14.1 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Alerten de l’increment de les violacions en grup en les festes d’estiu

La Fundació ANAR ha alertat de l’augment de les agressions i abusos sexuals en grup durant les festes d’estiu. I és que segons expliquen amb el retorn a la normalitat després de la pandèmia i la volta a la celebració de les festes pròpies del període estival, ha provocat que s’incrementen els riscos d’agressions sexuals, violacions grupals i grooming, entre altres.

Segons dades de la fundació s’ha passat d’atendre 717 casos d’abús sexual en 2020 a 1.297 casos en 2021, la qual cosa suposa un increment del 80,9%, amb una preocupant tendència de creixement de les violacions grupals en l’última dècada, fins a aconseguir ja el 10,5% del total d’agressions i abusos sexuals tractades a través de les Línies d’Ajuda que ANAR posa a la disposició de xiquets, xiquetes i adolescents, i de les seues famílies i els centres escolars.

El director de Programes d’ANAR, Benjamín Ballesteros, ha manifestat que “és preocupant observar com al llarg de l’última dècada hem passat de tindre un 2,1% de casos d’abusos sexuals en grup, a un 10,5% en l’últim any. Sens dubte aquest és un fenomen en el qual estem veient amb preocupació que els joves estan banalitzant aquest tipus de comportaments, allunyant-se cada vegada més de l’empatia cap a les víctimes”. El consum de pornografia des d’edats molt primerenques sense cap mena de control parental estan, al seu judici, entre les possibles causes que expliquen aquest fenomen.

En aquest sentit, a la ciutat de València també s’ha vist incrementat el nombre de denúncies per agressions sexuals, durant els mesos de juny i juliol s’han denunciat tres agressions als carrers del centre de la capital. Dos d’elles es van produir la matinada del passat dissabte a València i de les quals de moment no hi ha persones detingudes; i una altra el passat 18 de juny quan la víctima va ser atacada de matinada i agredida sexualment per tres desconeguts prop de la plaça de Bous de València.

A més, des del passat 16 de maig, la Policia Nacional investiga dos possibles violacions a dos menors de 12 anys en una casa abandonada de Burjassot, en la qual suposadament van participar diversos joves també menors i que posteriorment, van ser detinguts i alguns llocs en llibertat vigilada.

Creixement del grooming

D’altra banda, també venen augmentant especialment els abusos a través de les tecnologies:  grooming (36,7% de creixement) i sexting (25%), com recull l’I Estudi sobre abús sexual en la infància i adolescència segons els afectats i la seua evolució a Espanya (2008-2019), realitzat pel Centre d’Estudis i Investigació de la Fundació ANAR. Només l’any passat, ANAR va atendre 502 peticions d’ajuda per grooming, que van implicar l’ajuda directa a 51 víctimes d’aquesta pràctica delictiva cada vegada més estesa.

Alarmada per aquest increment de casos i amb l’objectiu de previndre i evitar noves víctimes en el futur, la Fundació ANAR, dedicada a l’ajuda i protecció a la infància i l’adolescència en risc, ha elaborat un vídeo, destinat a sensibilitzar sobre el perill del grooming, en el qual es mostra, per mitjà d’un fals experiment social, el fàcil que és caure en l’engany d’assetjadors i abusadores a través de les xarxes socials.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.

El València encadena Lligues amb més derrotes que victòries des de 2020

Des de la temporada 2019-20 el València no tanca una Lliga amb més triomfs que caigudes. El repàs per campanyes i entrenadors confirma una tendència sostinguda.

Un llibre per a parlar sense por del porno amb els més jóvens i desmuntar les seues mentides

El professor Enric Senabre publica una obra per a preadolescents que convida a tractar el porno sense tabús, entendre la seua ficció i demanar ajuda adulta. Inclou reflexions per capítols i una guia per a famílies i docents.

Indonèsia va reprendre la busca d’un espanyol i tres menors després d’un naufragi

Els equips de rescat van reprendre la busca d'un espanyol i tres dels seus fills després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en Padar. L'operació se centra en localitzar el casc per a enviar bussos malgrat els corrents i el mal temps.

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.