14.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Alerta d’una criptosecta a Espanya: capta a milers de joves en xarxes socials

La Policia Nacional alerta de l’existència d’una criptosecta a Espanya que està captant a milers de joves en xarxes socials. L’esquer que utilitzen és la promesa que es faran milionaris.

Per a això, han d’apuntar-se en una acadèmia en línia i pagar cada mes les seues quotes. En realitat, es tracta d’una estafa piramidal. No obstant això, els persuadeixen de tal manera que arriben a abandonar-ho tot: amics, estudis i família.

Les víctimes d’IM Academy, una organització que promet “empoderar a les persones construint vides millors” i que la Policia Nacional investiga per emprar “pràctiques sectàries i coercitives per a reclutar a nous membres“, estan familiaritzades amb aquests conceptes. Són dels més recorreguts en els repetitius discursos que utilitzen els membres d’aquesta entitat per a captar a joves als quals proposen “guanyar diners per a jubilar als seus pares“.

La filla de Carmen té 16 anys. Fa mesos que es va anar de casa. “Va deixar el col·legi, es va anar de casa i fins hui. Una rentada de cervell absolut“, assenyala la seua mare.

Aqueixa mateixa edat és la que tenia el fill de Jorge quan va marxar del domicili. El seu pare narra que “va deixar el domicili i amics“. Qüestionat pel motiu, respon el mateix que la mare de Carmen: “Li han llavat el cervell“.

Són xics amb estudis, amb amics, de famílies totalment normals, que ho han abandonat tot per una criptosecta: es diu IM Academy.

És un sistema de secta molt, molt perillós“, afirma el progenitor de Jorge. “No pots parlar amb ells ni dir res dolent d’IM Academy“, subratlla la mare de Carmen. Tots dos han atés les càmeres d’Informatius Telecinco amb el rostre cobert i amb la veu distorsionada perquè els seus descendents no els reconeguen.

Una estafa piramidal on les pròpies víctimes deuen capten a nous membres. Al final, el que mostren en les xarxes socials “és una vida de luxes, conduint cotxes d’alta gamma“, apunta Miguel Ángel Sánchez, inspector cap de la UDEF.

Celebren esdeveniments internacionals multitudinaris, l’últim va ser en la localitat barcelonina de Badalona. Allí va tindre lloc una mescla de telepredicació i concert de rock, on els líders imparteixen les seues doctrines.

Hi ha huit detinguts a Espanya però IM Academy s’estén per tot el món. És una estafa piramidal que està destrossant a milers de famílies.

A principis d’abril, unes 9.000 persones van assistir a un esdeveniment organitzat en el pavelló municipal de Badalona. Les famílies afectades per IM Academy, a més que sol·licitar el tancament d’aquesta organització i una llei que penalitze les “manipulacions coercitives“, insten les autoritats i als hotels a no albergar aquest tipus d’actes en les seues instal·lacions.

Als quals segueixen en IM Academy, aquests ex adeptes recomanen desenvolupar espirit crític i no allunyar-se dels seus éssers estimats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.