200 punts de donació addicionals per a aconseguir més de 26.000 unitats de sang

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha assistit aquest matí a la presentació de la campanya estival del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), que arranca hui amb l’objectiu de recollir més de 26.000 unitats de sang fins a agost. El CTCV ha habilitat per a aquest fi, a més dels punts habituals, més de 200 localitzacions típiques estivals per a facilitar la donació.

Aquests punts addicionals, per al conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, “són vitals per a proveir els hospitals, que necessiten sang tots els dies”. Per aquest motiu, Mínguez ha animat a la ciutadania a continuar demostrant, també a l’estiu, “la seua generositat i altruisme” i ha aprofitat l’ocasió per a tornar a “agrair al personal sanitari el seu treball per a fer-lo possible”.

Així mateix, el conseller de Sanitat ha destacat que “els ciutadans de la Comunitat Valenciana des de fa anys han mostrat una solidaritat especial en la donació. Aquesta solidaritat en període no vacacional és estable, es consolida fàcilment, i hem considerat oportú acostar els punts d’extracció sanguínia a les persones que es troben de vacances per a facilitar la donació”.

En aquest sentit, Mínguez ha volgut insistir en la importància de la donació, i ha manifestat que “la donació de sang significa en aquests moments salvar vides. Les malalties, els traumatismes amb sagnat o les ferides greus no descansen a l’estiu. Per tant, és absolutament imprescindible acostar els punts d’extracció a la gent, ja que hi ha una predisposició de la gent a donar”, ha indicat.

En aquest sentit, la directora del CTCV, Cristina Arbona, ha recordat que es “no es tracta només de l’atenció a víctimes d’accidents de trànsit o intervencions quirúrgiques d’urgències sinó, també, de malalts oncològics, cirurgies programades, persones amb anèmies cròniques i altres patologies que requereixen periòdiques transfusions de sang”.

Així, la campanya incideix enguany en la necessitat de donar sang en vacances, ja que en aquesta època també es pot aconseguir millorar la vida de molts malalts.

Els llocs de donació i els dubtes més freqüents es poden consultar en les xarxes socials del CTCV i en la seua pàgina web del centro-transfusion.san.gva.es

Balanç en la Comunitat Valenciana fins al 15 de juny

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut, des del mes de gener passat, un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. Així mateix, s’han registrat quasi 8.000 voluntaris que per primera vegada donaven.

Es recuperen els nivells previs a la pandèmia

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Xifres que recuperen els nivells d’abans de la pandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.