Labora ofereix ajudes per facilitar l’ocupació de persones aturades

Labora ha publicat una bateria d’ajudes per facilitar l’accés al mercat laboral de les persones aturades de la Comunitat Valenciana a través d’entitats locals i empreses.

Així, el DOGV de hui recull ajuts i subvencions per fomentar la contractació que podrien beneficiar aproximadament 6.300 persones aturades en la nostra Comunitat.

En concret, al marc del programa Avalem Joves que té per objectiu donar suport a la inserció laboral de les persones menors de 30 anys, s’han publicat els ajuts Avalem Joves Plus (EMPUJU).

Mitjançant aquesta subvenció gairebé 1.200 joves tindran l’oportunitat de treballar a entitats locals. Aquesta ajuda se suma a la que es va publicar dilluns passat i que ofereix incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove.

Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que busquen fomentar la contractació indefinida per part de les empreses de la Comunitat de persones joves de menys de 30 anys amb qualificació professional reconeguda. Aquestes ajudes comptaran amb el finançament de la Unió Europea.

D’altra banda, s’han publicat ajudes que fomenten la contractació de persones de 30 anys com a mínim en el marc d’Avalem Experiència. A partir de dilluns s’obre el termini perquè les entitats locals puguen sol·licitar les ajudes EMERGE per contractar persones aturades que facen tasques de conservació de les muntanyes.

Aquestes ajudes permetran la contractació de persones aturades per les 269 corporacions locals de la Comunitat Valenciana seleccionades per l’Agència Valenciana d’Emergències. Les subvencions tenen l’objecte de fer actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc previst en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció. Labora calcula que aquesta subvenció beneficiarà 1.400 persones aturades.

Avalem Experiència

També dins del pla Avalem Experiencia s’ha engegat el programa de subvencions Explus que permetrà que 1.550 persones almenys 30 anys treballen al seu ajuntament durant dotze mesos. Avalem Experiencia també contempla ajudes per a les empreses.

El programa ECOVUL que s’ha publicat hui al DOGV. Aquestes ajudes adreçades a entitats ocupadores de naturalesa privada, incloses les persones treballadores autònomes, amb centre de treball a la Comunitat Valenciana, per a la contractació de persones en situació o risc d’exclusió social, acreditats pels Serveis Socials de qualsevol administració pública, persones aturades de llarga durada, persones més grans de 50 anys o persones amb diversitat funcional.

Avalem Dones

Finalment, Labora ha publicat un pla de subvencions dirigit específicament a fomentar l’ocupabilitat de les dones (Avalem Dones). Gràcies a aquestes subvencions, els municipis amb taxes d’atur més grans de la Comunitat podran realitzar contractes d’un any a dones aturades.

Cal recordar que per a ser seleccionada en aquest i altres programes de Labora és imprescindible estar donada d’alta al Servei Valencià d’Ocupació i Formació consultar ací.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga conéixer quines són les properes ajudes que publicarà LABORA es pot inscriure al següent enllaç: consultar ací.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam reivindica l’ambició del València Basket en la Copa de la Reina

Awa Fam reconeix que el València Basket no partix com a gran favorit en la Copa de la Reina de Tarragona, però manté l'ambició de competir al màxim i barallar pel títol.

L’alta velocitat Madrid-València lidera el creixement de passatgers amb un 26% més en l’últim trimestre de 2025

La línia d'alta velocitat Madrid-València va registrar un increment del 26% de viatgers en el quart trimestre de 2025, fins a 1,5 milions, mentres el corredor Madrid-Barcelona va anotar la seua primera caiguda de demanda des de la liberalització.

Investiguen a 25 persones per alçar vivendes il·legals en sòl agrícola de Mutxamel

La Guàrdia Civil investiga a 25 copropietaris d'una finca de 12.000 metres quadrats a Mutxamel per parcel·lar el sòl rústic i instal·lar vivendes sense autorització urbanística.

Rubén Burgos afronta la Copa de la Reina amb il·lusió i sense pressió

Rubén Burgos insistix que el València Basket arriba a la Copa de la Reina amb il·lusió, però sense sentir-se favorit, i avisa del nivell i intensitat del Ensino de Lugo.

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.