Felip i Letícia, trencats: mor en un infern i massa jove Javier Escobar

 

Javier Escobar, el relacions públiques català amb més reputació del nostre país, ha mort als 66 anys. El passat dimecres 14 d’octubre, es va trobar el cos sense vida en seu pis de Barcelona. La vida d’Escobar va fer un gir de 180º passant de treballar amb estrelles de la moda fins a acabar en l’infern de les drogues i morir per una parada cardíaca.

 

La mala vida d’Escobar

La carrera professional de Javier va començar l’any 1979 quan va conèixer a Giorgio Armani en Eivissa. Escobar es va convertir en el primer model espanyol en pujar a les passarel·les italianes. De Milà va passar a Nova York i es podria dir que va ser el precursor de la moda masculina deixant pas a altres espanyols com Andrés Velencoso o Jon Kortajarena.

 

Va crear la primera gran agència espanyola de relacions públiques i comunicació vinculada a la moda junt amb la seua parella, el model Egidio Ghezzi, baix el nom de Buque Studio. El nom de Javier Escobar va conseguir una gran popularitat i no hi havia ‘celebrity’ que se li resistirà. La mateixa reina Sofia va ser una de les cares que va presidir una de les seues desfilades.

 

Però va ser a mitjans dels anys noranta quan Escobar va decidir deixar la fama i Buque Studio va morir. Va començar el seu descens als inferns pujat al tren de les drogues.

 

Javier ja no era el mateix i els seus errors i caigudes van provocar que acceptarà el seu problema i ingressarà a Projecte Home en Mallorca gràcies als consells de la seua amiga Cristina Macaya. Deu anys de lluita van bastar per superar les addiccions, però per desgràcia, va recaure. Va ser una època d’anades i vingudes, l’any 2013 va refundar Buque Studio SL a l’avinguda de Pau Casals.

 

La seua relació amb la Família Reial

Si hi ha alguna cosa que destaca en la vida de Javier Escobar és la gran amistat amb els Borbons. Una estreta relació que va provocar que el rei Joan Carles, alertat pels seus problemes, decidirà acompanyar-lo. A demés, la reina Sofia mantenia el contacte amb ell, com també han fet Felip VI i Letícia.

 

Va ser precisament a Letícia a qui va obsequiar amb un regal molt especial. El dia del casament de Felip i Letícia, uns pètals del ram van caure a l’altar i Javier va conseguir fer-se amb ells.

 

En un altre moment, Escobar va demanar-li a l’actual rei, que escriguera en un paper en blanc el nom de la seua dona i, amb l’escut d’Astúries, el va emmarcar tot en plata i li ho va regalar a Letícia.

 

Javier Escobar va rebre una telefonada de la reina Letícia per agrair-li el detall confessant-li que havia sigut el regal més bonic que havia rebut el dia del seu casament. Ara, amb la mort de Javier, la Família Reial està destrossada i diuen adéu a una gran figura de la moda espanyola.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.