Detingut per abusar de menors fent-se passar per representant de “gamers”

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona a Sant Just Desvern (Barcelona) per enganyar menors per a abusar sexualment d’ells i gravar-los. El detingut de 37 anys es presentava com un representant de famosos “gamers” per a aconseguir acostar-se a les seues víctimes i mantindre trobades tot sol.

L’operació es va iniciar fa un any amb la denúncia de la mare d’un menor a Orpesa (Castelló). En el registre del domicili del detingut, la Guàrdia Civil ha descobert fins a 105 vídeos de contingut pedòfil on apareixien víctimes menors d’edat.

Han sigut identificades fins hui cinc víctimes menors d’edat, encara que els indicis apunten almenys altres catorze víctimes que la Guàrdia Civil està intentant identificar.

A través de xats de videojocs en línia i de xarxes socials de “gamers”, el detingut contactava amb menors, es guanyava la seua confiança, entaulant una relació amistosa i comprava la seua amistat amb regals. El pas següent que donava era mostrar-los tota mena de pornografia per a aconseguir animar als menors al fet que realitzaren diferents actes sexuals. Les sessions de vídeo-xat eren gravades sense coneixement de les víctimes. A vegades apareixia ell en alguns vídeos realitzant actes sexuals davant els menors.

Fals representant

L’últim pas de la conducta delictiva consistia a fer-se passar per representant de jugadors del món “gamer”, per a tindre accés a les víctimes. D’aquesta manera, tractava de guanyar-se la confiança de les famílies i després de diverses cites i trobades aconseguia quedar-se tot sol amb el menor amb la finalitat de tindre la possibilitat de mantindre contacte físic.

El detingut ha sigut posat a disposició davant el Jutjat de Guàrdia d’Esplugues de Llobregat (B), que ha decretat l’ingrés a la presó.

En l’actualitat la Guàrdia Civil continua treballant en l’anàlisi de les dades obtingudes del material confiscat, així com en la plena identificació de la resta de víctimes.

Aquesta operació ha sigut desenvolupada per l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Castelló, amb el suport del Departament contra el Ciberdelicte de l’UCO, l’Equip d’Investigació Tecnològica i la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil de Barcelona.

L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Castelló de la Plana.

Últimes notícies

L’home detingut per matar la seua parella a Benidorm passarà este dimecres a disposició judicial

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm, tots dos brasilers, passarà este dimecres a disposició judicial. El crim es va cometre a punyalades i el cos es va traslladar en maletes fins a una zona agresta entre Benidorm i Finestrat.

Les universitats valencianes oferixen 31 beques de pràctiques per a estudiants amb discapacitat

Les universitats de la Comunitat Valenciana oferixen 31 places de pràctiques remunerades per a estudiants amb discapacitat dins del programa de Beques Fundación ONCE-Crue. El termini per a sol·licitar-les acaba el 30 de novembre de 2026 o quan ho marque cada universitat.

Quatre cares noves en Espanya femenina: sense Aitana Bonmatí i amb Fiamma Benítez

Oihane Hernández, Clara Pinedo, Ainhoa Marín i Ornella Vignola són les novetats en la llista d Espanya femenina per als amistosos d octubre contra els Estats Units, una convocatòria on no entra Aitana Bonmatí i en què repetix la dianenca Fiamma Benítez.

Falla i Ravel protagonitzen el concert de l’Orquestra de València pel 9 d’Octubre

La formació municipal actuarà el 8 d’octubre al Palau de la Música amb Carlos Apellániz com a solista i entrada gratuïta

El Castelló viu el millor inici de la seua història en Segona

El CD Castelló s’ha convertit en l’únic invicte de LaLiga Hypermotion, amb sis victòries i un empat, signant el millor començament dels seus 104 anys. L’equip iguala el registre històric de 1971/72 i repetix els números que van impulsar l’Elche a Primera fa 14 anys.

El SanSan de Benicàssim avança un potent cartell per a 2027 amb Iván Ferreiro, Lori Meyers i La Pegatina

El festival SanSan de Benicàssim ha anunciat els primers 50 artistes del cartell de 2027, amb noms destacats com Iván Ferreiro, Lori Meyers, La Pegatina i Sexy Zebras. El certamen se celebrarà els dies 25, 26 i 27 de març al recinte de concerts de la localitat castellonenca.

Les ajudes a joves llauradors garantixen el relleu en el camp valencià

AVA-ASAJA celebra la segona convocatòria d’ajudes de la Conselleria d’Agricultura per a joves i nous llauradors, que arribarà també als 41 sol·licitants que es van quedar fora per falta de pressupost. L’organització reclama mantindre estes subvencions cada any per afrontar l’envelliment del camp valencià i les més de 180.000 hectàrees abandonades.

Vox demana prioritat nacional en ajudes i retorn voluntari de migrants

Vox ha registrat en el debat de la Comunitat una bateria de propostes que reclamen aplicar la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i ajudes socials, frenar l’arribada de migrants i impulsar el retorn voluntari, amb mesures que també afecten educació, cultura, fiscalitat i emergències.