12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Remeis casolans per a l’alleujament de la picada de mosquit

Els mosquits femella piquen a animals i humans per a beure xicotetes quantitats de la seua sang, la que necessiten per a produir els seus ous. La coentor que es desenvolupa ocorre perquè els mosquits deixen una xicoteta quantitat de saliva i el nostre sistema immunitari respon causant inflamació en l’àrea.
Amb freqüència això fa que es desenvolupe una protuberància incòmoda amb coentor.

Els remeis casolans poden ajudar a reduir la coentor i molèstia de la picada del mosquit. Moltes plantes medicinals i remeis casolans que formen part de la medicina natural serveixen per a reduir la inflamació que generen aquestes picades de mosquit, la qual cosa contribueix també a evitar complicacions en els processos de curació i afavorir una evolució ràpida. L’interessant és triar els remeis naturals que ens resulten més agradables i accessibles per a tindre’ls a mà a l’estiu.

Remeis per a alleujar una picada de mosquit

  • Avena: L’avena és un dels remeis més eficaços contra les inflamacions de la pell, incloses les picades dels mosquits i altres insectes. En les farmàcies trobaràs unes pólvores d’avena, llestos per a mesclar-los amb aigua. Posa una mica de la pasta en un drap i aplica’l sobre la zona afectada per la picada durant 10 minuts. Després llava’t amb aigua fresca. Si tens moltes picades, pots prendre un bany d’avena dissolent aqueixes pólvores en l’aigua de la banyera. Prendre el bany durant 20 minuts.
  • Fred: L’aigua fresca i el gel redueixen la inflamació i produeixen un efecte analgèsic. Pots aplicar-te una compresa humitejada en aigua amb gel o un pack fred. No deixes el gel directament sobre la picada durant més de 5 minuts, ja que pot danyar la pell.
  • Àloe vera: No podia falta l’àloe vera les fulles del qual contenen un gel refrescant i antiinflamatori. Aplica el gel, deixa que s’asseque damunt de la picada i torna a aplicar-lo si és necessari.
  • Bicarbonat: En una casa el bicarbonat té infinitat d’usos i no podia falta una aplicació davant un problema com els mosquits. Fes una pasta de bicarbonat amb una mica d’aigua, aplica-la sobre la picada i deixa que actue durant uns 10 minuts i lava.
  • Alfàbega: Es diu que la planta d’alfàbega espanta els mosquits, i és cert, perquè les seues fulles posseeixen almenys 4 compostos que els resulten repel·lents: l’estragol, el citronelol, el limoneno i el trans-nerolidol. A més l’alfàbega conté eugenol, que alleuja la picor. Posa a bullir una tassa d’aigua. Quan entre en ebullició tira un grapat de fulles seques. Espera fins que es refrede. Humiteja en el líquid la punta d’un mocador i aplica-te’l en la zona afectada. Si tens una planta d’alfàbega, et pots fregar una fulla fresca sobre la picada.
  • Timó: El timó posseeix propietats antibacterianes i per això s’utilitza per a previndre les complicacions dels refredats. També pot alleujar la picor d’una picada de mosquit i redueix el risc que s’infecte si ens rasquem. Com amb l’alfàbega, pots aplicar directament les fulles fresques finament triturades i deixar-les reposar durant 10 minuts. O pots aplicar una infusió ben concentrada (deixa que s’evapore la major part de l’aigua) quan s’haja refredat.
  • Melissa: La melissa s’usa per a tractar les inflamacions digestives o per a reduir l’ansietat, entre altres indicacions. Per a les picades de mosquits, pot aplicar fulles ben trossejades sobre la picada, o pots comprar oli essencial de melissa i aplicar-ho directament. El seu efecte beneficiós es deu al seu contingut en tanins i en polifenols. Aquests compostos naturals alleugen la inflamació, acceleren la curació i redueixen el risc d’infecció.
  • Hamamelis: Tot farmaciola natural hauria de comptar amb una ampolleta d’aigua d’hamamelis, que es troba en herbodietètiques i farmàcies.
    És eficaç per a netejar, reduir la inflamació i accelerar la curació de corts i raspadures i qualsevol irritació cutània, incloses les picades. Pots aplicar-la amb un bastonet de cotó humitejat.
    Camamil·la. La mateixa camamil·la que es pren per a alleujar la pesadesa digestiva serveix per a reduir la inflamació i la picor causada per la picada. Posa una bosseta de camamil·la en un got amb aigua molt freda en el refrigerador durant 30 minuts, esprem l’excés d’aigua i posa la bossa sobre la picada durant 10 minuts.
    Pots tornar a guardar la bosseta en la nevera per a tornar a usar-la més tard.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs