Més miops i més jóvens: els problemes visuals de les noves generacions

Ejemplo de shortcode con estilo
Més miops i des de més jóvens: els problemes visuals de les noves generacions | València Diari   Els nadius digitals tenen una graduació més alta en miopia i requerixen ulleres abans. És una de les conclusions d’un estudi que posa de manifest que els jóvens d’entre 7 i 12 anys necessiten, de mitjana, mitja […]
Vista

Més miops i des de més jóvens: els problemes visuals de les noves generacions | València Diari

 

Els nadius digitals tenen una graduació més alta en miopia i requerixen ulleres abans. És una de les conclusions d’un estudi que posa de manifest que els jóvens d’entre 7 i 12 anys necessiten, de mitjana, mitja diòptria més de graduació que la generació anterior. L’increment de graduació entre els més jóvens és, de mitjana, major que el de la generació anterior.

 

Més del 60% d’universitaris són miops

De fet, es calcula que és el doble —de 0,88 a 1,75—, tot i que encara no han arribat a l’edat universitària i, per tant, encara estan en creixent. Per això, els autors de l’estudi de l’Associació Visió i Vida alerten que tindran una miopia molt més gran en l’etapa universitària que la generació anterior.

 

Sis de cada deu jóvens universitaris, el 62,5%, són miops i, a pesar de què un 80% tenen antecedents familiars, la majoria no s’han fet revisions. En la major part de la mostra, el 64,6%, se li va detectar la miopia entre els 8 i els 15 anys, sobretot, perquè no veien bé la pissarra o els cartells del carrer.

 

Moltes més hores de mòbil que d’activitats a l’aire lliure

Moltes més hores de mòbil que d'activitats a l'aire lliure

L’estudi ha fet patent que els jóvens passen moltes més hores de mòbil que d’activitats a l’aire lliure | València Diari

 

L’estudi alerta que els joves dediquen menys de set hores a la setmana a les activitats a l’aire lliure i que, en canvi, utilitzen el mòbil entre quatre i huit hores cada dia. De fet, Enrique Jiménez, òptic del Servici d’Oftalmologia de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, assegura que la principal causa de l’increment de la miopia és el creiximent del globus ocular.

 

Este creiximent, diu, no es pot atribuir únicament a raons genètiques, sinó que també pot estar relacionat amb la quantitat d’hores que els xiquets passen en faenes de visió pròxima com són els ordinadors, les tauletes o els mòbils, i a la falta d’exposició dels menors a espais oberts i llum solar.

 

Es calcula que el 2050 hi haurà pràcticament cinc mil milions de miops en l’àmbit mundial, amb quasi mil milions en la categoria d’alta miopia.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva