudis realitzats a la Xina han informat sobre els factors de risc associats amb la Covid-19 greu, però faltaven estudis que descriguen les característiques i els resultats dels pacients que han estat hospitalitzats a Europa.

Per a abordar esta bretxa de coneixement, un equip d’investigadors del Regne Unit va analitzar les dades de 20.133 pacients amb coronavirus, ingressats en 208 hospitals de cures intensives a Anglaterra, Gal·les i Escòcia, entre el 6 de febrer i el 19 d’abril de 2020.

Això representa al voltant d’un terç de tots els pacients ingressats en hospitals amb la Covid-19 al Regne Unit. L’edat mitjana dels pacients de l’estudi era de 73 anys, i el nom d’homes que van ingressar a l’hospital (12.068; 60%) va ser major que el de dons (8.065; 40%).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.