9.4 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Els joves valencians denuncien les condicions precàries de l’alumnat en pràctiques

El Consell Valencià de la Joventut (CVJ) ha denunciat les condicions precàries i la falta de drets que pateix l’alumnat en pràctiques curriculars dels graus universitaris i la formació professional a través de la seua campanya ‘Açò qui m’ho paga’ amb el llançament d’un manifest. El text alerta de l’ús inadequat d’aquestes pràctiques i reclama una major protecció de l’estudiantat.

Amb motiu del Dia Internacional del Treball, l’òrgan de representació juvenil ha assenyalat les pràctiques no laborals com a formes d’explotació laboral encoberta o foment de la feina precària, al mateix temps que recorda que l’alumnat en pràctiques no laborals no pot substituir a un treballador o treballadora ni cobrir una temporada d’alt rendiment ocasionada per un augment de la càrrega de producció.

“Les persones joves que realitzen pràctiques curriculars com a part del seu pla d’estudis no estan obligades a produir com la resta del personal treballador de l’empresa i, per tant, no se’ls pot exigir la mateixa càrrega de feina”, ha explicat el vicepresident del CVJ, Alexandre Tomàs.

A més, Tomás ha reclamat la regulació dels drets de l’estudiantat mitjançant la seua ordenació i inclusió en un estatut de l’alumnat per a les pràctiques curriculars “amb l’objectiu d’assegurar el caràcter formatiu i evitar usos fraudulents i abusius”.

Rebre una gratificació mínima, el dret al descans i vacances o l’accés a activitats socials i culturals de l’empresa són algunes de les demandes del CVJ, així com la protecció enfront de vulneracions dels seus drets i de situacions d’assetjament sexual i moral. A banda, l’entitat juvenil ha demanat que aquestes condicions es blinden en el conveni signat per la persona estudiant en pràctiques, el centre de formació i l’empresa o entitat quan es realitzen les pràctiques.

El CVJ es va reunir el passat dimarts amb el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, qui es va comprometre a estudiar les diferents vies per a fer realitat aquestes reivindicacions en el marc de les seues competències.

D’altra banda, malgrat els múltiples intents per concertar un encontre amb la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i la Direcció General d’Universitats, el CVJ no ha aconseguit reunir-se amb cap càrrec de la cartera que dirigeix Carolina Pascual per a traslladar les seues demandes en la matèria.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.