Alerten de l’increment de les violacions en grup en les festes d’estiu

La Fundació ANAR ha alertat de l’augment de les agressions i abusos sexuals en grup durant les festes d’estiu. I és que segons expliquen amb el retorn a la normalitat després de la pandèmia i la volta a la celebració de les festes pròpies del període estival, ha provocat que s’incrementen els riscos d’agressions sexuals, violacions grupals i grooming, entre altres.

Segons dades de la fundació s’ha passat d’atendre 717 casos d’abús sexual en 2020 a 1.297 casos en 2021, la qual cosa suposa un increment del 80,9%, amb una preocupant tendència de creixement de les violacions grupals en l’última dècada, fins a aconseguir ja el 10,5% del total d’agressions i abusos sexuals tractades a través de les Línies d’Ajuda que ANAR posa a la disposició de xiquets, xiquetes i adolescents, i de les seues famílies i els centres escolars.

El director de Programes d’ANAR, Benjamín Ballesteros, ha manifestat que “és preocupant observar com al llarg de l’última dècada hem passat de tindre un 2,1% de casos d’abusos sexuals en grup, a un 10,5% en l’últim any. Sens dubte aquest és un fenomen en el qual estem veient amb preocupació que els joves estan banalitzant aquest tipus de comportaments, allunyant-se cada vegada més de l’empatia cap a les víctimes”. El consum de pornografia des d’edats molt primerenques sense cap mena de control parental estan, al seu judici, entre les possibles causes que expliquen aquest fenomen.

En aquest sentit, a la ciutat de València també s’ha vist incrementat el nombre de denúncies per agressions sexuals, durant els mesos de juny i juliol s’han denunciat tres agressions als carrers del centre de la capital. Dos d’elles es van produir la matinada del passat dissabte a València i de les quals de moment no hi ha persones detingudes; i una altra el passat 18 de juny quan la víctima va ser atacada de matinada i agredida sexualment per tres desconeguts prop de la plaça de Bous de València.

A més, des del passat 16 de maig, la Policia Nacional investiga dos possibles violacions a dos menors de 12 anys en una casa abandonada de Burjassot, en la qual suposadament van participar diversos joves també menors i que posteriorment, van ser detinguts i alguns llocs en llibertat vigilada.

Creixement del grooming

D’altra banda, també venen augmentant especialment els abusos a través de les tecnologies:  grooming (36,7% de creixement) i sexting (25%), com recull l’I Estudi sobre abús sexual en la infància i adolescència segons els afectats i la seua evolució a Espanya (2008-2019), realitzat pel Centre d’Estudis i Investigació de la Fundació ANAR. Només l’any passat, ANAR va atendre 502 peticions d’ajuda per grooming, que van implicar l’ajuda directa a 51 víctimes d’aquesta pràctica delictiva cada vegada més estesa.

Alarmada per aquest increment de casos i amb l’objectiu de previndre i evitar noves víctimes en el futur, la Fundació ANAR, dedicada a l’ajuda i protecció a la infància i l’adolescència en risc, ha elaborat un vídeo, destinat a sensibilitzar sobre el perill del grooming, en el qual es mostra, per mitjà d’un fals experiment social, el fàcil que és caure en l’engany d’assetjadors i abusadores a través de les xarxes socials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.