Detingut per abusar de menors fent-se passar per representant de “gamers”

Ejemplo de shortcode con estilo
Enganyava els familiars de les víctimes dient-los que era representant de jugadors i així tindre trobades tot sol amb els menors

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona a Sant Just Desvern (Barcelona) per enganyar menors per a abusar sexualment d’ells i gravar-los. El detingut de 37 anys es presentava com un representant de famosos “gamers” per a aconseguir acostar-se a les seues víctimes i mantindre trobades tot sol.

L’operació es va iniciar fa un any amb la denúncia de la mare d’un menor a Orpesa (Castelló). En el registre del domicili del detingut, la Guàrdia Civil ha descobert fins a 105 vídeos de contingut pedòfil on apareixien víctimes menors d’edat.

Han sigut identificades fins hui cinc víctimes menors d’edat, encara que els indicis apunten almenys altres catorze víctimes que la Guàrdia Civil està intentant identificar.

A través de xats de videojocs en línia i de xarxes socials de “gamers”, el detingut contactava amb menors, es guanyava la seua confiança, entaulant una relació amistosa i comprava la seua amistat amb regals. El pas següent que donava era mostrar-los tota mena de pornografia per a aconseguir animar als menors al fet que realitzaren diferents actes sexuals. Les sessions de vídeo-xat eren gravades sense coneixement de les víctimes. A vegades apareixia ell en alguns vídeos realitzant actes sexuals davant els menors.

Fals representant

L’últim pas de la conducta delictiva consistia a fer-se passar per representant de jugadors del món “gamer”, per a tindre accés a les víctimes. D’aquesta manera, tractava de guanyar-se la confiança de les famílies i després de diverses cites i trobades aconseguia quedar-se tot sol amb el menor amb la finalitat de tindre la possibilitat de mantindre contacte físic.

El detingut ha sigut posat a disposició davant el Jutjat de Guàrdia d’Esplugues de Llobregat (B), que ha decretat l’ingrés a la presó.

En l’actualitat la Guàrdia Civil continua treballant en l’anàlisi de les dades obtingudes del material confiscat, així com en la plena identificació de la resta de víctimes.

Aquesta operació ha sigut desenvolupada per l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Castelló, amb el suport del Departament contra el Ciberdelicte de l’UCO, l’Equip d’Investigació Tecnològica i la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil de Barcelona.

L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció núm. 4 de Castelló de la Plana.

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.