Aena restableix l’activitat en totes les terminals dels seus aeroports

 

Aena ha posat ja en servei totes les terminals dels seus aeroports davant l’augment de la demanda en l’època estival i després que algunes d’elles tancaren a causa de l’enfonsament del trànsit de passatgers quan es van decretar les restriccions a la mobilitat, segons ha informat la companyia.

Amb la reobertura total de les seues infraestructures, Aena dona servei a les companyies aèries perquè operen les seues rutes, amb garantia de qualitat del servei i compliment de les mesures sanitàries.

Amb la reobertura total de les seues infraestructures, Aena dona servei a les companyies aèries perquè operen les seues rutes, amb garantia de qualitat del servei i compliment de les mesures sanitàries, subratlla en un comunicat.

Segons les seues dades, el passat 6 de juliol l’Aeroport César Manrique-Lanzarote va obrir la Terminal T2 que mantenia tancada.

Amb anterioritat, l’1 de juliol, l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas va obrir la T2 i la T3, Màlaga-Costa del Sol va posar en funcionament la T2 i Palma el Mòdul A.

Quinze dies abans, el 15 de juny, es va obrir la Terminal T2 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i altres aeroports han posat també en funcionament diferents zones de les seues terminals que estaven tancades.

 

Llocs segurs

 

Aena recalca que són “aeroports segurs” amb el Pla de Recuperació Operativa que va posar en marxa l’abril de 2020 i que inclou més de 100 mesures de seguretat, higiene i control sanitari dirigides als usuaris (neteja i desinfecció, ventilació, dispensadors de gel hidroalcohòlic, ús obligatori de màscara, mampares protectores, petjades i bandes en el sòl marcant la distància de seguretat, senyalística, megafonia, elements contactless, informació contínua al passatger, nous procediments operatius, entre altres).

Amb la seua implementació, els principals 30 aeroports de la xarxa d’Aena compten ja amb la certificació del programa d’Acreditació de Salut Aeroportuària del Consell Internacional d’Aeroports (ACI), que avalua el compliment de les mesures sanitàries recomanades per ACI, l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI), l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties (ECDC) i les guies de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

La resta de la xarxa es troba en la part final del procés per a la seua obtenció.

 

A més, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l‘activitat aèria, Aena aplica de nou en esta temporada d’estiu un incentiu de recuperació del trànsit per a les aerolínies, que suposa un descompte en la tarifa d’aterratge per a les operacions que superen uns llindars de creixement.

A més, en infocovidaena.es, situada en la web d’Aena, es recull tota la informació sobre les mesures implementades contra la covid-19 perquè els passatgers estiguen informats i puguen programar el seu viatge.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.