14.9 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Les pensions pujaran un 2,5% a partir del gener vinent

 

La vinculació de les pensions amb l’Índex de preus de consum (IPC) aprovada en la primera part de la reforma de les pensions provocarà que s’incrementen en un 2,5% a partir de l’1 de gener de 2022.

Prenent com a referència la dada avançada de l’IPC de novembre, que s’ha donat a conéixer per part de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) aquest dilluns i que l’ha situat en un 5,6%, ja és possible dur a terme la mitjana requerida per la nova norma per a determinar l’import en el qual augmentaran les prestacions l’any vinent, i que resulta de l’IPC faig una mitjana d’entre desembre de 2020 i novembre de 2021.

No obstant això, juntament amb aquest increment, serà necessari un altre ajust més en 2022. A causa d’un augment dels preus superior a l’estipulat pel Govern per a 2021, haurà de dur-se a terme una última pagueta per als pensionistes amb la qual compensar el desfasament de les previsions.

El 0,9% determinat inicialment per l’Executiu es quedarà molt lluny de la dada final amb el qual conclourà l’any, i que oscil·larà prop del 4%. Les principals cases d’anàlisis quantifiquen que aqueixa pagueta â€•que s’ajustarà a la diferència entre percentatges―, costarà a les arques de l’Estat una mica més de 2.000 milions d’euros, i s’ingressarà a principis del pròxim any.

 

Pensions no contributives

 

Les pensions no contributives són les que es concedeixen a les persones que, sense haver complit els requisits de cotització necessaris, es troben en una situació de necessitat protegible i manquen de recursos suficients per a la seua subsistència.

Existeixen dues classes: de jubilació i d’invalidesa, i en ambdues cal complir uns certs requisits econòmics (topall d’ingressos mensuals) i de residència (entre cinc i deu anys vivint a Espanya), d’edat o de discapacitat.

En total, en l’actualitat, existeixen 445.619 titulars d’una pensió no contributiva (dades de setembre), la quantia mitja del qual ronda els 412 euros mensuals, segons les estadístiques de l’IMSERSO.

Després d’aplicar la revaloració del 3%, la quantia bàsica de la pensió no contributiva per a 2022 (de jubilació i d’invalidesa) se situarà en els 414,90 euros mensuals, que multiplicats per les 14 pagues que perceben els seus titulars resultaran en 5.808,60 euros a l’any.

 

Pensions mínimes

 

A Espanya, quasi una de cada cinc pensions contributives (el 22,8% del total) necessita el complement a mínims que aplica la Seguretat Social automàticament perquè els seus perceptors cobren una paga que supere el llindar de la pobresa.

Després d’aquesta pujada que recullen els Pressupostos, així quedaran les quanties de les pensions mínimes per a 2022:

 

Jubilació amb 65 anys o més

 

Amb cònjuge a càrrec: 876,53 euros al mes
Sense cònjuge: 710,34 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 674,24 euros al mes

 

Jubilació amb menys de 65 anys

 

Amb cònjuge a càrrec: 821,84 euros al mes
Sense cònjuge: 664,66 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 628,2 euros al mes

 

Viduïtat

 

Amb càrregues familiars: 821,84 euros al mes
Majors de 65 anys o amb discapacitat igual o superior al 65%: 710,39 euros al mes
Titulars d’entre 60 i 64 anys: 673,93 euros al mes
Menors de 60 anys sense càrregues: 538,18 euros al mes

 

Orfandat

 

Per beneficiari: 217,12 euros al mes
Per a menors de 18 anys amb una discapacitat igual o superior al 65%: 427,14 euros al mes
Per a casos d’orfandat absoluta: 755,3 euros al mes per a un solo beneficiari

 

Favor de familiars

 

Per beneficiari: 217,12 euros al mes
Un només beneficiari amb 65 anys: 524,68 euros al mes
Un només beneficiari menor de 65 anys: 594,50 euros al mes

 

Incapacitat permanent de gran invalidesa

 

Amb cònjuge a càrrec: 1.314,8 euros al mes
Sense cònjuge: 1.065,64 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 1.011,36 euros al mes

 

Incapacitat absoluta o total dels titulars de 65 anys o més

 

Amb cònjuge a càrrec: 876,53 euros al mes
Sense cònjuge: 710,39 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 674,24 euros al mes

 

Incapacitat total dels titulars d’entre 60 i 64 anys

 

Amb cònjuge a càrrec: 821,84 euros al mes
Sense cònjuge: 664,66 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 628,2 euros al mes

 

Incapacitat derivada d’una malaltia comuna per a menys de 60 anys

 

Amb cònjuge a càrrec: 523,76 euros al mes
Sense cònjuge: 519,12 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 523,76 euros al mes

 

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.