Aena restableix l’activitat en totes les terminals dels seus aeroports

 

Aena ha posat ja en servei totes les terminals dels seus aeroports davant l’augment de la demanda en l’època estival i després que algunes d’elles tancaren a causa de l’enfonsament del trànsit de passatgers quan es van decretar les restriccions a la mobilitat, segons ha informat la companyia.

Amb la reobertura total de les seues infraestructures, Aena dona servei a les companyies aèries perquè operen les seues rutes, amb garantia de qualitat del servei i compliment de les mesures sanitàries.

Amb la reobertura total de les seues infraestructures, Aena dona servei a les companyies aèries perquè operen les seues rutes, amb garantia de qualitat del servei i compliment de les mesures sanitàries, subratlla en un comunicat.

Segons les seues dades, el passat 6 de juliol l’Aeroport César Manrique-Lanzarote va obrir la Terminal T2 que mantenia tancada.

Amb anterioritat, l’1 de juliol, l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas va obrir la T2 i la T3, Màlaga-Costa del Sol va posar en funcionament la T2 i Palma el Mòdul A.

Quinze dies abans, el 15 de juny, es va obrir la Terminal T2 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i altres aeroports han posat també en funcionament diferents zones de les seues terminals que estaven tancades.

 

Llocs segurs

 

Aena recalca que són “aeroports segurs” amb el Pla de Recuperació Operativa que va posar en marxa l’abril de 2020 i que inclou més de 100 mesures de seguretat, higiene i control sanitari dirigides als usuaris (neteja i desinfecció, ventilació, dispensadors de gel hidroalcohòlic, ús obligatori de màscara, mampares protectores, petjades i bandes en el sòl marcant la distància de seguretat, senyalística, megafonia, elements contactless, informació contínua al passatger, nous procediments operatius, entre altres).

Amb la seua implementació, els principals 30 aeroports de la xarxa d’Aena compten ja amb la certificació del programa d’Acreditació de Salut Aeroportuària del Consell Internacional d’Aeroports (ACI), que avalua el compliment de les mesures sanitàries recomanades per ACI, l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI), l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties (ECDC) i les guies de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

La resta de la xarxa es troba en la part final del procés per a la seua obtenció.

 

A més, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l‘activitat aèria, Aena aplica de nou en esta temporada d’estiu un incentiu de recuperació del trànsit per a les aerolínies, que suposa un descompte en la tarifa d’aterratge per a les operacions que superen uns llindars de creixement.

A més, en infocovidaena.es, situada en la web d’Aena, es recull tota la informació sobre les mesures implementades contra la covid-19 perquè els passatgers estiguen informats i puguen programar el seu viatge.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla