La Generalitat Valenciana busca habitatges en lloguer per a acollir als refugiats ucraïnesos

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assenyalat que «estem mobilitzats per a organitzar la solidaritat valenciana i oferir els recursos de l’administració» al poble ucraïnés, i ha avançat la coordinació de l’ajuda a través dels recursos i prestacions dels sistemes de serveis socials, educatiu, sanitari i de cooperació.

Oltra ha assenyalat que el primer objectiu és buscar habitatges de lloguer disponibles per a allotjar a les persones refugiades per les quals s’abonarà la quantitat corresponent com un lloguer “normal”.

Oltra ha indicat que, en aquests moments, s’estan avaluant les dades per a conéixer «els recursos amb els quals comptem per a atendre les persones que arriben fugint de la guerra«, tant a través de les administracions, les entitats sense ànim de lucre i les persones físiques que volen ajudar.

Així ho ha assenyalat la vicepresidenta després de la reunió de la Comissió Mixta d’Atenció i Acolliment a Persones Refugiades i Desplaçades convocada per a valorar i analitzar la crisi humanitària que s’està vivint a Ucraïna després de la invasió de Rússia i coordinar les accions del Consell.

Oltra ha alertat de l'»extrema vulnerabilitat» dels xiquets i xiquetes que arriben sense referent familiar, i ha explicat que és necessari apel·lar als llits oficials del sistema de protecció de la Generalitat per al seu acolliment, per a evitar «les màfies que puguen posar-los en perill». Un advertiment que han posat de manifest diverses entitats en la reunió.

Al mateix temps, ha demanat a la població valenciana acudir als canals oficials per a canalitzar la solidaritat i informar-se a través de la web de la Generalitat per a conéixer la manera d’ajudar i evitar fraus o estafes.

Detectar necessitats

La vicepresidenta ha assenyalat que el primer pas és detectar quines necessitats tenen les persones que estan arribant i les que arribaran en les pròximes setmanes, de manera que es puguen atendre amb els recursos i prestacions disponibles. Així, ha posat com a exemple «la renda valenciana d’inclusió, l’acompanyament per a la tramitació de l’estatut de protecció internacional o l’assessorament gratuït per a les qüestions sobre estrangeria».

Així mateix, ha explicat que des d’Educació ja s’ha activat el protocol per a l’escolarització immediata dels xiquets, xiquetes i adolescents que arriben al territori valencià, així com l’expedició prioritària de la targeta SIP de Sanitat per a l’atenció sanitària.

Oltra ha agraït la col·laboració de totes les persones que han assistit a la Comissió, tan presencial com via telemàtica, i ha destacat la seua participació per a impulsar un «espai de solidaritat» per al poble d’Ucraïna.

A la trobada han assistit 45 persones representants dels diferents departaments de la Generalitat, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, diputacions provincials, Delegació de Govern, i les entitats vinculades al sistema de protecció internacional del govern d’Espanya, Accem, Cepaim, Creu Roja, Cear, Càritas i Acnur.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.