17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Igualtat destina 3,5 milions d’euros per a l’acolliment de persones ucraïneses


La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha informat que la Generalitat ha destinat 3,5 milions d’euros per a l’acolliment i atenció integral de persones desplaçades d’Ucraïna en albergs de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).

Així ho ha explicat la vicepresidenta després de la reunió setmanal de la comissió Mixta d’Atenció i Acolliment a Persones Refugiades i Desplaçades convocada per a valorar la situació actual de la crisi humanitària a Ucraïna i fer un seguiment de les accions posades en marxa per part de les diferents administracions que estan donant resposta a l’arribada a la Comunitat Valenciana de persones refugiades.

La vicepresidenta ha assenyalat que s’ha resolt finançar la contractació d’emergència del servei d’acolliment de les persones que no disposen de recursos d’allotjament i que, de manera temporal, seran ateses en els albergs de l’IVAJ habilitats per a això. La gestió d’aquest servei d’allotjament, manutenció i acompanyament es realitzarà per part de les ONG amb les quals s’ha contractat el servei.

Oltra ha destacat també que la Comunitat Valenciana ha escolaritzat en aquest moment al 40% de xiquets, xiquetes i adolescents que han arribat a Espanya, “la qual cosa suposa prop de 2.000 alumnes i alumnes d’Ucraïna que ja s’han escolaritzat en aules de col·legis i instituts de la nostra comunitat”. En aquells llocs on és necessari, ha assenyalat, s’han habilitat més unitats educatives.

Així mateix, en aquests moments ja s’han tramitat un total de 13.066 targetes SIP a persones procedents d’Ucraïna, a les quals també s’està facilitant l’accés a completar les pautes de vacunació COVID-19 d’acord amb la seua edat i condició clínica. 

Aquesta dada, ha indicat Oltra, dona una idea de la “dimensió” de les persones que han arribat a la Comunitat Valenciana.

Oltra ha recordat que es tracta d’un primer acolliment que és una competència “del Govern d’Espanya”, i on la Generalitat fa de suport i s’encarrega de les competències autonòmiques, com les relacionades amb “educació, sanitat o serveis socials”, a més d’informar, assessorar i acompanyar en el procés de sol·licitud de l’estatus de persona refugiada, que també tramita l’Executiu central.

Infraestructures d’emergència

En total, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha habilitat 10 infraestructures de caràcter social com a centres d’acolliment temporal per a atendre la situació d’emergència humanitària de persones desplaçades des d’Ucraïna.

Oltra ha explicat que les persones que arriben als albergs són derivades des dels municipis, a través dels serveis socials d’atenció primària, als quals des d’Igualtat ja s’ha enviat un protocol per a coordinar l’assistència a les persones refugiades, així com una instrucció específica relativa a l’actuació en infància i adolescència.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública també ha enviat una nota informativa als centres de salut amb indicacions relatives a l’expedició d’una targeta SIP provisional a les persones procedents d’Ucraïna, i en coordinació amb Igualtat s’està tramitant el document a les persones que es troben en els albergs.

Per part seua, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport compta amb un protocol d’acolliment d’alumnat nouvingut, especialment el desplaçat, en els centres educatius de la Comunitat Valenciana, que és el que s’està posant en marxa ara mateix.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.