200 punts de donació addicionals per a aconseguir més de 26.000 unitats de sang

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha assistit aquest matí a la presentació de la campanya estival del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), que arranca hui amb l’objectiu de recollir més de 26.000 unitats de sang fins a agost. El CTCV ha habilitat per a aquest fi, a més dels punts habituals, més de 200 localitzacions típiques estivals per a facilitar la donació.

Aquests punts addicionals, per al conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, “són vitals per a proveir els hospitals, que necessiten sang tots els dies”. Per aquest motiu, Mínguez ha animat a la ciutadania a continuar demostrant, també a l’estiu, “la seua generositat i altruisme” i ha aprofitat l’ocasió per a tornar a “agrair al personal sanitari el seu treball per a fer-lo possible”.

Així mateix, el conseller de Sanitat ha destacat que “els ciutadans de la Comunitat Valenciana des de fa anys han mostrat una solidaritat especial en la donació. Aquesta solidaritat en període no vacacional és estable, es consolida fàcilment, i hem considerat oportú acostar els punts d’extracció sanguínia a les persones que es troben de vacances per a facilitar la donació”.

En aquest sentit, Mínguez ha volgut insistir en la importància de la donació, i ha manifestat que “la donació de sang significa en aquests moments salvar vides. Les malalties, els traumatismes amb sagnat o les ferides greus no descansen a l’estiu. Per tant, és absolutament imprescindible acostar els punts d’extracció a la gent, ja que hi ha una predisposició de la gent a donar”, ha indicat.

En aquest sentit, la directora del CTCV, Cristina Arbona, ha recordat que es “no es tracta només de l’atenció a víctimes d’accidents de trànsit o intervencions quirúrgiques d’urgències sinó, també, de malalts oncològics, cirurgies programades, persones amb anèmies cròniques i altres patologies que requereixen periòdiques transfusions de sang”.

Així, la campanya incideix enguany en la necessitat de donar sang en vacances, ja que en aquesta època també es pot aconseguir millorar la vida de molts malalts.

Els llocs de donació i els dubtes més freqüents es poden consultar en les xarxes socials del CTCV i en la seua pàgina web del centro-transfusion.san.gva.es

Balanç en la Comunitat Valenciana fins al 15 de juny

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut, des del mes de gener passat, un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. Així mateix, s’han registrat quasi 8.000 voluntaris que per primera vegada donaven.

Es recuperen els nivells previs a la pandèmia

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Xifres que recuperen els nivells d’abans de la pandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.