Un de cada cinc cotxes que viatjarà en el Pont d’Agost circularà per la Comunitat Valenciana

Demà divendres 12 d’agost a les 15 hores, i fins a les 24 hores del pròxim dilluns, arranca l’Operació Especial “15 d’agost” que la Direcció General de Trànsit ha posat en marxa amb la finalitat de donar cobertura als 7.070.000 moviments previstos per a aquests dies, la qual cosa suposa un 2,19% més respecte a les dades reals de 2021.

Aquest cap de setmana llarg, gràcies a la celebració el dilluns de la festivitat nacional del 15 d’agost, s’uniran, als desplaçaments d’eixida i retorn pel canvi de quinzena del mes de vacances d’agost, els de curt recorregut que es produïsquen a llocs en els quals se celebren festes populars així com els que es realitzen a poblacions del litoral i platges o zones de segona residència per tractar-se d’uns dies d’oci i descans de cap de setmana dins del mes típicament vacacional que és agost.

Per aquest motiu, durant aquests dies Trànsit ha establit una sèrie de mesures de regulació, ordenació i vigilància del trànsit amb la finalitat de donar cobertura de seguretat als milions de desplaçaments de curt i llarg recorregut previstos.

Per a donar cobertura a aquesta operació i fer que tots aquests moviments siguen segurs, Trànsit compta amb la màxima disponibilitat dels seus mitjans tant humans (agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, personal funcionari dels 7 Centres de Gestió de Trànsit, patrulles d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures en carretera, a més del personal dels serveis d’emergències) com a materials (780 radars fixos de control de velocitat, dels quals 92 són de tram, 545 radars mòbils que poden anar embarcats en els vehicles de la *ATGC, 12 helicòpters i 39 drons, 23 d’ells amb capacitat de denúncia, a més de 245 cambres i 15 furgonetes camuflades per a control de l’ús de mòbil i cinturó de seguretat. La DGT disposa també de vehicles i motos sense retolar que circularan per tot tipus de vies amb la finalitat de vigilar qualsevol infracció).

Aquest operatiu coincideix a més amb la campanya especial de vigilància i control d’alcohol i drogues que, tant els agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, com les Policies locals que s’han sumat a aquesta, estan duent a terme des de dilluns passat i fins al diumenge 14, tant en carreteres com en nuclis urbans amb l’objectiu de conscienciar sobre el risc que suposa la suma del consum d’alcohol i/o drogues i la conducció.

Aquest pont de festes patronals, en les quals el consum d’alcohol és una cosa habitual, és important insistir en la tolerància zero amb aquesta mena de conductes per a impedir que persones que hagen begut o hagen ingerit qualsevol tipus de drogues es posen al volant i, en qualsevol cas, evitar sempre pujar-se a un vehicle en el qual el conductor es trobe en aqueixes condicions.

Previsions de circulació i mesures

Les previsions de circulació elaborades per Trànsit contemplen que el major increment de vehicles tindrà lloc el divendres a la vesprada, principalment entre les 16 i les 23 hores, el qual provocarà intensitats elevades i problemes de circulació en les eixides de les grans ciutats, així com en les principals vies de comunicació d’accés a les zones turístiques del litoral, segona residència i poblacions en festes. A més, el dissabte al matí (de 9 a 14 hores) continuarà el trànsit intens d’eixida dels nuclis urbans, així com en zones de destí a última hora del matí, que se sumaran als habituals de curt recorregut d’accés a platges i per les festivitats en nombroses poblacions de tota la geografia nacional.

Pel que fa al retorn, els moments de major intensitat circulatòria tindran lloc entre les 18 i les 23 hores del dilluns, moment en el qual poden presentar-se problemes en els principals eixos viaris de comunicació que canalitzen tot el moviment de retorn des de les zones turístiques de costa, descans i segones residències cap als accessos dels grans nuclis urbans.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives s’instal·laran carrils reversibles i addicionals amb cons en les hores de major afluència circulatòria i s’establiran itineraris alternatius. Així mateix, es paralitzaran les obres en les carreteres, es limitarà la celebració de proves esportives i altres esdeveniments que suposen l’ocupació de la calçada i es restringirà la circulació de camions en general i als quals transporten determinades mercaderies en uns certs trams, dates i hores.

Últimes notícies

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.