Remeis casolans per a l’alleujament de la picada de mosquit

Els mosquits femella piquen a animals i humans per a beure xicotetes quantitats de la seua sang, la que necessiten per a produir els seus ous. La coentor que es desenvolupa ocorre perquè els mosquits deixen una xicoteta quantitat de saliva i el nostre sistema immunitari respon causant inflamació en l’àrea.
Amb freqüència això fa que es desenvolupe una protuberància incòmoda amb coentor.

Els remeis casolans poden ajudar a reduir la coentor i molèstia de la picada del mosquit. Moltes plantes medicinals i remeis casolans que formen part de la medicina natural serveixen per a reduir la inflamació que generen aquestes picades de mosquit, la qual cosa contribueix també a evitar complicacions en els processos de curació i afavorir una evolució ràpida. L’interessant és triar els remeis naturals que ens resulten més agradables i accessibles per a tindre’ls a mà a l’estiu.

Remeis per a alleujar una picada de mosquit

  • Avena: L’avena és un dels remeis més eficaços contra les inflamacions de la pell, incloses les picades dels mosquits i altres insectes. En les farmàcies trobaràs unes pólvores d’avena, llestos per a mesclar-los amb aigua. Posa una mica de la pasta en un drap i aplica’l sobre la zona afectada per la picada durant 10 minuts. Després llava’t amb aigua fresca. Si tens moltes picades, pots prendre un bany d’avena dissolent aqueixes pólvores en l’aigua de la banyera. Prendre el bany durant 20 minuts.
  • Fred: L’aigua fresca i el gel redueixen la inflamació i produeixen un efecte analgèsic. Pots aplicar-te una compresa humitejada en aigua amb gel o un pack fred. No deixes el gel directament sobre la picada durant més de 5 minuts, ja que pot danyar la pell.
  • Àloe vera: No podia falta l’àloe vera les fulles del qual contenen un gel refrescant i antiinflamatori. Aplica el gel, deixa que s’asseque damunt de la picada i torna a aplicar-lo si és necessari.
  • Bicarbonat: En una casa el bicarbonat té infinitat d’usos i no podia falta una aplicació davant un problema com els mosquits. Fes una pasta de bicarbonat amb una mica d’aigua, aplica-la sobre la picada i deixa que actue durant uns 10 minuts i lava.
  • Alfàbega: Es diu que la planta d’alfàbega espanta els mosquits, i és cert, perquè les seues fulles posseeixen almenys 4 compostos que els resulten repel·lents: l’estragol, el citronelol, el limoneno i el trans-nerolidol. A més l’alfàbega conté eugenol, que alleuja la picor. Posa a bullir una tassa d’aigua. Quan entre en ebullició tira un grapat de fulles seques. Espera fins que es refrede. Humiteja en el líquid la punta d’un mocador i aplica-te’l en la zona afectada. Si tens una planta d’alfàbega, et pots fregar una fulla fresca sobre la picada.
  • Timó: El timó posseeix propietats antibacterianes i per això s’utilitza per a previndre les complicacions dels refredats. També pot alleujar la picor d’una picada de mosquit i redueix el risc que s’infecte si ens rasquem. Com amb l’alfàbega, pots aplicar directament les fulles fresques finament triturades i deixar-les reposar durant 10 minuts. O pots aplicar una infusió ben concentrada (deixa que s’evapore la major part de l’aigua) quan s’haja refredat.
  • Melissa: La melissa s’usa per a tractar les inflamacions digestives o per a reduir l’ansietat, entre altres indicacions. Per a les picades de mosquits, pot aplicar fulles ben trossejades sobre la picada, o pots comprar oli essencial de melissa i aplicar-ho directament. El seu efecte beneficiós es deu al seu contingut en tanins i en polifenols. Aquests compostos naturals alleugen la inflamació, acceleren la curació i redueixen el risc d’infecció.
  • Hamamelis: Tot farmaciola natural hauria de comptar amb una ampolleta d’aigua d’hamamelis, que es troba en herbodietètiques i farmàcies.
    És eficaç per a netejar, reduir la inflamació i accelerar la curació de corts i raspadures i qualsevol irritació cutània, incloses les picades. Pots aplicar-la amb un bastonet de cotó humitejat.
    Camamil·la. La mateixa camamil·la que es pren per a alleujar la pesadesa digestiva serveix per a reduir la inflamació i la picor causada per la picada. Posa una bosseta de camamil·la en un got amb aigua molt freda en el refrigerador durant 30 minuts, esprem l’excés d’aigua i posa la bossa sobre la picada durant 10 minuts.
    Pots tornar a guardar la bosseta en la nevera per a tornar a usar-la més tard.

Últimes notícies

Més de 270 conductors acaben davant el jutge en un mes a la Comunitat per delictes de trànsit

En maig, 277 conductors han sigut posats a disposició judicial a la Comunitat Valenciana, sobretot per alcohol al volant i per conduir sense permís o llicència.

Martín Anselmi agafa el timó de l’Elx per a la pròxima temporada

L’argentí Martín Anselmi ha signat per una temporada amb l’Elx, amb opció a un curs extra si complix objectius, després de l’eixida d’Eder Sarabia.

Detingut a Elx per robar a un veí peces de Lego de col·leccionista valorades en 10.000 euros

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 31 anys acusat de robar en una vivenda de Torrellano nombroses peces de Lego i daltres marques, valorades en més de 10.000 euros, que posteriorment venia en botigues de segona mà.

Alvaro Cárdenas es consolida com a cervell del Valencia Basket en uns playoff inesperats

El base granadí Álvaro Cárdenas, que havia arribat al Valencia Basket només per ajudar en els entrenaments, s’ha convertit en una peça clau en els playoff de la Lliga Endesa i ja s’ha guanyat el Roig Arena amb la seua actitud i rendiment.

L’Asisa Joventut es juga la vida davant un València Basket que busca la final per la via ràpida

L’Asisa Joventut necessita guanyar este diumenge al Pavelló Olímpic per evitar l’eliminació contra un València Basket que arribarà amb 2-0 i l’opció de tancar la sèrie i passar a la final de la Lliga Endesa.

Diversos vehicles cremats en l’incendi d’un garatge esta matinada a Xixona

Un incendi en un garatge amb 51 vehicles aparcats a Xixona ha cremat diversos cotxes esta matinada. No s’han registrat ferits i els bombers han donat per finalitzada la intervenció cap a les 7.30 hores.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.