Almenys 1 de cada 10 xiquets pateix algun tipus d’abús sexual

Ejemplo de shortcode con estilo
Un grup d'universitats al costat de l'ONG 'Save the Children' llança un projecte per a "formar" als professors d'aquests xiquets i ajudar-los a combatre aquesta xacra

La majoria dels menors en aqueixa situació són xiquetes, quasi el 80 per cent. Els menors comencen a patir abusos molt prompte, als 11 anys de mitjana. La majoria dels seus agressors són coneguts, de l’entorn familiar: pares, familiars, parelles de les mares. Ara un grup d’universitats al costat de l’ONG ‘Save the Children’ llança un projecte per a «formar» als professors d’aquests xiquets. Perquè ells ensenyen a les víctimes a «denunciar» al més prompte possible.

Per a dur a terme aquest projecte s’ha construït un equip multidisciplinari, compost per professionals de l’educació, la psicologia i el dret, per a plantejar un pla de formació al professorat amb el qual atallar un dels més seriosos problemes de drets humans presents en la nostra societat: l’abús sexual contra la infantesa. El projecte, es diu ‘Multiplicar les capacitats per a combatre la violència sexual infantil’ (EDUCAP peles seues inicials en anglés). L’investigador principal és el professor José Antonio García Sáez.

L’objectiu és elevar la protecció al menor amb una sensibilització del professorat. José Antonio García, investigador de l’Institut de Drets Socials de la Universitat de València, posa l’accent que els professors «no reben formació sobre aquesta xacra. Ni en magisteri ni posteriorment i cal donar-los eines«. Primer és previndre amb missatges com que ningú els pot tocar els genitals.

Després cal detectar aqueixos abusos per determinats comportaments dels menors. Per exemple, apunta Andrés Conde de ‘Save the Children’, «quan s’aïllen o utilitzen llenguatges amb o comportaments sexuals impropis de la seua edat«. Per als més xicotets és molt eficaç, compte Conde, posar-los a dibuixar.

El projecte ‘Educa’ de diverses universitats i ONG formarà, de moment, a cent professors i solo a València però la intenció és que vaja a més. «La intenció és que aqueixos cent siguen després formadors de formadors«. Per a Conde, «és molt important que en tots els centres existisca aqueixa conscienciació de protecció al menor«. Per al següent curs serà obligatori que els centres tinguen un coordinador dedicat a detectar tota mena de violència, també clar la sexual.

A Espanya hi ha més de 6.000 denúncies per abús sexual però el que preocupa és que moltes arriben tard, quan la víctima ja és major. Per això es vol lluitar des de l’entorn educatiu perquè no se senten indefensos i que, sobretot, l’abús no s’estenga. Millor, clar, si es pot previndre amb missatges clars als menors.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.