València escoltarà propostes per a una ciutat climàticament neutra en 2030

Una xarxa d’horts comunitaris, un banc de llavors, una campanya contra la pobresa energètica, rutes per conéixer els ocells característics del barri o una cuina solar. L’Ajuntament, a través del centre d’innovació Las Naves, busca qualsevol idea que puga ser desenvolupada de manera col·lectiva per aconseguir que València siga una ciutat climàticament neutra abans de 2030. Per a això s’ha obert una convocatòria per tal que el veïnat presente propostes abans del 29 d’abril. Se’n seleccionaran cinc.

Té cabuda qualsevol proposta que puga ser dissenyada, construïda o desenvolupada en una primera versió o prototip, en els terminis previstos, i que contribuïsca a la Missió Climàtica València, això és, que la ciutat siga capaç d’absorbir el 100 % de les emissions de CO₂ abans de 2030. Poden ser noves idees o adaptacions de projectes ja dissenyats.

El pròxim 6 de maig es realitzarà una segona convocatòria perquè les persones interessades puguen sumar-se a les cinc aportacions triades. Els equips conformats al voltant d’estes propostes treballaran en el Taller de Producció Col·laborativa de Ciuta·lab de Las Naves.

En este taller es desenvoluparan els prototips durant els caps de setmana del 4 i 5 i de l’11 i 12 de juny. Entre el 6 i el 10 de juny les persones participants podran disposar de l’espai de Ciuta·lab durant l’horari d’obertura del centre per continuar treballant.

Es tracta de la primera convocatòria dels laboratoris ciutadans Ciuta·lab de Las Naves orientada a la Missió Climàtica de València. El regidor d’Innovació, Carlos Galiana, ha recordat que “és una missió tan ambiciosa que necessitarà la implicació de totes i tots”. En eixe sentit, l’edil ha assenyalat que “la quarta hèlix de la societat civil juga un paper important, per la qual cosa busquem implicar-nos al costat de la ciutadania en l’elaboració de propostes que contribuïsquen a fer de València una ciutat climàticament neutra abans de 2030”.

Amb esta iniciativa, a més, es pretén facilitar la constitució de comunitats d’aprenentatge, posar en valor la diversitat de coneixements i punts de vista que hi ha a la ciutat, innovar en la manera de donar resposta als problemes socials i urbans, i compartir aprenentatges, entre d’altres.

Missions València 2030

L’Ajuntament, a través de l’Estratègia Urbana València 2030, ha definit la primera missió del programa Missions València 2030: la Missió Climàtica València 2030. A través de la Missió Climàtica, València aspira a formar part de les cent ciutats europees climàticament neutres abans de 2030 que la Comissió Europea seleccionarà pròximament per convertir-les en pols d’innovació en la transició verda europea.

Aquelles que ho aconseguisquen seran el far que guie la resta de ciutats d’Europa per assolir l’objectiu de la descarbonització en 2050.

En eixa línia de treball, València impulsa les transformacions necessàries per a ser una ciutat més sostenible, saludable, compartida, creativa, pròspera i emprenedora. Este propòsit s’emmarca en la necessitat d’avançar en els compromisos i metes establits pels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i l’Agenda Urbana Espanyola. En eixe sentit, constitueix un element clau la incorporació del vector de la ciència, la investigació i la innovació, així com la implicació del sector privat, el sector públic, les universitats, la societat civil i la ciutadania.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.