7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Detingut per abusar de menors fent-se passar per representant de “gamers”

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona a Sant Just Desvern (Barcelona) per enganyar menors per a abusar sexualment d’ells i gravar-los. El detingut de 37 anys es presentava com un representant de famosos “gamers” per a aconseguir acostar-se a les seues víctimes i mantindre trobades tot sol.

L’operació es va iniciar fa un any amb la denúncia de la mare d’un menor a Orpesa (Castelló). En el registre del domicili del detingut, la Guàrdia Civil ha descobert fins a 105 vídeos de contingut pedòfil on apareixien víctimes menors d’edat.

Han sigut identificades fins hui cinc víctimes menors d’edat, encara que els indicis apunten almenys altres catorze víctimes que la Guàrdia Civil està intentant identificar.

A través de xats de videojocs en línia i de xarxes socials de “gamers”, el detingut contactava amb menors, es guanyava la seua confiança, entaulant una relació amistosa i comprava la seua amistat amb regals. El pas següent que donava era mostrar-los tota mena de pornografia per a aconseguir animar als menors al fet que realitzaren diferents actes sexuals. Les sessions de vídeo-xat eren gravades sense coneixement de les víctimes. A vegades apareixia ell en alguns vídeos realitzant actes sexuals davant els menors.

Fals representant

L’últim pas de la conducta delictiva consistia a fer-se passar per representant de jugadors del món “gamer”, per a tindre accés a les víctimes. D’aquesta manera, tractava de guanyar-se la confiança de les famílies i després de diverses cites i trobades aconseguia quedar-se tot sol amb el menor amb la finalitat de tindre la possibilitat de mantindre contacte físic.

El detingut ha sigut posat a disposició davant el Jutjat de Guàrdia d’Esplugues de Llobregat (B), que ha decretat l’ingrés a la presó.

En l’actualitat la Guàrdia Civil continua treballant en l’anàlisi de les dades obtingudes del material confiscat, així com en la plena identificació de la resta de víctimes.

Aquesta operació ha sigut desenvolupada per l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Castelló, amb el suport del Departament contra el Ciberdelicte de l’UCO, l’Equip d’Investigació Tecnològica i la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil de Barcelona.

L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Castelló de la Plana.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.