15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Detingut per abusar de menors fent-se passar per representant de “gamers”

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona a Sant Just Desvern (Barcelona) per enganyar menors per a abusar sexualment d’ells i gravar-los. El detingut de 37 anys es presentava com un representant de famosos “gamers” per a aconseguir acostar-se a les seues víctimes i mantindre trobades tot sol.

L’operació es va iniciar fa un any amb la denúncia de la mare d’un menor a Orpesa (Castelló). En el registre del domicili del detingut, la Guàrdia Civil ha descobert fins a 105 vídeos de contingut pedòfil on apareixien víctimes menors d’edat.

Han sigut identificades fins hui cinc víctimes menors d’edat, encara que els indicis apunten almenys altres catorze víctimes que la Guàrdia Civil està intentant identificar.

A través de xats de videojocs en línia i de xarxes socials de “gamers”, el detingut contactava amb menors, es guanyava la seua confiança, entaulant una relació amistosa i comprava la seua amistat amb regals. El pas següent que donava era mostrar-los tota mena de pornografia per a aconseguir animar als menors al fet que realitzaren diferents actes sexuals. Les sessions de vídeo-xat eren gravades sense coneixement de les víctimes. A vegades apareixia ell en alguns vídeos realitzant actes sexuals davant els menors.

Fals representant

L’últim pas de la conducta delictiva consistia a fer-se passar per representant de jugadors del món “gamer”, per a tindre accés a les víctimes. D’aquesta manera, tractava de guanyar-se la confiança de les famílies i després de diverses cites i trobades aconseguia quedar-se tot sol amb el menor amb la finalitat de tindre la possibilitat de mantindre contacte físic.

El detingut ha sigut posat a disposició davant el Jutjat de Guàrdia d’Esplugues de Llobregat (B), que ha decretat l’ingrés a la presó.

En l’actualitat la Guàrdia Civil continua treballant en l’anàlisi de les dades obtingudes del material confiscat, així com en la plena identificació de la resta de víctimes.

Aquesta operació ha sigut desenvolupada per l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Castelló, amb el suport del Departament contra el Ciberdelicte de l’UCO, l’Equip d’Investigació Tecnològica i la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil de Barcelona.

L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Castelló de la Plana.

Últimes notícies

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.