La Generalitat Valenciana busca habitatges en lloguer per a acollir als refugiats ucraïnesos

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assenyalat que «estem mobilitzats per a organitzar la solidaritat valenciana i oferir els recursos de l’administració» al poble ucraïnés, i ha avançat la coordinació de l’ajuda a través dels recursos i prestacions dels sistemes de serveis socials, educatiu, sanitari i de cooperació.

Oltra ha assenyalat que el primer objectiu és buscar habitatges de lloguer disponibles per a allotjar a les persones refugiades per les quals s’abonarà la quantitat corresponent com un lloguer “normal”.

Oltra ha indicat que, en aquests moments, s’estan avaluant les dades per a conéixer «els recursos amb els quals comptem per a atendre les persones que arriben fugint de la guerra«, tant a través de les administracions, les entitats sense ànim de lucre i les persones físiques que volen ajudar.

Així ho ha assenyalat la vicepresidenta després de la reunió de la Comissió Mixta d’Atenció i Acolliment a Persones Refugiades i Desplaçades convocada per a valorar i analitzar la crisi humanitària que s’està vivint a Ucraïna després de la invasió de Rússia i coordinar les accions del Consell.

Oltra ha alertat de l'»extrema vulnerabilitat» dels xiquets i xiquetes que arriben sense referent familiar, i ha explicat que és necessari apel·lar als llits oficials del sistema de protecció de la Generalitat per al seu acolliment, per a evitar «les màfies que puguen posar-los en perill». Un advertiment que han posat de manifest diverses entitats en la reunió.

Al mateix temps, ha demanat a la població valenciana acudir als canals oficials per a canalitzar la solidaritat i informar-se a través de la web de la Generalitat per a conéixer la manera d’ajudar i evitar fraus o estafes.

Detectar necessitats

La vicepresidenta ha assenyalat que el primer pas és detectar quines necessitats tenen les persones que estan arribant i les que arribaran en les pròximes setmanes, de manera que es puguen atendre amb els recursos i prestacions disponibles. Així, ha posat com a exemple «la renda valenciana d’inclusió, l’acompanyament per a la tramitació de l’estatut de protecció internacional o l’assessorament gratuït per a les qüestions sobre estrangeria».

Així mateix, ha explicat que des d’Educació ja s’ha activat el protocol per a l’escolarització immediata dels xiquets, xiquetes i adolescents que arriben al territori valencià, així com l’expedició prioritària de la targeta SIP de Sanitat per a l’atenció sanitària.

Oltra ha agraït la col·laboració de totes les persones que han assistit a la Comissió, tan presencial com via telemàtica, i ha destacat la seua participació per a impulsar un «espai de solidaritat» per al poble d’Ucraïna.

A la trobada han assistit 45 persones representants dels diferents departaments de la Generalitat, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, diputacions provincials, Delegació de Govern, i les entitats vinculades al sistema de protecció internacional del govern d’Espanya, Accem, Cepaim, Creu Roja, Cear, Càritas i Acnur.

Últimes notícies

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.