Alerta d’una criptosecta a Espanya: capta a milers de joves en xarxes socials

La Policia Nacional alerta de l’existència d’una criptosecta a Espanya que està captant a milers de joves en xarxes socials. L’esquer que utilitzen és la promesa que es faran milionaris.

Per a això, han d’apuntar-se en una acadèmia en línia i pagar cada mes les seues quotes. En realitat, es tracta d’una estafa piramidal. No obstant això, els persuadeixen de tal manera que arriben a abandonar-ho tot: amics, estudis i família.

Les víctimes d’IM Academy, una organització que promet “empoderar a les persones construint vides millors” i que la Policia Nacional investiga per emprar “pràctiques sectàries i coercitives per a reclutar a nous membres“, estan familiaritzades amb aquests conceptes. Són dels més recorreguts en els repetitius discursos que utilitzen els membres d’aquesta entitat per a captar a joves als quals proposen “guanyar diners per a jubilar als seus pares“.

La filla de Carmen té 16 anys. Fa mesos que es va anar de casa. “Va deixar el col·legi, es va anar de casa i fins hui. Una rentada de cervell absolut“, assenyala la seua mare.

Aqueixa mateixa edat és la que tenia el fill de Jorge quan va marxar del domicili. El seu pare narra que “va deixar el domicili i amics“. Qüestionat pel motiu, respon el mateix que la mare de Carmen: “Li han llavat el cervell“.

Són xics amb estudis, amb amics, de famílies totalment normals, que ho han abandonat tot per una criptosecta: es diu IM Academy.

És un sistema de secta molt, molt perillós“, afirma el progenitor de Jorge. “No pots parlar amb ells ni dir res dolent d’IM Academy“, subratlla la mare de Carmen. Tots dos han atés les càmeres d’Informatius Telecinco amb el rostre cobert i amb la veu distorsionada perquè els seus descendents no els reconeguen.

Una estafa piramidal on les pròpies víctimes deuen capten a nous membres. Al final, el que mostren en les xarxes socials “és una vida de luxes, conduint cotxes d’alta gamma“, apunta Miguel Ángel Sánchez, inspector cap de la UDEF.

Celebren esdeveniments internacionals multitudinaris, l’últim va ser en la localitat barcelonina de Badalona. Allí va tindre lloc una mescla de telepredicació i concert de rock, on els líders imparteixen les seues doctrines.

Hi ha huit detinguts a Espanya però IM Academy s’estén per tot el món. És una estafa piramidal que està destrossant a milers de famílies.

A principis d’abril, unes 9.000 persones van assistir a un esdeveniment organitzat en el pavelló municipal de Badalona. Les famílies afectades per IM Academy, a més que sol·licitar el tancament d’aquesta organització i una llei que penalitze les “manipulacions coercitives“, insten les autoritats i als hotels a no albergar aquest tipus d’actes en les seues instal·lacions.

Als quals segueixen en IM Academy, aquests ex adeptes recomanen desenvolupar espirit crític i no allunyar-se dels seus éssers estimats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.