Declaren abusiu el cobrament per equipatge d’una aerolínia filial de Ryanair

El Jutjat del Mercantil número 5 de València ha declarat abusiu el cobrament d’un suplement de l’aerolínia Laudamotion -filial de Ryanair- a un passatger valencià per portar amb si el seu equipatge de mà en un vol a València-Viena l’agost de 2019.

Segons consta en la sentència, a la qual ha tingut accés EFE, l’equipatge en qüestió era la maleta amb rodes rectangular més habitual en aquesta mena de vols, que no excedia dels 10 quilos permesos i tampoc les dimensions autoritzades.

La controvèrsia que ha analitzat el jutjat en aquest cas és si una companyia aèria pot cobrar un suplement a un passatger «per transportar el seu equipatge de mà, entenent el terme no com una bossa d’escasses dimensions o compres efectuades en l’aeroport, sinó com aquelles maletes o motxilles addicionals en les quals el passatger porta els seus objectes personals».

 

El jutge ha aplicat l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria

 

El lletrat, que ha representat en aquest procés al passatger, el valencià José Enrique Segrelles, va al·ludir a l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria, que disposa que «el transportista estarà obligat a transportar conjuntament amb els viatgers, i dins del preu del bitllet, l’equipatge amb els límits de pes, independentment del nombre d’embalums i volum que fixen els reglaments».

En la sentència, el jutjat fa referència a aquest article i a jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea per a concloure que «ha d’estimar-se la pretensió de la part actora en una quantia de 25 euros, ja que ha de considerar-se que aquest equipatge de mà és un element indispensable del transport dels passatgers i que el seu transport, per consegüent, no pot ser objecte d’un suplement».

Respecte a l’al·legat per Laudamotion, que es remetia a les condicions generals de contractació de Ryanair, assenyala que aquestes tarifes «no estan emparades pel reglament de la UE i no poden ser sinó considerades abusives, en retallar els drets que el passatger té reconeguts per llei».

En conseqüència, l’aerolínia haurà de retornar al passatger els 25 euros cobrats en concepte de suplement -més els interessos legals- i fer-se càrrec de les costes processals.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.