Aena restableix l’activitat en totes les terminals dels seus aeroports

 

Aena ha posat ja en servei totes les terminals dels seus aeroports davant l’augment de la demanda en l’època estival i després que algunes d’elles tancaren a causa de l’enfonsament del trànsit de passatgers quan es van decretar les restriccions a la mobilitat, segons ha informat la companyia.

Amb la reobertura total de les seues infraestructures, Aena dona servei a les companyies aèries perquè operen les seues rutes, amb garantia de qualitat del servei i compliment de les mesures sanitàries.

Amb la reobertura total de les seues infraestructures, Aena dona servei a les companyies aèries perquè operen les seues rutes, amb garantia de qualitat del servei i compliment de les mesures sanitàries, subratlla en un comunicat.

Segons les seues dades, el passat 6 de juliol l’Aeroport César Manrique-Lanzarote va obrir la Terminal T2 que mantenia tancada.

Amb anterioritat, l’1 de juliol, l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas va obrir la T2 i la T3, Màlaga-Costa del Sol va posar en funcionament la T2 i Palma el Mòdul A.

Quinze dies abans, el 15 de juny, es va obrir la Terminal T2 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i altres aeroports han posat també en funcionament diferents zones de les seues terminals que estaven tancades.

 

Llocs segurs

 

Aena recalca que són “aeroports segurs” amb el Pla de Recuperació Operativa que va posar en marxa l’abril de 2020 i que inclou més de 100 mesures de seguretat, higiene i control sanitari dirigides als usuaris (neteja i desinfecció, ventilació, dispensadors de gel hidroalcohòlic, ús obligatori de màscara, mampares protectores, petjades i bandes en el sòl marcant la distància de seguretat, senyalística, megafonia, elements contactless, informació contínua al passatger, nous procediments operatius, entre altres).

Amb la seua implementació, els principals 30 aeroports de la xarxa d’Aena compten ja amb la certificació del programa d’Acreditació de Salut Aeroportuària del Consell Internacional d’Aeroports (ACI), que avalua el compliment de les mesures sanitàries recomanades per ACI, l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI), l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties (ECDC) i les guies de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

La resta de la xarxa es troba en la part final del procés per a la seua obtenció.

 

A més, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l‘activitat aèria, Aena aplica de nou en esta temporada d’estiu un incentiu de recuperació del trànsit per a les aerolínies, que suposa un descompte en la tarifa d’aterratge per a les operacions que superen uns llindars de creixement.

A més, en infocovidaena.es, situada en la web d’Aena, es recull tota la informació sobre les mesures implementades contra la covid-19 perquè els passatgers estiguen informats i puguen programar el seu viatge.

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.