Els joves valencians denuncien les condicions precàries de l’alumnat en pràctiques

El Consell Valencià de la Joventut (CVJ) ha denunciat les condicions precàries i la falta de drets que pateix l’alumnat en pràctiques curriculars dels graus universitaris i la formació professional a través de la seua campanya ‘Açò qui m’ho paga’ amb el llançament d’un manifest. El text alerta de l’ús inadequat d’aquestes pràctiques i reclama una major protecció de l’estudiantat.

Amb motiu del Dia Internacional del Treball, l’òrgan de representació juvenil ha assenyalat les pràctiques no laborals com a formes d’explotació laboral encoberta o foment de la feina precària, al mateix temps que recorda que l’alumnat en pràctiques no laborals no pot substituir a un treballador o treballadora ni cobrir una temporada d’alt rendiment ocasionada per un augment de la càrrega de producció.

“Les persones joves que realitzen pràctiques curriculars com a part del seu pla d’estudis no estan obligades a produir com la resta del personal treballador de l’empresa i, per tant, no se’ls pot exigir la mateixa càrrega de feina”, ha explicat el vicepresident del CVJ, Alexandre Tomàs.

A més, Tomás ha reclamat la regulació dels drets de l’estudiantat mitjançant la seua ordenació i inclusió en un estatut de l’alumnat per a les pràctiques curriculars “amb l’objectiu d’assegurar el caràcter formatiu i evitar usos fraudulents i abusius”.

Rebre una gratificació mínima, el dret al descans i vacances o l’accés a activitats socials i culturals de l’empresa són algunes de les demandes del CVJ, així com la protecció enfront de vulneracions dels seus drets i de situacions d’assetjament sexual i moral. A banda, l’entitat juvenil ha demanat que aquestes condicions es blinden en el conveni signat per la persona estudiant en pràctiques, el centre de formació i l’empresa o entitat quan es realitzen les pràctiques.

El CVJ es va reunir el passat dimarts amb el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, qui es va comprometre a estudiar les diferents vies per a fer realitat aquestes reivindicacions en el marc de les seues competències.

D’altra banda, malgrat els múltiples intents per concertar un encontre amb la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i la Direcció General d’Universitats, el CVJ no ha aconseguit reunir-se amb cap càrrec de la cartera que dirigeix Carolina Pascual per a traslladar les seues demandes en la matèria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.