16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Labora ofereix ajudes per facilitar l’ocupació de persones aturades

Labora ha publicat una bateria d’ajudes per facilitar l’accés al mercat laboral de les persones aturades de la Comunitat Valenciana a través d’entitats locals i empreses.

Així, el DOGV de hui recull ajuts i subvencions per fomentar la contractació que podrien beneficiar aproximadament 6.300 persones aturades en la nostra Comunitat.

En concret, al marc del programa Avalem Joves que té per objectiu donar suport a la inserció laboral de les persones menors de 30 anys, s’han publicat els ajuts Avalem Joves Plus (EMPUJU).

Mitjançant aquesta subvenció gairebé 1.200 joves tindran l’oportunitat de treballar a entitats locals. Aquesta ajuda se suma a la que es va publicar dilluns passat i que ofereix incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove.

Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que busquen fomentar la contractació indefinida per part de les empreses de la Comunitat de persones joves de menys de 30 anys amb qualificació professional reconeguda. Aquestes ajudes comptaran amb el finançament de la Unió Europea.

D’altra banda, s’han publicat ajudes que fomenten la contractació de persones de 30 anys com a mínim en el marc d’Avalem Experiència. A partir de dilluns s’obre el termini perquè les entitats locals puguen sol·licitar les ajudes EMERGE per contractar persones aturades que facen tasques de conservació de les muntanyes.

Aquestes ajudes permetran la contractació de persones aturades per les 269 corporacions locals de la Comunitat Valenciana seleccionades per l’Agència Valenciana d’Emergències. Les subvencions tenen l’objecte de fer actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc previst en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció. Labora calcula que aquesta subvenció beneficiarà 1.400 persones aturades.

Avalem Experiència

També dins del pla Avalem Experiencia s’ha engegat el programa de subvencions Explus que permetrà que 1.550 persones almenys 30 anys treballen al seu ajuntament durant dotze mesos. Avalem Experiencia també contempla ajudes per a les empreses.

El programa ECOVUL que s’ha publicat hui al DOGV. Aquestes ajudes adreçades a entitats ocupadores de naturalesa privada, incloses les persones treballadores autònomes, amb centre de treball a la Comunitat Valenciana, per a la contractació de persones en situació o risc d’exclusió social, acreditats pels Serveis Socials de qualsevol administració pública, persones aturades de llarga durada, persones més grans de 50 anys o persones amb diversitat funcional.

Avalem Dones

Finalment, Labora ha publicat un pla de subvencions dirigit específicament a fomentar l’ocupabilitat de les dones (Avalem Dones). Gràcies a aquestes subvencions, els municipis amb taxes d’atur més grans de la Comunitat podran realitzar contractes d’un any a dones aturades.

Cal recordar que per a ser seleccionada en aquest i altres programes de Labora és imprescindible estar donada d’alta al Servei Valencià d’Ocupació i Formació consultar ací.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga conéixer quines són les properes ajudes que publicarà LABORA es pot inscriure al següent enllaç: consultar ací.

Últimes notícies

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.