9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Alerta d’una criptosecta a Espanya: capta a milers de joves en xarxes socials

La Policia Nacional alerta de l’existència d’una criptosecta a Espanya que està captant a milers de joves en xarxes socials. L’esquer que utilitzen és la promesa que es faran milionaris.

Per a això, han d’apuntar-se en una acadèmia en línia i pagar cada mes les seues quotes. En realitat, es tracta d’una estafa piramidal. No obstant això, els persuadeixen de tal manera que arriben a abandonar-ho tot: amics, estudis i família.

Les víctimes d’IM Academy, una organització que promet “empoderar a les persones construint vides millors” i que la Policia Nacional investiga per emprar “pràctiques sectàries i coercitives per a reclutar a nous membres“, estan familiaritzades amb aquests conceptes. Són dels més recorreguts en els repetitius discursos que utilitzen els membres d’aquesta entitat per a captar a joves als quals proposen “guanyar diners per a jubilar als seus pares“.

La filla de Carmen té 16 anys. Fa mesos que es va anar de casa. “Va deixar el col·legi, es va anar de casa i fins hui. Una rentada de cervell absolut“, assenyala la seua mare.

Aqueixa mateixa edat és la que tenia el fill de Jorge quan va marxar del domicili. El seu pare narra que “va deixar el domicili i amics“. Qüestionat pel motiu, respon el mateix que la mare de Carmen: “Li han llavat el cervell“.

Són xics amb estudis, amb amics, de famílies totalment normals, que ho han abandonat tot per una criptosecta: es diu IM Academy.

És un sistema de secta molt, molt perillós“, afirma el progenitor de Jorge. “No pots parlar amb ells ni dir res dolent d’IM Academy“, subratlla la mare de Carmen. Tots dos han atés les càmeres d’Informatius Telecinco amb el rostre cobert i amb la veu distorsionada perquè els seus descendents no els reconeguen.

Una estafa piramidal on les pròpies víctimes deuen capten a nous membres. Al final, el que mostren en les xarxes socials “és una vida de luxes, conduint cotxes d’alta gamma“, apunta Miguel Ángel Sánchez, inspector cap de la UDEF.

Celebren esdeveniments internacionals multitudinaris, l’últim va ser en la localitat barcelonina de Badalona. Allí va tindre lloc una mescla de telepredicació i concert de rock, on els líders imparteixen les seues doctrines.

Hi ha huit detinguts a Espanya però IM Academy s’estén per tot el món. És una estafa piramidal que està destrossant a milers de famílies.

A principis d’abril, unes 9.000 persones van assistir a un esdeveniment organitzat en el pavelló municipal de Badalona. Les famílies afectades per IM Academy, a més que sol·licitar el tancament d’aquesta organització i una llei que penalitze les “manipulacions coercitives“, insten les autoritats i als hotels a no albergar aquest tipus d’actes en les seues instal·lacions.

Als quals segueixen en IM Academy, aquests ex adeptes recomanen desenvolupar espirit crític i no allunyar-se dels seus éssers estimats.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.