Condemnen la Generalitat a pagar a un home d’Oliva per amputar-li un dit després d’una operació d’ungla

 

La Conselleria de Sanitat haurà d’indemnitzar amb 15.218 euros a un home al qui se li va fer una operació per a llevar-li una ungla encarnada en el dit gros del peu i que va acabar amb eixe mateix dit amputat. Eixa ha sigut la resolució del dictamen del Consell Jurídic Consultiu, arran d’una reclamació feta per la víctima, després de l’operació que se li va fer en l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, en la comarca de la Safor (València).

 

Segons pareix, tot va començar el 14 de març del 2016, el dia de l’operació. Eixe mateix dia, el pacient va ser donat d’alta. Però una volta en casa, i després de dos dies de dolors intensos, va acabar anant a l’ambulatori d’Oliva. Una volta en el centre de salut, quan li van llevar les benes del peu, es van donar compte que no li havien llevat el torniquet que li havien posat en l’operació. Per culpa d’això, se li havien anat morint els teixits.

 

En vore la situació, se’l va tornar a operar el 22 de març però, en eixa ocasió, per a tallar-li directament el dit gros del peu. Després d’esta segona intervenció mèdica, la víctima va reclamar 47.700 euros en indemnització: 17.700 euros pels vora 4 mesos que no va poder treballar i 30.000 euros per danys materials i morals.

 

«Contrari a la bona pràctica mèdica»

Ara bé, l’informe aportat pel cap del Servici de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’hospital manifesta que la intervenció va evolucionar «amb normalitat, a pesar de no haver sigut retirat el torniquet» segons es podia observar a les 48 hores ja que, en eixos moments, no hi havia signes de falta de circulació.

 

De fet, i segons l’informe, és el 18 de març (quatre dies després), quan existix infecció en la ferida i mort dels teixits i que, si l’haguera causat el torniquet que no havien llevat, la infecció s’haguera produït abans. Per tant, «no es pot afirmar que siga la causa principal de l’amputació».

 

Siga com siga, l’informe de la metgessa inspectora del Servici d’Inspecció indica que la intervenció quirúrgica es va ajustar a la tècnica i procediments recomanats pels experts però, en acabar-la, no es va llevar el torniquet del dit. I és eixe fet el que és, segons este segon informe, «contrari a la bona pràctica mèdica», ja que s’havia quedat «en l’oblit» i sense complir cap funció.

 

A demés, l’informe de la Comissió de Valoració del Mal Corporal sí que apunta a què eixa assistència inadequada al pacient de no haver-li llevat el torniquet és la causant de la necrosi i, per tant, reconeix la responsabilitat patrimonial de l’administració valenciana a l’hora de la indemnització. El càlcul d’esta quantitat ha sigut de més de 15.000 euros:

 

  • 8.000 euros, aproximadament, per l’amputació de la falange.
  • 4.600 euros, pel perjuí personal bàsic.
  • 2.200 euros per la pèrdua temporal del qualitat de vida.
  • 400 per la intervenció.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.

Desarticulat a Villena un clan familiar dedicat al tràfic de drogues per segona vegada

Les quatre detingudes, tres d’elles de la mateixa família, també estan investigades per blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i un augment del 16,5%

L'aeroport de Castelló aconseguix 40.556 passatgers en el primer trimestre de 2026, un 16,5% més que un any abans, impulsat per l'expansió històrica de rutes i freqüències.