La Generalitat Valenciana busca habitatges en lloguer per a acollir als refugiats ucraïnesos

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assenyalat que «estem mobilitzats per a organitzar la solidaritat valenciana i oferir els recursos de l’administració» al poble ucraïnés, i ha avançat la coordinació de l’ajuda a través dels recursos i prestacions dels sistemes de serveis socials, educatiu, sanitari i de cooperació.

Oltra ha assenyalat que el primer objectiu és buscar habitatges de lloguer disponibles per a allotjar a les persones refugiades per les quals s’abonarà la quantitat corresponent com un lloguer “normal”.

Oltra ha indicat que, en aquests moments, s’estan avaluant les dades per a conéixer «els recursos amb els quals comptem per a atendre les persones que arriben fugint de la guerra«, tant a través de les administracions, les entitats sense ànim de lucre i les persones físiques que volen ajudar.

Així ho ha assenyalat la vicepresidenta després de la reunió de la Comissió Mixta d’Atenció i Acolliment a Persones Refugiades i Desplaçades convocada per a valorar i analitzar la crisi humanitària que s’està vivint a Ucraïna després de la invasió de Rússia i coordinar les accions del Consell.

Oltra ha alertat de l'»extrema vulnerabilitat» dels xiquets i xiquetes que arriben sense referent familiar, i ha explicat que és necessari apel·lar als llits oficials del sistema de protecció de la Generalitat per al seu acolliment, per a evitar «les màfies que puguen posar-los en perill». Un advertiment que han posat de manifest diverses entitats en la reunió.

Al mateix temps, ha demanat a la població valenciana acudir als canals oficials per a canalitzar la solidaritat i informar-se a través de la web de la Generalitat per a conéixer la manera d’ajudar i evitar fraus o estafes.

Detectar necessitats

La vicepresidenta ha assenyalat que el primer pas és detectar quines necessitats tenen les persones que estan arribant i les que arribaran en les pròximes setmanes, de manera que es puguen atendre amb els recursos i prestacions disponibles. Així, ha posat com a exemple «la renda valenciana d’inclusió, l’acompanyament per a la tramitació de l’estatut de protecció internacional o l’assessorament gratuït per a les qüestions sobre estrangeria».

Així mateix, ha explicat que des d’Educació ja s’ha activat el protocol per a l’escolarització immediata dels xiquets, xiquetes i adolescents que arriben al territori valencià, així com l’expedició prioritària de la targeta SIP de Sanitat per a l’atenció sanitària.

Oltra ha agraït la col·laboració de totes les persones que han assistit a la Comissió, tan presencial com via telemàtica, i ha destacat la seua participació per a impulsar un «espai de solidaritat» per al poble d’Ucraïna.

A la trobada han assistit 45 persones representants dels diferents departaments de la Generalitat, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, diputacions provincials, Delegació de Govern, i les entitats vinculades al sistema de protecció internacional del govern d’Espanya, Accem, Cepaim, Creu Roja, Cear, Càritas i Acnur.

Últimes notícies

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.

AVA eleva fins a 40 milions els danys agraris per l’incendi de la Vall d’Uixó

L’Associació Valenciana d’Agricultors calcula entre 35 i 40 milions en pèrdues per l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha afectat 2.000 hectàrees de cultius i ramaderia. L’entitat reclama més ajudes estatals i un canvi profund en les polítiques agràries i de prevenció d’incendis.

Busquen a Benidorm la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat del municipi i demana col·laboració ciutadana per a identificar-ne els propietaris.

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar els familiars d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat. Si no apareix cap responsable, l’urna es traslladarà al cementeri municipal.

La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

Les perquisicions del Seprona sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va arrasar 9.568 hectàrees, assenyalen causes no naturals i possiblement intencionades, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.
FILMOTECA D'ESTIU