5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Declaren abusiu el cobrament per equipatge d’una aerolínia filial de Ryanair

El Jutjat del Mercantil número 5 de València ha declarat abusiu el cobrament d’un suplement de l’aerolínia Laudamotion -filial de Ryanair- a un passatger valencià per portar amb si el seu equipatge de mà en un vol a València-Viena l’agost de 2019.

Segons consta en la sentència, a la qual ha tingut accés EFE, l’equipatge en qüestió era la maleta amb rodes rectangular més habitual en aquesta mena de vols, que no excedia dels 10 quilos permesos i tampoc les dimensions autoritzades.

La controvèrsia que ha analitzat el jutjat en aquest cas és si una companyia aèria pot cobrar un suplement a un passatger “per transportar el seu equipatge de mà, entenent el terme no com una bossa d’escasses dimensions o compres efectuades en l’aeroport, sinó com aquelles maletes o motxilles addicionals en les quals el passatger porta els seus objectes personals”.

 

El jutge ha aplicat l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria

 

El lletrat, que ha representat en aquest procés al passatger, el valencià José Enrique Segrelles, va al·ludir a l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria, que disposa que “el transportista estarà obligat a transportar conjuntament amb els viatgers, i dins del preu del bitllet, l’equipatge amb els límits de pes, independentment del nombre d’embalums i volum que fixen els reglaments”.

En la sentència, el jutjat fa referència a aquest article i a jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea per a concloure que “ha d’estimar-se la pretensió de la part actora en una quantia de 25 euros, ja que ha de considerar-se que aquest equipatge de mà és un element indispensable del transport dels passatgers i que el seu transport, per consegüent, no pot ser objecte d’un suplement”.

Respecte a l’al·legat per Laudamotion, que es remetia a les condicions generals de contractació de Ryanair, assenyala que aquestes tarifes “no estan emparades pel reglament de la UE i no poden ser sinó considerades abusives, en retallar els drets que el passatger té reconeguts per llei”.

En conseqüència, l’aerolínia haurà de retornar al passatger els 25 euros cobrats en concepte de suplement -més els interessos legals- i fer-se càrrec de les costes processals.

Últimes notícies

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.