Els joves valencians denuncien les condicions precàries de l’alumnat en pràctiques

El Consell Valencià de la Joventut (CVJ) ha denunciat les condicions precàries i la falta de drets que pateix l’alumnat en pràctiques curriculars dels graus universitaris i la formació professional a través de la seua campanya ‘Açò qui m’ho paga’ amb el llançament d’un manifest. El text alerta de l’ús inadequat d’aquestes pràctiques i reclama una major protecció de l’estudiantat.

Amb motiu del Dia Internacional del Treball, l’òrgan de representació juvenil ha assenyalat les pràctiques no laborals com a formes d’explotació laboral encoberta o foment de la feina precària, al mateix temps que recorda que l’alumnat en pràctiques no laborals no pot substituir a un treballador o treballadora ni cobrir una temporada d’alt rendiment ocasionada per un augment de la càrrega de producció.

«Les persones joves que realitzen pràctiques curriculars com a part del seu pla d’estudis no estan obligades a produir com la resta del personal treballador de l’empresa i, per tant, no se’ls pot exigir la mateixa càrrega de feina», ha explicat el vicepresident del CVJ, Alexandre Tomàs.

A més, Tomás ha reclamat la regulació dels drets de l’estudiantat mitjançant la seua ordenació i inclusió en un estatut de l’alumnat per a les pràctiques curriculars “amb l’objectiu d’assegurar el caràcter formatiu i evitar usos fraudulents i abusius”.

Rebre una gratificació mínima, el dret al descans i vacances o l’accés a activitats socials i culturals de l’empresa són algunes de les demandes del CVJ, així com la protecció enfront de vulneracions dels seus drets i de situacions d’assetjament sexual i moral. A banda, l’entitat juvenil ha demanat que aquestes condicions es blinden en el conveni signat per la persona estudiant en pràctiques, el centre de formació i l’empresa o entitat quan es realitzen les pràctiques.

El CVJ es va reunir el passat dimarts amb el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, qui es va comprometre a estudiar les diferents vies per a fer realitat aquestes reivindicacions en el marc de les seues competències.

D’altra banda, malgrat els múltiples intents per concertar un encontre amb la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i la Direcció General d’Universitats, el CVJ no ha aconseguit reunir-se amb cap càrrec de la cartera que dirigeix Carolina Pascual per a traslladar les seues demandes en la matèria.

Últimes notícies

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.