13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Almenys 1 de cada 10 xiquets pateix algun tipus d’abús sexual

La majoria dels menors en aqueixa situació són xiquetes, quasi el 80 per cent. Els menors comencen a patir abusos molt prompte, als 11 anys de mitjana. La majoria dels seus agressors són coneguts, de l’entorn familiar: pares, familiars, parelles de les mares. Ara un grup d’universitats al costat de l’ONG ‘Save the Children’ llança un projecte per a “formar” als professors d’aquests xiquets. Perquè ells ensenyen a les víctimes a “denunciar” al més prompte possible.

Per a dur a terme aquest projecte s’ha construït un equip multidisciplinari, compost per professionals de l’educació, la psicologia i el dret, per a plantejar un pla de formació al professorat amb el qual atallar un dels més seriosos problemes de drets humans presents en la nostra societat: l’abús sexual contra la infantesa. El projecte, es diu ‘Multiplicar les capacitats per a combatre la violència sexual infantil’ (EDUCAP peles seues inicials en anglés). L’investigador principal és el professor José Antonio García Sáez.

L’objectiu és elevar la protecció al menor amb una sensibilització del professorat. José Antonio García, investigador de l’Institut de Drets Socials de la Universitat de València, posa l’accent que els professors “no reben formació sobre aquesta xacra. Ni en magisteri ni posteriorment i cal donar-los eines“. Primer és previndre amb missatges com que ningú els pot tocar els genitals.

Després cal detectar aqueixos abusos per determinats comportaments dels menors. Per exemple, apunta Andrés Conde de ‘Save the Children’, “quan s’aïllen o utilitzen llenguatges amb o comportaments sexuals impropis de la seua edat“. Per als més xicotets és molt eficaç, compte Conde, posar-los a dibuixar.

El projecte ‘Educa’ de diverses universitats i ONG formarà, de moment, a cent professors i solo a València però la intenció és que vaja a més. “La intenció és que aqueixos cent siguen després formadors de formadors“. Per a Conde, “és molt important que en tots els centres existisca aqueixa conscienciació de protecció al menor“. Per al següent curs serà obligatori que els centres tinguen un coordinador dedicat a detectar tota mena de violència, també clar la sexual.

A Espanya hi ha més de 6.000 denúncies per abús sexual però el que preocupa és que moltes arriben tard, quan la víctima ja és major. Per això es vol lluitar des de l’entorn educatiu perquè no se senten indefensos i que, sobretot, l’abús no s’estenga. Millor, clar, si es pot previndre amb missatges clars als menors.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.