Dos anys de presó per al condemnat per abusar sexualment de Valeria Quer

 

El Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó (TSJCyL) ratifica la sentència de l’Audiència de Segòvia contra l’home condemnat a dos anys de presó per abusar sexualment de Valeria Quer; uns fets que es remunten a setembre de 2017, quan ell tenia 35 anys i ella només 17.

Al condemnat, a més, se li prohibeix aproximar-se a menys de 500 metres de Valeria, el seu domicili o el seu lloc de treball, igual que comunicar-se amb ella durant eixe mateix interval temporal.

A més, haurà d’assumir el pagament de les costes del judici i indemnitzar-la amb 3.000 euros.

 

Desestima el recurs presentat per la defensa del condemnat per abús sexual

 

D’esta manera, tal com informa el mitjà ABC, el Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó desestima de manera íntegra els recursos d’apel·lació interposats per la defensa del condemnat i l’acusació particular en confirmar “la sentència apel·lada en els seus propis termes, declarant d’ofici les costes”.

 

El condemnat es va aprofitar de l’estat d’embriaguesa de Valeria per a abusar d’ella

 

En la sentència ratificada, la Secció Primera de l’Audiència Provincial de Segòvia va considerar provat que l’home es va aprofitar de Valería Quer quan esta es trobava en estat d’embriaguesa per a abusar sexualment d’ella.

La jove, germana de Diana Quer, assassinada per José Enrique Abuín, ‘El Chicle’ l’agost de 2016 i el cadàver de la qual es va localitzar el 31 de desembre de 2017, havia estat “consumint combinats d’alcohol” al costat d’unes amigues i va arribar a ingerir “moltes begudes de manera voluntària, la qual cosa va provocar juntament amb la ingesta prèvia de medicaments antidepressius que tenia prescrits, especialment del grup de les benzodiazepines, la qual cosa era desconegut pel processament, que el seu estat d’embriaguesa es vera potenciat, i que a partir d’un moment d’eixa nit patira un procés d’amnèsia que li impedeix recordar el que va succeir”.

Així ho refereix la sentència, de la qual es fa ressò ABC, i en la qual també s’assenyala que al final de la nit el condemnat es va oferir a portar-les a la seua casa. A Valeria, “que estava molt embriagada” i era menor d’edat en eixe moment, la va proposar “anar a fer un volt, dirigint-se a la província de Segòvia”.

En eixe trajecte, l’ara condemnat va continuar donant-li més alcohol, la qual cosa va conduir a Valeria a “un estat total de falta de consciència”. Va ser després d’això quan ell home es va aprofitar d’ella, mantenint acostaments sexuals, besant-la, abraçant-la i realitzant-li tocaments en les seues parts íntimes.

Ho va fer després de la “dolosa intenció” «d’incrementar la intoxicació etílica» de la víctima i, amb això, «anul·lar completament la seua voluntat, com efectivament va aconseguir», indica la sentència.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU