12.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Felip i Letícia, trencats: mor en un infern i massa jove Javier Escobar

 

Javier Escobar, el relacions públiques català amb més reputació del nostre país, ha mort als 66 anys. El passat dimecres 14 d’octubre, es va trobar el cos sense vida en seu pis de Barcelona. La vida d’Escobar va fer un gir de 180º passant de treballar amb estrelles de la moda fins a acabar en l’infern de les drogues i morir per una parada cardíaca.

 

La mala vida d’Escobar

La carrera professional de Javier va començar l’any 1979 quan va conèixer a Giorgio Armani en Eivissa. Escobar es va convertir en el primer model espanyol en pujar a les passarel·les italianes. De Milà va passar a Nova York i es podria dir que va ser el precursor de la moda masculina deixant pas a altres espanyols com Andrés Velencoso o Jon Kortajarena.

 

Va crear la primera gran agència espanyola de relacions públiques i comunicació vinculada a la moda junt amb la seua parella, el model Egidio Ghezzi, baix el nom de Buque Studio. El nom de Javier Escobar va conseguir una gran popularitat i no hi havia ‘celebrity’ que se li resistirà. La mateixa reina Sofia va ser una de les cares que va presidir una de les seues desfilades.

 

Però va ser a mitjans dels anys noranta quan Escobar va decidir deixar la fama i Buque Studio va morir. Va començar el seu descens als inferns pujat al tren de les drogues.

 

Javier ja no era el mateix i els seus errors i caigudes van provocar que acceptarà el seu problema i ingressarà a Projecte Home en Mallorca gràcies als consells de la seua amiga Cristina Macaya. Deu anys de lluita van bastar per superar les addiccions, però per desgràcia, va recaure. Va ser una època d’anades i vingudes, l’any 2013 va refundar Buque Studio SL a l’avinguda de Pau Casals.

 

La seua relació amb la Família Reial

Si hi ha alguna cosa que destaca en la vida de Javier Escobar és la gran amistat amb els Borbons. Una estreta relació que va provocar que el rei Joan Carles, alertat pels seus problemes, decidirà acompanyar-lo. A demés, la reina Sofia mantenia el contacte amb ell, com també han fet Felip VI i Letícia.

 

Va ser precisament a Letícia a qui va obsequiar amb un regal molt especial. El dia del casament de Felip i Letícia, uns pètals del ram van caure a l’altar i Javier va conseguir fer-se amb ells.

 

En un altre moment, Escobar va demanar-li a l’actual rei, que escriguera en un paper en blanc el nom de la seua dona i, amb l’escut d’Astúries, el va emmarcar tot en plata i li ho va regalar a Letícia.

 

Javier Escobar va rebre una telefonada de la reina Letícia per agrair-li el detall confessant-li que havia sigut el regal més bonic que havia rebut el dia del seu casament. Ara, amb la mort de Javier, la Família Reial està destrossada i diuen adéu a una gran figura de la moda espanyola.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.

Juan Roig crida a anar per la Lliga després de la derrota en semifinals davant el Reial Madrid

El màxim accionista del València Basket va traslladar un missatge d'ànim després de l'ajustada caiguda en la Copa del Rei i va fixar com a meta immediata la Lliga Endesa.

Pedro Martínez: derrota cruel i orgull malgrat la caiguda del València Basket davant el Reial Madrid

El tècnic va lamentar una derrota especialment dolorosa en semifinals després d'anar cinc a dalt mancant poc més de mig minut i va reivindicar al seu equip.

106-108: Hezonja decidix amb dos triples i fica al Reial Madrid en la final

El croat va firmar 25 punts i va rematar amb dos triples en l'últim minut un dol que el València havia encarrilat amb el xou final de Jean Montero. El Reial Madrid va remuntar 17.

106-108. Hezonja apaga el xou de Montero i fica al Reial Madrid en la final

Dos triples de Mario Hezonja en l'últim minut van voltejar un partit que Jean Montero havia incendiat amb 19 punts en l'últim quart. El Reial Madrid, que va arribar a anar 17 a baix, disputarà la final en el Roig Arena.

Campazzo: final de bojos i avís després de la patida semifinal de Copa

Campazzo va celebrar l'agònica victòria en semifinals davant València Basket i va subratllar que el Reial Madrid va creure fins al final. Així i tot, va advertir que han de corregir errors per a optar al títol.