Els joves valencians denuncien les condicions precàries de l’alumnat en pràctiques

El Consell Valencià de la Joventut (CVJ) ha denunciat les condicions precàries i la falta de drets que pateix l’alumnat en pràctiques curriculars dels graus universitaris i la formació professional a través de la seua campanya ‘Açò qui m’ho paga’ amb el llançament d’un manifest. El text alerta de l’ús inadequat d’aquestes pràctiques i reclama una major protecció de l’estudiantat.

Amb motiu del Dia Internacional del Treball, l’òrgan de representació juvenil ha assenyalat les pràctiques no laborals com a formes d’explotació laboral encoberta o foment de la feina precària, al mateix temps que recorda que l’alumnat en pràctiques no laborals no pot substituir a un treballador o treballadora ni cobrir una temporada d’alt rendiment ocasionada per un augment de la càrrega de producció.

“Les persones joves que realitzen pràctiques curriculars com a part del seu pla d’estudis no estan obligades a produir com la resta del personal treballador de l’empresa i, per tant, no se’ls pot exigir la mateixa càrrega de feina”, ha explicat el vicepresident del CVJ, Alexandre Tomàs.

A més, Tomás ha reclamat la regulació dels drets de l’estudiantat mitjançant la seua ordenació i inclusió en un estatut de l’alumnat per a les pràctiques curriculars “amb l’objectiu d’assegurar el caràcter formatiu i evitar usos fraudulents i abusius”.

Rebre una gratificació mínima, el dret al descans i vacances o l’accés a activitats socials i culturals de l’empresa són algunes de les demandes del CVJ, així com la protecció enfront de vulneracions dels seus drets i de situacions d’assetjament sexual i moral. A banda, l’entitat juvenil ha demanat que aquestes condicions es blinden en el conveni signat per la persona estudiant en pràctiques, el centre de formació i l’empresa o entitat quan es realitzen les pràctiques.

El CVJ es va reunir el passat dimarts amb el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, qui es va comprometre a estudiar les diferents vies per a fer realitat aquestes reivindicacions en el marc de les seues competències.

D’altra banda, malgrat els múltiples intents per concertar un encontre amb la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i la Direcció General d’Universitats, el CVJ no ha aconseguit reunir-se amb cap càrrec de la cartera que dirigeix Carolina Pascual per a traslladar les seues demandes en la matèria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.