16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Inclusió digital per a persones amb diversitat funcional o discapacitat

La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i Cermi realitzaran accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital.

La Conselleria, a través de la Direcció General per la Lluita contra la Bretxa Digital, ha signat un conveni amb el Comité d’Entitats de Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social, aprofitant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació per a ajudar a millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

L’objectiu és realitzar accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital i, a més, realitzar cursos específics en formació en accessibilitat dirigits a personal tècnic de les entitats, personal de suport de les persones amb diversitat funcional o discapacitat, així com tot aquell interessat en matèria d’accessibilitat web a nivell bàsic, mitjà o avançat, per a previndre la bretxa digital relacionada amb l’accessibilitat digital.

Les accions formatives es duran a terme en 2022 i formen part del programa Ciutadania Digital posat en marxa per la direcció general per a la Lluita contra la Bretxa Digital en 2021, donant continuïtat a aquesta iniciativa que centrarà els seus esforços a portar formació en competències digitals a municipis en risc de despoblació i a persones amb discapacitat, en ser espais i col·lectius especialment afectats, per la bretxa digital.

El conveni recull accions formatives per a persones amb diversitat funcional o discapacitat que, a més de la seua condició, per causa de l’evolució de la societat digital i al no disposar de les competències digitals oportunes, es puguen trobar dins de la bretxa digital que això genera.

La formació està coordinada pel Cermi Comunitat Valenciana i es comptarà amb una àmplia col·laboració de les entitats de persones amb discapacitat i diversitat funcional que facilitaran la difusió de les activitats formatives.

La formació, tant en línia com presencial, es realitzarà en grups xicotets per a poder assegurar el suport a l’alumnat. Les accions formatives són totalment gratuïtes.

Les accions formatives que s’han planificat per a les persones amb diversitat funcional o discapacitat, basades en el Marc valencià de competències digitals, es basen a dotar d’eines per a crear continguts, utilitzar la tecnologia per a la comunicació, tramitacions electròniques, trobar informació en internet o utilitzar el telèfon mòbil. Cada acció formativa tindrà una duració de 15 hores.

Per a la part de formació en accessibilitat per a previndre la bretxa digital, s’han planificat les accions formatives: accessibilitat web; accessibilitat documental; i sensibilització en accessibilitat digital.

Les entitats que vulguen col·laborar acollint accions formatives en les seues instal·lacions hauran de comptar amb connexió, condicions d’accessibilitat i de seguretat sanitària necessàries. És a dir, han de tindre connexió a internet via Wifi, connexió a xarxa elèctrica per a carregar els dispositius, espai suficient per a distribuir taules i cadires per a un mínim de 8 alumnes i un màxim de 12 alumnes i taula i cadira per al docent amb separació suficient, projector/televisió amb HDMI i pissarra o similar.

Les entitats/persones interessades a participar poden sol·licitar-ho:
A través dels correus electrònics: formacion@cermicv.es programes_dglbd@gva.es

Últimes notícies

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.

Bernabé promet un protocol antiassetjament infal·lible en el PSOE i exemplaritat per a protegir les dones

Bernabé ha anunciat que el PSOE reforçarà el seu protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo 'infal·lible' i actuar de manera 'exemplaritzant'. També ha carregat contra la gestió de la dana i el paper de Mazón.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’acudir a Moncloa com a president de Vox

La líder del PSPV-PSOE ha retret a Juanfran Pérez Llorca que acudira a la reunió amb Pedro Sánchez alineat amb els postulats de Vox i sense defendre, al seu juí, les prioritats de la societat valenciana.

Morant demana als edils d’Almussafes respecte a la denunciant i acatar el decidit

La ministra i líder del PSPV-PSOE ha instat els regidors d'Almussafes a respectar a la denunciant d'assetjament sexual i laboral i complir les resolucions del partit. Ha defés la prioritat de protegir la víctima i la tolerància zero davant la violència contra les dones.

El PP assegura que Feijóo col·laborarà amb la justícia encara que no té constància de la citació

El PP ha reiterat que Alberto Núñez Feijóo declararà i respondrà a totes les preguntes, malgrat no haver rebut notificació formal. La jutgessa ha fixat la seua compareixença com a testimoni i s'han sol·licitat les seues comunicacions del 29 d'octubre vinculades a Carlos Mazón.

Mig centenar de tractors recorre València per a denunciar l’ofec al camp

Uns 300 agricultors i 50 tractors han marxat per València per a denunciar retallades, burocràcia i acords comercials que, al seu juí, asfixien al sector. La mobilització ha arrancat en el Palau de la Generalitat i ha conclòs davant la Delegació del Govern amb discursos i advertiments de noves protestes.

Pérez Llorca reclama al Govern mecanismes legals per a accelerar les obres de la dana

El president ha demanat a l'Executiu central mecanismes legals i tràmits d'urgència per a agilitzar les obres en municipis afectats per la dana. Ha defés el diàleg i el respecte a l'ordenament jurídic.