Cinc regles per a educar a un fill únic

Són molts els tòpics que giren entorn dels fills únics, es considera que són malcriats i egoistes, però realment no sempre es compleixen aquestes idees. Tindre un sol fill té aspectes positius per als pares i el xiquet, més atenció, més recursos, més temps de dedicació… Encara que, també pot comportar riscos.

L’atenció exclusiva dels pares pot impulsar en el xiquet un concepte exagerat de la seua importància i alimentar el seu ego i es pot crear una dependència emocional desmesurada del fill cap als pares. Ser fill únic no determina en si mateix el futur del xiquet, sinó que la seua evolució depén de l’educació que reba.

Claus per a educar a un fill únic

1. Fomentar la seua pròpia vida social. Al no experimentar la rivalitat i les tensions pròpies de la convivència entre germans, el fill únic pot presentar un cert grau d’immaduresa emocional, preferir la companyia d’adults i evitar la de xiquets de la seua edat. Els pares han de fomentar que el xiquet realitze activitats d’oci en les quals puga socialitzar amb altres companys com a campaments, tallers, esports… així com propiciar un espai de joc sol.

2. Impulsar la seua pròpia identitat. El fill únic pot tindre problemes per a establir la seua pròpia identitat diferenciada a la dels seus pares. Tots els xiquets tracten d’imitar als seus pares, i voler complaure’ls s’accentua més en el cas dels fills únics. Per a fomentar la seua identitat pròpia, cal anar amb compte i no elogiar en excés les semblances.

3. Aprendre a dir-los “no”. A vegades, els pares permeten i consenten tot el que el fill únic fa per a intentar compensar la seua soledat. És important posar límits a les seues exigències si no volem que es convertisquen en uns xicotets tirans. Així com, no comprar-los o donar-los tot el que demanen.

4. No buscar el perfeccionisme excessiu. Els pares d’un fill únic poden incórrer en l’error de bolcar totes les seues expectatives en ells i enaltir en excés les seues actituds i aptituds o culpabilitzar cadascuna de les seues accions. Això pot convertir-los en persones egocèntriques, a més, d’experimentar l’estrés que comporta superar tantes expectatives imposades.

5. No sobreprotegir-los. La majoria dels pares de fills únics procuren estar sempre prop d’ells perquè no els ocórrega res dolent i resoldre’ls totes les dificultats. Però el temor i la dedicació excessiva limita el comportament del fill i li torna desconfiat, tímid, solitari i més previngut del normal.

Últimes notícies

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.

Desarticulada a Elx una xarxa que ocultava droga en cotxes amb doble fons: nou detinguts

La Policia Nacional i l'Agència Tributària detenen a Elx a nou persones acusades de transportar droga en vehicles amb dobles fons i de blanquejar beneficis mitjançant béns i efectiu.

La Comunitat Valenciana encapçala l’augment de turistes estrangers amb un 10,4% més al febrer

La Comunitat Valenciana lidera al febrer el creixement del turisme estranger a Espanya, amb un augment interanual del 10,4% i 740.365 visitants que van gastar 920 milions d'euros. La regió consolida estades més llargues i un gasto mitjà per turista de 1.243 euros.

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.