La Generalitat Valenciana busca habitatges en lloguer per a acollir als refugiats ucraïnesos

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assenyalat que “estem mobilitzats per a organitzar la solidaritat valenciana i oferir els recursos de l’administració” al poble ucraïnés, i ha avançat la coordinació de l’ajuda a través dels recursos i prestacions dels sistemes de serveis socials, educatiu, sanitari i de cooperació.

Oltra ha assenyalat que el primer objectiu és buscar habitatges de lloguer disponibles per a allotjar a les persones refugiades per les quals s’abonarà la quantitat corresponent com un lloguer “normal”.

Oltra ha indicat que, en aquests moments, s’estan avaluant les dades per a conéixer “els recursos amb els quals comptem per a atendre les persones que arriben fugint de la guerra“, tant a través de les administracions, les entitats sense ànim de lucre i les persones físiques que volen ajudar.

Així ho ha assenyalat la vicepresidenta després de la reunió de la Comissió Mixta d’Atenció i Acolliment a Persones Refugiades i Desplaçades convocada per a valorar i analitzar la crisi humanitària que s’està vivint a Ucraïna després de la invasió de Rússia i coordinar les accions del Consell.

Oltra ha alertat de l'”extrema vulnerabilitat” dels xiquets i xiquetes que arriben sense referent familiar, i ha explicat que és necessari apel·lar als llits oficials del sistema de protecció de la Generalitat per al seu acolliment, per a evitar “les màfies que puguen posar-los en perill”. Un advertiment que han posat de manifest diverses entitats en la reunió.

Al mateix temps, ha demanat a la població valenciana acudir als canals oficials per a canalitzar la solidaritat i informar-se a través de la web de la Generalitat per a conéixer la manera d’ajudar i evitar fraus o estafes.

Detectar necessitats

La vicepresidenta ha assenyalat que el primer pas és detectar quines necessitats tenen les persones que estan arribant i les que arribaran en les pròximes setmanes, de manera que es puguen atendre amb els recursos i prestacions disponibles. Així, ha posat com a exemple “la renda valenciana d’inclusió, l’acompanyament per a la tramitació de l’estatut de protecció internacional o l’assessorament gratuït per a les qüestions sobre estrangeria”.

Així mateix, ha explicat que des d’Educació ja s’ha activat el protocol per a l’escolarització immediata dels xiquets, xiquetes i adolescents que arriben al territori valencià, així com l’expedició prioritària de la targeta SIP de Sanitat per a l’atenció sanitària.

Oltra ha agraït la col·laboració de totes les persones que han assistit a la Comissió, tan presencial com via telemàtica, i ha destacat la seua participació per a impulsar un “espai de solidaritat” per al poble d’Ucraïna.

A la trobada han assistit 45 persones representants dels diferents departaments de la Generalitat, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, diputacions provincials, Delegació de Govern, i les entitats vinculades al sistema de protecció internacional del govern d’Espanya, Accem, Cepaim, Creu Roja, Cear, Càritas i Acnur.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.