14.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

La Policia Local d’Alacant rebrà formació en delictes d’odi

La Policia Local de València iniciarà, el mes vinent de febrer una activitat de formació, dirigida a la plantilla de la Policia Local d’Alacant, sobre delictes d’odi. Tal com ha destacat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, “la Policia Local de València s’ha convertit en una referència per a altres policies locals d’Espanya en la formació de delictes d’odi gràcies a l’acord que va subscriure fa sis anys amb l’Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) i que li va convertir, amb el programa Tahcle, en la primera Policia Local del món a formar a la seua plantilla davant aquesta mena de delictes”.

El regidor ha recordat que l’any 2020 es van comptabilitzar a Espanya 1.178 casos de delictes d’odi denunciats encara que això suposa, segons les estimacions, únicament un 10% del total de delictes d’aquest tipus que es cometen. Cano ha assenyalat que la formació d’altres policies evidència la “gran faena de la Policia Local de València davant aquests delictes i la sensibilitat cap a les víctimes que els pateixen”, i ha subratllat “el deure que tenim, des de l’administració pública, de defensar els drets i llibertats, garantir la diversitat i anticipar-nos a uns delictes que amenacen els mateixos fonaments del nostre Estat de Dret”.

L’inspector de la Policia Local de València, David Garfella, cofundador del Grup Policia i Diversitat, i premi Daniel Wagman de la Plataforma per la Gestió Policial de la Diversitat, serà el responsable de dirigir la formació d’agents de la Policia Local d’Alacant. “Podem evitar el sofriment de molta gent”, ha subratllat l’inspector, qui ha explicat que la violència d’odi és un “problema real als nostres carrers, i hem de crear una sensibilitat cap a les víctimes. Moltes d’elles tenen interioritzat que els poden insultar, menysprear, humiliar, i en molts casos desconfien de la policia perquè es troben en una situació irregular o sense papers”, ha afegit.

El regidor Aarón Cano ha destacat que “és fonamental que les policies locals sàpien com han d’intervenir davant aquesta mena de delictes que –ha afirmat- intenten soscavar el nostre Estat de Dret”. “Són un atac als fonaments de la nostra democràcia, als nostres drets i llibertats dels quals la policia és garant i protectora de tota la ciutadania sense excepció”, ha insistit. Així mateix per al regidor “les societats han canviat i els reptes també”, per això considera que les policies locals han de canviar amb “l’evolució de la societat i anticipar-se tot el que puguen als delictes que naturalment, també han canviat”.

La formació a la Policia Local d’Alacant, que començarà el pròxim 7 de febrer, inclourà formació respecte a les legislacions autonòmica, nacional i internacional sobre discriminació i delictes d’odi, responsabilitat penal, el tractament de les víctimes, i la necessitat d’habilitar canals de comunicació permanent, amb entitats que es dediquen a la protecció dels col·lectius més discriminats per a gestionar amb la protecció més gran possible la diversitat de cada ciutat. “Un agent ha de saber com intervindre davant un delicte d’odi de manera homogènia i conforme a la legalitat vigent”, ha exposat l’inspector Garfella.

El regidor Aarón Cano ha conclòs, assegurant que “hem de garantir la diversitat religiosa i cultural, i les orientacions sexuals”. Cano ha destacat la importància de l’acord subscrit entre l’Ajuntament de València i l’OSCE, que ha destacat a la Policia Local de València com “una referència nacional i internacional en la formació dels i les agents en delictes d’odi”.

“Actualment, hi ha una part important de la nostra plantilla amb coneixements per a identificar un delicte d’odi i saber com procedir d’una forma ajustada a dret”, ha assegurat el regidor, qui ha qualificat d'”imprescindible que la Policia garantisca i promoga el respecte a la diversitat perquè la nostra societat ho és, diversa i plural i la nostra obligació és protegir i defensar a tota la societat”.

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.