Condemnen la Generalitat a pagar a un home d’Oliva per amputar-li un dit després d’una operació d’ungla

 

La Conselleria de Sanitat haurà d’indemnitzar amb 15.218 euros a un home al qui se li va fer una operació per a llevar-li una ungla encarnada en el dit gros del peu i que va acabar amb eixe mateix dit amputat. Eixa ha sigut la resolució del dictamen del Consell Jurídic Consultiu, arran d’una reclamació feta per la víctima, després de l’operació que se li va fer en l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, en la comarca de la Safor (València).

 

Segons pareix, tot va començar el 14 de març del 2016, el dia de l’operació. Eixe mateix dia, el pacient va ser donat d’alta. Però una volta en casa, i després de dos dies de dolors intensos, va acabar anant a l’ambulatori d’Oliva. Una volta en el centre de salut, quan li van llevar les benes del peu, es van donar compte que no li havien llevat el torniquet que li havien posat en l’operació. Per culpa d’això, se li havien anat morint els teixits.

 

En vore la situació, se’l va tornar a operar el 22 de març però, en eixa ocasió, per a tallar-li directament el dit gros del peu. Després d’esta segona intervenció mèdica, la víctima va reclamar 47.700 euros en indemnització: 17.700 euros pels vora 4 mesos que no va poder treballar i 30.000 euros per danys materials i morals.

 

«Contrari a la bona pràctica mèdica»

Ara bé, l’informe aportat pel cap del Servici de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’hospital manifesta que la intervenció va evolucionar «amb normalitat, a pesar de no haver sigut retirat el torniquet» segons es podia observar a les 48 hores ja que, en eixos moments, no hi havia signes de falta de circulació.

 

De fet, i segons l’informe, és el 18 de març (quatre dies després), quan existix infecció en la ferida i mort dels teixits i que, si l’haguera causat el torniquet que no havien llevat, la infecció s’haguera produït abans. Per tant, «no es pot afirmar que siga la causa principal de l’amputació».

 

Siga com siga, l’informe de la metgessa inspectora del Servici d’Inspecció indica que la intervenció quirúrgica es va ajustar a la tècnica i procediments recomanats pels experts però, en acabar-la, no es va llevar el torniquet del dit. I és eixe fet el que és, segons este segon informe, «contrari a la bona pràctica mèdica», ja que s’havia quedat «en l’oblit» i sense complir cap funció.

 

A demés, l’informe de la Comissió de Valoració del Mal Corporal sí que apunta a què eixa assistència inadequada al pacient de no haver-li llevat el torniquet és la causant de la necrosi i, per tant, reconeix la responsabilitat patrimonial de l’administració valenciana a l’hora de la indemnització. El càlcul d’esta quantitat ha sigut de més de 15.000 euros:

 

  • 8.000 euros, aproximadament, per l’amputació de la falange.
  • 4.600 euros, pel perjuí personal bàsic.
  • 2.200 euros per la pèrdua temporal del qualitat de vida.
  • 400 per la intervenció.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.