12.6 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

Alerten de l’increment de les violacions en grup en les festes d’estiu

La Fundació ANAR ha alertat de l’augment de les agressions i abusos sexuals en grup durant les festes d’estiu. I és que segons expliquen amb el retorn a la normalitat després de la pandèmia i la volta a la celebració de les festes pròpies del període estival, ha provocat que s’incrementen els riscos d’agressions sexuals, violacions grupals i grooming, entre altres.

Segons dades de la fundació s’ha passat d’atendre 717 casos d’abús sexual en 2020 a 1.297 casos en 2021, la qual cosa suposa un increment del 80,9%, amb una preocupant tendència de creixement de les violacions grupals en l’última dècada, fins a aconseguir ja el 10,5% del total d’agressions i abusos sexuals tractades a través de les Línies d’Ajuda que ANAR posa a la disposició de xiquets, xiquetes i adolescents, i de les seues famílies i els centres escolars.

El director de Programes d’ANAR, Benjamín Ballesteros, ha manifestat que “és preocupant observar com al llarg de l’última dècada hem passat de tindre un 2,1% de casos d’abusos sexuals en grup, a un 10,5% en l’últim any. Sens dubte aquest és un fenomen en el qual estem veient amb preocupació que els joves estan banalitzant aquest tipus de comportaments, allunyant-se cada vegada més de l’empatia cap a les víctimes”. El consum de pornografia des d’edats molt primerenques sense cap mena de control parental estan, al seu judici, entre les possibles causes que expliquen aquest fenomen.

En aquest sentit, a la ciutat de València també s’ha vist incrementat el nombre de denúncies per agressions sexuals, durant els mesos de juny i juliol s’han denunciat tres agressions als carrers del centre de la capital. Dos d’elles es van produir la matinada del passat dissabte a València i de les quals de moment no hi ha persones detingudes; i una altra el passat 18 de juny quan la víctima va ser atacada de matinada i agredida sexualment per tres desconeguts prop de la plaça de Bous de València.

A més, des del passat 16 de maig, la Policia Nacional investiga dos possibles violacions a dos menors de 12 anys en una casa abandonada de Burjassot, en la qual suposadament van participar diversos joves també menors i que posteriorment, van ser detinguts i alguns llocs en llibertat vigilada.

Creixement del grooming

D’altra banda, també venen augmentant especialment els abusos a través de les tecnologies:  grooming (36,7% de creixement) i sexting (25%), com recull l’I Estudi sobre abús sexual en la infància i adolescència segons els afectats i la seua evolució a Espanya (2008-2019), realitzat pel Centre d’Estudis i Investigació de la Fundació ANAR. Només l’any passat, ANAR va atendre 502 peticions d’ajuda per grooming, que van implicar l’ajuda directa a 51 víctimes d’aquesta pràctica delictiva cada vegada més estesa.

Alarmada per aquest increment de casos i amb l’objectiu de previndre i evitar noves víctimes en el futur, la Fundació ANAR, dedicada a l’ajuda i protecció a la infància i l’adolescència en risc, ha elaborat un vídeo, destinat a sensibilitzar sobre el perill del grooming, en el qual es mostra, per mitjà d’un fals experiment social, el fàcil que és caure en l’engany d’assetjadors i abusadores a través de les xarxes socials.

Últimes notícies

Presó provisional per a l’home acusat de matar a la seua parella a Alacant

Un jutjat de violència sobre la dona ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un home de 38 anys pel presumpte assassinat de la seua parella. També ha enviat a presó a un segon detingut, de 41 anys, investigat com a encobridor i còmplice.

Un dron tanca l’aeroport d’Alacant quasi dos hores i desvia deu vols

L'albirament d'almenys un dron al costat de la pista ha activat el protocol i ha parat les operacions 1 hora i 54 minuts. Va haver-hi retards, sense cancel·lacions.

Un dron obliga a tancar l’aeroport d’Alacant quasi dos hores i provoca el desviament de deu vols

La presència d'un dron en els voltants de la pista ha obligat a tancar l'aeroport Alacant-Elx quasi dos hores. Deu vols s'han desviat i no hi ha hagut cancel·lacions.

La gal·la Tornem celebra la recuperació del futbol valencià entre emoció i orgull

La FFCV va celebrar la gal·la 'Tornem!' a Aldaia per a destacar la recuperació del futbol valencià després de la dana. Va haver-hi homenatges, premis i record a Ochotorena.

Un bosc d’acer i veles recorda a les onze víctimes de la DANA a Torrent

L'Ajuntament ha inaugurat un bosc d'acer en la rotonda del Mas del Jutge per a honrar a les onze víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024. Les famílies van encendre ciris i van depositar flors mentres els noms es projecten de nit en el monument.

El futbol valencià celebra la seua recuperació en la gal·la Tornem!

La FFCV va celebrar a Aldaia la gal·la Tornem! per a posar en valor la volta a la normalitat després de la dana, amb reconeixements i un minut de silenci per Ochotorena.

El Congrés inaugura una mostra fotogràfica sobre el ‘després’ de la DANA de València

S'ha inaugurat en el Congrés l'exposició 'Un any de la dana', amb 45 imatges sobre el després de la tragèdia a València. La mostra honra a les víctimes i reconeix el treball dels fotoperiodistes.

Oliver destaca la labor de la Fundació Trinidad Alfonso i de la premsa després de la dana

Miguel Ángel Oliver va entregar un reconeixement a la Fundació Trinidad Alfonso i a la premsa esportiva valenciana pel seu paper en la reconstrucció i en la visibilització de la catàstrofe després de la dana. L'acte es va celebrar en la gala anual de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana.