La nova vida de Mariano Rajoy, perseguit per la desgràcia familiar

No hi ha dubte que Mariano Rajoy ha estat el president més atípic de la democràcia espanyola. Felipe González, José María Aznar i José Luis Rodríguez Zapatero viuen un retir daurat entre consells d’administració i conferències milionàries, però Mariano Rajoy va anunciar que tornava al seu antic treball l’endemà d’abandonar la Moncloa.

Pocs dies després de complir 66 anys, l’expresident del Govern ha tornat al primer pla de l’actualitat per la seua declaració com a testimoni en el judici de la caixa B del PP, una situació que l’ha obligat a sortir per uns moments de l’anonimat en el qual viu.

Després de la moció de censura que va acabar amb el seu govern en 2018, Mariano Rajoy va deixar la política, el seu escó en el Congrés i tots els seus càrrecs en el partit. Ara és només un militant de base del Partit Popular, i viu una vida retirada allunyada del focus i només surt per a presentar llibres o secundar puntualment algun acte del seu partit.

La resta del temps el passa dedicat al seu treball com a registrador de la propietat, i a passar més temps amb la seua dona, Viri, i els seus dos fills, Mariano i Juan. Segons ha transcendit, amb la seua nova ocupació pot arribar a guanyar un milió d’euros bruts anuals, i a més té més temps lliure per a jugar amb els seus fills a la videoconsola.

També segueix els partits de futbol, com a bon aficionat al Reial Madrid. De fet, fa un temps va sonar el seu nom per a presidir la Federació Espanyola de Futbol, alguna cosa que ell ni va confirmar ni va desmentir. Però de moment sembla que ha trobat l’equilibri perfecte en la seua vida. Rajoy no vol saber res del passat. Fins i tot ha canviat de número de telèfon, i és la seua secretària, Ketty Satrusegui, qui li organitza l’agenda.

 

Viu amb la seua família en un dúplex a Aravaca

En 2019 va presentar la seua biografia «Una España Mejor», i a l’estiu de 2020 va reaparéixer per a fer costat a Alberto Núñez Feijóo en les eleccions gallegues. Estes han estat les comptades ocasions en les quals Mariano Rajoy ha sortit del seu cau en tot este temps. Després de sortir de Moncloa es va reincorporar al registre de Santa Pola, treball que havia abandonat 30 anys abans per a ficar-se en política, i després va sol·licitar plaça a Madrid.

La seua antiguitat li va permetre obtenir una plaça en l’oficina número 5 del registre mercantil, en el Passeig de la Castellana. Rajoy afronta així els seus últims quatre anys de treball, fins a la jubilació obligatòria als 70. Viu amb la seua dona i els seus fills en una residència en Aravaca, la mateixa on vivia abans de ser president i traslladar-se a la Moncloa.

La casa on viu Mariano Rajoy és un dúplex de 280 metres quadrats envoltat per amplis jardins per on pot dur a terme la seua activitat preferida, caminar ràpid en xandall. Així se’l pot veure també durant els seus estius en Sanxenxo, al costat del seu amic íntim José Benito Suárez, marit de l’exministra Ana Pastor.

L’adaptació no va ser gens fàcil, sobretot per als seus fills. En la Moncloa, la família del president està subjecta a estrictes normes de seguretat que limiten el normal desenvolupament de la seua vida quotidiana. Ara viuen una vida completament normal. El major, Mariano, té 21 anys i està acabant Administració d’empreses i relacions internacionals en la Universitat de Comillas. El menor, Juan, té 15 anys i estudia batxillerat en un col·legi britànic, prop de la residència dels Rajoy.

 

Només li queda un germà viu

Però després de sortir de la Moncloa, Rajoy també ha hagut d’enfrontar-se a moments durs, especialment la mort del seu pare, Mariano, i de la seua germana, Mercedes. Un altre dels seus germans, Luis, havia mort també de càncer en 2014, així que a Mariano Rajoy ja només li queda un germà viu, Enrique, que és registrador com ell.

La mort del seu pare, cinc mesos després de la moció de censura, va ser un cop dur, ja que estaven molt units. De fet, l’expresident se l’havia emportat a viure amb ell en la Moncloa. Mariano coneixia tan bé al seu fill que va pronosticar el seu canvi radical de vida: li va advertir que la política són cops de ganivet i disgustos, que esta vida no era per a ell i que el seu era ser registrador.

El desembre de 2019, Mariano Rajoy va haver d’afrontar una altra patacada familiar: la mort de la seua germana Mercedes. Tenia 62 anys i va morir d’un infart fulminant. Va ser el seu marit, Francisco Millán, qui va descobrir el cos sense vida de la seua esposa en arribar a casa. Tots dos compartien residència en Aravaca, prop d’on viu Mariano Rajoy.

Mariano també estava molt unit a la seua germana. Els dos s’assemblaven molt, ja que ella també era registradora de la propietat i una persona molt reservada, que fugia dels focus mediàtics. A més, Mariano i Mercedes solien estiuejar junts en Sanxenxo. Després de la seua pèrdua, Mariano Rajoy ha tractat de tirar endavant amb el suport de la seua família.

El que té clar després de tots estos anys és que la política, per a ell, és el passat: «És un gran honor, però són molts els inconvenients i la pressió. Ara la política espanyola segueix el seu curs i jo seguisc la meua vida, raonablement feliç».

Últimes notícies

Una guàrdia civil fora de servici permet la detenció d’un grup que robava amb l’abraç afectuós a València

La Policia Nacional ha detingut a València tres persones que robaven amb la tècnica de l’abraç afectuós, després que una guàrdia civil fora de servici les identificara i avisara al 112.

Nits tòrrides sense descans a la Comunitat amb mínimes de quasi 29 graus a Alcoi

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,9 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats, inclosa València ciutat.

El FIB reafirma el seu accent britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs en la segona jornada

El Festival Internacional de Benicàssim afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams d’un cartell que combina indie, rock, electrònica i nova escena estatal fins a les cinc del matí.

Tres investigats per la seua possible relació amb incendis forestals a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha identificat i investigat tres hòmens per la seua presumpta implicació en diversos incendis forestals a la província de Castelló, en el marc del Pla Especial de Prevenció i Actuació en Incendis Forestals.

Els col·legis valencians reben 16 milions per a climatitzar 1.616 centres abans del pròxim curs

La Generalitat ha transferit 16 milions d’euros a 1.616 centres educatius valencians per a millorar de manera urgent la climatització abans de l’inici del curs 2026-2027, amb ajudes d’entre 5.000 i 25.000 euros per centre.

Franz Ferdinand encén un FIB amb 40.000 assistents i majoria de públic nacional

El FIB ha obert la seua 30a edició a Benicàssim amb uns 40.000 assistents, majoria de públic nacional, calor intensa i un multitudinari concert de Franz Ferdinand.

Avisos per calor extrema este divendres a València i Alacant amb màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada de divendres avisos grocs a les províncies de València i Alacant per temperatures màximes que poden arribar als 40 graus en zones de l’interior.

Una dona i un home detinguts per una trama d’estafes amb falsos lloguers de vivendes en internet

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 25 anys i un home de 39 anys per una presumpta trama d’estafes amb anuncis falsos de lloguer de vivendes en internet, amb almenys setze casos consumats i un perjudici superior als 20.000 euros en diverses ciutats, entre elles València.