Declaren abusiu el cobrament per equipatge d’una aerolínia filial de Ryanair

El Jutjat del Mercantil número 5 de València ha declarat abusiu el cobrament d’un suplement de l’aerolínia Laudamotion -filial de Ryanair- a un passatger valencià per portar amb si el seu equipatge de mà en un vol a València-Viena l’agost de 2019.

Segons consta en la sentència, a la qual ha tingut accés EFE, l’equipatge en qüestió era la maleta amb rodes rectangular més habitual en aquesta mena de vols, que no excedia dels 10 quilos permesos i tampoc les dimensions autoritzades.

La controvèrsia que ha analitzat el jutjat en aquest cas és si una companyia aèria pot cobrar un suplement a un passatger «per transportar el seu equipatge de mà, entenent el terme no com una bossa d’escasses dimensions o compres efectuades en l’aeroport, sinó com aquelles maletes o motxilles addicionals en les quals el passatger porta els seus objectes personals».

 

El jutge ha aplicat l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria

 

El lletrat, que ha representat en aquest procés al passatger, el valencià José Enrique Segrelles, va al·ludir a l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria, que disposa que «el transportista estarà obligat a transportar conjuntament amb els viatgers, i dins del preu del bitllet, l’equipatge amb els límits de pes, independentment del nombre d’embalums i volum que fixen els reglaments».

En la sentència, el jutjat fa referència a aquest article i a jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea per a concloure que «ha d’estimar-se la pretensió de la part actora en una quantia de 25 euros, ja que ha de considerar-se que aquest equipatge de mà és un element indispensable del transport dels passatgers i que el seu transport, per consegüent, no pot ser objecte d’un suplement».

Respecte a l’al·legat per Laudamotion, que es remetia a les condicions generals de contractació de Ryanair, assenyala que aquestes tarifes «no estan emparades pel reglament de la UE i no poden ser sinó considerades abusives, en retallar els drets que el passatger té reconeguts per llei».

En conseqüència, l’aerolínia haurà de retornar al passatger els 25 euros cobrats en concepte de suplement -més els interessos legals- i fer-se càrrec de les costes processals.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.