Alerten de l’increment de les violacions en grup en les festes d’estiu

La Fundació ANAR ha alertat de l’augment de les agressions i abusos sexuals en grup durant les festes d’estiu. I és que segons expliquen amb el retorn a la normalitat després de la pandèmia i la volta a la celebració de les festes pròpies del període estival, ha provocat que s’incrementen els riscos d’agressions sexuals, violacions grupals i grooming, entre altres.

Segons dades de la fundació s’ha passat d’atendre 717 casos d’abús sexual en 2020 a 1.297 casos en 2021, la qual cosa suposa un increment del 80,9%, amb una preocupant tendència de creixement de les violacions grupals en l’última dècada, fins a aconseguir ja el 10,5% del total d’agressions i abusos sexuals tractades a través de les Línies d’Ajuda que ANAR posa a la disposició de xiquets, xiquetes i adolescents, i de les seues famílies i els centres escolars.

El director de Programes d’ANAR, Benjamín Ballesteros, ha manifestat que “és preocupant observar com al llarg de l’última dècada hem passat de tindre un 2,1% de casos d’abusos sexuals en grup, a un 10,5% en l’últim any. Sens dubte aquest és un fenomen en el qual estem veient amb preocupació que els joves estan banalitzant aquest tipus de comportaments, allunyant-se cada vegada més de l’empatia cap a les víctimes”. El consum de pornografia des d’edats molt primerenques sense cap mena de control parental estan, al seu judici, entre les possibles causes que expliquen aquest fenomen.

En aquest sentit, a la ciutat de València també s’ha vist incrementat el nombre de denúncies per agressions sexuals, durant els mesos de juny i juliol s’han denunciat tres agressions als carrers del centre de la capital. Dos d’elles es van produir la matinada del passat dissabte a València i de les quals de moment no hi ha persones detingudes; i una altra el passat 18 de juny quan la víctima va ser atacada de matinada i agredida sexualment per tres desconeguts prop de la plaça de Bous de València.

A més, des del passat 16 de maig, la Policia Nacional investiga dos possibles violacions a dos menors de 12 anys en una casa abandonada de Burjassot, en la qual suposadament van participar diversos joves també menors i que posteriorment, van ser detinguts i alguns llocs en llibertat vigilada.

Creixement del grooming

D’altra banda, també venen augmentant especialment els abusos a través de les tecnologies:  grooming (36,7% de creixement) i sexting (25%), com recull l’I Estudi sobre abús sexual en la infància i adolescència segons els afectats i la seua evolució a Espanya (2008-2019), realitzat pel Centre d’Estudis i Investigació de la Fundació ANAR. Només l’any passat, ANAR va atendre 502 peticions d’ajuda per grooming, que van implicar l’ajuda directa a 51 víctimes d’aquesta pràctica delictiva cada vegada més estesa.

Alarmada per aquest increment de casos i amb l’objectiu de previndre i evitar noves víctimes en el futur, la Fundació ANAR, dedicada a l’ajuda i protecció a la infància i l’adolescència en risc, ha elaborat un vídeo, destinat a sensibilitzar sobre el perill del grooming, en el qual es mostra, per mitjà d’un fals experiment social, el fàcil que és caure en l’engany d’assetjadors i abusadores a través de les xarxes socials.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA reclama a Utiel i Chiva que acrediten els avisos d’Emergències

La magistrada que investiga la gestió de la DANA demana a Utiel i Chiva que certifiquen els avisos del Centre d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024 i rebutja noves testificals.

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.

Íñigo Pérez dirigirà al Vila-real les tres pròximes temporades

Íñigo Pérez assumirà la banqueta del Vila-real per a les tres pròximes temporades, rellevant a Marcelino García Toral després de no aconseguir est la renovació del seu contracte.

Pérez Llorca fixa les PAU com a línia roja en la negociació amb el professorat en vaga

Juanfran Pérez Llorca advertix que el desenrotllament normal de les PAU del 2 al 4 de juny és una línia roja en les negociacions amb els sindicats de l'Educació pública.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique la seua inacció davant la vaga educativa indefinida

Compromís reclama la compareixença de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts perquè aclarisca el seu paper en la vaga educativa indefinida i la seua absència de negociació amb els sindicats docents.

Montero, DeJulius, Hezonja, Luwawu-Cabarrot i Bozic formen el quintet ideal de la Lliga Endesa

Jean Montero, David DeJulius, Mario Hezonja, Timothé Luwawu-Cabarrot i Luka Bozic han sigut triats per al quintet ideal de la Lliga Endesa, en una votació que combina opinió de capitans, entrenadors, mitjans i aficionats.