Remeis casolans per a l’alleujament de la picada de mosquit

Els mosquits femella piquen a animals i humans per a beure xicotetes quantitats de la seua sang, la que necessiten per a produir els seus ous. La coentor que es desenvolupa ocorre perquè els mosquits deixen una xicoteta quantitat de saliva i el nostre sistema immunitari respon causant inflamació en l’àrea.
Amb freqüència això fa que es desenvolupe una protuberància incòmoda amb coentor.

Els remeis casolans poden ajudar a reduir la coentor i molèstia de la picada del mosquit. Moltes plantes medicinals i remeis casolans que formen part de la medicina natural serveixen per a reduir la inflamació que generen aquestes picades de mosquit, la qual cosa contribueix també a evitar complicacions en els processos de curació i afavorir una evolució ràpida. L’interessant és triar els remeis naturals que ens resulten més agradables i accessibles per a tindre’ls a mà a l’estiu.

Remeis per a alleujar una picada de mosquit

  • Avena: L’avena és un dels remeis més eficaços contra les inflamacions de la pell, incloses les picades dels mosquits i altres insectes. En les farmàcies trobaràs unes pólvores d’avena, llestos per a mesclar-los amb aigua. Posa una mica de la pasta en un drap i aplica’l sobre la zona afectada per la picada durant 10 minuts. Després llava’t amb aigua fresca. Si tens moltes picades, pots prendre un bany d’avena dissolent aqueixes pólvores en l’aigua de la banyera. Prendre el bany durant 20 minuts.
  • Fred: L’aigua fresca i el gel redueixen la inflamació i produeixen un efecte analgèsic. Pots aplicar-te una compresa humitejada en aigua amb gel o un pack fred. No deixes el gel directament sobre la picada durant més de 5 minuts, ja que pot danyar la pell.
  • Àloe vera: No podia falta l’àloe vera les fulles del qual contenen un gel refrescant i antiinflamatori. Aplica el gel, deixa que s’asseque damunt de la picada i torna a aplicar-lo si és necessari.
  • Bicarbonat: En una casa el bicarbonat té infinitat d’usos i no podia falta una aplicació davant un problema com els mosquits. Fes una pasta de bicarbonat amb una mica d’aigua, aplica-la sobre la picada i deixa que actue durant uns 10 minuts i lava.
  • Alfàbega: Es diu que la planta d’alfàbega espanta els mosquits, i és cert, perquè les seues fulles posseeixen almenys 4 compostos que els resulten repel·lents: l’estragol, el citronelol, el limoneno i el trans-nerolidol. A més l’alfàbega conté eugenol, que alleuja la picor. Posa a bullir una tassa d’aigua. Quan entre en ebullició tira un grapat de fulles seques. Espera fins que es refrede. Humiteja en el líquid la punta d’un mocador i aplica-te’l en la zona afectada. Si tens una planta d’alfàbega, et pots fregar una fulla fresca sobre la picada.
  • Timó: El timó posseeix propietats antibacterianes i per això s’utilitza per a previndre les complicacions dels refredats. També pot alleujar la picor d’una picada de mosquit i redueix el risc que s’infecte si ens rasquem. Com amb l’alfàbega, pots aplicar directament les fulles fresques finament triturades i deixar-les reposar durant 10 minuts. O pots aplicar una infusió ben concentrada (deixa que s’evapore la major part de l’aigua) quan s’haja refredat.
  • Melissa: La melissa s’usa per a tractar les inflamacions digestives o per a reduir l’ansietat, entre altres indicacions. Per a les picades de mosquits, pot aplicar fulles ben trossejades sobre la picada, o pots comprar oli essencial de melissa i aplicar-ho directament. El seu efecte beneficiós es deu al seu contingut en tanins i en polifenols. Aquests compostos naturals alleugen la inflamació, acceleren la curació i redueixen el risc d’infecció.
  • Hamamelis: Tot farmaciola natural hauria de comptar amb una ampolleta d’aigua d’hamamelis, que es troba en herbodietètiques i farmàcies.
    És eficaç per a netejar, reduir la inflamació i accelerar la curació de corts i raspadures i qualsevol irritació cutània, incloses les picades. Pots aplicar-la amb un bastonet de cotó humitejat.
    Camamil·la. La mateixa camamil·la que es pren per a alleujar la pesadesa digestiva serveix per a reduir la inflamació i la picor causada per la picada. Posa una bosseta de camamil·la en un got amb aigua molt freda en el refrigerador durant 30 minuts, esprem l’excés d’aigua i posa la bossa sobre la picada durant 10 minuts.
    Pots tornar a guardar la bosseta en la nevera per a tornar a usar-la més tard.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.

L’Oviedo repetix triomf davant el València (1-0) i s’agarra a la permanència

Un gol de David Costas va donar al Real Oviedo el seu quart triomf del curs davant un València sense resposta. Els blaus ja estan a cinc punts de la permanència.

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.