‘Ja no podem més’, estos treballadors arriben al seu limit

La plantilla de la Residència de Majors Alacant segueix reivindicant que porta molt temps suportant massa sobrecàrrega de treball. També denuncien la manca de solucions que està generant una situació insuportable.

Tal com expliquem en València Diari, La plantilla reclama que la Conselleria traga ja el plec de condicions que porta dos anys vençut. A més, es demana un plec que s’ajuste a la realitat del servei que s’està prestant.

Per això, seguint amb esta lluita, ahir es concentraven davant la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. CCOO de l’Hàbitat PV denuncia que «Conselleria es manté impassible, donant la callada per resposta davant la desbordant situació de sobrecàrrega de treball de la plantilla de neteja de centre».

Davant la nul·la resposta obtinguda per part dels organismes que gestionen este recurs públic, s’exigia en esta nova concentració «més dotació de personal i que actualitze l’obsolet plec de condicions. La neteja juga, com se sap, un paper clau i indispensable per prevenir els gravíssims efectes de la pandèmia en la salut de les nostres persones grans», recorden.

De fet, CCOO porta més d’un any transmetent i reivindicant esta angoixant situació que les treballadores de neteja porten vivint des de fa anys. Situació agreujada després de la pandèmia.

S’ha comunicat a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana. També directament a la consellera Mònica Oltra. I fins i tot a Ana Pérez, Directora Territorial a Alacant, i a la pròpia direcció de centre de treball.

 

«L’actual plantilla és insuficient»

 

Tot i això, a data de hui, no s’ha rebut cap resposta ni solució. La realitat és que les netejadores de centre afirmen haver arribat al límit: «Ja no podem més». Deguda a esta sobrecàrrega de treball denuncien afeccions musculoesquelètiques, estrés i depressió, el que ha desencadenat en uns elevats índexs de baixes entre el personal.

«Esta malmesa plantilla ha aconseguit unir forces amb la resta de personal de centre per frenar els letals efectes de virus en un col·lectiu tan vulnerable com són les nostres persones grans», afirmen des de CCOO.

Finalment, el sindicat ratifica que «L’actual plantilla és insuficient» per donar l’abast a les exigències del servei de neteja d’acord amb els estàndards de qualitat propis d’un centre de Majors. Així com per acomplir a la llei de prevenció de riscos laborals i més encara amb les circumstàncies després de la crisi del COVID-19. Per tot això, el sindicat «manté les mobilitzacions per la dignificació de les condicions al centre».

Últimes notícies

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.