La Generalitat ha distribuït més de 200.000 abonaments de transport gratuïts des del seu llançament

Ejemplo de shortcode con estilo
Aquest títol pot utilitzar-se fins al pròxim 15 de gener de 2023 en Metrobús, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT

La Generalitat ha distribuït en un mes més de 200.000 abonaments de transport gratuït per a joves de fins a 30 anys des del seu llançament el passat 9 d’octubre.

Aquest títol estarà en vigor fins al pròxim 15 de gener de 2023 i permet viatjar en Metrobús, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura els usuaris d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Dels 204.524 Abonaments Temporals Joves Gratuïts, 165.000 han sigut distribuïts per Metrovalencia, 12.524 per TRAM de Castelló i 27.000 des de TRAM d’Alacant.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha destacat, en complir-se un mes des del llançament d’aquest abonament, el “molt bon acolliment” de la iniciativa per part dels joves de la Comunitat i ha agraït “l’esforç tècnic i humà realitzat per les entitats implicades per a arribar al nombre més gran possible de persones”.

Els abonaments ja distribuïts han permés realitzar més d’1,5 milions de desplaçaments. Segons les estimacions realitzades per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), els usuaris de fins a 30 anys que viatgen de manera gratuïta ja suposen més d’un 32% dels desplaçaments. Al seu torn, gràcies a aquest nou abonament, s’ha aconseguit incrementar l’ús dels serveis de transport en un 5%.

“Aquesta iniciativa, a la qual encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat ajudar a una part de la població que depén molt del transport públic en el seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera efectiva les despeses de moltes famílies”, ha assenyalat Torró.

“A més, és important recordar que el transport gratuït per a joves es complementa amb totes les polítiques d’estalvi en el transport impulsades per la Generalitat, com els nous títols SUMA, la reducció de zones del TRAM, els diumenges gratuïts i el descompte del 30% que es prolongarà durant l’any 2023, mesures que ens converteixen en el transport públic més econòmic d’Espanya i que tenen una afecció directa en tota la població”, ha assenyalat la consellera.

Distribució d’abonaments

Per a fer front a la demanda d’aquests títols, FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitzar la distribució dels nous abonaments que, en el cas de València, també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també al sistema de cita prèvia disponible per a tots els usuaris.

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV, s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres, estan oberts els següents punts: Centre d’Atenció del Client (CAC) de Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats-Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Montcada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a l’institut I.E.S. Lluís Vives). I cada dia de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

A Alacant, de dilluns a divendres, també es poden recollir aquests abonaments en el Punt del Client d’Estels; El Campello; Dénia; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

TRAM de Castelló distribueix aquests abonaments des de la seua oficina situada al carrer Carcaixent, 1 de la ciutat de Castelló.

Les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud de cita prèvia amb un model similar al seguit en l’obtenció del Bo Viatge de la Generalitat, pel qual s’obté torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar la cita prèvia que posteriorment permetrà establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Últimes notícies

Elx i Badalona reforcen la seua relació institucional amb una visita d’Albiol

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha visitat Elx convidat per l’alcalde Pablo Ruz en una jornada institucional que ha inclòs recepció oficial, signatura en el llibre d’honor i la dedicació d’una palmera a Badalona al Parc Municipal. La trobada ha servit per reivindicar les similituds entre les dos ciutats i obrir una etapa de col·laboració, enmig de les crítiques prèvies del PSPV-PSOE il·licità a la invitació.

Barrachina acusa Compromís de sotmetre’s al separatisme català amb el seu pacte electoral

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa Compromís de formalitzar la seua sotmissió al separatisme català amb l’acord electoral amb Podem i ERPV per al 29 de novembre.

El Suprem reclama al TSJCV l’auto sobre Mazón abans de decidir sobre la querella del PSPV-PSOE

La Sala Segona del Tribunal Suprem ha demanat al TSJCV l'auto dictat el 16 de març de 2025 sobre Carlos Mazón per remetre'l a la Fiscalia, que ha de pronunciar-se sobre si el Suprem és competent per admetre una querella del PSPV-PSOE per fals testimoni arran de la seua declaració sobre la dana davant el Congrés.

Una dana trenca la calor i porta pluges fortes al Mediterrani

L’arribada d’una dana al nord peninsular ha anunciat un episodi de pluges intenses, sobretot al Mediterrani i Balears, amb risc d’inundacions locals. Diumenge i dilluns seran els dies més adversos, amb acumulats de fins a 250 l/m² en poques hores.

Les famílies afectades per la dana en 2024 no hauran de tornar els avanços si tenen rendes baixes

La Diputación Permanente del Congrés ha convalidat el decret que condona els avanços concedits per la dana de 2024 a la Comunitat Valenciana a les famílies amb rendes i patrimoni per davall dels límits fixats. La mesura, amb un cost de 44,3 milions, ha obtingut una àmplia majoria i ha obert un intens debat polític.

Manises reunirà el futbol base en el II Torneig Tornem! pel segon aniversari de la DANA

Manises acollirà este dissabte la segona edició del torneig de futbol 8 Tornem!, que commemora el segon aniversari de la DANA i la recuperació del futbol base valencià a les zones afectades.

Micó i Ibáñez lideraran la llista de Compromís per València i Podem encapçalarà la d’Alacant

Águeda Micó i Alberto Ibáñez encapçalaran la llista de Compromís per València en les generals del 29 de novembre, mentres que Podem liderarà la candidatura per Alacant en una coalició ampla d’esquerres que busca sumar més forces.

Avís groc este dissabte a la Comunitat Valenciana per pluges intenses i tronades

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc a tota la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres per hora, fins a 80 en 12 hores, amb tronades, granís i ratxes fortes de vent que avançaran d’Alacant cap a Castelló i València al llarg del dia.