200 punts de donació addicionals per a aconseguir més de 26.000 unitats de sang

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha assistit aquest matí a la presentació de la campanya estival del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), que arranca hui amb l’objectiu de recollir més de 26.000 unitats de sang fins a agost. El CTCV ha habilitat per a aquest fi, a més dels punts habituals, més de 200 localitzacions típiques estivals per a facilitar la donació.

Aquests punts addicionals, per al conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, “són vitals per a proveir els hospitals, que necessiten sang tots els dies”. Per aquest motiu, Mínguez ha animat a la ciutadania a continuar demostrant, també a l’estiu, “la seua generositat i altruisme” i ha aprofitat l’ocasió per a tornar a “agrair al personal sanitari el seu treball per a fer-lo possible”.

Així mateix, el conseller de Sanitat ha destacat que “els ciutadans de la Comunitat Valenciana des de fa anys han mostrat una solidaritat especial en la donació. Aquesta solidaritat en període no vacacional és estable, es consolida fàcilment, i hem considerat oportú acostar els punts d’extracció sanguínia a les persones que es troben de vacances per a facilitar la donació”.

En aquest sentit, Mínguez ha volgut insistir en la importància de la donació, i ha manifestat que “la donació de sang significa en aquests moments salvar vides. Les malalties, els traumatismes amb sagnat o les ferides greus no descansen a l’estiu. Per tant, és absolutament imprescindible acostar els punts d’extracció a la gent, ja que hi ha una predisposició de la gent a donar”, ha indicat.

En aquest sentit, la directora del CTCV, Cristina Arbona, ha recordat que es “no es tracta només de l’atenció a víctimes d’accidents de trànsit o intervencions quirúrgiques d’urgències sinó, també, de malalts oncològics, cirurgies programades, persones amb anèmies cròniques i altres patologies que requereixen periòdiques transfusions de sang”.

Així, la campanya incideix enguany en la necessitat de donar sang en vacances, ja que en aquesta època també es pot aconseguir millorar la vida de molts malalts.

Els llocs de donació i els dubtes més freqüents es poden consultar en les xarxes socials del CTCV i en la seua pàgina web del centro-transfusion.san.gva.es

Balanç en la Comunitat Valenciana fins al 15 de juny

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut, des del mes de gener passat, un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. Així mateix, s’han registrat quasi 8.000 voluntaris que per primera vegada donaven.

Es recuperen els nivells previs a la pandèmia

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Xifres que recuperen els nivells d’abans de la pandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.