Dos anys de presó per al condemnat per abusar sexualment de Valeria Quer

 

El Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó (TSJCyL) ratifica la sentència de l’Audiència de Segòvia contra l’home condemnat a dos anys de presó per abusar sexualment de Valeria Quer; uns fets que es remunten a setembre de 2017, quan ell tenia 35 anys i ella només 17.

Al condemnat, a més, se li prohibeix aproximar-se a menys de 500 metres de Valeria, el seu domicili o el seu lloc de treball, igual que comunicar-se amb ella durant eixe mateix interval temporal.

A més, haurà d’assumir el pagament de les costes del judici i indemnitzar-la amb 3.000 euros.

 

Desestima el recurs presentat per la defensa del condemnat per abús sexual

 

D’esta manera, tal com informa el mitjà ABC, el Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó desestima de manera íntegra els recursos d’apel·lació interposats per la defensa del condemnat i l’acusació particular en confirmar “la sentència apel·lada en els seus propis termes, declarant d’ofici les costes”.

 

El condemnat es va aprofitar de l’estat d’embriaguesa de Valeria per a abusar d’ella

 

En la sentència ratificada, la Secció Primera de l’Audiència Provincial de Segòvia va considerar provat que l’home es va aprofitar de Valería Quer quan esta es trobava en estat d’embriaguesa per a abusar sexualment d’ella.

La jove, germana de Diana Quer, assassinada per José Enrique Abuín, ‘El Chicle’ l’agost de 2016 i el cadàver de la qual es va localitzar el 31 de desembre de 2017, havia estat “consumint combinats d’alcohol” al costat d’unes amigues i va arribar a ingerir “moltes begudes de manera voluntària, la qual cosa va provocar juntament amb la ingesta prèvia de medicaments antidepressius que tenia prescrits, especialment del grup de les benzodiazepines, la qual cosa era desconegut pel processament, que el seu estat d’embriaguesa es vera potenciat, i que a partir d’un moment d’eixa nit patira un procés d’amnèsia que li impedeix recordar el que va succeir”.

Així ho refereix la sentència, de la qual es fa ressò ABC, i en la qual també s’assenyala que al final de la nit el condemnat es va oferir a portar-les a la seua casa. A Valeria, “que estava molt embriagada” i era menor d’edat en eixe moment, la va proposar “anar a fer un volt, dirigint-se a la província de Segòvia”.

En eixe trajecte, l’ara condemnat va continuar donant-li més alcohol, la qual cosa va conduir a Valeria a “un estat total de falta de consciència”. Va ser després d’això quan ell home es va aprofitar d’ella, mantenint acostaments sexuals, besant-la, abraçant-la i realitzant-li tocaments en les seues parts íntimes.

Ho va fer després de la “dolosa intenció” «d’incrementar la intoxicació etílica» de la víctima i, amb això, «anul·lar completament la seua voluntat, com efectivament va aconseguir», indica la sentència.

Últimes notícies

Pedro Martínez paga la clàusula i trenca amb el València Basket per a fitxar pel Real Madrid

Pedro Martínez ha fet efectiva la seua clàusula de rescissió i posa fi a la seua segona etapa al València Basket per a firmar pel Real Madrid, després de dos temporades plenes d’èxits recents.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevieja

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevieja, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari del SVB i del SAMU.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevella

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevella, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris del SAMU i del SVB.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevieja

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevieja, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris del SAMU i del SVB.

Mor un home major en l’incendi d’una vivenda a Callosa d’En Sarrià

Un home major amb mobilitat reduïda ha mort en l’incendi d’una vivenda en un bloc de quatre altures a Callosa d’En Sarrià. El foc s’ha originat en la segona planta i s’ha donat per extingit poc després del migdia.

El Consell reafirma el seu suport a les víctimes de l’accident de Metrovalencia en el 20é aniversari

El Consell ha expressat el seu afecte, respecte i proximitat a les famílies de les 43 víctimes mortals i als 47 ferits de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari de la tragèdia.

Banyar-se al Mediterrani és segur: la UV descarta un risc general per la bactèria carnívora

La Universitat de València afirma que banyar-se al Mediterrani és segur per a la població sana i que el risc associat a la bactèria Vibrio vulnificus és molt baix, tot i la seua expansió estacional en aigües salobres.

14 milions d’euros per a reduir la bretxa salarial en la Generalitat fins a 2027

El Consell ha aprovat repartir 14 milions d’euros entre Sanitat, Educació, Justícia i Funció Pública per a continuar fins a 2027 el programa contra la bretxa salarial en la Generalitat.