Alerten de l’increment de les violacions en grup en les festes d’estiu

La Fundació ANAR ha alertat de l’augment de les agressions i abusos sexuals en grup durant les festes d’estiu. I és que segons expliquen amb el retorn a la normalitat després de la pandèmia i la volta a la celebració de les festes pròpies del període estival, ha provocat que s’incrementen els riscos d’agressions sexuals, violacions grupals i grooming, entre altres.

Segons dades de la fundació s’ha passat d’atendre 717 casos d’abús sexual en 2020 a 1.297 casos en 2021, la qual cosa suposa un increment del 80,9%, amb una preocupant tendència de creixement de les violacions grupals en l’última dècada, fins a aconseguir ja el 10,5% del total d’agressions i abusos sexuals tractades a través de les Línies d’Ajuda que ANAR posa a la disposició de xiquets, xiquetes i adolescents, i de les seues famílies i els centres escolars.

El director de Programes d’ANAR, Benjamín Ballesteros, ha manifestat que “és preocupant observar com al llarg de l’última dècada hem passat de tindre un 2,1% de casos d’abusos sexuals en grup, a un 10,5% en l’últim any. Sens dubte aquest és un fenomen en el qual estem veient amb preocupació que els joves estan banalitzant aquest tipus de comportaments, allunyant-se cada vegada més de l’empatia cap a les víctimes”. El consum de pornografia des d’edats molt primerenques sense cap mena de control parental estan, al seu judici, entre les possibles causes que expliquen aquest fenomen.

En aquest sentit, a la ciutat de València també s’ha vist incrementat el nombre de denúncies per agressions sexuals, durant els mesos de juny i juliol s’han denunciat tres agressions als carrers del centre de la capital. Dos d’elles es van produir la matinada del passat dissabte a València i de les quals de moment no hi ha persones detingudes; i una altra el passat 18 de juny quan la víctima va ser atacada de matinada i agredida sexualment per tres desconeguts prop de la plaça de Bous de València.

A més, des del passat 16 de maig, la Policia Nacional investiga dos possibles violacions a dos menors de 12 anys en una casa abandonada de Burjassot, en la qual suposadament van participar diversos joves també menors i que posteriorment, van ser detinguts i alguns llocs en llibertat vigilada.

Creixement del grooming

D’altra banda, també venen augmentant especialment els abusos a través de les tecnologies:  grooming (36,7% de creixement) i sexting (25%), com recull l’I Estudi sobre abús sexual en la infància i adolescència segons els afectats i la seua evolució a Espanya (2008-2019), realitzat pel Centre d’Estudis i Investigació de la Fundació ANAR. Només l’any passat, ANAR va atendre 502 peticions d’ajuda per grooming, que van implicar l’ajuda directa a 51 víctimes d’aquesta pràctica delictiva cada vegada més estesa.

Alarmada per aquest increment de casos i amb l’objectiu de previndre i evitar noves víctimes en el futur, la Fundació ANAR, dedicada a l’ajuda i protecció a la infància i l’adolescència en risc, ha elaborat un vídeo, destinat a sensibilitzar sobre el perill del grooming, en el qual es mostra, per mitjà d’un fals experiment social, el fàcil que és caure en l’engany d’assetjadors i abusadores a través de les xarxes socials.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.