Labora ofereix ajudes per facilitar l’ocupació de persones aturades

Labora ha publicat una bateria d’ajudes per facilitar l’accés al mercat laboral de les persones aturades de la Comunitat Valenciana a través d’entitats locals i empreses.

Així, el DOGV de hui recull ajuts i subvencions per fomentar la contractació que podrien beneficiar aproximadament 6.300 persones aturades en la nostra Comunitat.

En concret, al marc del programa Avalem Joves que té per objectiu donar suport a la inserció laboral de les persones menors de 30 anys, s’han publicat els ajuts Avalem Joves Plus (EMPUJU).

Mitjançant aquesta subvenció gairebé 1.200 joves tindran l’oportunitat de treballar a entitats locals. Aquesta ajuda se suma a la que es va publicar dilluns passat i que ofereix incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove.

Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que busquen fomentar la contractació indefinida per part de les empreses de la Comunitat de persones joves de menys de 30 anys amb qualificació professional reconeguda. Aquestes ajudes comptaran amb el finançament de la Unió Europea.

D’altra banda, s’han publicat ajudes que fomenten la contractació de persones de 30 anys com a mínim en el marc d’Avalem Experiència. A partir de dilluns s’obre el termini perquè les entitats locals puguen sol·licitar les ajudes EMERGE per contractar persones aturades que facen tasques de conservació de les muntanyes.

Aquestes ajudes permetran la contractació de persones aturades per les 269 corporacions locals de la Comunitat Valenciana seleccionades per l’Agència Valenciana d’Emergències. Les subvencions tenen l’objecte de fer actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc previst en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció. Labora calcula que aquesta subvenció beneficiarà 1.400 persones aturades.

Avalem Experiència

També dins del pla Avalem Experiencia s’ha engegat el programa de subvencions Explus que permetrà que 1.550 persones almenys 30 anys treballen al seu ajuntament durant dotze mesos. Avalem Experiencia també contempla ajudes per a les empreses.

El programa ECOVUL que s’ha publicat hui al DOGV. Aquestes ajudes adreçades a entitats ocupadores de naturalesa privada, incloses les persones treballadores autònomes, amb centre de treball a la Comunitat Valenciana, per a la contractació de persones en situació o risc d’exclusió social, acreditats pels Serveis Socials de qualsevol administració pública, persones aturades de llarga durada, persones més grans de 50 anys o persones amb diversitat funcional.

Avalem Dones

Finalment, Labora ha publicat un pla de subvencions dirigit específicament a fomentar l’ocupabilitat de les dones (Avalem Dones). Gràcies a aquestes subvencions, els municipis amb taxes d’atur més grans de la Comunitat podran realitzar contractes d’un any a dones aturades.

Cal recordar que per a ser seleccionada en aquest i altres programes de Labora és imprescindible estar donada d’alta al Servei Valencià d’Ocupació i Formació consultar ací.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga conéixer quines són les properes ajudes que publicarà LABORA es pot inscriure al següent enllaç: consultar ací.

Últimes notícies

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.