11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

‘Ja no podem més’, estos treballadors arriben al seu limit

La plantilla de la Residència de Majors Alacant segueix reivindicant que porta molt temps suportant massa sobrecàrrega de treball. També denuncien la manca de solucions que està generant una situació insuportable.

Tal com expliquem en València Diari, La plantilla reclama que la Conselleria traga ja el plec de condicions que porta dos anys vençut. A més, es demana un plec que s’ajuste a la realitat del servei que s’està prestant.

Per això, seguint amb esta lluita, ahir es concentraven davant la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. CCOO de l’Hàbitat PV denuncia que «Conselleria es manté impassible, donant la callada per resposta davant la desbordant situació de sobrecàrrega de treball de la plantilla de neteja de centre».

Davant la nul·la resposta obtinguda per part dels organismes que gestionen este recurs públic, s’exigia en esta nova concentració «més dotació de personal i que actualitze l’obsolet plec de condicions. La neteja juga, com se sap, un paper clau i indispensable per prevenir els gravíssims efectes de la pandèmia en la salut de les nostres persones grans», recorden.

De fet, CCOO porta més d’un any transmetent i reivindicant esta angoixant situació que les treballadores de neteja porten vivint des de fa anys. Situació agreujada després de la pandèmia.

S’ha comunicat a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana. També directament a la consellera Mònica Oltra. I fins i tot a Ana Pérez, Directora Territorial a Alacant, i a la pròpia direcció de centre de treball.

 

«L’actual plantilla és insuficient»

 

Tot i això, a data de hui, no s’ha rebut cap resposta ni solució. La realitat és que les netejadores de centre afirmen haver arribat al límit: «Ja no podem més». Deguda a esta sobrecàrrega de treball denuncien afeccions musculoesquelètiques, estrés i depressió, el que ha desencadenat en uns elevats índexs de baixes entre el personal.

«Esta malmesa plantilla ha aconseguit unir forces amb la resta de personal de centre per frenar els letals efectes de virus en un col·lectiu tan vulnerable com són les nostres persones grans», afirmen des de CCOO.

Finalment, el sindicat ratifica que «L’actual plantilla és insuficient» per donar l’abast a les exigències del servei de neteja d’acord amb els estàndards de qualitat propis d’un centre de Majors. Així com per acomplir a la llei de prevenció de riscos laborals i més encara amb les circumstàncies després de la crisi del COVID-19. Per tot això, el sindicat «manté les mobilitzacions per la dignificació de les condicions al centre».

Últimes notícies

L’ermita de Vera ha celebrat la benedicció d’animals, una segona oportunitat de protecció

L'ermita de Vera ha acollit este diumenge la tradicional benedicció d'animals posterior a Sant Antoni, amb missa, balls regionals i rifa organitzada per veïns i agricultors.

Els presidents autonòmics del PP firmen la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic

El PP ha firmat a Saragossa la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic i ha escenificat unitat amb Feijóo. La formació ha rebutjat el pla del Govern, ha avisat que el derogarà si s'aprova i Feijóo donarà detalls del document en la seua intervenció.

Un ciclista ha sigut rescatat després d’una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau de Tibi

Un ciclista de 52 anys ha sigut reanimat i evacuat en helicòpter després de patir una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau, a Tibi. L'operació s'ha completat en poc més d'una hora.

Rescaten de matinada a un home en un penya-segat de Peníscola i l’evacuen a Reus

Un helicòpter de Salvament Marítim ha rescatat de matinada a un home amb contusions i hipotèrmia en un penya-segat de Peníscola. Va ser traslladat a Reus i des d'allí en ambulància a un hospital.

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.

Ferrero reapareix en xarxes, agraïx el suport i no descarta tornar al circuit

Juan Carlos Ferrero va reaparéixer en Instagram el dia del debut de Carlos Alcaraz a Austràlia. Va agrair el suport i va deixar oberta la porta a un retorn.

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.