Alerten de l’increment de les violacions en grup en les festes d’estiu

La Fundació ANAR ha alertat de l’augment de les agressions i abusos sexuals en grup durant les festes d’estiu. I és que segons expliquen amb el retorn a la normalitat després de la pandèmia i la volta a la celebració de les festes pròpies del període estival, ha provocat que s’incrementen els riscos d’agressions sexuals, violacions grupals i grooming, entre altres.

Segons dades de la fundació s’ha passat d’atendre 717 casos d’abús sexual en 2020 a 1.297 casos en 2021, la qual cosa suposa un increment del 80,9%, amb una preocupant tendència de creixement de les violacions grupals en l’última dècada, fins a aconseguir ja el 10,5% del total d’agressions i abusos sexuals tractades a través de les Línies d’Ajuda que ANAR posa a la disposició de xiquets, xiquetes i adolescents, i de les seues famílies i els centres escolars.

El director de Programes d’ANAR, Benjamín Ballesteros, ha manifestat que “és preocupant observar com al llarg de l’última dècada hem passat de tindre un 2,1% de casos d’abusos sexuals en grup, a un 10,5% en l’últim any. Sens dubte aquest és un fenomen en el qual estem veient amb preocupació que els joves estan banalitzant aquest tipus de comportaments, allunyant-se cada vegada més de l’empatia cap a les víctimes”. El consum de pornografia des d’edats molt primerenques sense cap mena de control parental estan, al seu judici, entre les possibles causes que expliquen aquest fenomen.

En aquest sentit, a la ciutat de València també s’ha vist incrementat el nombre de denúncies per agressions sexuals, durant els mesos de juny i juliol s’han denunciat tres agressions als carrers del centre de la capital. Dos d’elles es van produir la matinada del passat dissabte a València i de les quals de moment no hi ha persones detingudes; i una altra el passat 18 de juny quan la víctima va ser atacada de matinada i agredida sexualment per tres desconeguts prop de la plaça de Bous de València.

A més, des del passat 16 de maig, la Policia Nacional investiga dos possibles violacions a dos menors de 12 anys en una casa abandonada de Burjassot, en la qual suposadament van participar diversos joves també menors i que posteriorment, van ser detinguts i alguns llocs en llibertat vigilada.

Creixement del grooming

D’altra banda, també venen augmentant especialment els abusos a través de les tecnologies:  grooming (36,7% de creixement) i sexting (25%), com recull l’I Estudi sobre abús sexual en la infància i adolescència segons els afectats i la seua evolució a Espanya (2008-2019), realitzat pel Centre d’Estudis i Investigació de la Fundació ANAR. Només l’any passat, ANAR va atendre 502 peticions d’ajuda per grooming, que van implicar l’ajuda directa a 51 víctimes d’aquesta pràctica delictiva cada vegada més estesa.

Alarmada per aquest increment de casos i amb l’objectiu de previndre i evitar noves víctimes en el futur, la Fundació ANAR, dedicada a l’ajuda i protecció a la infància i l’adolescència en risc, ha elaborat un vídeo, destinat a sensibilitzar sobre el perill del grooming, en el qual es mostra, per mitjà d’un fals experiment social, el fàcil que és caure en l’engany d’assetjadors i abusadores a través de les xarxes socials.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU