Recta final per a votar els pressupostos participatius DecidimVLC

La ciutadania pot votar i triar d’entre els 320 projectes que han sigut considerats viables pels tècnics municipals en el procés participatiu DecidimVLC fins al pròxim dilluns 7 de novembre. Eixe dia conclou la fase final de votació dels pressupostos participatius 2022-2023, que poden finançar, entre altres, 173 propostes vinculades a la Missió Climàtica València2030.

La regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal, Elisa Valía, ha recordat que veïns i veïnes podran votar directament a través de la web decidimvlc.valencia.es els projectes per als barris i pobles de València fins a completar els 16 milions d’euros del pressupost municipal de 2023 que s’han assignat per a inversions triades en este procés.

I ha ressaltat “la gran participació que s’ha registrat en esta edició, tal com demostra el fet que les inversions viables que han passat a votació superen els 56 milions d’euros de millores a València”.

Un total de 321 propostes d’inversió (248 en els districtes i 73 dels pobles) han passat a la fase de votació d’entre tots els projectes presentats per la ciutadania en les fases anteriors i després de l’estudi de viabilitat tècnica, jurídica i pressupostària dut a terme pels servicis tècnics municipals.

Per a la regidora, les propostes ciutadanes que han passat a votació final, “reflecteixen que la ciutadania confirma l’aposta per una ciutat a escala humana, més verda, més habitable, amb millors espais compartits i de convivència per a ser gaudits Mostra d’això són les 174 propostes orientades a impulsar la transició climàtica«. 

Valía ha explicat que “donada l’alta qualitat i el volum de projectes presentats enguany (1.543), ha sigut necessari un esforç extra i molta faena en equip entre tots els servicis municipals en l’àrdua tasca d’avaluació de les 728 propostes que van superar la fase de suports”.

Aquesta 7ª edició dels pressupostos participatius s’ha convertit en la de “major implicació ciutadana” de totes les realitzades per l’Ajuntament de València des de 2015. “I ho ha fet amb una altíssima participació tant en la fase de presentació de propostes de projectes d’inversió, amb més propostes presentades que en els anys anteriors”.

Els districtes amb més propostes han sigut, per este ordre, Quatre Carreres, Extramurs, La Saïdia, Algirós, l´Olivereta, Patraix, Camins al Grau, Benimamet, Castellar-l’Oliverar, el Palmar, el Perellonet i el Saler.

A més, en aquesta edició, l’Ajuntament de València de manera subsidiària ha incorporat 24 propostes en diversos pobles en els quals, després de passar la fase d’estudi de viabilitat, no hi han hagut suficients propostes viables.

Les intervencions incorporades pel consistori són projectes d’inversió viables, presentats per la ciutadania en convocatòries anteriors que en el seu moment no van obtindre suficients vots per a ser executats i demandes de la ciutadania que s’han fet arribar als Servicis Tècnics Municipals.

La finalitat és que el pressupost d’inversions assignat a aquest poble puga executar-se de manera consultiva amb la ciutadania, com ho indiquen les bases reguladores del procés.

En DecidimVLC poden participar totes les persones empadronades a València majors de 16 anys. Després de registrar-se en la plataforma del procés podrà visualitzar i triar entre totes les propostes incloses en el seu districte o poble.

Podrà votar per totes les propostes que desitge fins a completar el pressupost disponible en aquest districte o poble. Així, a la finalització de la fase, les inversions més votades fins a completar el pressupost per districtes seran les que inicien el seu procés d’execució aquest mateix any.

Últimes notícies

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.