València escoltarà propostes per a una ciutat climàticament neutra en 2030

Una xarxa d’horts comunitaris, un banc de llavors, una campanya contra la pobresa energètica, rutes per conéixer els ocells característics del barri o una cuina solar. L’Ajuntament, a través del centre d’innovació Las Naves, busca qualsevol idea que puga ser desenvolupada de manera col·lectiva per aconseguir que València siga una ciutat climàticament neutra abans de 2030. Per a això s’ha obert una convocatòria per tal que el veïnat presente propostes abans del 29 d’abril. Se’n seleccionaran cinc.

Té cabuda qualsevol proposta que puga ser dissenyada, construïda o desenvolupada en una primera versió o prototip, en els terminis previstos, i que contribuïsca a la Missió Climàtica València, això és, que la ciutat siga capaç d’absorbir el 100 % de les emissions de CO₂ abans de 2030. Poden ser noves idees o adaptacions de projectes ja dissenyats.

El pròxim 6 de maig es realitzarà una segona convocatòria perquè les persones interessades puguen sumar-se a les cinc aportacions triades. Els equips conformats al voltant d’estes propostes treballaran en el Taller de Producció Col·laborativa de Ciuta·lab de Las Naves.

En este taller es desenvoluparan els prototips durant els caps de setmana del 4 i 5 i de l’11 i 12 de juny. Entre el 6 i el 10 de juny les persones participants podran disposar de l’espai de Ciuta·lab durant l’horari d’obertura del centre per continuar treballant.

Es tracta de la primera convocatòria dels laboratoris ciutadans Ciuta·lab de Las Naves orientada a la Missió Climàtica de València. El regidor d’Innovació, Carlos Galiana, ha recordat que “és una missió tan ambiciosa que necessitarà la implicació de totes i tots”. En eixe sentit, l’edil ha assenyalat que “la quarta hèlix de la societat civil juga un paper important, per la qual cosa busquem implicar-nos al costat de la ciutadania en l’elaboració de propostes que contribuïsquen a fer de València una ciutat climàticament neutra abans de 2030”.

Amb esta iniciativa, a més, es pretén facilitar la constitució de comunitats d’aprenentatge, posar en valor la diversitat de coneixements i punts de vista que hi ha a la ciutat, innovar en la manera de donar resposta als problemes socials i urbans, i compartir aprenentatges, entre d’altres.

Missions València 2030

L’Ajuntament, a través de l’Estratègia Urbana València 2030, ha definit la primera missió del programa Missions València 2030: la Missió Climàtica València 2030. A través de la Missió Climàtica, València aspira a formar part de les cent ciutats europees climàticament neutres abans de 2030 que la Comissió Europea seleccionarà pròximament per convertir-les en pols d’innovació en la transició verda europea.

Aquelles que ho aconseguisquen seran el far que guie la resta de ciutats d’Europa per assolir l’objectiu de la descarbonització en 2050.

En eixa línia de treball, València impulsa les transformacions necessàries per a ser una ciutat més sostenible, saludable, compartida, creativa, pròspera i emprenedora. Este propòsit s’emmarca en la necessitat d’avançar en els compromisos i metes establits pels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i l’Agenda Urbana Espanyola. En eixe sentit, constitueix un element clau la incorporació del vector de la ciència, la investigació i la innovació, així com la implicació del sector privat, el sector públic, les universitats, la societat civil i la ciutadania.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.