Anuncios

Remeis casolans per a l’alleujament de la picada de mosquit

Els mosquits femella piquen a animals i humans per a beure xicotetes quantitats de la seua sang, la que necessiten per a produir els seus ous. La coentor que es desenvolupa ocorre perquè els mosquits deixen una xicoteta quantitat de saliva i el nostre sistema immunitari respon causant inflamació en l’àrea.
Amb freqüència això fa que es desenvolupe una protuberància incòmoda amb coentor.

Els remeis casolans poden ajudar a reduir la coentor i molèstia de la picada del mosquit. Moltes plantes medicinals i remeis casolans que formen part de la medicina natural serveixen per a reduir la inflamació que generen aquestes picades de mosquit, la qual cosa contribueix també a evitar complicacions en els processos de curació i afavorir una evolució ràpida. L’interessant és triar els remeis naturals que ens resulten més agradables i accessibles per a tindre’ls a mà a l’estiu.

Anuncios

Remeis per a alleujar una picada de mosquit

  • Avena: L’avena és un dels remeis més eficaços contra les inflamacions de la pell, incloses les picades dels mosquits i altres insectes. En les farmàcies trobaràs unes pólvores d’avena, llestos per a mesclar-los amb aigua. Posa una mica de la pasta en un drap i aplica’l sobre la zona afectada per la picada durant 10 minuts. Després llava’t amb aigua fresca. Si tens moltes picades, pots prendre un bany d’avena dissolent aqueixes pólvores en l’aigua de la banyera. Prendre el bany durant 20 minuts.
  • Fred: L’aigua fresca i el gel redueixen la inflamació i produeixen un efecte analgèsic. Pots aplicar-te una compresa humitejada en aigua amb gel o un pack fred. No deixes el gel directament sobre la picada durant més de 5 minuts, ja que pot danyar la pell.
  • Àloe vera: No podia falta l’àloe vera les fulles del qual contenen un gel refrescant i antiinflamatori. Aplica el gel, deixa que s’asseque damunt de la picada i torna a aplicar-lo si és necessari.
  • Bicarbonat: En una casa el bicarbonat té infinitat d’usos i no podia falta una aplicació davant un problema com els mosquits. Fes una pasta de bicarbonat amb una mica d’aigua, aplica-la sobre la picada i deixa que actue durant uns 10 minuts i lava.
  • Alfàbega: Es diu que la planta d’alfàbega espanta els mosquits, i és cert, perquè les seues fulles posseeixen almenys 4 compostos que els resulten repel·lents: l’estragol, el citronelol, el limoneno i el trans-nerolidol. A més l’alfàbega conté eugenol, que alleuja la picor. Posa a bullir una tassa d’aigua. Quan entre en ebullició tira un grapat de fulles seques. Espera fins que es refrede. Humiteja en el líquid la punta d’un mocador i aplica-te’l en la zona afectada. Si tens una planta d’alfàbega, et pots fregar una fulla fresca sobre la picada.
  • Timó: El timó posseeix propietats antibacterianes i per això s’utilitza per a previndre les complicacions dels refredats. També pot alleujar la picor d’una picada de mosquit i redueix el risc que s’infecte si ens rasquem. Com amb l’alfàbega, pots aplicar directament les fulles fresques finament triturades i deixar-les reposar durant 10 minuts. O pots aplicar una infusió ben concentrada (deixa que s’evapore la major part de l’aigua) quan s’haja refredat.
  • Melissa: La melissa s’usa per a tractar les inflamacions digestives o per a reduir l’ansietat, entre altres indicacions. Per a les picades de mosquits, pot aplicar fulles ben trossejades sobre la picada, o pots comprar oli essencial de melissa i aplicar-ho directament. El seu efecte beneficiós es deu al seu contingut en tanins i en polifenols. Aquests compostos naturals alleugen la inflamació, acceleren la curació i redueixen el risc d’infecció.
  • Hamamelis: Tot farmaciola natural hauria de comptar amb una ampolleta d’aigua d’hamamelis, que es troba en herbodietètiques i farmàcies.
    És eficaç per a netejar, reduir la inflamació i accelerar la curació de corts i raspadures i qualsevol irritació cutània, incloses les picades. Pots aplicar-la amb un bastonet de cotó humitejat.
    Camamil·la. La mateixa camamil·la que es pren per a alleujar la pesadesa digestiva serveix per a reduir la inflamació i la picor causada per la picada. Posa una bosseta de camamil·la en un got amb aigua molt freda en el refrigerador durant 30 minuts, esprem l’excés d’aigua i posa la bossa sobre la picada durant 10 minuts.
    Pots tornar a guardar la bosseta en la nevera per a tornar a usar-la més tard.
Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios