Dos anys de presó per al condemnat per abusar sexualment de Valeria Quer

 

El Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó (TSJCyL) ratifica la sentència de l’Audiència de Segòvia contra l’home condemnat a dos anys de presó per abusar sexualment de Valeria Quer; uns fets que es remunten a setembre de 2017, quan ell tenia 35 anys i ella només 17.

Al condemnat, a més, se li prohibeix aproximar-se a menys de 500 metres de Valeria, el seu domicili o el seu lloc de treball, igual que comunicar-se amb ella durant eixe mateix interval temporal.

A més, haurà d’assumir el pagament de les costes del judici i indemnitzar-la amb 3.000 euros.

 

Desestima el recurs presentat per la defensa del condemnat per abús sexual

 

D’esta manera, tal com informa el mitjà ABC, el Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó desestima de manera íntegra els recursos d’apel·lació interposats per la defensa del condemnat i l’acusació particular en confirmar “la sentència apel·lada en els seus propis termes, declarant d’ofici les costes”.

 

El condemnat es va aprofitar de l’estat d’embriaguesa de Valeria per a abusar d’ella

 

En la sentència ratificada, la Secció Primera de l’Audiència Provincial de Segòvia va considerar provat que l’home es va aprofitar de Valería Quer quan esta es trobava en estat d’embriaguesa per a abusar sexualment d’ella.

La jove, germana de Diana Quer, assassinada per José Enrique Abuín, ‘El Chicle’ l’agost de 2016 i el cadàver de la qual es va localitzar el 31 de desembre de 2017, havia estat “consumint combinats d’alcohol” al costat d’unes amigues i va arribar a ingerir “moltes begudes de manera voluntària, la qual cosa va provocar juntament amb la ingesta prèvia de medicaments antidepressius que tenia prescrits, especialment del grup de les benzodiazepines, la qual cosa era desconegut pel processament, que el seu estat d’embriaguesa es vera potenciat, i que a partir d’un moment d’eixa nit patira un procés d’amnèsia que li impedeix recordar el que va succeir”.

Així ho refereix la sentència, de la qual es fa ressò ABC, i en la qual també s’assenyala que al final de la nit el condemnat es va oferir a portar-les a la seua casa. A Valeria, “que estava molt embriagada” i era menor d’edat en eixe moment, la va proposar “anar a fer un volt, dirigint-se a la província de Segòvia”.

En eixe trajecte, l’ara condemnat va continuar donant-li més alcohol, la qual cosa va conduir a Valeria a “un estat total de falta de consciència”. Va ser després d’això quan ell home es va aprofitar d’ella, mantenint acostaments sexuals, besant-la, abraçant-la i realitzant-li tocaments en les seues parts íntimes.

Ho va fer després de la “dolosa intenció” «d’incrementar la intoxicació etílica» de la víctima i, amb això, «anul·lar completament la seua voluntat, com efectivament va aconseguir», indica la sentència.

Últimes notícies

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.