La nova vida de Mariano Rajoy, perseguit per la desgràcia familiar

No hi ha dubte que Mariano Rajoy ha estat el president més atípic de la democràcia espanyola. Felipe González, José María Aznar i José Luis Rodríguez Zapatero viuen un retir daurat entre consells d’administració i conferències milionàries, però Mariano Rajoy va anunciar que tornava al seu antic treball l’endemà d’abandonar la Moncloa.

Pocs dies després de complir 66 anys, l’expresident del Govern ha tornat al primer pla de l’actualitat per la seua declaració com a testimoni en el judici de la caixa B del PP, una situació que l’ha obligat a sortir per uns moments de l’anonimat en el qual viu.

Després de la moció de censura que va acabar amb el seu govern en 2018, Mariano Rajoy va deixar la política, el seu escó en el Congrés i tots els seus càrrecs en el partit. Ara és només un militant de base del Partit Popular, i viu una vida retirada allunyada del focus i només surt per a presentar llibres o secundar puntualment algun acte del seu partit.

La resta del temps el passa dedicat al seu treball com a registrador de la propietat, i a passar més temps amb la seua dona, Viri, i els seus dos fills, Mariano i Juan. Segons ha transcendit, amb la seua nova ocupació pot arribar a guanyar un milió d’euros bruts anuals, i a més té més temps lliure per a jugar amb els seus fills a la videoconsola.

També segueix els partits de futbol, com a bon aficionat al Reial Madrid. De fet, fa un temps va sonar el seu nom per a presidir la Federació Espanyola de Futbol, alguna cosa que ell ni va confirmar ni va desmentir. Però de moment sembla que ha trobat l’equilibri perfecte en la seua vida. Rajoy no vol saber res del passat. Fins i tot ha canviat de número de telèfon, i és la seua secretària, Ketty Satrusegui, qui li organitza l’agenda.

 

Viu amb la seua família en un dúplex a Aravaca

En 2019 va presentar la seua biografia «Una España Mejor», i a l’estiu de 2020 va reaparéixer per a fer costat a Alberto Núñez Feijóo en les eleccions gallegues. Estes han estat les comptades ocasions en les quals Mariano Rajoy ha sortit del seu cau en tot este temps. Després de sortir de Moncloa es va reincorporar al registre de Santa Pola, treball que havia abandonat 30 anys abans per a ficar-se en política, i després va sol·licitar plaça a Madrid.

La seua antiguitat li va permetre obtenir una plaça en l’oficina número 5 del registre mercantil, en el Passeig de la Castellana. Rajoy afronta així els seus últims quatre anys de treball, fins a la jubilació obligatòria als 70. Viu amb la seua dona i els seus fills en una residència en Aravaca, la mateixa on vivia abans de ser president i traslladar-se a la Moncloa.

La casa on viu Mariano Rajoy és un dúplex de 280 metres quadrats envoltat per amplis jardins per on pot dur a terme la seua activitat preferida, caminar ràpid en xandall. Així se’l pot veure també durant els seus estius en Sanxenxo, al costat del seu amic íntim José Benito Suárez, marit de l’exministra Ana Pastor.

L’adaptació no va ser gens fàcil, sobretot per als seus fills. En la Moncloa, la família del president està subjecta a estrictes normes de seguretat que limiten el normal desenvolupament de la seua vida quotidiana. Ara viuen una vida completament normal. El major, Mariano, té 21 anys i està acabant Administració d’empreses i relacions internacionals en la Universitat de Comillas. El menor, Juan, té 15 anys i estudia batxillerat en un col·legi britànic, prop de la residència dels Rajoy.

 

Només li queda un germà viu

Però després de sortir de la Moncloa, Rajoy també ha hagut d’enfrontar-se a moments durs, especialment la mort del seu pare, Mariano, i de la seua germana, Mercedes. Un altre dels seus germans, Luis, havia mort també de càncer en 2014, així que a Mariano Rajoy ja només li queda un germà viu, Enrique, que és registrador com ell.

La mort del seu pare, cinc mesos després de la moció de censura, va ser un cop dur, ja que estaven molt units. De fet, l’expresident se l’havia emportat a viure amb ell en la Moncloa. Mariano coneixia tan bé al seu fill que va pronosticar el seu canvi radical de vida: li va advertir que la política són cops de ganivet i disgustos, que esta vida no era per a ell i que el seu era ser registrador.

El desembre de 2019, Mariano Rajoy va haver d’afrontar una altra patacada familiar: la mort de la seua germana Mercedes. Tenia 62 anys i va morir d’un infart fulminant. Va ser el seu marit, Francisco Millán, qui va descobrir el cos sense vida de la seua esposa en arribar a casa. Tots dos compartien residència en Aravaca, prop d’on viu Mariano Rajoy.

Mariano també estava molt unit a la seua germana. Els dos s’assemblaven molt, ja que ella també era registradora de la propietat i una persona molt reservada, que fugia dels focus mediàtics. A més, Mariano i Mercedes solien estiuejar junts en Sanxenxo. Després de la seua pèrdua, Mariano Rajoy ha tractat de tirar endavant amb el suport de la seua família.

El que té clar després de tots estos anys és que la política, per a ell, és el passat: «És un gran honor, però són molts els inconvenients i la pressió. Ara la política espanyola segueix el seu curs i jo seguisc la meua vida, raonablement feliç».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla