11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Felip i Letícia, trencats: mor en un infern i massa jove Javier Escobar

 

Javier Escobar, el relacions públiques català amb més reputació del nostre país, ha mort als 66 anys. El passat dimecres 14 d’octubre, es va trobar el cos sense vida en seu pis de Barcelona. La vida d’Escobar va fer un gir de 180º passant de treballar amb estrelles de la moda fins a acabar en l’infern de les drogues i morir per una parada cardíaca.

 

La mala vida d’Escobar

La carrera professional de Javier va començar l’any 1979 quan va conèixer a Giorgio Armani en Eivissa. Escobar es va convertir en el primer model espanyol en pujar a les passarel·les italianes. De Milà va passar a Nova York i es podria dir que va ser el precursor de la moda masculina deixant pas a altres espanyols com Andrés Velencoso o Jon Kortajarena.

 

Va crear la primera gran agència espanyola de relacions públiques i comunicació vinculada a la moda junt amb la seua parella, el model Egidio Ghezzi, baix el nom de Buque Studio. El nom de Javier Escobar va conseguir una gran popularitat i no hi havia ‘celebrity’ que se li resistirà. La mateixa reina Sofia va ser una de les cares que va presidir una de les seues desfilades.

 

Però va ser a mitjans dels anys noranta quan Escobar va decidir deixar la fama i Buque Studio va morir. Va començar el seu descens als inferns pujat al tren de les drogues.

 

Javier ja no era el mateix i els seus errors i caigudes van provocar que acceptarà el seu problema i ingressarà a Projecte Home en Mallorca gràcies als consells de la seua amiga Cristina Macaya. Deu anys de lluita van bastar per superar les addiccions, però per desgràcia, va recaure. Va ser una època d’anades i vingudes, l’any 2013 va refundar Buque Studio SL a l’avinguda de Pau Casals.

 

La seua relació amb la Família Reial

Si hi ha alguna cosa que destaca en la vida de Javier Escobar és la gran amistat amb els Borbons. Una estreta relació que va provocar que el rei Joan Carles, alertat pels seus problemes, decidirà acompanyar-lo. A demés, la reina Sofia mantenia el contacte amb ell, com també han fet Felip VI i Letícia.

 

Va ser precisament a Letícia a qui va obsequiar amb un regal molt especial. El dia del casament de Felip i Letícia, uns pètals del ram van caure a l’altar i Javier va conseguir fer-se amb ells.

 

En un altre moment, Escobar va demanar-li a l’actual rei, que escriguera en un paper en blanc el nom de la seua dona i, amb l’escut d’Astúries, el va emmarcar tot en plata i li ho va regalar a Letícia.

 

Javier Escobar va rebre una telefonada de la reina Letícia per agrair-li el detall confessant-li que havia sigut el regal més bonic que havia rebut el dia del seu casament. Ara, amb la mort de Javier, la Família Reial està destrossada i diuen adéu a una gran figura de la moda espanyola.

Últimes notícies

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.