Detingut per abusar de menors fent-se passar per representant de “gamers”

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona a Sant Just Desvern (Barcelona) per enganyar menors per a abusar sexualment d’ells i gravar-los. El detingut de 37 anys es presentava com un representant de famosos “gamers” per a aconseguir acostar-se a les seues víctimes i mantindre trobades tot sol.

L’operació es va iniciar fa un any amb la denúncia de la mare d’un menor a Orpesa (Castelló). En el registre del domicili del detingut, la Guàrdia Civil ha descobert fins a 105 vídeos de contingut pedòfil on apareixien víctimes menors d’edat.

Han sigut identificades fins hui cinc víctimes menors d’edat, encara que els indicis apunten almenys altres catorze víctimes que la Guàrdia Civil està intentant identificar.

A través de xats de videojocs en línia i de xarxes socials de “gamers”, el detingut contactava amb menors, es guanyava la seua confiança, entaulant una relació amistosa i comprava la seua amistat amb regals. El pas següent que donava era mostrar-los tota mena de pornografia per a aconseguir animar als menors al fet que realitzaren diferents actes sexuals. Les sessions de vídeo-xat eren gravades sense coneixement de les víctimes. A vegades apareixia ell en alguns vídeos realitzant actes sexuals davant els menors.

Fals representant

L’últim pas de la conducta delictiva consistia a fer-se passar per representant de jugadors del món “gamer”, per a tindre accés a les víctimes. D’aquesta manera, tractava de guanyar-se la confiança de les famílies i després de diverses cites i trobades aconseguia quedar-se tot sol amb el menor amb la finalitat de tindre la possibilitat de mantindre contacte físic.

El detingut ha sigut posat a disposició davant el Jutjat de Guàrdia d’Esplugues de Llobregat (B), que ha decretat l’ingrés a la presó.

En l’actualitat la Guàrdia Civil continua treballant en l’anàlisi de les dades obtingudes del material confiscat, així com en la plena identificació de la resta de víctimes.

Aquesta operació ha sigut desenvolupada per l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Castelló, amb el suport del Departament contra el Ciberdelicte de l’UCO, l’Equip d’Investigació Tecnològica i la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil de Barcelona.

L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Castelló de la Plana.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.