Declaren abusiu el cobrament per equipatge d’una aerolínia filial de Ryanair

El Jutjat del Mercantil número 5 de València ha declarat abusiu el cobrament d’un suplement de l’aerolínia Laudamotion -filial de Ryanair- a un passatger valencià per portar amb si el seu equipatge de mà en un vol a València-Viena l’agost de 2019.

Segons consta en la sentència, a la qual ha tingut accés EFE, l’equipatge en qüestió era la maleta amb rodes rectangular més habitual en aquesta mena de vols, que no excedia dels 10 quilos permesos i tampoc les dimensions autoritzades.

La controvèrsia que ha analitzat el jutjat en aquest cas és si una companyia aèria pot cobrar un suplement a un passatger “per transportar el seu equipatge de mà, entenent el terme no com una bossa d’escasses dimensions o compres efectuades en l’aeroport, sinó com aquelles maletes o motxilles addicionals en les quals el passatger porta els seus objectes personals”.

 

El jutge ha aplicat l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria

 

El lletrat, que ha representat en aquest procés al passatger, el valencià José Enrique Segrelles, va al·ludir a l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria, que disposa que “el transportista estarà obligat a transportar conjuntament amb els viatgers, i dins del preu del bitllet, l’equipatge amb els límits de pes, independentment del nombre d’embalums i volum que fixen els reglaments”.

En la sentència, el jutjat fa referència a aquest article i a jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea per a concloure que “ha d’estimar-se la pretensió de la part actora en una quantia de 25 euros, ja que ha de considerar-se que aquest equipatge de mà és un element indispensable del transport dels passatgers i que el seu transport, per consegüent, no pot ser objecte d’un suplement”.

Respecte a l’al·legat per Laudamotion, que es remetia a les condicions generals de contractació de Ryanair, assenyala que aquestes tarifes “no estan emparades pel reglament de la UE i no poden ser sinó considerades abusives, en retallar els drets que el passatger té reconeguts per llei”.

En conseqüència, l’aerolínia haurà de retornar al passatger els 25 euros cobrats en concepte de suplement -més els interessos legals- i fer-se càrrec de les costes processals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.