El període d’admissió a FP estarà obert a ‘telematricula.es’ fins al 30 de maig

El període d’admissió de l’alumnat d’FP pel curs 2023-2024 estarà obert a telematricula.es fins al pròxim dimarts 30 de maig. Amb motiu de l’inici d’este període d’admissió la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, ha visitat l´IES Eduardo Primo Marquès de Carlet, que ha liderat el projecte europeu Erasmus+ KA202 ‘Pensant en negre i apostant per la igualtat‘, d’associacions estratègiques de FP per l’intercanvi de bones pràctiques.

Este projecte, en què han participat centres educatius de Grècia, Portugal i Turquia, ha estat impulsat per professorat i alumnat del grau mitjà d’Atenció a les persones en situació de dependència de l’institut de la Ribera Alta, que han utilitzat la tècnica del teatre negre de Praga per potenciar la igualtat mitjançant la dramatització.

Tamarit s’ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Eduardo Primo Marqués i professorat i alumnat dels cicles de grau mitjà d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i del grau superior d’Integració Social, àmbits amb alta demanda de personal tècnic especialitzat.

A l’admissió oberta actualment per al pròxim curs, un total de 54 centres del sistema valencià d’FP ofereixen 2.625 places de primer curs del grau mitjà de personal tècnic d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència, 540 de les quals són en la modalitat semipresencial. 

Esta titulació permet desenvolupar diversos oficis: cuidador o cuidadora de persones en situació de dependència; gericultor o gericultora; governant i subgovernant de persones en situació de dependència en institucions; auxiliar responsable de planta de residències de gent gran i persones amb discapacitat; auxiliar d’ajuda a domicili; assistent d’atenció domiciliària; treballador o treballadora familiar; auxiliar d’educació especial; assistent personal, i teleoperador/a de teleassistència.

Pel que fa al grau superior d’Integració Social, esta titulació es pot estudiar a 46 centres educatius del sistema valencià d’FP, que en total ofereixen 1.980 places de primer curs630 de les quals pertanyen a la modalitat semipresencial

Estos estudis preparen per a exercir múltiples professions: personal tècnic de programes de prevenció i inserció social; educador o educadora d’equipaments residencials de classe diversa; educador o educadora de persones amb discapacitat; treballador o treballadora familiar; educador o educadora d’educació familiar; auxiliar de tutela; monitor o monitora de centres oberts; personal tècnic d’integració social; especialista de suport educatiu; educador o educadora d’educació especial; personal tècnic educador; monitor o monitora de persones amb discapacitat; personal tècnic de mobilitat bàsica; personal tècnic d’inserció ocupacional; personal mediador ocupacional i/o laboral; personal educador de base; mediador o mediadora comunitari; mediador o mediadora intercultural; personal preparador laboral, personal tècnic en ocupació amb suport i acompanyament laboral, i monitor o monitora de rehabilitació psicosocial.

Totes les persones interessades a formar-se com a personal tècnic d’atenció a la dependència, així com en qualsevol altra titulació d’FP, tenen al seu abast tota la informació sobre l’oferta del Sistema Educatiu Valencià al portal web fpvalenciana.es.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Consell presenta al·legacions al nou reglament de Costas per a blindar la seguretat jurídica

La Generalitat Valenciana presenta al·legacions a l'avantprojecte estatal de reforma del Reglament de Costas per a reforçar la seguretat jurídica, mantindre criteris tècnics consolidats i equilibrar la protecció del litoral amb l'activitat econòmica sostenible.

Les ONG reclamen calma als migrants davant els dubtes per la regularització expressa

Les entitats que treballen amb persones migrants en la Comunitat Valenciana demanen calma i prudència davant el procés exprés de regularització i reclamen instruccions clares a les administracions.

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.