13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Cuidar del medi ambient per a evitar problemes de salut

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), cada any es produeixen més de 13 milions de defuncions degudes a causes ambientals evitables. Conscient que la crisi climàtica és també una crisi sanitària, l’OMS aprofita la celebració del Dia Mundial de la Salut, ahir 7 d’abril, per a fer una crida sobre les mesures urgents que es necessiten per a mantindre la salut dels éssers humans i del planeta i incentivar un canvi perquè les societats es preocupen d’aquesta problemàtica.

En aquest sentit, segons l’estudi “L’educació ambiental en l’entorn familiar” realitzat per More  Than Research per a Naturaliza, el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes, prop de la meitat dels pares i mares espanyols considera molt útil enfocar-se en la cura del medi ambient per a evitar problemes de salut.

Considerant que els problemes mediambientals i el canvi climàtic poden afectar la salut de les persones, sorgeix la necessitat de conscienciar, a través de l’educació ambiental, de les conseqüències que pot generar el canvi climàtic en la salut dels ciutadans.

Una cosa especialment crucial a la llum de les conclusions de l’últim informe publicat aquesta setmana pel Panell Intergovernamental per a la Lluita Contra el Canvi Climàtic (IPCC), que ha fixat l’any 2025 com la línia roja per a evitar danys irreversibles, a més de cridar a prendre mesures per a reduir l’impacte del calfament global i canviar de model si es vol evitar un futur en el qual el clima condicione la vida en la Terra, inclosa la humana.

Alguna cosa amb el qual coincideixen els pares i mares espanyols, ja que, segons l’estudi per a Naturaliza, un 80% d’ells considera que els éssers humans solen produir conseqüències negatives en el medi ambient, mentre que un 70% creu que, si les coses segueixen el seu present curs, prompte es viurà una catàstrofe ecològica.

En paraules de Nieves Rey, directora de Màrqueting i Comunicació d’Ecoembes “tal com demostren les dades de l’OMS, la salut humana està estretament relacionada amb el nostre entorn. El lloc en el qual habitem determina la qualitat del nostre benestar, per aquest motiu, és necessari impulsar un canvi en la forma en què interactuem amb l’entorn i aprendre a cuidar-lo i protegir-lo.

En aquest sentit, l’educació ambiental juga un paper molt important conscienciant i transmetent coneixements per a aconseguir reduir al mínim l’impacte humà sobre el medi ambient i així cuidar de la salut del planeta i de la nostra.”

Sobre Naturaliza

Naturaliza – aprenentatge ambiental actiu – és el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes que naix amb l’objectiu d’impulsar l’educació en medi ambient en el sistema educatiu. Ofereix formació i recursos als docents d’Educació Primària perquè introduïsquen el medi ambient a les aules de manera transversal en assignatures troncals (Matemàtiques, Llengua, Ciències Socials i Ciències Naturals) i fomenta l’aprenentatge a l’aire lliure a través de propostes per a impartir classe en l’entorn. Ja són més de 1.700 els professors de 900 col·legis d’Espanya els que formen part de la xarxa Naturalitza.

Sobre Ecoembes

Ecoembes és l’organització ambiental sense ànim de lucre que coordina el reciclatge dels envasos de plàstic, les llandes i els briks (contenidor groc) i els envasos de cartó i paper (contenidor blau) a Espanya.
En 2020, es van entregar a instal·lacions recicladores 1.490.283 tones d’envasos domèstics procedents dels contenidors grocs i blaus del carrer, de recollides selectives en llocs de gran afluència i de plantes de residus municipals.

Gràcies a això, es van obtindre nombrosos beneficis ambientals com evitar l’emissió d’1,67 milions de tones de CO₂ a l’atmosfera o estalviar 20,29 milions de m³ d’aigua i 6,37 milions de Mwh d’energia.

Últimes notícies

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.

David Cantero, millor esportista 2025 del Projecte FER després d’un any d’èxits

El triatleta valencià va ser triat millor esportista 2025 del Projecte FER en la gala nadalenca. La decisió va premiar la seua plata a Austràlia i l'or al Brasil.

2025, any ‘horribilis’ per al futbol femení valencià: descens del València i crisi del Llevant

El futbol femení valencià ha tingut en 2025 el seu any més dur: el València va descendir per primera vegada, el Llevant va tancar l'any sense victòries i el Vila-real es va refer després d'una salvació agònica.