Recta final per a votar els pressupostos participatius DecidimVLC

La ciutadania pot votar i triar d’entre els 320 projectes que han sigut considerats viables pels tècnics municipals en el procés participatiu DecidimVLC fins al pròxim dilluns 7 de novembre. Eixe dia conclou la fase final de votació dels pressupostos participatius 2022-2023, que poden finançar, entre altres, 173 propostes vinculades a la Missió Climàtica València2030.

La regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal, Elisa Valía, ha recordat que veïns i veïnes podran votar directament a través de la web decidimvlc.valencia.es els projectes per als barris i pobles de València fins a completar els 16 milions d’euros del pressupost municipal de 2023 que s’han assignat per a inversions triades en este procés.

I ha ressaltat “la gran participació que s’ha registrat en esta edició, tal com demostra el fet que les inversions viables que han passat a votació superen els 56 milions d’euros de millores a València”.

Un total de 321 propostes d’inversió (248 en els districtes i 73 dels pobles) han passat a la fase de votació d’entre tots els projectes presentats per la ciutadania en les fases anteriors i després de l’estudi de viabilitat tècnica, jurídica i pressupostària dut a terme pels servicis tècnics municipals.

Per a la regidora, les propostes ciutadanes que han passat a votació final, “reflecteixen que la ciutadania confirma l’aposta per una ciutat a escala humana, més verda, més habitable, amb millors espais compartits i de convivència per a ser gaudits Mostra d’això són les 174 propostes orientades a impulsar la transició climàtica“. 

Valía ha explicat que “donada l’alta qualitat i el volum de projectes presentats enguany (1.543), ha sigut necessari un esforç extra i molta faena en equip entre tots els servicis municipals en l’àrdua tasca d’avaluació de les 728 propostes que van superar la fase de suports”.

Aquesta 7ª edició dels pressupostos participatius s’ha convertit en la de “major implicació ciutadana” de totes les realitzades per l’Ajuntament de València des de 2015. “I ho ha fet amb una altíssima participació tant en la fase de presentació de propostes de projectes d’inversió, amb més propostes presentades que en els anys anteriors”.

Els districtes amb més propostes han sigut, per este ordre, Quatre Carreres, Extramurs, La Saïdia, Algirós, l´Olivereta, Patraix, Camins al Grau, Benimamet, Castellar-l’Oliverar, el Palmar, el Perellonet i el Saler.

A més, en aquesta edició, l’Ajuntament de València de manera subsidiària ha incorporat 24 propostes en diversos pobles en els quals, després de passar la fase d’estudi de viabilitat, no hi han hagut suficients propostes viables.

Les intervencions incorporades pel consistori són projectes d’inversió viables, presentats per la ciutadania en convocatòries anteriors que en el seu moment no van obtindre suficients vots per a ser executats i demandes de la ciutadania que s’han fet arribar als Servicis Tècnics Municipals.

La finalitat és que el pressupost d’inversions assignat a aquest poble puga executar-se de manera consultiva amb la ciutadania, com ho indiquen les bases reguladores del procés.

En DecidimVLC poden participar totes les persones empadronades a València majors de 16 anys. Després de registrar-se en la plataforma del procés podrà visualitzar i triar entre totes les propostes incloses en el seu districte o poble.

Podrà votar per totes les propostes que desitge fins a completar el pressupost disponible en aquest districte o poble. Així, a la finalització de la fase, les inversions més votades fins a completar el pressupost per districtes seran les que inicien el seu procés d’execució aquest mateix any.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.