10.9 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Recta final per a votar els pressupostos participatius DecidimVLC

La ciutadania pot votar i triar d’entre els 320 projectes que han sigut considerats viables pels tècnics municipals en el procés participatiu DecidimVLC fins al pròxim dilluns 7 de novembre. Eixe dia conclou la fase final de votació dels pressupostos participatius 2022-2023, que poden finançar, entre altres, 173 propostes vinculades a la Missió Climàtica València2030.

La regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal, Elisa Valía, ha recordat que veïns i veïnes podran votar directament a través de la web decidimvlc.valencia.es els projectes per als barris i pobles de València fins a completar els 16 milions d’euros del pressupost municipal de 2023 que s’han assignat per a inversions triades en este procés.

I ha ressaltat “la gran participació que s’ha registrat en esta edició, tal com demostra el fet que les inversions viables que han passat a votació superen els 56 milions d’euros de millores a València”.

Un total de 321 propostes d’inversió (248 en els districtes i 73 dels pobles) han passat a la fase de votació d’entre tots els projectes presentats per la ciutadania en les fases anteriors i després de l’estudi de viabilitat tècnica, jurídica i pressupostària dut a terme pels servicis tècnics municipals.

Per a la regidora, les propostes ciutadanes que han passat a votació final, “reflecteixen que la ciutadania confirma l’aposta per una ciutat a escala humana, més verda, més habitable, amb millors espais compartits i de convivència per a ser gaudits Mostra d’això són les 174 propostes orientades a impulsar la transició climàtica“. 

Valía ha explicat que “donada l’alta qualitat i el volum de projectes presentats enguany (1.543), ha sigut necessari un esforç extra i molta faena en equip entre tots els servicis municipals en l’àrdua tasca d’avaluació de les 728 propostes que van superar la fase de suports”.

Aquesta 7ª edició dels pressupostos participatius s’ha convertit en la de “major implicació ciutadana” de totes les realitzades per l’Ajuntament de València des de 2015. “I ho ha fet amb una altíssima participació tant en la fase de presentació de propostes de projectes d’inversió, amb més propostes presentades que en els anys anteriors”.

Els districtes amb més propostes han sigut, per este ordre, Quatre Carreres, Extramurs, La Saïdia, Algirós, l´Olivereta, Patraix, Camins al Grau, Benimamet, Castellar-l’Oliverar, el Palmar, el Perellonet i el Saler.

A més, en aquesta edició, l’Ajuntament de València de manera subsidiària ha incorporat 24 propostes en diversos pobles en els quals, després de passar la fase d’estudi de viabilitat, no hi han hagut suficients propostes viables.

Les intervencions incorporades pel consistori són projectes d’inversió viables, presentats per la ciutadania en convocatòries anteriors que en el seu moment no van obtindre suficients vots per a ser executats i demandes de la ciutadania que s’han fet arribar als Servicis Tècnics Municipals.

La finalitat és que el pressupost d’inversions assignat a aquest poble puga executar-se de manera consultiva amb la ciutadania, com ho indiquen les bases reguladores del procés.

En DecidimVLC poden participar totes les persones empadronades a València majors de 16 anys. Després de registrar-se en la plataforma del procés podrà visualitzar i triar entre totes les propostes incloses en el seu districte o poble.

Podrà votar per totes les propostes que desitge fins a completar el pressupost disponible en aquest districte o poble. Així, a la finalització de la fase, les inversions més votades fins a completar el pressupost per districtes seran les que inicien el seu procés d’execució aquest mateix any.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.