Més miops i més jóvens: els problemes visuals de les noves generacions

Vista

Més miops i des de més jóvens: els problemes visuals de les noves generacions | València Diari

 

Els nadius digitals tenen una graduació més alta en miopia i requerixen ulleres abans. És una de les conclusions d’un estudi que posa de manifest que els jóvens d’entre 7 i 12 anys necessiten, de mitjana, mitja diòptria més de graduació que la generació anterior. L’increment de graduació entre els més jóvens és, de mitjana, major que el de la generació anterior.

 

Més del 60% d’universitaris són miops

De fet, es calcula que és el doble —de 0,88 a 1,75—, tot i que encara no han arribat a l’edat universitària i, per tant, encara estan en creixent. Per això, els autors de l’estudi de l’Associació Visió i Vida alerten que tindran una miopia molt més gran en l’etapa universitària que la generació anterior.

 

Sis de cada deu jóvens universitaris, el 62,5%, són miops i, a pesar de què un 80% tenen antecedents familiars, la majoria no s’han fet revisions. En la major part de la mostra, el 64,6%, se li va detectar la miopia entre els 8 i els 15 anys, sobretot, perquè no veien bé la pissarra o els cartells del carrer.

 

Moltes més hores de mòbil que d’activitats a l’aire lliure

Moltes més hores de mòbil que d'activitats a l'aire lliure

L’estudi ha fet patent que els jóvens passen moltes més hores de mòbil que d’activitats a l’aire lliure | València Diari

 

L’estudi alerta que els joves dediquen menys de set hores a la setmana a les activitats a l’aire lliure i que, en canvi, utilitzen el mòbil entre quatre i huit hores cada dia. De fet, Enrique Jiménez, òptic del Servici d’Oftalmologia de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, assegura que la principal causa de l’increment de la miopia és el creiximent del globus ocular.

 

Este creiximent, diu, no es pot atribuir únicament a raons genètiques, sinó que també pot estar relacionat amb la quantitat d’hores que els xiquets passen en faenes de visió pròxima com són els ordinadors, les tauletes o els mòbils, i a la falta d’exposició dels menors a espais oberts i llum solar.

 

Es calcula que el 2050 hi haurà pràcticament cinc mil milions de miops en l’àmbit mundial, amb quasi mil milions en la categoria d’alta miopia.

 

També et pot interessar…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.