L’acció que potser comets i que empitjora la salut quan tens Covid

 

És estrany? Sí, per descomptat. L’últim estudi publicat sobre els possibles efectes i conseqüències de la Covid-19 demostra el que molt pocs podien sospitar: caminar lent augmenta exponencialment les probabilitats de sofrir malaltia greu a causa del coronavirus o, fins i tot, dispara les possibilitats de morir per Covid-19. Un estudi de diversos investigadors del Regne Unit i publicat en la revista Internacional Journal Obesity explica que caminar lent o caminar arrossegant els peus guarda una correlació directa amb la greu malaltia o la mort per Covid.

 

De fet, a molts no els agafarà per sorpresa, doncs sí que se sabia que les persones obeses tenien moltes més possibilitats de morir en cas d’infectar-se per coronavirus. Ara, i més concretament, gràcies a l’estudi de la Internacional Journal Obesity va indicar que les persones que caminaven lent presentaven més del doble de probabilitats de desenvolupar la Covid-19 de manera severa i 3,75 vegades més possibilitats de morir a causa de la malaltia. En l’estudi, així mateix, es van analitzar les dades de més de 412.000 britànics de mitjana edat.

 

L’obesitat, el gran ‘hàndicap’ en la lluita contra el coronavirus

L’edat, el sexe masculí, l’obesitat i malalties prèvies han sorgit com a factors de risc que empitjoren el pronòstic de la Covid-19, segons l’estudi fet el maig de 2020 al Regne Unit i publicat en la revista ‘The British Medical Journal’. Així, segons esta recerca, el risc de mort augmenta a partir dels 50 anys, tal com també passa pel fet de ser home, sofrir obesitat o tenir una malaltia subjacent de cor, pulmó, fetge o ronyó.

Els estudis realitzats a la Xina han informat sobre els factors de risc associats amb la Covid-19 greu, però faltaven estudis que descriguen les característiques i els resultats dels pacients que han estat hospitalitzats a Europa.

Per a abordar esta bretxa de coneixement, un equip d’investigadors del Regne Unit va analitzar les dades de 20.133 pacients amb coronavirus, ingressats en 208 hospitals de cures intensives a Anglaterra, Gal·les i Escòcia, entre el 6 de febrer i el 19 d’abril de 2020.

Això representa al voltant d’un terç de tots els pacients ingressats en hospitals amb la Covid-19 al Regne Unit. L’edat mitjana dels pacients de l’estudi era de 73 anys, i el nom d’homes que van ingressar a l’hospital (12.068; 60%) va ser major que el de dons (8.065; 40%).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.