Condemnen la Generalitat a pagar a un home d’Oliva per amputar-li un dit després d’una operació d’ungla

 

La Conselleria de Sanitat haurà d’indemnitzar amb 15.218 euros a un home al qui se li va fer una operació per a llevar-li una ungla encarnada en el dit gros del peu i que va acabar amb eixe mateix dit amputat. Eixa ha sigut la resolució del dictamen del Consell Jurídic Consultiu, arran d’una reclamació feta per la víctima, després de l’operació que se li va fer en l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, en la comarca de la Safor (València).

 

Segons pareix, tot va començar el 14 de març del 2016, el dia de l’operació. Eixe mateix dia, el pacient va ser donat d’alta. Però una volta en casa, i després de dos dies de dolors intensos, va acabar anant a l’ambulatori d’Oliva. Una volta en el centre de salut, quan li van llevar les benes del peu, es van donar compte que no li havien llevat el torniquet que li havien posat en l’operació. Per culpa d’això, se li havien anat morint els teixits.

 

En vore la situació, se’l va tornar a operar el 22 de març però, en eixa ocasió, per a tallar-li directament el dit gros del peu. Després d’esta segona intervenció mèdica, la víctima va reclamar 47.700 euros en indemnització: 17.700 euros pels vora 4 mesos que no va poder treballar i 30.000 euros per danys materials i morals.

 

«Contrari a la bona pràctica mèdica»

Ara bé, l’informe aportat pel cap del Servici de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’hospital manifesta que la intervenció va evolucionar «amb normalitat, a pesar de no haver sigut retirat el torniquet» segons es podia observar a les 48 hores ja que, en eixos moments, no hi havia signes de falta de circulació.

 

De fet, i segons l’informe, és el 18 de març (quatre dies després), quan existix infecció en la ferida i mort dels teixits i que, si l’haguera causat el torniquet que no havien llevat, la infecció s’haguera produït abans. Per tant, «no es pot afirmar que siga la causa principal de l’amputació».

 

Siga com siga, l’informe de la metgessa inspectora del Servici d’Inspecció indica que la intervenció quirúrgica es va ajustar a la tècnica i procediments recomanats pels experts però, en acabar-la, no es va llevar el torniquet del dit. I és eixe fet el que és, segons este segon informe, «contrari a la bona pràctica mèdica», ja que s’havia quedat «en l’oblit» i sense complir cap funció.

 

A demés, l’informe de la Comissió de Valoració del Mal Corporal sí que apunta a què eixa assistència inadequada al pacient de no haver-li llevat el torniquet és la causant de la necrosi i, per tant, reconeix la responsabilitat patrimonial de l’administració valenciana a l’hora de la indemnització. El càlcul d’esta quantitat ha sigut de més de 15.000 euros:

 

  • 8.000 euros, aproximadament, per l’amputació de la falange.
  • 4.600 euros, pel perjuí personal bàsic.
  • 2.200 euros per la pèrdua temporal del qualitat de vida.
  • 400 per la intervenció.

Últimes notícies

Un simulacre de terratrémol a la Nucia forma 115 agents en emergències sísmices

L’IVASPE ha organitzat este dimarts i dimecres a la Nucia un curs amb simulacre de terratrémol per a 115 agents, posant el focus en la resposta coordinada davant catàstrofes sísmices.

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.

Quasi 6.000 alumnes es juguen plaça en la PAU extraordinària a la Comunitat Valenciana

Un total de 5.969 alumnes fan la PAU extraordinària des d'este dimarts fins dijous en diverses universitats valencianes, amb les notes el 7 de juliol i la preinscripció oberta fins al 3 de juliol.

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.

L’Elx arranca la pretemporada amb Anselmi al capdavant i la plantilla per completar

L’Elx comença este dimecres la pretemporada amb Martín Anselmi com a nou entrenador i diverses incògnites obertes en la configuració definitiva de la plantilla.

Naix OnRoute: el nou gegant logístic amb 500 camions i seu a Sagunt

Talaexprés, Logística Carosán, Futrans i Transnugón s’han unit per crear OnRoute, un operador logístic amb seu a Sagunt, una flota de 500 camions i presència en diversos punts d’Espanya i Portugal.

Els huit jugadors que se’n van del Llevant este 30 de juny

El Llevant ha acomiadat huit jugadors que finalitzen contracte o cessió este 30 de juny i els ha agraït el seu esforç i professionalitat al Ciutat de València.

L’ERTE Red de Ford Almussafes s’allarga fins a final d’any i complirà dos anys en vigor

L’ERTE Red que afecta tota la plantilla de Ford Almussafes s’ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2026, quan este mecanisme de flexibilitat laboral complirà dos anys en vigor.