Detingut per abusar de menors fent-se passar per representant de “gamers”

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona a Sant Just Desvern (Barcelona) per enganyar menors per a abusar sexualment d’ells i gravar-los. El detingut de 37 anys es presentava com un representant de famosos “gamers” per a aconseguir acostar-se a les seues víctimes i mantindre trobades tot sol.

L’operació es va iniciar fa un any amb la denúncia de la mare d’un menor a Orpesa (Castelló). En el registre del domicili del detingut, la Guàrdia Civil ha descobert fins a 105 vídeos de contingut pedòfil on apareixien víctimes menors d’edat.

Han sigut identificades fins hui cinc víctimes menors d’edat, encara que els indicis apunten almenys altres catorze víctimes que la Guàrdia Civil està intentant identificar.

A través de xats de videojocs en línia i de xarxes socials de “gamers”, el detingut contactava amb menors, es guanyava la seua confiança, entaulant una relació amistosa i comprava la seua amistat amb regals. El pas següent que donava era mostrar-los tota mena de pornografia per a aconseguir animar als menors al fet que realitzaren diferents actes sexuals. Les sessions de vídeo-xat eren gravades sense coneixement de les víctimes. A vegades apareixia ell en alguns vídeos realitzant actes sexuals davant els menors.

Fals representant

L’últim pas de la conducta delictiva consistia a fer-se passar per representant de jugadors del món “gamer”, per a tindre accés a les víctimes. D’aquesta manera, tractava de guanyar-se la confiança de les famílies i després de diverses cites i trobades aconseguia quedar-se tot sol amb el menor amb la finalitat de tindre la possibilitat de mantindre contacte físic.

El detingut ha sigut posat a disposició davant el Jutjat de Guàrdia d’Esplugues de Llobregat (B), que ha decretat l’ingrés a la presó.

En l’actualitat la Guàrdia Civil continua treballant en l’anàlisi de les dades obtingudes del material confiscat, així com en la plena identificació de la resta de víctimes.

Aquesta operació ha sigut desenvolupada per l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Castelló, amb el suport del Departament contra el Ciberdelicte de l’UCO, l’Equip d’Investigació Tecnològica i la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil de Barcelona.

L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Castelló de la Plana.

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.