200 punts de donació addicionals per a aconseguir més de 26.000 unitats de sang

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha assistit aquest matí a la presentació de la campanya estival del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), que arranca hui amb l’objectiu de recollir més de 26.000 unitats de sang fins a agost. El CTCV ha habilitat per a aquest fi, a més dels punts habituals, més de 200 localitzacions típiques estivals per a facilitar la donació.

Aquests punts addicionals, per al conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, “són vitals per a proveir els hospitals, que necessiten sang tots els dies”. Per aquest motiu, Mínguez ha animat a la ciutadania a continuar demostrant, també a l’estiu, “la seua generositat i altruisme” i ha aprofitat l’ocasió per a tornar a “agrair al personal sanitari el seu treball per a fer-lo possible”.

Així mateix, el conseller de Sanitat ha destacat que “els ciutadans de la Comunitat Valenciana des de fa anys han mostrat una solidaritat especial en la donació. Aquesta solidaritat en període no vacacional és estable, es consolida fàcilment, i hem considerat oportú acostar els punts d’extracció sanguínia a les persones que es troben de vacances per a facilitar la donació”.

En aquest sentit, Mínguez ha volgut insistir en la importància de la donació, i ha manifestat que “la donació de sang significa en aquests moments salvar vides. Les malalties, els traumatismes amb sagnat o les ferides greus no descansen a l’estiu. Per tant, és absolutament imprescindible acostar els punts d’extracció a la gent, ja que hi ha una predisposició de la gent a donar”, ha indicat.

En aquest sentit, la directora del CTCV, Cristina Arbona, ha recordat que es “no es tracta només de l’atenció a víctimes d’accidents de trànsit o intervencions quirúrgiques d’urgències sinó, també, de malalts oncològics, cirurgies programades, persones amb anèmies cròniques i altres patologies que requereixen periòdiques transfusions de sang”.

Així, la campanya incideix enguany en la necessitat de donar sang en vacances, ja que en aquesta època també es pot aconseguir millorar la vida de molts malalts.

Els llocs de donació i els dubtes més freqüents es poden consultar en les xarxes socials del CTCV i en la seua pàgina web del centro-transfusion.san.gva.es

Balanç en la Comunitat Valenciana fins al 15 de juny

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut, des del mes de gener passat, un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. Així mateix, s’han registrat quasi 8.000 voluntaris que per primera vegada donaven.

Es recuperen els nivells previs a la pandèmia

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Xifres que recuperen els nivells d’abans de la pandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Últimes notícies

Aparat el ple sobre l’estat d’Alacant per la convocatòria electoral del 29 de novembre

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha desconvocat el ple sobre l’estat de la ciutat previst per a dijous per mantindre la neutralitat institucional davant les eleccions generals del 29 de novembre, encara que es manté un altre ple extraordinari a les 13.00 hores pel cas de Les Naus.

El port d’Alacant lamenta perdre l’eixida de The Ocean Race a partir de 2027

El president del port d’Alacant, Luis Rodríguez, admet que no és una bona notícia que l’eixida de The Ocean Race de 2027 siga l’última des de la ciutat, tot i que confia a mantindre la relació amb la regata amb fórmules alternatives.

Una avaria elèctrica obliga a aturar automàticament el reactor de la nuclear de Cofrents

La central nuclear de Cofrents ha patit una parada automàtica del reactor per una avaria en una font d’alimentació elèctrica situada a la sala de control. El CSN assegura que no hi ha hagut impacte per als treballadors, la població ni el medi ambient.

La Diputació Permanent del Congrés votarà el 16 d’octubre el decret de la dana

La Diputació Permanent del Congrés ha fixat per al 16 d’octubre el debat i la votació del decret llei amb mesures per a pal·liar els danys de la dana i del tercer paquet per la crisi d’Oriente Medio.

The Ocean Race decidirà abans de gener com continuarà vinculada a Alacant

The Ocean Race ha anunciat que concretarà abans del 17 de gener de 2027 el nou marc de relació amb Alacant, port d’eixida de les últimes sis edicions i que serà substituït per Porto com a inici de la volta al món a vela.

Barcala assegura que Alacant seguirà sent clau en The Ocean Race després de 2027

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, es mostra convençut que la ciutat mantindrà un paper protagonista en The Ocean Race més enllà de 2027, malgrat l’anunci que Porto acollirà la prova en 2028 i serà port d’eixida del 2030 al 2038.

Alta Distinció per a Ceuta, Esplá i els valencians de la selecció espanyola

El Consell ha concedit la Alta Distinció de la Generalitat i la Gran Creu de l’Orde de Jaume I el Conqueridor a Ceuta, a Luis Francisco Esplá i a diversos esportistes i entitats valencianes, que rebran els guardons este divendres 9 d’Octubre.

Cinc solucions tecnològiques que anticipen incendis, inundacions i altres emergències

Plataformes de comunicació d’emergències i sistemes per anticipar incendis, inundacions, sequeres i onades de calor centren Redit Summit 2026, amb cinc projectes clau desenvolupats per instituts tecnològics i empreses.