10.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Labora ofereix ajudes per facilitar l’ocupació de persones aturades

Labora ha publicat una bateria d’ajudes per facilitar l’accés al mercat laboral de les persones aturades de la Comunitat Valenciana a través d’entitats locals i empreses.

Així, el DOGV de hui recull ajuts i subvencions per fomentar la contractació que podrien beneficiar aproximadament 6.300 persones aturades en la nostra Comunitat.

En concret, al marc del programa Avalem Joves que té per objectiu donar suport a la inserció laboral de les persones menors de 30 anys, s’han publicat els ajuts Avalem Joves Plus (EMPUJU).

Mitjançant aquesta subvenció gairebé 1.200 joves tindran l’oportunitat de treballar a entitats locals. Aquesta ajuda se suma a la que es va publicar dilluns passat i que ofereix incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove.

Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que busquen fomentar la contractació indefinida per part de les empreses de la Comunitat de persones joves de menys de 30 anys amb qualificació professional reconeguda. Aquestes ajudes comptaran amb el finançament de la Unió Europea.

D’altra banda, s’han publicat ajudes que fomenten la contractació de persones de 30 anys com a mínim en el marc d’Avalem Experiència. A partir de dilluns s’obre el termini perquè les entitats locals puguen sol·licitar les ajudes EMERGE per contractar persones aturades que facen tasques de conservació de les muntanyes.

Aquestes ajudes permetran la contractació de persones aturades per les 269 corporacions locals de la Comunitat Valenciana seleccionades per l’Agència Valenciana d’Emergències. Les subvencions tenen l’objecte de fer actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc previst en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció. Labora calcula que aquesta subvenció beneficiarà 1.400 persones aturades.

Avalem Experiència

També dins del pla Avalem Experiencia s’ha engegat el programa de subvencions Explus que permetrà que 1.550 persones almenys 30 anys treballen al seu ajuntament durant dotze mesos. Avalem Experiencia també contempla ajudes per a les empreses.

El programa ECOVUL que s’ha publicat hui al DOGV. Aquestes ajudes adreçades a entitats ocupadores de naturalesa privada, incloses les persones treballadores autònomes, amb centre de treball a la Comunitat Valenciana, per a la contractació de persones en situació o risc d’exclusió social, acreditats pels Serveis Socials de qualsevol administració pública, persones aturades de llarga durada, persones més grans de 50 anys o persones amb diversitat funcional.

Avalem Dones

Finalment, Labora ha publicat un pla de subvencions dirigit específicament a fomentar l’ocupabilitat de les dones (Avalem Dones). Gràcies a aquestes subvencions, els municipis amb taxes d’atur més grans de la Comunitat podran realitzar contractes d’un any a dones aturades.

Cal recordar que per a ser seleccionada en aquest i altres programes de Labora és imprescindible estar donada d’alta al Servei Valencià d’Ocupació i Formació consultar ací.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga conéixer quines són les properes ajudes que publicarà LABORA es pot inscriure al següent enllaç: consultar ací.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres accidents en la V-31 i V-30 provoquen prop de 13 quilòmetres de retencions

Tres sinistres a primera hora en la V-31 i en la V-30 provoquen embossos de quasi 13 km. Hi ha un xoc múltiple, una pèrdua de càrrega i un accident de camió i moto.

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.