Declaren abusiu el cobrament per equipatge d’una aerolínia filial de Ryanair

El Jutjat del Mercantil número 5 de València ha declarat abusiu el cobrament d’un suplement de l’aerolínia Laudamotion -filial de Ryanair- a un passatger valencià per portar amb si el seu equipatge de mà en un vol a València-Viena l’agost de 2019.

Segons consta en la sentència, a la qual ha tingut accés EFE, l’equipatge en qüestió era la maleta amb rodes rectangular més habitual en aquesta mena de vols, que no excedia dels 10 quilos permesos i tampoc les dimensions autoritzades.

La controvèrsia que ha analitzat el jutjat en aquest cas és si una companyia aèria pot cobrar un suplement a un passatger «per transportar el seu equipatge de mà, entenent el terme no com una bossa d’escasses dimensions o compres efectuades en l’aeroport, sinó com aquelles maletes o motxilles addicionals en les quals el passatger porta els seus objectes personals».

 

El jutge ha aplicat l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria

 

El lletrat, que ha representat en aquest procés al passatger, el valencià José Enrique Segrelles, va al·ludir a l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria, que disposa que «el transportista estarà obligat a transportar conjuntament amb els viatgers, i dins del preu del bitllet, l’equipatge amb els límits de pes, independentment del nombre d’embalums i volum que fixen els reglaments».

En la sentència, el jutjat fa referència a aquest article i a jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea per a concloure que «ha d’estimar-se la pretensió de la part actora en una quantia de 25 euros, ja que ha de considerar-se que aquest equipatge de mà és un element indispensable del transport dels passatgers i que el seu transport, per consegüent, no pot ser objecte d’un suplement».

Respecte a l’al·legat per Laudamotion, que es remetia a les condicions generals de contractació de Ryanair, assenyala que aquestes tarifes «no estan emparades pel reglament de la UE i no poden ser sinó considerades abusives, en retallar els drets que el passatger té reconeguts per llei».

En conseqüència, l’aerolínia haurà de retornar al passatger els 25 euros cobrats en concepte de suplement -més els interessos legals- i fer-se càrrec de les costes processals.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.