Alerta d’una criptosecta a Espanya: capta a milers de joves en xarxes socials

La Policia Nacional alerta de l’existència d’una criptosecta a Espanya que està captant a milers de joves en xarxes socials. L’esquer que utilitzen és la promesa que es faran milionaris.

Per a això, han d’apuntar-se en una acadèmia en línia i pagar cada mes les seues quotes. En realitat, es tracta d’una estafa piramidal. No obstant això, els persuadeixen de tal manera que arriben a abandonar-ho tot: amics, estudis i família.

Les víctimes d’IM Academy, una organització que promet “empoderar a les persones construint vides millors” i que la Policia Nacional investiga per emprar “pràctiques sectàries i coercitives per a reclutar a nous membres“, estan familiaritzades amb aquests conceptes. Són dels més recorreguts en els repetitius discursos que utilitzen els membres d’aquesta entitat per a captar a joves als quals proposen “guanyar diners per a jubilar als seus pares“.

La filla de Carmen té 16 anys. Fa mesos que es va anar de casa. “Va deixar el col·legi, es va anar de casa i fins hui. Una rentada de cervell absolut“, assenyala la seua mare.

Aqueixa mateixa edat és la que tenia el fill de Jorge quan va marxar del domicili. El seu pare narra que “va deixar el domicili i amics“. Qüestionat pel motiu, respon el mateix que la mare de Carmen: “Li han llavat el cervell“.

Són xics amb estudis, amb amics, de famílies totalment normals, que ho han abandonat tot per una criptosecta: es diu IM Academy.

És un sistema de secta molt, molt perillós“, afirma el progenitor de Jorge. “No pots parlar amb ells ni dir res dolent d’IM Academy“, subratlla la mare de Carmen. Tots dos han atés les càmeres d’Informatius Telecinco amb el rostre cobert i amb la veu distorsionada perquè els seus descendents no els reconeguen.

Una estafa piramidal on les pròpies víctimes deuen capten a nous membres. Al final, el que mostren en les xarxes socials “és una vida de luxes, conduint cotxes d’alta gamma“, apunta Miguel Ángel Sánchez, inspector cap de la UDEF.

Celebren esdeveniments internacionals multitudinaris, l’últim va ser en la localitat barcelonina de Badalona. Allí va tindre lloc una mescla de telepredicació i concert de rock, on els líders imparteixen les seues doctrines.

Hi ha huit detinguts a Espanya però IM Academy s’estén per tot el món. És una estafa piramidal que està destrossant a milers de famílies.

A principis d’abril, unes 9.000 persones van assistir a un esdeveniment organitzat en el pavelló municipal de Badalona. Les famílies afectades per IM Academy, a més que sol·licitar el tancament d’aquesta organització i una llei que penalitze les “manipulacions coercitives“, insten les autoritats i als hotels a no albergar aquest tipus d’actes en les seues instal·lacions.

Als quals segueixen en IM Academy, aquests ex adeptes recomanen desenvolupar espirit crític i no allunyar-se dels seus éssers estimats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

PLD Space tanca una ronda de 180 milions per a impulsar Miura 5 i el seu salt comercial

PLD Space ha tancat una Sèrie C de 180 milions liderada per Mitsubishi Electric i COFIDES. El capital accelera Miura 5, l'expansió industrial i el passe a operacions comercials.

Un accident entre dos camions i dos cotxes talla l’A-7 a Moncofa (Castelló)

El sinistre en el punt quilomètric 457 ha obligat a tallar l'A-7 en sentit València. La DGT ha activat desviaments per la N-340 i la N-225.

Un foc en una bossa d’escombraries deslliga un incendi en el centre d’Alacant: quatre atesos

Una bossa d'escombraries preses ha provocat un incendi en el número 1 de l'avinguda Alfonso El Savi. Quatre persones han sigut ateses per inhalació i dos traslladades.

Avís groc a l’interior sud i el litoral central i sud d’Alacant per vents de fins a 70 km/h

Aemet ha activat per a este dimecres l'avís groc per vent del nord-est a l'interior sud i el litoral central i sud d'Alacant, amb ratxes de fins a 70 km/h entre les 08.00 i les 18.00. En el litoral sud també regix avís per fenòmens costaners, amb força 7 i ones de tres metres.

Gandia i Solanes es disputaran el rectorat de la UV en segona volta el 12 de març

Gandia ha aconseguit un 42,69% del vot ponderat i Solanes un 38,93% en la primera volta en la UV. La segona volta se celebrarà el 12 de març.

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.