Denuncien que es produeixen tres robatoris al dia en el camp valencià

La Unió de Llauradors ha tingut accés a les dades relatives als robatoris en el camp durant l’any 2021 i lamenta, pese al lleuger descens experimentat sobre l’anterior, que encara es produïsquen més de tres robatoris al dia en la Comunitat Valenciana.

Les dades oficials reflecteixen que l’any passat es van produir un total de 1.172 sostraccions en explotacions agrícoles i ramaderes de la Comunitat Valenciana (pels 1.184 de 2020). D’aquesta xifra, 758 es van donar a la província de València, la que pateix més robatoris de tota Espanya (seguida per la de Sevilla amb 672); després la d’Alacant amb 226 i la de Castelló amb 188.

La Comunitat Valenciana és la segona comunitat autònoma amb major nombre de robatoris en el sector agrari, després d’Andalusia que té 2.982. En aquestes estadístiques computen els robatoris amb força, robatoris amb força en interior de vehicle, robatori amb violència o intimidació, furt i furt en interior de vehicle en explotacions agrícoles i ramaderes.

La Unió considera que, a pesar que la xifra de robatoris s’haja reduït respecte a l’any anterior, continua sent elevada, generant un greu perjudici a l’activitat.

I aquests són només els casos que es denuncien perquè moltes vegades els propis llauradors i ramaders no ho fan per la dificultat que els suposa fer-ho, amb sistemes administratius poc àgils així com pel desànim davant la sensació d’impunitat amb què opera aquesta delinqüència” afigen.

La Unió recomana no obstant això que es denuncie sempre perquè “si no tenim les dades reals del problema, serà més difícil que ens facen cas per a trobar solucions”, afirmen. En aquest sentit una demanda de la Unió implica facilitar i agilitar la presentació de denúncies per part de les persones afectades, davant les dificultats que troben per interposar-les.

Només el 20% dels robatoris és esclarit

D’altra banda, les sostraccions esclarides a penes aconsegueixen el 20% del total de robatoris registrats, la qual cosa suposa una limitada taxa de resolució. L’any 2021 es van esclarir 251 casos, un poc més que els 238 de 2020.

La Unió sol·licita un reforç dels recursos personals i materials, sobretot del Grup ROCA especialitzat, en la lluita contra aquesta delinqüència perquè les forces i cossos de seguretat puguen fer un treball més eficient i un esforç a desenvolupar i incorporar mètodes innovadors tant en la prevenció d’aquests delictes, com en la seua persecució i resolució.

La prova més evident que funcionen és que l’any 2013 es van produir 3.715 robatoris en el camp de la Comunitat Valenciana i ara la xifra s’ha reduït de manera considerable. De quasi 10 robatoris diaris hem passat a 3.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra”. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits. Per això des de la Unió “instem a inspeccionar comerços o magatzems sospitosos de comercialitzar productes robats”.

Últimes notícies

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.

El PSPV exigirà explicacions a Pérez Llorca i Valderrama pel gran incendi de la Vall d’Uixó

El PSPV ha avançat que reclamarà en Les Corts la compareixença del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i del conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, per a donar explicacions sobre l'incendi actiu de la Vall d'Uixó. La portaveu adjunta, María José Salvador, subratlla que ara la prioritat és l'extinció, però avisa que després exigiran responsabilitats polítiques.

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.
FILMOTECA D'ESTIU