Recta final per a votar els pressupostos participatius DecidimVLC

La ciutadania pot votar i triar d’entre els 320 projectes que han sigut considerats viables pels tècnics municipals en el procés participatiu DecidimVLC fins al pròxim dilluns 7 de novembre. Eixe dia conclou la fase final de votació dels pressupostos participatius 2022-2023, que poden finançar, entre altres, 173 propostes vinculades a la Missió Climàtica València2030.

La regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal, Elisa Valía, ha recordat que veïns i veïnes podran votar directament a través de la web decidimvlc.valencia.es els projectes per als barris i pobles de València fins a completar els 16 milions d’euros del pressupost municipal de 2023 que s’han assignat per a inversions triades en este procés.

I ha ressaltat “la gran participació que s’ha registrat en esta edició, tal com demostra el fet que les inversions viables que han passat a votació superen els 56 milions d’euros de millores a València”.

Un total de 321 propostes d’inversió (248 en els districtes i 73 dels pobles) han passat a la fase de votació d’entre tots els projectes presentats per la ciutadania en les fases anteriors i després de l’estudi de viabilitat tècnica, jurídica i pressupostària dut a terme pels servicis tècnics municipals.

Per a la regidora, les propostes ciutadanes que han passat a votació final, “reflecteixen que la ciutadania confirma l’aposta per una ciutat a escala humana, més verda, més habitable, amb millors espais compartits i de convivència per a ser gaudits Mostra d’això són les 174 propostes orientades a impulsar la transició climàtica«. 

Valía ha explicat que “donada l’alta qualitat i el volum de projectes presentats enguany (1.543), ha sigut necessari un esforç extra i molta faena en equip entre tots els servicis municipals en l’àrdua tasca d’avaluació de les 728 propostes que van superar la fase de suports”.

Aquesta 7ª edició dels pressupostos participatius s’ha convertit en la de “major implicació ciutadana” de totes les realitzades per l’Ajuntament de València des de 2015. “I ho ha fet amb una altíssima participació tant en la fase de presentació de propostes de projectes d’inversió, amb més propostes presentades que en els anys anteriors”.

Els districtes amb més propostes han sigut, per este ordre, Quatre Carreres, Extramurs, La Saïdia, Algirós, l´Olivereta, Patraix, Camins al Grau, Benimamet, Castellar-l’Oliverar, el Palmar, el Perellonet i el Saler.

A més, en aquesta edició, l’Ajuntament de València de manera subsidiària ha incorporat 24 propostes en diversos pobles en els quals, després de passar la fase d’estudi de viabilitat, no hi han hagut suficients propostes viables.

Les intervencions incorporades pel consistori són projectes d’inversió viables, presentats per la ciutadania en convocatòries anteriors que en el seu moment no van obtindre suficients vots per a ser executats i demandes de la ciutadania que s’han fet arribar als Servicis Tècnics Municipals.

La finalitat és que el pressupost d’inversions assignat a aquest poble puga executar-se de manera consultiva amb la ciutadania, com ho indiquen les bases reguladores del procés.

En DecidimVLC poden participar totes les persones empadronades a València majors de 16 anys. Després de registrar-se en la plataforma del procés podrà visualitzar i triar entre totes les propostes incloses en el seu districte o poble.

Podrà votar per totes les propostes que desitge fins a completar el pressupost disponible en aquest districte o poble. Així, a la finalització de la fase, les inversions més votades fins a completar el pressupost per districtes seran les que inicien el seu procés d’execució aquest mateix any.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.