200 punts de donació addicionals per a aconseguir més de 26.000 unitats de sang

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha assistit aquest matí a la presentació de la campanya estival del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), que arranca hui amb l’objectiu de recollir més de 26.000 unitats de sang fins a agost. El CTCV ha habilitat per a aquest fi, a més dels punts habituals, més de 200 localitzacions típiques estivals per a facilitar la donació.

Aquests punts addicionals, per al conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, “són vitals per a proveir els hospitals, que necessiten sang tots els dies”. Per aquest motiu, Mínguez ha animat a la ciutadania a continuar demostrant, també a l’estiu, “la seua generositat i altruisme” i ha aprofitat l’ocasió per a tornar a “agrair al personal sanitari el seu treball per a fer-lo possible”.

Així mateix, el conseller de Sanitat ha destacat que “els ciutadans de la Comunitat Valenciana des de fa anys han mostrat una solidaritat especial en la donació. Aquesta solidaritat en període no vacacional és estable, es consolida fàcilment, i hem considerat oportú acostar els punts d’extracció sanguínia a les persones que es troben de vacances per a facilitar la donació”.

En aquest sentit, Mínguez ha volgut insistir en la importància de la donació, i ha manifestat que “la donació de sang significa en aquests moments salvar vides. Les malalties, els traumatismes amb sagnat o les ferides greus no descansen a l’estiu. Per tant, és absolutament imprescindible acostar els punts d’extracció a la gent, ja que hi ha una predisposició de la gent a donar”, ha indicat.

En aquest sentit, la directora del CTCV, Cristina Arbona, ha recordat que es “no es tracta només de l’atenció a víctimes d’accidents de trànsit o intervencions quirúrgiques d’urgències sinó, també, de malalts oncològics, cirurgies programades, persones amb anèmies cròniques i altres patologies que requereixen periòdiques transfusions de sang”.

Així, la campanya incideix enguany en la necessitat de donar sang en vacances, ja que en aquesta època també es pot aconseguir millorar la vida de molts malalts.

Els llocs de donació i els dubtes més freqüents es poden consultar en les xarxes socials del CTCV i en la seua pàgina web del centro-transfusion.san.gva.es

Balanç en la Comunitat Valenciana fins al 15 de juny

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut, des del mes de gener passat, un total de 79.395 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 44.520 unitats a València, a Alacant 26.758 i a Castelló 8.117 unitats. Així mateix, s’han registrat quasi 8.000 voluntaris que per primera vegada donaven.

Es recuperen els nivells previs a la pandèmia

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2021 amb un total de 171.529 donacions de sang: 92.687 unitats a València, 18.690 a Castelló i 60.152 a Alacant. Xifres que recuperen els nivells d’abans de la pandèmia. Es van presentar a donar per primera vegada 13.575 voluntaris: 7.438 a València, 4.579 a Alacant i 1.558 a Castelló.

Quant al gènere, en 2021, van donar un 55,68% d’homes i un 44,32% de dones. Els percentatges s’igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 26,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 23,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 50,4%.

Últimes notícies

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.