La Policia Local d’Alacant rebrà formació en delictes d’odi

La Policia Local de València iniciarà, el mes vinent de febrer una activitat de formació, dirigida a la plantilla de la Policia Local d’Alacant, sobre delictes d’odi. Tal com ha destacat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, «la Policia Local de València s’ha convertit en una referència per a altres policies locals d’Espanya en la formació de delictes d’odi gràcies a l’acord que va subscriure fa sis anys amb l’Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) i que li va convertir, amb el programa Tahcle, en la primera Policia Local del món a formar a la seua plantilla davant aquesta mena de delictes».

El regidor ha recordat que l’any 2020 es van comptabilitzar a Espanya 1.178 casos de delictes d’odi denunciats encara que això suposa, segons les estimacions, únicament un 10% del total de delictes d’aquest tipus que es cometen. Cano ha assenyalat que la formació d’altres policies evidència la «gran faena de la Policia Local de València davant aquests delictes i la sensibilitat cap a les víctimes que els pateixen», i ha subratllat «el deure que tenim, des de l’administració pública, de defensar els drets i llibertats, garantir la diversitat i anticipar-nos a uns delictes que amenacen els mateixos fonaments del nostre Estat de Dret».

L’inspector de la Policia Local de València, David Garfella, cofundador del Grup Policia i Diversitat, i premi Daniel Wagman de la Plataforma per la Gestió Policial de la Diversitat, serà el responsable de dirigir la formació d’agents de la Policia Local d’Alacant. «Podem evitar el sofriment de molta gent», ha subratllat l’inspector, qui ha explicat que la violència d’odi és un «problema real als nostres carrers, i hem de crear una sensibilitat cap a les víctimes. Moltes d’elles tenen interioritzat que els poden insultar, menysprear, humiliar, i en molts casos desconfien de la policia perquè es troben en una situació irregular o sense papers», ha afegit.

El regidor Aarón Cano ha destacat que «és fonamental que les policies locals sàpien com han d’intervenir davant aquesta mena de delictes que –ha afirmat- intenten soscavar el nostre Estat de Dret». «Són un atac als fonaments de la nostra democràcia, als nostres drets i llibertats dels quals la policia és garant i protectora de tota la ciutadania sense excepció», ha insistit. Així mateix per al regidor «les societats han canviat i els reptes també», per això considera que les policies locals han de canviar amb «l’evolució de la societat i anticipar-se tot el que puguen als delictes que naturalment, també han canviat».

La formació a la Policia Local d’Alacant, que començarà el pròxim 7 de febrer, inclourà formació respecte a les legislacions autonòmica, nacional i internacional sobre discriminació i delictes d’odi, responsabilitat penal, el tractament de les víctimes, i la necessitat d’habilitar canals de comunicació permanent, amb entitats que es dediquen a la protecció dels col·lectius més discriminats per a gestionar amb la protecció més gran possible la diversitat de cada ciutat. «Un agent ha de saber com intervindre davant un delicte d’odi de manera homogènia i conforme a la legalitat vigent», ha exposat l’inspector Garfella.

El regidor Aarón Cano ha conclòs, assegurant que «hem de garantir la diversitat religiosa i cultural, i les orientacions sexuals». Cano ha destacat la importància de l’acord subscrit entre l’Ajuntament de València i l’OSCE, que ha destacat a la Policia Local de València com «una referència nacional i internacional en la formació dels i les agents en delictes d’odi».

«Actualment, hi ha una part important de la nostra plantilla amb coneixements per a identificar un delicte d’odi i saber com procedir d’una forma ajustada a dret», ha assegurat el regidor, qui ha qualificat d'»imprescindible que la Policia garantisca i promoga el respecte a la diversitat perquè la nostra societat ho és, diversa i plural i la nostra obligació és protegir i defensar a tota la societat».

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.