Denuncien que es produeixen tres robatoris al dia en el camp valencià

La Unió de Llauradors ha tingut accés a les dades relatives als robatoris en el camp durant l’any 2021 i lamenta, pese al lleuger descens experimentat sobre l’anterior, que encara es produïsquen més de tres robatoris al dia en la Comunitat Valenciana.

Les dades oficials reflecteixen que l’any passat es van produir un total de 1.172 sostraccions en explotacions agrícoles i ramaderes de la Comunitat Valenciana (pels 1.184 de 2020). D’aquesta xifra, 758 es van donar a la província de València, la que pateix més robatoris de tota Espanya (seguida per la de Sevilla amb 672); després la d’Alacant amb 226 i la de Castelló amb 188.

La Comunitat Valenciana és la segona comunitat autònoma amb major nombre de robatoris en el sector agrari, després d’Andalusia que té 2.982. En aquestes estadístiques computen els robatoris amb força, robatoris amb força en interior de vehicle, robatori amb violència o intimidació, furt i furt en interior de vehicle en explotacions agrícoles i ramaderes.

La Unió considera que, a pesar que la xifra de robatoris s’haja reduït respecte a l’any anterior, continua sent elevada, generant un greu perjudici a l’activitat.

I aquests són només els casos que es denuncien perquè moltes vegades els propis llauradors i ramaders no ho fan per la dificultat que els suposa fer-ho, amb sistemes administratius poc àgils així com pel desànim davant la sensació d’impunitat amb què opera aquesta delinqüència” afigen.

La Unió recomana no obstant això que es denuncie sempre perquè “si no tenim les dades reals del problema, serà més difícil que ens facen cas per a trobar solucions”, afirmen. En aquest sentit una demanda de la Unió implica facilitar i agilitar la presentació de denúncies per part de les persones afectades, davant les dificultats que troben per interposar-les.

Només el 20% dels robatoris és esclarit

D’altra banda, les sostraccions esclarides a penes aconsegueixen el 20% del total de robatoris registrats, la qual cosa suposa una limitada taxa de resolució. L’any 2021 es van esclarir 251 casos, un poc més que els 238 de 2020.

La Unió sol·licita un reforç dels recursos personals i materials, sobretot del Grup ROCA especialitzat, en la lluita contra aquesta delinqüència perquè les forces i cossos de seguretat puguen fer un treball més eficient i un esforç a desenvolupar i incorporar mètodes innovadors tant en la prevenció d’aquests delictes, com en la seua persecució i resolució.

La prova més evident que funcionen és que l’any 2013 es van produir 3.715 robatoris en el camp de la Comunitat Valenciana i ara la xifra s’ha reduït de manera considerable. De quasi 10 robatoris diaris hem passat a 3.

També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra”. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits. Per això des de la Unió “instem a inspeccionar comerços o magatzems sospitosos de comercialitzar productes robats”.

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.