Un de cada cinc cotxes que viatjarà en el Pont d’Agost circularà per la Comunitat Valenciana

Demà divendres 12 d’agost a les 15 hores, i fins a les 24 hores del pròxim dilluns, arranca l’Operació Especial “15 d’agost” que la Direcció General de Trànsit ha posat en marxa amb la finalitat de donar cobertura als 7.070.000 moviments previstos per a aquests dies, la qual cosa suposa un 2,19% més respecte a les dades reals de 2021.

Aquest cap de setmana llarg, gràcies a la celebració el dilluns de la festivitat nacional del 15 d’agost, s’uniran, als desplaçaments d’eixida i retorn pel canvi de quinzena del mes de vacances d’agost, els de curt recorregut que es produïsquen a llocs en els quals se celebren festes populars així com els que es realitzen a poblacions del litoral i platges o zones de segona residència per tractar-se d’uns dies d’oci i descans de cap de setmana dins del mes típicament vacacional que és agost.

Per aquest motiu, durant aquests dies Trànsit ha establit una sèrie de mesures de regulació, ordenació i vigilància del trànsit amb la finalitat de donar cobertura de seguretat als milions de desplaçaments de curt i llarg recorregut previstos.

Per a donar cobertura a aquesta operació i fer que tots aquests moviments siguen segurs, Trànsit compta amb la màxima disponibilitat dels seus mitjans tant humans (agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, personal funcionari dels 7 Centres de Gestió de Trànsit, patrulles d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures en carretera, a més del personal dels serveis d’emergències) com a materials (780 radars fixos de control de velocitat, dels quals 92 són de tram, 545 radars mòbils que poden anar embarcats en els vehicles de la *ATGC, 12 helicòpters i 39 drons, 23 d’ells amb capacitat de denúncia, a més de 245 cambres i 15 furgonetes camuflades per a control de l’ús de mòbil i cinturó de seguretat. La DGT disposa també de vehicles i motos sense retolar que circularan per tot tipus de vies amb la finalitat de vigilar qualsevol infracció).

Aquest operatiu coincideix a més amb la campanya especial de vigilància i control d’alcohol i drogues que, tant els agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, com les Policies locals que s’han sumat a aquesta, estan duent a terme des de dilluns passat i fins al diumenge 14, tant en carreteres com en nuclis urbans amb l’objectiu de conscienciar sobre el risc que suposa la suma del consum d’alcohol i/o drogues i la conducció.

Aquest pont de festes patronals, en les quals el consum d’alcohol és una cosa habitual, és important insistir en la tolerància zero amb aquesta mena de conductes per a impedir que persones que hagen begut o hagen ingerit qualsevol tipus de drogues es posen al volant i, en qualsevol cas, evitar sempre pujar-se a un vehicle en el qual el conductor es trobe en aqueixes condicions.

Previsions de circulació i mesures

Les previsions de circulació elaborades per Trànsit contemplen que el major increment de vehicles tindrà lloc el divendres a la vesprada, principalment entre les 16 i les 23 hores, el qual provocarà intensitats elevades i problemes de circulació en les eixides de les grans ciutats, així com en les principals vies de comunicació d’accés a les zones turístiques del litoral, segona residència i poblacions en festes. A més, el dissabte al matí (de 9 a 14 hores) continuarà el trànsit intens d’eixida dels nuclis urbans, així com en zones de destí a última hora del matí, que se sumaran als habituals de curt recorregut d’accés a platges i per les festivitats en nombroses poblacions de tota la geografia nacional.

Pel que fa al retorn, els moments de major intensitat circulatòria tindran lloc entre les 18 i les 23 hores del dilluns, moment en el qual poden presentar-se problemes en els principals eixos viaris de comunicació que canalitzen tot el moviment de retorn des de les zones turístiques de costa, descans i segones residències cap als accessos dels grans nuclis urbans.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives s’instal·laran carrils reversibles i addicionals amb cons en les hores de major afluència circulatòria i s’establiran itineraris alternatius. Així mateix, es paralitzaran les obres en les carreteres, es limitarà la celebració de proves esportives i altres esdeveniments que suposen l’ocupació de la calçada i es restringirà la circulació de camions en general i als quals transporten determinades mercaderies en uns certs trams, dates i hores.

Últimes notícies

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.