Denuncien que es produeixen tres robatoris al dia en el camp valencià

La Unió de Llauradors ha tingut accés a les dades relatives als robatoris en el camp durant l’any 2021 i lamenta, pese al lleuger descens experimentat sobre l’anterior, que encara es produïsquen més de tres robatoris al dia en la Comunitat Valenciana.

Les dades oficials reflecteixen que l’any passat es van produir un total de 1.172 sostraccions en explotacions agrícoles i ramaderes de la Comunitat Valenciana (pels 1.184 de 2020). D’aquesta xifra, 758 es van donar a la província de València, la que pateix més robatoris de tota Espanya (seguida per la de Sevilla amb 672); després la d’Alacant amb 226 i la de Castelló amb 188.

La Comunitat Valenciana és la segona comunitat autònoma amb major nombre de robatoris en el sector agrari, després d’Andalusia que té 2.982. En aquestes estadístiques computen els robatoris amb força, robatoris amb força en interior de vehicle, robatori amb violència o intimidació, furt i furt en interior de vehicle en explotacions agrícoles i ramaderes.

La Unió considera que, a pesar que la xifra de robatoris s’haja reduït respecte a l’any anterior, continua sent elevada, generant un greu perjudici a l’activitat.

I aquests són només els casos que es denuncien perquè moltes vegades els propis llauradors i ramaders no ho fan per la dificultat que els suposa fer-ho, amb sistemes administratius poc àgils així com pel desànim davant la sensació d’impunitat amb què opera aquesta delinqüència” afigen.

La Unió recomana no obstant això que es denuncie sempre perquè “si no tenim les dades reals del problema, serà més difícil que ens facen cas per a trobar solucions”, afirmen. En aquest sentit una demanda de la Unió implica facilitar i agilitar la presentació de denúncies per part de les persones afectades, davant les dificultats que troben per interposar-les.

Només el 20% dels robatoris és esclarit

D’altra banda, les sostraccions esclarides a penes aconsegueixen el 20% del total de robatoris registrats, la qual cosa suposa una limitada taxa de resolució. L’any 2021 es van esclarir 251 casos, un poc més que els 238 de 2020.

La Unió sol·licita un reforç dels recursos personals i materials, sobretot del Grup ROCA especialitzat, en la lluita contra aquesta delinqüència perquè les forces i cossos de seguretat puguen fer un treball més eficient i un esforç a desenvolupar i incorporar mètodes innovadors tant en la prevenció d’aquests delictes, com en la seua persecució i resolució.

La prova més evident que funcionen és que l’any 2013 es van produir 3.715 robatoris en el camp de la Comunitat Valenciana i ara la xifra s’ha reduït de manera considerable. De quasi 10 robatoris diaris hem passat a 3.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra”. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits. Per això des de la Unió “instem a inspeccionar comerços o magatzems sospitosos de comercialitzar productes robats”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.