Almenys 1 de cada 10 xiquets pateix algun tipus d’abús sexual

La majoria dels menors en aqueixa situació són xiquetes, quasi el 80 per cent. Els menors comencen a patir abusos molt prompte, als 11 anys de mitjana. La majoria dels seus agressors són coneguts, de l’entorn familiar: pares, familiars, parelles de les mares. Ara un grup d’universitats al costat de l’ONG ‘Save the Children’ llança un projecte per a “formar” als professors d’aquests xiquets. Perquè ells ensenyen a les víctimes a “denunciar” al més prompte possible.

Per a dur a terme aquest projecte s’ha construït un equip multidisciplinari, compost per professionals de l’educació, la psicologia i el dret, per a plantejar un pla de formació al professorat amb el qual atallar un dels més seriosos problemes de drets humans presents en la nostra societat: l’abús sexual contra la infantesa. El projecte, es diu ‘Multiplicar les capacitats per a combatre la violència sexual infantil’ (EDUCAP peles seues inicials en anglés). L’investigador principal és el professor José Antonio García Sáez.

L’objectiu és elevar la protecció al menor amb una sensibilització del professorat. José Antonio García, investigador de l’Institut de Drets Socials de la Universitat de València, posa l’accent que els professors “no reben formació sobre aquesta xacra. Ni en magisteri ni posteriorment i cal donar-los eines“. Primer és previndre amb missatges com que ningú els pot tocar els genitals.

Després cal detectar aqueixos abusos per determinats comportaments dels menors. Per exemple, apunta Andrés Conde de ‘Save the Children’, “quan s’aïllen o utilitzen llenguatges amb o comportaments sexuals impropis de la seua edat“. Per als més xicotets és molt eficaç, compte Conde, posar-los a dibuixar.

El projecte ‘Educa’ de diverses universitats i ONG formarà, de moment, a cent professors i solo a València però la intenció és que vaja a més. “La intenció és que aqueixos cent siguen després formadors de formadors“. Per a Conde, “és molt important que en tots els centres existisca aqueixa conscienciació de protecció al menor“. Per al següent curs serà obligatori que els centres tinguen un coordinador dedicat a detectar tota mena de violència, també clar la sexual.

A Espanya hi ha més de 6.000 denúncies per abús sexual però el que preocupa és que moltes arriben tard, quan la víctima ja és major. Per això es vol lluitar des de l’entorn educatiu perquè no se senten indefensos i que, sobretot, l’abús no s’estenga. Millor, clar, si es pot previndre amb missatges clars als menors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.