Tot el que necessites saber sobre el tràgic accident mortal a Benetússer

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil investiga la solsida que va deixar un mort i un ferit a Benetússer. Veïns de l'edifici assenyalen retards i problemes estructurals previs a l'accident mortal.

El municipi de Benetússer (València), identificat com una de les zones zero de la DANA que va colpejar la regió el passat octubre, enfronta una nova tragèdia. Aquest dissabte, la solsida d’una escala auxiliar en el garatge d’un edifici va provocar la mort d’un treballador de 45 anys i va deixar ferit a un altre de 39 anys. Tots dos feien tasques de neteja en una zona greument afectada per l’aigua i el fang acumulats des del desastre natural.

L’edifici, situat al carrer Creu Roja, no va ser desallotjat, ja que l’estructura principal no presenta danys, segons van informar els bombers. No obstant això, l’escala que es va desplomar, construïda de formigó i rajola, unia les dues plantes del soterrani amb l’accés a la via pública.

Visita de les autoritats i tensions veïnals

La tragèdia ha portat al municipi a diverses autoritats per a avaluar la situació i oferir suport. El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón; la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé; la vicepresidenta primera i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero; i el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, es van desplaçar a Benetússer poc després de l’incident.

A la seua arribada, Mazón va recórrer la zona de la solsida i va mantindre reunions amb altres responsables polítics i tècnics. No obstant això, la seua visita va estar marcada per tensions veïnals. Un grup de residents va increpar al líder autonòmic amb crits de «assassí» i «covard», exigint la seua dimissió. Entre les crítiques, alguns veïns li van retraure no haver actuat amb major rapidesa per a gestionar les labors de neteja després de la DANA.

Mazón, en un missatge publicat en X (abans Twitter), va expressar les seues «més sentides condolences» a la família del mort i va assegurar que la Generalitat està en «contacte permanent» amb les autoritats locals, incloent-hi l’alcaldessa Eva Sanz i el president de la Diputació, per a coordinar les accions necessàries.

L’alcaldessa de Benetússer, Eva Sanz, també va ser objecte de retrets per part d’alguns veïns, els qui van demanar la seua dimissió davant el que consideren una gestió deficient de l’emergència.

Preocupacions per la seguretat i la lentitud en les labors

Durant la visita, la delegada del Govern, Pilar Bernabé, va dialogar amb veïns preocupats per possibles danys estructurals en l’edifici. «No deixa d’eixir aigua, i eixa aigua no ha de ser bona», van assenyalar alguns residents, els qui van sol·licitar una revisió exhaustiva dels pilars de l’immoble.

Veïns de l’edifici afectat van assenyalar que les labors de neteja en el garatge van començar amb un retard considerable, la qual cosa podia haver agreujat la situació. «El garatge va estar ple d’aigua i fang durant més d’un mes i mig», va denunciar un dels propietaris, qui també va afirmar que la clivella en l’estructura ja havia sigut detectada prèviament.

Per part seua, l’oficial cap de bombers, José María Castillo Pérez, va explicar que la solsida no compromet l’estructura general de l’edifici, i va confirmar que l’escala auxiliar va col·lapsar per una fallada puntual.

Reaccions polítiques i laborals

La vicepresidenta segona del Govern i ministra de Treball, Yolanda Díaz, va expressar en les seues xarxes socials la seua consternació per l’accident i va assegurar que la Inspecció de Treball investigarà el succeït. «La seguretat en el lloc de treball és el primer», va subratllar, destacant la necessitat de reforçar les mesures preventives en situacions d’emergència com aquesta.

Així mateix, Diana Morant, secretària general del PSPV-PSOE, va lamentar profundament la pèrdua i va expressar el seu reconeixement als treballadors que han estat involucrats en la recuperació de les zones afectades.

Investigació en curs

La Policia Judicial de la Guàrdia Civil i l’Institut Valencià d’Edificació estan duent a terme una investigació per a esclarir les causes exactes de l’accident. Segons els primers informes, l’edifici havia passat una inspecció prèvia, però alguns veïns qüestionen la fiabilitat d’eixes avaluacions i exigeixen major transparència en els resultats.

Ara com ara, els veïns de l’edifici hauran de conviure amb la incertesa i les cicatrius d’un accident que ha deixat una profunda marca en la comunitat. Mentrestant, les autoritats locals, autonòmiques i estatals enfronten el desafiament de garantir que tragèdies com aquesta no tornen a ocórrer en un context de recuperació.

Un municipi que segueix en peus després de la DANA

Benetússer, considerat zona zero després de la DANA, continua enfrontant grans desafiaments. L’acumulació de llot i aigua en els garatges durant més d’un mes i mig ha sigut un dels problemes més greus. Encara que les tasques de neteja estaven en la seua etapa final, la tragèdia ha deixat als veïns consternats.

A mesura que les investigacions continuen, les autoritats locals i nacionals han reiterat el seu compromís de garantir la seguretat en les labors de recuperació. Els familiars de la víctima, així com el treballador ferit, compten amb el suport d’institucions i veïns que s’han unit en solidaritat en aquest difícil moment.

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.