17.3 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

La Generalitat Valenciana busca habitatges en lloguer per a acollir als refugiats ucraïnesos

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assenyalat que “estem mobilitzats per a organitzar la solidaritat valenciana i oferir els recursos de l’administració” al poble ucraïnés, i ha avançat la coordinació de l’ajuda a través dels recursos i prestacions dels sistemes de serveis socials, educatiu, sanitari i de cooperació.

Oltra ha assenyalat que el primer objectiu és buscar habitatges de lloguer disponibles per a allotjar a les persones refugiades per les quals s’abonarà la quantitat corresponent com un lloguer “normal”.

Oltra ha indicat que, en aquests moments, s’estan avaluant les dades per a conéixer “els recursos amb els quals comptem per a atendre les persones que arriben fugint de la guerra“, tant a través de les administracions, les entitats sense ànim de lucre i les persones físiques que volen ajudar.

Així ho ha assenyalat la vicepresidenta després de la reunió de la Comissió Mixta d’Atenció i Acolliment a Persones Refugiades i Desplaçades convocada per a valorar i analitzar la crisi humanitària que s’està vivint a Ucraïna després de la invasió de Rússia i coordinar les accions del Consell.

Oltra ha alertat de l'”extrema vulnerabilitat” dels xiquets i xiquetes que arriben sense referent familiar, i ha explicat que és necessari apel·lar als llits oficials del sistema de protecció de la Generalitat per al seu acolliment, per a evitar “les màfies que puguen posar-los en perill”. Un advertiment que han posat de manifest diverses entitats en la reunió.

Al mateix temps, ha demanat a la població valenciana acudir als canals oficials per a canalitzar la solidaritat i informar-se a través de la web de la Generalitat per a conéixer la manera d’ajudar i evitar fraus o estafes.

Detectar necessitats

La vicepresidenta ha assenyalat que el primer pas és detectar quines necessitats tenen les persones que estan arribant i les que arribaran en les pròximes setmanes, de manera que es puguen atendre amb els recursos i prestacions disponibles. Així, ha posat com a exemple “la renda valenciana d’inclusió, l’acompanyament per a la tramitació de l’estatut de protecció internacional o l’assessorament gratuït per a les qüestions sobre estrangeria”.

Així mateix, ha explicat que des d’Educació ja s’ha activat el protocol per a l’escolarització immediata dels xiquets, xiquetes i adolescents que arriben al territori valencià, així com l’expedició prioritària de la targeta SIP de Sanitat per a l’atenció sanitària.

Oltra ha agraït la col·laboració de totes les persones que han assistit a la Comissió, tan presencial com via telemàtica, i ha destacat la seua participació per a impulsar un “espai de solidaritat” per al poble d’Ucraïna.

A la trobada han assistit 45 persones representants dels diferents departaments de la Generalitat, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, diputacions provincials, Delegació de Govern, i les entitats vinculades al sistema de protecció internacional del govern d’Espanya, Accem, Cepaim, Creu Roja, Cear, Càritas i Acnur.

Últimes notícies

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.