Inclusió digital per a persones amb diversitat funcional o discapacitat

La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i Cermi realitzaran accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital.

La Conselleria, a través de la Direcció General per la Lluita contra la Bretxa Digital, ha signat un conveni amb el Comité d’Entitats de Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social, aprofitant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació per a ajudar a millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

L’objectiu és realitzar accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital i, a més, realitzar cursos específics en formació en accessibilitat dirigits a personal tècnic de les entitats, personal de suport de les persones amb diversitat funcional o discapacitat, així com tot aquell interessat en matèria d’accessibilitat web a nivell bàsic, mitjà o avançat, per a previndre la bretxa digital relacionada amb l’accessibilitat digital.

Les accions formatives es duran a terme en 2022 i formen part del programa Ciutadania Digital posat en marxa per la direcció general per a la Lluita contra la Bretxa Digital en 2021, donant continuïtat a aquesta iniciativa que centrarà els seus esforços a portar formació en competències digitals a municipis en risc de despoblació i a persones amb discapacitat, en ser espais i col·lectius especialment afectats, per la bretxa digital.

El conveni recull accions formatives per a persones amb diversitat funcional o discapacitat que, a més de la seua condició, per causa de l’evolució de la societat digital i al no disposar de les competències digitals oportunes, es puguen trobar dins de la bretxa digital que això genera.

La formació està coordinada pel Cermi Comunitat Valenciana i es comptarà amb una àmplia col·laboració de les entitats de persones amb discapacitat i diversitat funcional que facilitaran la difusió de les activitats formatives.

La formació, tant en línia com presencial, es realitzarà en grups xicotets per a poder assegurar el suport a l’alumnat. Les accions formatives són totalment gratuïtes.

Les accions formatives que s’han planificat per a les persones amb diversitat funcional o discapacitat, basades en el Marc valencià de competències digitals, es basen a dotar d’eines per a crear continguts, utilitzar la tecnologia per a la comunicació, tramitacions electròniques, trobar informació en internet o utilitzar el telèfon mòbil. Cada acció formativa tindrà una duració de 15 hores.

Per a la part de formació en accessibilitat per a previndre la bretxa digital, s’han planificat les accions formatives: accessibilitat web; accessibilitat documental; i sensibilització en accessibilitat digital.

Les entitats que vulguen col·laborar acollint accions formatives en les seues instal·lacions hauran de comptar amb connexió, condicions d’accessibilitat i de seguretat sanitària necessàries. És a dir, han de tindre connexió a internet via Wifi, connexió a xarxa elèctrica per a carregar els dispositius, espai suficient per a distribuir taules i cadires per a un mínim de 8 alumnes i un màxim de 12 alumnes i taula i cadira per al docent amb separació suficient, projector/televisió amb HDMI i pissarra o similar.

Les entitats/persones interessades a participar poden sol·licitar-ho:
A través dels correus electrònics: formacion@cermicv.es programes_dglbd@gva.es

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig