Aena restableix l’activitat en totes les terminals dels seus aeroports

 

Aena ha posat ja en servei totes les terminals dels seus aeroports davant l’augment de la demanda en l’època estival i després que algunes d’elles tancaren a causa de l’enfonsament del trànsit de passatgers quan es van decretar les restriccions a la mobilitat, segons ha informat la companyia.

Amb la reobertura total de les seues infraestructures, Aena dona servei a les companyies aèries perquè operen les seues rutes, amb garantia de qualitat del servei i compliment de les mesures sanitàries.

Amb la reobertura total de les seues infraestructures, Aena dona servei a les companyies aèries perquè operen les seues rutes, amb garantia de qualitat del servei i compliment de les mesures sanitàries, subratlla en un comunicat.

Segons les seues dades, el passat 6 de juliol l’Aeroport César Manrique-Lanzarote va obrir la Terminal T2 que mantenia tancada.

Amb anterioritat, l’1 de juliol, l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas va obrir la T2 i la T3, Màlaga-Costa del Sol va posar en funcionament la T2 i Palma el Mòdul A.

Quinze dies abans, el 15 de juny, es va obrir la Terminal T2 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i altres aeroports han posat també en funcionament diferents zones de les seues terminals que estaven tancades.

 

Llocs segurs

 

Aena recalca que són “aeroports segurs” amb el Pla de Recuperació Operativa que va posar en marxa l’abril de 2020 i que inclou més de 100 mesures de seguretat, higiene i control sanitari dirigides als usuaris (neteja i desinfecció, ventilació, dispensadors de gel hidroalcohòlic, ús obligatori de màscara, mampares protectores, petjades i bandes en el sòl marcant la distància de seguretat, senyalística, megafonia, elements contactless, informació contínua al passatger, nous procediments operatius, entre altres).

Amb la seua implementació, els principals 30 aeroports de la xarxa d’Aena compten ja amb la certificació del programa d’Acreditació de Salut Aeroportuària del Consell Internacional d’Aeroports (ACI), que avalua el compliment de les mesures sanitàries recomanades per ACI, l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI), l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties (ECDC) i les guies de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

La resta de la xarxa es troba en la part final del procés per a la seua obtenció.

 

A més, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l‘activitat aèria, Aena aplica de nou en esta temporada d’estiu un incentiu de recuperació del trànsit per a les aerolínies, que suposa un descompte en la tarifa d’aterratge per a les operacions que superen uns llindars de creixement.

A més, en infocovidaena.es, situada en la web d’Aena, es recull tota la informació sobre les mesures implementades contra la covid-19 perquè els passatgers estiguen informats i puguen programar el seu viatge.

Últimes notícies

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.