Cinc regles per a educar a un fill únic

Són molts els tòpics que giren entorn dels fills únics, es considera que són malcriats i egoistes, però realment no sempre es compleixen aquestes idees. Tindre un sol fill té aspectes positius per als pares i el xiquet, més atenció, més recursos, més temps de dedicació… Encara que, també pot comportar riscos.

L’atenció exclusiva dels pares pot impulsar en el xiquet un concepte exagerat de la seua importància i alimentar el seu ego i es pot crear una dependència emocional desmesurada del fill cap als pares. Ser fill únic no determina en si mateix el futur del xiquet, sinó que la seua evolució depén de l’educació que reba.

Claus per a educar a un fill únic

1. Fomentar la seua pròpia vida social. Al no experimentar la rivalitat i les tensions pròpies de la convivència entre germans, el fill únic pot presentar un cert grau d’immaduresa emocional, preferir la companyia d’adults i evitar la de xiquets de la seua edat. Els pares han de fomentar que el xiquet realitze activitats d’oci en les quals puga socialitzar amb altres companys com a campaments, tallers, esports… així com propiciar un espai de joc sol.

2. Impulsar la seua pròpia identitat. El fill únic pot tindre problemes per a establir la seua pròpia identitat diferenciada a la dels seus pares. Tots els xiquets tracten d’imitar als seus pares, i voler complaure’ls s’accentua més en el cas dels fills únics. Per a fomentar la seua identitat pròpia, cal anar amb compte i no elogiar en excés les semblances.

3. Aprendre a dir-los “no”. A vegades, els pares permeten i consenten tot el que el fill únic fa per a intentar compensar la seua soledat. És important posar límits a les seues exigències si no volem que es convertisquen en uns xicotets tirans. Així com, no comprar-los o donar-los tot el que demanen.

4. No buscar el perfeccionisme excessiu. Els pares d’un fill únic poden incórrer en l’error de bolcar totes les seues expectatives en ells i enaltir en excés les seues actituds i aptituds o culpabilitzar cadascuna de les seues accions. Això pot convertir-los en persones egocèntriques, a més, d’experimentar l’estrés que comporta superar tantes expectatives imposades.

5. No sobreprotegir-los. La majoria dels pares de fills únics procuren estar sempre prop d’ells perquè no els ocórrega res dolent i resoldre’ls totes les dificultats. Però el temor i la dedicació excessiva limita el comportament del fill i li torna desconfiat, tímid, solitari i més previngut del normal.

Últimes notícies

S’esvaïxen les alertes a València però continua el risc de ruixats al sud d’Alacant

Emergències ha alçat totes les alertes meteorològiques i la situació 1 del Pla d’Inundacions a la província de València, però manté l’avís groc per pluja intensa este dimecres al litoral sud d’Alacant.

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.