9.4 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Denuncien que es produeixen tres robatoris al dia en el camp valencià

La Unió de Llauradors ha tingut accés a les dades relatives als robatoris en el camp durant l’any 2021 i lamenta, pese al lleuger descens experimentat sobre l’anterior, que encara es produïsquen més de tres robatoris al dia en la Comunitat Valenciana.

Les dades oficials reflecteixen que l’any passat es van produir un total de 1.172 sostraccions en explotacions agrícoles i ramaderes de la Comunitat Valenciana (pels 1.184 de 2020). D’aquesta xifra, 758 es van donar a la província de València, la que pateix més robatoris de tota Espanya (seguida per la de Sevilla amb 672); després la d’Alacant amb 226 i la de Castelló amb 188.

La Comunitat Valenciana és la segona comunitat autònoma amb major nombre de robatoris en el sector agrari, després d’Andalusia que té 2.982. En aquestes estadístiques computen els robatoris amb força, robatoris amb força en interior de vehicle, robatori amb violència o intimidació, furt i furt en interior de vehicle en explotacions agrícoles i ramaderes.

La Unió considera que, a pesar que la xifra de robatoris s’haja reduït respecte a l’any anterior, continua sent elevada, generant un greu perjudici a l’activitat.

I aquests són només els casos que es denuncien perquè moltes vegades els propis llauradors i ramaders no ho fan per la dificultat que els suposa fer-ho, amb sistemes administratius poc àgils així com pel desànim davant la sensació d’impunitat amb què opera aquesta delinqüència” afigen.

La Unió recomana no obstant això que es denuncie sempre perquè “si no tenim les dades reals del problema, serà més difícil que ens facen cas per a trobar solucions”, afirmen. En aquest sentit una demanda de la Unió implica facilitar i agilitar la presentació de denúncies per part de les persones afectades, davant les dificultats que troben per interposar-les.

Només el 20% dels robatoris és esclarit

D’altra banda, les sostraccions esclarides a penes aconsegueixen el 20% del total de robatoris registrats, la qual cosa suposa una limitada taxa de resolució. L’any 2021 es van esclarir 251 casos, un poc més que els 238 de 2020.

La Unió sol·licita un reforç dels recursos personals i materials, sobretot del Grup ROCA especialitzat, en la lluita contra aquesta delinqüència perquè les forces i cossos de seguretat puguen fer un treball més eficient i un esforç a desenvolupar i incorporar mètodes innovadors tant en la prevenció d’aquests delictes, com en la seua persecució i resolució.

La prova més evident que funcionen és que l’any 2013 es van produir 3.715 robatoris en el camp de la Comunitat Valenciana i ara la xifra s’ha reduït de manera considerable. De quasi 10 robatoris diaris hem passat a 3.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra”. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits. Per això des de la Unió “instem a inspeccionar comerços o magatzems sospitosos de comercialitzar productes robats”.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.