10.4 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

L’acció que potser comets i que empitjora la salut quan tens Covid

 

És estrany? Sí, per descomptat. L’últim estudi publicat sobre els possibles efectes i conseqüències de la Covid-19 demostra el que molt pocs podien sospitar: caminar lent augmenta exponencialment les probabilitats de sofrir malaltia greu a causa del coronavirus o, fins i tot, dispara les possibilitats de morir per Covid-19. Un estudi de diversos investigadors del Regne Unit i publicat en la revista Internacional Journal Obesity explica que caminar lent o caminar arrossegant els peus guarda una correlació directa amb la greu malaltia o la mort per Covid.

 

De fet, a molts no els agafarà per sorpresa, doncs sí que se sabia que les persones obeses tenien moltes més possibilitats de morir en cas d’infectar-se per coronavirus. Ara, i més concretament, gràcies a l’estudi de la Internacional Journal Obesity va indicar que les persones que caminaven lent presentaven més del doble de probabilitats de desenvolupar la Covid-19 de manera severa i 3,75 vegades més possibilitats de morir a causa de la malaltia. En l’estudi, així mateix, es van analitzar les dades de més de 412.000 britànics de mitjana edat.

 

L’obesitat, el gran ‘hàndicap’ en la lluita contra el coronavirus

L’edat, el sexe masculí, l’obesitat i malalties prèvies han sorgit com a factors de risc que empitjoren el pronòstic de la Covid-19, segons l’estudi fet el maig de 2020 al Regne Unit i publicat en la revista ‘The British Medical Journal’. Així, segons esta recerca, el risc de mort augmenta a partir dels 50 anys, tal com també passa pel fet de ser home, sofrir obesitat o tenir una malaltia subjacent de cor, pulmó, fetge o ronyó.

Els estudis realitzats a la Xina han informat sobre els factors de risc associats amb la Covid-19 greu, però faltaven estudis que descriguen les característiques i els resultats dels pacients que han estat hospitalitzats a Europa.

Per a abordar esta bretxa de coneixement, un equip d’investigadors del Regne Unit va analitzar les dades de 20.133 pacients amb coronavirus, ingressats en 208 hospitals de cures intensives a Anglaterra, Gal·les i Escòcia, entre el 6 de febrer i el 19 d’abril de 2020.

Això representa al voltant d’un terç de tots els pacients ingressats en hospitals amb la Covid-19 al Regne Unit. L’edat mitjana dels pacients de l’estudi era de 73 anys, i el nom d’homes que van ingressar a l’hospital (12.068; 60%) va ser major que el de dons (8.065; 40%).

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.