‘Ja no podem més’, estos treballadors arriben al seu limit

La plantilla de la Residència de Majors Alacant segueix reivindicant que porta molt temps suportant massa sobrecàrrega de treball. També denuncien la manca de solucions que està generant una situació insuportable.

Tal com expliquem en València Diari, La plantilla reclama que la Conselleria traga ja el plec de condicions que porta dos anys vençut. A més, es demana un plec que s’ajuste a la realitat del servei que s’està prestant.

Per això, seguint amb esta lluita, ahir es concentraven davant la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. CCOO de l’Hàbitat PV denuncia que «Conselleria es manté impassible, donant la callada per resposta davant la desbordant situació de sobrecàrrega de treball de la plantilla de neteja de centre».

Davant la nul·la resposta obtinguda per part dels organismes que gestionen este recurs públic, s’exigia en esta nova concentració «més dotació de personal i que actualitze l’obsolet plec de condicions. La neteja juga, com se sap, un paper clau i indispensable per prevenir els gravíssims efectes de la pandèmia en la salut de les nostres persones grans», recorden.

De fet, CCOO porta més d’un any transmetent i reivindicant esta angoixant situació que les treballadores de neteja porten vivint des de fa anys. Situació agreujada després de la pandèmia.

S’ha comunicat a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana. També directament a la consellera Mònica Oltra. I fins i tot a Ana Pérez, Directora Territorial a Alacant, i a la pròpia direcció de centre de treball.

 

«L’actual plantilla és insuficient»

 

Tot i això, a data de hui, no s’ha rebut cap resposta ni solució. La realitat és que les netejadores de centre afirmen haver arribat al límit: «Ja no podem més». Deguda a esta sobrecàrrega de treball denuncien afeccions musculoesquelètiques, estrés i depressió, el que ha desencadenat en uns elevats índexs de baixes entre el personal.

«Esta malmesa plantilla ha aconseguit unir forces amb la resta de personal de centre per frenar els letals efectes de virus en un col·lectiu tan vulnerable com són les nostres persones grans», afirmen des de CCOO.

Finalment, el sindicat ratifica que «L’actual plantilla és insuficient» per donar l’abast a les exigències del servei de neteja d’acord amb els estàndards de qualitat propis d’un centre de Majors. Així com per acomplir a la llei de prevenció de riscos laborals i més encara amb les circumstàncies després de la crisi del COVID-19. Per tot això, el sindicat «manté les mobilitzacions per la dignificació de les condicions al centre».

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.