Inclusió digital per a persones amb diversitat funcional o discapacitat

La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i Cermi realitzaran accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital.

La Conselleria, a través de la Direcció General per la Lluita contra la Bretxa Digital, ha signat un conveni amb el Comité d’Entitats de Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social, aprofitant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació per a ajudar a millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

L’objectiu és realitzar accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital i, a més, realitzar cursos específics en formació en accessibilitat dirigits a personal tècnic de les entitats, personal de suport de les persones amb diversitat funcional o discapacitat, així com tot aquell interessat en matèria d’accessibilitat web a nivell bàsic, mitjà o avançat, per a previndre la bretxa digital relacionada amb l’accessibilitat digital.

Les accions formatives es duran a terme en 2022 i formen part del programa Ciutadania Digital posat en marxa per la direcció general per a la Lluita contra la Bretxa Digital en 2021, donant continuïtat a aquesta iniciativa que centrarà els seus esforços a portar formació en competències digitals a municipis en risc de despoblació i a persones amb discapacitat, en ser espais i col·lectius especialment afectats, per la bretxa digital.

El conveni recull accions formatives per a persones amb diversitat funcional o discapacitat que, a més de la seua condició, per causa de l’evolució de la societat digital i al no disposar de les competències digitals oportunes, es puguen trobar dins de la bretxa digital que això genera.

La formació està coordinada pel Cermi Comunitat Valenciana i es comptarà amb una àmplia col·laboració de les entitats de persones amb discapacitat i diversitat funcional que facilitaran la difusió de les activitats formatives.

La formació, tant en línia com presencial, es realitzarà en grups xicotets per a poder assegurar el suport a l’alumnat. Les accions formatives són totalment gratuïtes.

Les accions formatives que s’han planificat per a les persones amb diversitat funcional o discapacitat, basades en el Marc valencià de competències digitals, es basen a dotar d’eines per a crear continguts, utilitzar la tecnologia per a la comunicació, tramitacions electròniques, trobar informació en internet o utilitzar el telèfon mòbil. Cada acció formativa tindrà una duració de 15 hores.

Per a la part de formació en accessibilitat per a previndre la bretxa digital, s’han planificat les accions formatives: accessibilitat web; accessibilitat documental; i sensibilització en accessibilitat digital.

Les entitats que vulguen col·laborar acollint accions formatives en les seues instal·lacions hauran de comptar amb connexió, condicions d’accessibilitat i de seguretat sanitària necessàries. És a dir, han de tindre connexió a internet via Wifi, connexió a xarxa elèctrica per a carregar els dispositius, espai suficient per a distribuir taules i cadires per a un mínim de 8 alumnes i un màxim de 12 alumnes i taula i cadira per al docent amb separació suficient, projector/televisió amb HDMI i pissarra o similar.

Les entitats/persones interessades a participar poden sol·licitar-ho:
A través dels correus electrònics: formacion@cermicv.es programes_dglbd@gva.es

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.