19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

València escoltarà propostes per a una ciutat climàticament neutra en 2030

Una xarxa d’horts comunitaris, un banc de llavors, una campanya contra la pobresa energètica, rutes per conéixer els ocells característics del barri o una cuina solar. L’Ajuntament, a través del centre d’innovació Las Naves, busca qualsevol idea que puga ser desenvolupada de manera col·lectiva per aconseguir que València siga una ciutat climàticament neutra abans de 2030. Per a això s’ha obert una convocatòria per tal que el veïnat presente propostes abans del 29 d’abril. Se’n seleccionaran cinc.

Té cabuda qualsevol proposta que puga ser dissenyada, construïda o desenvolupada en una primera versió o prototip, en els terminis previstos, i que contribuïsca a la Missió Climàtica València, això és, que la ciutat siga capaç d’absorbir el 100 % de les emissions de CO₂ abans de 2030. Poden ser noves idees o adaptacions de projectes ja dissenyats.

El pròxim 6 de maig es realitzarà una segona convocatòria perquè les persones interessades puguen sumar-se a les cinc aportacions triades. Els equips conformats al voltant d’estes propostes treballaran en el Taller de Producció Col·laborativa de Ciuta·lab de Las Naves.

En este taller es desenvoluparan els prototips durant els caps de setmana del 4 i 5 i de l’11 i 12 de juny. Entre el 6 i el 10 de juny les persones participants podran disposar de l’espai de Ciuta·lab durant l’horari d’obertura del centre per continuar treballant.

Es tracta de la primera convocatòria dels laboratoris ciutadans Ciuta·lab de Las Naves orientada a la Missió Climàtica de València. El regidor d’Innovació, Carlos Galiana, ha recordat que “és una missió tan ambiciosa que necessitarà la implicació de totes i tots”. En eixe sentit, l’edil ha assenyalat que “la quarta hèlix de la societat civil juga un paper important, per la qual cosa busquem implicar-nos al costat de la ciutadania en l’elaboració de propostes que contribuïsquen a fer de València una ciutat climàticament neutra abans de 2030”.

Amb esta iniciativa, a més, es pretén facilitar la constitució de comunitats d’aprenentatge, posar en valor la diversitat de coneixements i punts de vista que hi ha a la ciutat, innovar en la manera de donar resposta als problemes socials i urbans, i compartir aprenentatges, entre d’altres.

Missions València 2030

L’Ajuntament, a través de l’Estratègia Urbana València 2030, ha definit la primera missió del programa Missions València 2030: la Missió Climàtica València 2030. A través de la Missió Climàtica, València aspira a formar part de les cent ciutats europees climàticament neutres abans de 2030 que la Comissió Europea seleccionarà pròximament per convertir-les en pols d’innovació en la transició verda europea.

Aquelles que ho aconseguisquen seran el far que guie la resta de ciutats d’Europa per assolir l’objectiu de la descarbonització en 2050.

En eixa línia de treball, València impulsa les transformacions necessàries per a ser una ciutat més sostenible, saludable, compartida, creativa, pròspera i emprenedora. Este propòsit s’emmarca en la necessitat d’avançar en els compromisos i metes establits pels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i l’Agenda Urbana Espanyola. En eixe sentit, constitueix un element clau la incorporació del vector de la ciència, la investigació i la innovació, així com la implicació del sector privat, el sector públic, les universitats, la societat civil i la ciutadania.

Últimes notícies

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.