L’acció que potser comets i que empitjora la salut quan tens Covid

 

És estrany? Sí, per descomptat. L’últim estudi publicat sobre els possibles efectes i conseqüències de la Covid-19 demostra el que molt pocs podien sospitar: caminar lent augmenta exponencialment les probabilitats de sofrir malaltia greu a causa del coronavirus o, fins i tot, dispara les possibilitats de morir per Covid-19. Un estudi de diversos investigadors del Regne Unit i publicat en la revista Internacional Journal Obesity explica que caminar lent o caminar arrossegant els peus guarda una correlació directa amb la greu malaltia o la mort per Covid.

 

De fet, a molts no els agafarà per sorpresa, doncs sí que se sabia que les persones obeses tenien moltes més possibilitats de morir en cas d’infectar-se per coronavirus. Ara, i més concretament, gràcies a l’estudi de la Internacional Journal Obesity va indicar que les persones que caminaven lent presentaven més del doble de probabilitats de desenvolupar la Covid-19 de manera severa i 3,75 vegades més possibilitats de morir a causa de la malaltia. En l’estudi, així mateix, es van analitzar les dades de més de 412.000 britànics de mitjana edat.

 

L’obesitat, el gran ‘hàndicap’ en la lluita contra el coronavirus

L’edat, el sexe masculí, l’obesitat i malalties prèvies han sorgit com a factors de risc que empitjoren el pronòstic de la Covid-19, segons l’estudi fet el maig de 2020 al Regne Unit i publicat en la revista ‘The British Medical Journal’. Així, segons esta recerca, el risc de mort augmenta a partir dels 50 anys, tal com també passa pel fet de ser home, sofrir obesitat o tenir una malaltia subjacent de cor, pulmó, fetge o ronyó.

Els estudis realitzats a la Xina han informat sobre els factors de risc associats amb la Covid-19 greu, però faltaven estudis que descriguen les característiques i els resultats dels pacients que han estat hospitalitzats a Europa.

Per a abordar esta bretxa de coneixement, un equip d’investigadors del Regne Unit va analitzar les dades de 20.133 pacients amb coronavirus, ingressats en 208 hospitals de cures intensives a Anglaterra, Gal·les i Escòcia, entre el 6 de febrer i el 19 d’abril de 2020.

Això representa al voltant d’un terç de tots els pacients ingressats en hospitals amb la Covid-19 al Regne Unit. L’edat mitjana dels pacients de l’estudi era de 73 anys, i el nom d’homes que van ingressar a l’hospital (12.068; 60%) va ser major que el de dons (8.065; 40%).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.