23.4 C
València
Dijous, 23 octubre, 2025

La Generalitat ha distribuït més de 200.000 abonaments de transport gratuïts des del seu llançament

La Generalitat ha distribuït en un mes més de 200.000 abonaments de transport gratuït per a joves de fins a 30 anys des del seu llançament el passat 9 d’octubre.

Aquest títol estarà en vigor fins al pròxim 15 de gener de 2023 i permet viatjar en Metrobús, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura els usuaris d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Dels 204.524 Abonaments Temporals Joves Gratuïts, 165.000 han sigut distribuïts per Metrovalencia, 12.524 per TRAM de Castelló i 27.000 des de TRAM d’Alacant.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha destacat, en complir-se un mes des del llançament d’aquest abonament, el “molt bon acolliment” de la iniciativa per part dels joves de la Comunitat i ha agraït “l’esforç tècnic i humà realitzat per les entitats implicades per a arribar al nombre més gran possible de persones”.

Els abonaments ja distribuïts han permés realitzar més d’1,5 milions de desplaçaments. Segons les estimacions realitzades per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), els usuaris de fins a 30 anys que viatgen de manera gratuïta ja suposen més d’un 32% dels desplaçaments. Al seu torn, gràcies a aquest nou abonament, s’ha aconseguit incrementar l’ús dels serveis de transport en un 5%.

Aquesta iniciativa, a la qual encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat ajudar a una part de la població que depén molt del transport públic en el seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera efectiva les despeses de moltes famílies”, ha assenyalat Torró.

A més, és important recordar que el transport gratuït per a joves es complementa amb totes les polítiques d’estalvi en el transport impulsades per la Generalitat, com els nous títols SUMA, la reducció de zones del TRAM, els diumenges gratuïts i el descompte del 30% que es prolongarà durant l’any 2023, mesures que ens converteixen en el transport públic més econòmic d’Espanya i que tenen una afecció directa en tota la població”, ha assenyalat la consellera.

Distribució d’abonaments

Per a fer front a la demanda d’aquests títols, FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitzar la distribució dels nous abonaments que, en el cas de València, també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també al sistema de cita prèvia disponible per a tots els usuaris.

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV, s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres, estan oberts els següents punts: Centre d’Atenció del Client (CAC) de Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats-Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Montcada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a l’institut I.E.S. Lluís Vives). I cada dia de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

A Alacant, de dilluns a divendres, també es poden recollir aquests abonaments en el Punt del Client d’Estels; El Campello; Dénia; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

TRAM de Castelló distribueix aquests abonaments des de la seua oficina situada al carrer Carcaixent, 1 de la ciutat de Castelló.

Les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud de cita prèvia amb un model similar al seguit en l’obtenció del Bo Viatge de la Generalitat, pel qual s’obté torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar la cita prèvia que posteriorment permetrà establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Últimes notícies

Detingut en l’AP-7 a Borriana amb quasi 10 quilos d’haixixs de matinada

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 24 anys, de nacionalitat francesa, després d'interceptar un cotxe amb més de 9,8 quilos d'haixixs en l'AP-7 a l'altura de Borriana. L'arrest es va produir sobre la 1.15 durant un dispositiu de seguretat ciutadana i es van trobar més bosses similars a 200 metres del punt de control.

Un militar de la UME desplegat per la DANA a València: semblava un escenari bèl·lic

El capità Manuel Lareo, de la UME, va ser mobilitzat per la DANA a València i compara l'escenari amb Kosovo en 2002. Relata rescats, busca de desapareguts i la força devastadora de l'aigua.

UME en la DANA de València: un capità descriu un escenari bèl·lic

Un capità del 2n Batalló de la UME, al comandament de la 21 Companyia d'Intervenció, relata el seu desplegament en la DANA de València i el compara amb Kosovo en 2002.

Un bomber de València reviu la DANA: rescats a rem i una alba desoladora

Un bomber del Parc Sud de València relata com va viure la DANA del 29 d'octubre de 2024: rescats a rem, corrents desbocats i una alba amb cotxes amuntegats.

Lladres de sobretaula, la cançó solidària que reunix músics de Zoo i L’Arrel per les víctimes de la DANA

Les associacions de víctimes del 29-O impulsen Lladres de sobretaula amb Panxo, Pablo Sánchez i altres bandes per a mantindre viva la memòria i exigir justícia. La peça dona els seus beneficis i es llança amb videoclip.

Calor i ponent persistixen hui en la Comunitat Valenciana amb ratxes molt fortes a l’interior

Jornada poc tardorenca en la Comunitat Valenciana pel vent de ponent: màximes a l'alça i ratxes molt fortes a l'interior. Demà el vent afluixa.

Roig Negueroles carrega contra LaLiga per la cancel·lació del partit a Miami

El CEO del Vila-real va criticar el mode i el moment en què LaLiga va anunciar la cancel·lació del partit a Miami contra el Barcelona. Va reclamar claredat i respecte als aficionats.

PowerCo llança el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria

PowerCo ha anunciat el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria al costat de la UPV i la UV, amb inici el pròxim curs. El programa s'integra en el seu pla de talent per a la gigafactoria de Sagunt, que preveu produir una cel·la unificada des de finals de l'estiu de 2026.