La Generalitat ha distribuït més de 200.000 abonaments de transport gratuïts des del seu llançament

La Generalitat ha distribuït en un mes més de 200.000 abonaments de transport gratuït per a joves de fins a 30 anys des del seu llançament el passat 9 d’octubre.

Aquest títol estarà en vigor fins al pròxim 15 de gener de 2023 i permet viatjar en Metrobús, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura els usuaris d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Dels 204.524 Abonaments Temporals Joves Gratuïts, 165.000 han sigut distribuïts per Metrovalencia, 12.524 per TRAM de Castelló i 27.000 des de TRAM d’Alacant.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha destacat, en complir-se un mes des del llançament d’aquest abonament, el “molt bon acolliment” de la iniciativa per part dels joves de la Comunitat i ha agraït “l’esforç tècnic i humà realitzat per les entitats implicades per a arribar al nombre més gran possible de persones”.

Els abonaments ja distribuïts han permés realitzar més d’1,5 milions de desplaçaments. Segons les estimacions realitzades per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), els usuaris de fins a 30 anys que viatgen de manera gratuïta ja suposen més d’un 32% dels desplaçaments. Al seu torn, gràcies a aquest nou abonament, s’ha aconseguit incrementar l’ús dels serveis de transport en un 5%.

Aquesta iniciativa, a la qual encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat ajudar a una part de la població que depén molt del transport públic en el seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera efectiva les despeses de moltes famílies”, ha assenyalat Torró.

A més, és important recordar que el transport gratuït per a joves es complementa amb totes les polítiques d’estalvi en el transport impulsades per la Generalitat, com els nous títols SUMA, la reducció de zones del TRAM, els diumenges gratuïts i el descompte del 30% que es prolongarà durant l’any 2023, mesures que ens converteixen en el transport públic més econòmic d’Espanya i que tenen una afecció directa en tota la població”, ha assenyalat la consellera.

Distribució d’abonaments

Per a fer front a la demanda d’aquests títols, FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitzar la distribució dels nous abonaments que, en el cas de València, també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també al sistema de cita prèvia disponible per a tots els usuaris.

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV, s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres, estan oberts els següents punts: Centre d’Atenció del Client (CAC) de Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats-Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Montcada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a l’institut I.E.S. Lluís Vives). I cada dia de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

A Alacant, de dilluns a divendres, també es poden recollir aquests abonaments en el Punt del Client d’Estels; El Campello; Dénia; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

TRAM de Castelló distribueix aquests abonaments des de la seua oficina situada al carrer Carcaixent, 1 de la ciutat de Castelló.

Les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud de cita prèvia amb un model similar al seguit en l’obtenció del Bo Viatge de la Generalitat, pel qual s’obté torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar la cita prèvia que posteriorment permetrà establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.