Alerta d’una criptosecta a Espanya: capta a milers de joves en xarxes socials

La Policia Nacional alerta de l’existència d’una criptosecta a Espanya que està captant a milers de joves en xarxes socials. L’esquer que utilitzen és la promesa que es faran milionaris.

Per a això, han d’apuntar-se en una acadèmia en línia i pagar cada mes les seues quotes. En realitat, es tracta d’una estafa piramidal. No obstant això, els persuadeixen de tal manera que arriben a abandonar-ho tot: amics, estudis i família.

Les víctimes d’IM Academy, una organització que promet “empoderar a les persones construint vides millors” i que la Policia Nacional investiga per emprar “pràctiques sectàries i coercitives per a reclutar a nous membres“, estan familiaritzades amb aquests conceptes. Són dels més recorreguts en els repetitius discursos que utilitzen els membres d’aquesta entitat per a captar a joves als quals proposen “guanyar diners per a jubilar als seus pares“.

La filla de Carmen té 16 anys. Fa mesos que es va anar de casa. “Va deixar el col·legi, es va anar de casa i fins hui. Una rentada de cervell absolut“, assenyala la seua mare.

Aqueixa mateixa edat és la que tenia el fill de Jorge quan va marxar del domicili. El seu pare narra que “va deixar el domicili i amics“. Qüestionat pel motiu, respon el mateix que la mare de Carmen: “Li han llavat el cervell“.

Són xics amb estudis, amb amics, de famílies totalment normals, que ho han abandonat tot per una criptosecta: es diu IM Academy.

És un sistema de secta molt, molt perillós“, afirma el progenitor de Jorge. “No pots parlar amb ells ni dir res dolent d’IM Academy“, subratlla la mare de Carmen. Tots dos han atés les càmeres d’Informatius Telecinco amb el rostre cobert i amb la veu distorsionada perquè els seus descendents no els reconeguen.

Una estafa piramidal on les pròpies víctimes deuen capten a nous membres. Al final, el que mostren en les xarxes socials “és una vida de luxes, conduint cotxes d’alta gamma“, apunta Miguel Ángel Sánchez, inspector cap de la UDEF.

Celebren esdeveniments internacionals multitudinaris, l’últim va ser en la localitat barcelonina de Badalona. Allí va tindre lloc una mescla de telepredicació i concert de rock, on els líders imparteixen les seues doctrines.

Hi ha huit detinguts a Espanya però IM Academy s’estén per tot el món. És una estafa piramidal que està destrossant a milers de famílies.

A principis d’abril, unes 9.000 persones van assistir a un esdeveniment organitzat en el pavelló municipal de Badalona. Les famílies afectades per IM Academy, a més que sol·licitar el tancament d’aquesta organització i una llei que penalitze les “manipulacions coercitives“, insten les autoritats i als hotels a no albergar aquest tipus d’actes en les seues instal·lacions.

Als quals segueixen en IM Academy, aquests ex adeptes recomanen desenvolupar espirit crític i no allunyar-se dels seus éssers estimats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.