La Policia Local d’Alacant rebrà formació en delictes d’odi

La Policia Local de València iniciarà, el mes vinent de febrer una activitat de formació, dirigida a la plantilla de la Policia Local d’Alacant, sobre delictes d’odi. Tal com ha destacat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, “la Policia Local de València s’ha convertit en una referència per a altres policies locals d’Espanya en la formació de delictes d’odi gràcies a l’acord que va subscriure fa sis anys amb l’Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) i que li va convertir, amb el programa Tahcle, en la primera Policia Local del món a formar a la seua plantilla davant aquesta mena de delictes”.

El regidor ha recordat que l’any 2020 es van comptabilitzar a Espanya 1.178 casos de delictes d’odi denunciats encara que això suposa, segons les estimacions, únicament un 10% del total de delictes d’aquest tipus que es cometen. Cano ha assenyalat que la formació d’altres policies evidència la “gran faena de la Policia Local de València davant aquests delictes i la sensibilitat cap a les víctimes que els pateixen”, i ha subratllat “el deure que tenim, des de l’administració pública, de defensar els drets i llibertats, garantir la diversitat i anticipar-nos a uns delictes que amenacen els mateixos fonaments del nostre Estat de Dret”.

L’inspector de la Policia Local de València, David Garfella, cofundador del Grup Policia i Diversitat, i premi Daniel Wagman de la Plataforma per la Gestió Policial de la Diversitat, serà el responsable de dirigir la formació d’agents de la Policia Local d’Alacant. “Podem evitar el sofriment de molta gent”, ha subratllat l’inspector, qui ha explicat que la violència d’odi és un “problema real als nostres carrers, i hem de crear una sensibilitat cap a les víctimes. Moltes d’elles tenen interioritzat que els poden insultar, menysprear, humiliar, i en molts casos desconfien de la policia perquè es troben en una situació irregular o sense papers”, ha afegit.

El regidor Aarón Cano ha destacat que “és fonamental que les policies locals sàpien com han d’intervenir davant aquesta mena de delictes que –ha afirmat- intenten soscavar el nostre Estat de Dret”. “Són un atac als fonaments de la nostra democràcia, als nostres drets i llibertats dels quals la policia és garant i protectora de tota la ciutadania sense excepció”, ha insistit. Així mateix per al regidor “les societats han canviat i els reptes també”, per això considera que les policies locals han de canviar amb “l’evolució de la societat i anticipar-se tot el que puguen als delictes que naturalment, també han canviat”.

La formació a la Policia Local d’Alacant, que començarà el pròxim 7 de febrer, inclourà formació respecte a les legislacions autonòmica, nacional i internacional sobre discriminació i delictes d’odi, responsabilitat penal, el tractament de les víctimes, i la necessitat d’habilitar canals de comunicació permanent, amb entitats que es dediquen a la protecció dels col·lectius més discriminats per a gestionar amb la protecció més gran possible la diversitat de cada ciutat. “Un agent ha de saber com intervindre davant un delicte d’odi de manera homogènia i conforme a la legalitat vigent”, ha exposat l’inspector Garfella.

El regidor Aarón Cano ha conclòs, assegurant que “hem de garantir la diversitat religiosa i cultural, i les orientacions sexuals”. Cano ha destacat la importància de l’acord subscrit entre l’Ajuntament de València i l’OSCE, que ha destacat a la Policia Local de València com “una referència nacional i internacional en la formació dels i les agents en delictes d’odi”.

“Actualment, hi ha una part important de la nostra plantilla amb coneixements per a identificar un delicte d’odi i saber com procedir d’una forma ajustada a dret”, ha assegurat el regidor, qui ha qualificat d'”imprescindible que la Policia garantisca i promoga el respecte a la diversitat perquè la nostra societat ho és, diversa i plural i la nostra obligació és protegir i defensar a tota la societat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.