El període d’admissió a FP estarà obert a ‘telematricula.es’ fins al 30 de maig

El període d’admissió de l’alumnat d’FP pel curs 2023-2024 estarà obert a telematricula.es fins al pròxim dimarts 30 de maig. Amb motiu de l’inici d’este període d’admissió la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, ha visitat l´IES Eduardo Primo Marquès de Carlet, que ha liderat el projecte europeu Erasmus+ KA202 ‘Pensant en negre i apostant per la igualtat‘, d’associacions estratègiques de FP per l’intercanvi de bones pràctiques.

Este projecte, en què han participat centres educatius de Grècia, Portugal i Turquia, ha estat impulsat per professorat i alumnat del grau mitjà d’Atenció a les persones en situació de dependència de l’institut de la Ribera Alta, que han utilitzat la tècnica del teatre negre de Praga per potenciar la igualtat mitjançant la dramatització.

Tamarit s’ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Eduardo Primo Marqués i professorat i alumnat dels cicles de grau mitjà d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i del grau superior d’Integració Social, àmbits amb alta demanda de personal tècnic especialitzat.

A l’admissió oberta actualment per al pròxim curs, un total de 54 centres del sistema valencià d’FP ofereixen 2.625 places de primer curs del grau mitjà de personal tècnic d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència, 540 de les quals són en la modalitat semipresencial. 

Esta titulació permet desenvolupar diversos oficis: cuidador o cuidadora de persones en situació de dependència; gericultor o gericultora; governant i subgovernant de persones en situació de dependència en institucions; auxiliar responsable de planta de residències de gent gran i persones amb discapacitat; auxiliar d’ajuda a domicili; assistent d’atenció domiciliària; treballador o treballadora familiar; auxiliar d’educació especial; assistent personal, i teleoperador/a de teleassistència.

Pel que fa al grau superior d’Integració Social, esta titulació es pot estudiar a 46 centres educatius del sistema valencià d’FP, que en total ofereixen 1.980 places de primer curs630 de les quals pertanyen a la modalitat semipresencial

Estos estudis preparen per a exercir múltiples professions: personal tècnic de programes de prevenció i inserció social; educador o educadora d’equipaments residencials de classe diversa; educador o educadora de persones amb discapacitat; treballador o treballadora familiar; educador o educadora d’educació familiar; auxiliar de tutela; monitor o monitora de centres oberts; personal tècnic d’integració social; especialista de suport educatiu; educador o educadora d’educació especial; personal tècnic educador; monitor o monitora de persones amb discapacitat; personal tècnic de mobilitat bàsica; personal tècnic d’inserció ocupacional; personal mediador ocupacional i/o laboral; personal educador de base; mediador o mediadora comunitari; mediador o mediadora intercultural; personal preparador laboral, personal tècnic en ocupació amb suport i acompanyament laboral, i monitor o monitora de rehabilitació psicosocial.

Totes les persones interessades a formar-se com a personal tècnic d’atenció a la dependència, així com en qualsevol altra titulació d’FP, tenen al seu abast tota la informació sobre l’oferta del Sistema Educatiu Valencià al portal web fpvalenciana.es.

Últimes notícies

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.

Arcadi España dona per fet que les explicacions de Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero com a investigat pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha defensat la professionalitat de l'Agència Tributària.

Lydia Rodríguez deixa Presuntos Implicados i denuncia maltractament i control extrem

La cantant Lydia Rodríguez ha anunciat que abandona Presuntos Implicados després de 17 anys i acusa el grup i el seu entorn de control extrem sobre el seu físic i maltractament psicològic. El músic Nacho Mañó ha contestat indignat i defensa la seua honorabilitat.

Baldoví acusa Pérez Llorca de fer més de correveidile de Feijóo i Ayuso que de president dels valencians

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de prioritzar els interessos de Feijóo i Ayuso davant del nou model de finançament autonòmic i la condonació del deute, aprofitant la seua reunió amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España.

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.

El sector azuleter reclama un marc estable per a mantindre la cogeneració i els llocs de faena a Castelló

La patronal Ascer i representants institucionals han reclamat a Castelló un marc regulador estable per a la cogeneració industrial, que consideren essencial per a la competitivitat, l’ocupació i el futur de la indústria ceràmica.

Un patinet manipulat fuig pel centre de Benidorm a 104 km/h abans de ser interceptat

La Policia Local de Benidorm ha interceptat un patinet elèctric manipulat que ha arribat als 104 km/h després d’una fuga de més de dos quilòmetres pel centre de la ciutat. El conductor ha sigut sancionat per conducció temerària i per circular sense assegurança ni certificat de registre.