Felip i Letícia, trencats: mor en un infern i massa jove Javier Escobar

 

Javier Escobar, el relacions públiques català amb més reputació del nostre país, ha mort als 66 anys. El passat dimecres 14 d’octubre, es va trobar el cos sense vida en seu pis de Barcelona. La vida d’Escobar va fer un gir de 180º passant de treballar amb estrelles de la moda fins a acabar en l’infern de les drogues i morir per una parada cardíaca.

 

La mala vida d’Escobar

La carrera professional de Javier va començar l’any 1979 quan va conèixer a Giorgio Armani en Eivissa. Escobar es va convertir en el primer model espanyol en pujar a les passarel·les italianes. De Milà va passar a Nova York i es podria dir que va ser el precursor de la moda masculina deixant pas a altres espanyols com Andrés Velencoso o Jon Kortajarena.

 

Va crear la primera gran agència espanyola de relacions públiques i comunicació vinculada a la moda junt amb la seua parella, el model Egidio Ghezzi, baix el nom de Buque Studio. El nom de Javier Escobar va conseguir una gran popularitat i no hi havia ‘celebrity’ que se li resistirà. La mateixa reina Sofia va ser una de les cares que va presidir una de les seues desfilades.

 

Però va ser a mitjans dels anys noranta quan Escobar va decidir deixar la fama i Buque Studio va morir. Va començar el seu descens als inferns pujat al tren de les drogues.

 

Javier ja no era el mateix i els seus errors i caigudes van provocar que acceptarà el seu problema i ingressarà a Projecte Home en Mallorca gràcies als consells de la seua amiga Cristina Macaya. Deu anys de lluita van bastar per superar les addiccions, però per desgràcia, va recaure. Va ser una època d’anades i vingudes, l’any 2013 va refundar Buque Studio SL a l’avinguda de Pau Casals.

 

La seua relació amb la Família Reial

Si hi ha alguna cosa que destaca en la vida de Javier Escobar és la gran amistat amb els Borbons. Una estreta relació que va provocar que el rei Joan Carles, alertat pels seus problemes, decidirà acompanyar-lo. A demés, la reina Sofia mantenia el contacte amb ell, com també han fet Felip VI i Letícia.

 

Va ser precisament a Letícia a qui va obsequiar amb un regal molt especial. El dia del casament de Felip i Letícia, uns pètals del ram van caure a l’altar i Javier va conseguir fer-se amb ells.

 

En un altre moment, Escobar va demanar-li a l’actual rei, que escriguera en un paper en blanc el nom de la seua dona i, amb l’escut d’Astúries, el va emmarcar tot en plata i li ho va regalar a Letícia.

 

Javier Escobar va rebre una telefonada de la reina Letícia per agrair-li el detall confessant-li que havia sigut el regal més bonic que havia rebut el dia del seu casament. Ara, amb la mort de Javier, la Família Reial està destrossada i diuen adéu a una gran figura de la moda espanyola.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.