18 anys de presó per assassinar a la seua mare octogenària a Torrevieja

 

La Secció Setena de l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu desplaçada a Elx, ha condemnat a 18 anys de presó a un home que va vulnerar l’ordre d’allunyament que li prohibia aproximar-se a la seua mare i la va assassinar després de propinar-li múltiples colps amb un bat de beisbol a Torrevieja.

La sentència recull el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici, celebrat a la fi del passat mes de juny, i pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Segons els fets declarats provats pel jurat, l’acusat convivia amb la seua progenitora, de 81 anys i afligida d’una malaltia terminal, en el domicili familiar, malgrat que no podia comunicar-se ni aproximar-se a ella en virtut d’una sentència per trencament de condemna.

Al voltant de les 23 hores del 2 de març de 2020, l’home va començar a colpejar repetidament a la seua mare amb un bat de beisbol en la cara, el cap i altres parts del cos fins a causar-li la mort.

L’agressió es va produir de manera sorprenent per a la perjudicada, que prenia medicació a causa de la seua malaltia terminal i presentava un estat físic molt afeblit, fins al punt que tan sols pesava 42 quilos, per la qual cosa no va tindre cap possibilitat de defensa.

Després de perpetrar el crim -sempre segons la resolució judicial-, amb la intenció de no ser descobert, el penat va tractar de simular un accident, va col·locar a la seua mare de genolls, secundant-la en part sobre el matalàs de l’habitació on dormia, i va llançar damunt d’ella un armari de grans dimensions.

Tal com va dictaminar el jurat, encara que l’acusat mantenia intactes les seues capacitats volitives i cognoscitives -és a dir, sabia el que feia i volia fer-ho-, la seua acció delictiva “va estar influenciada o propiciada lleugerament” pels seus problemes mentals, prolongats en el temps, així com pel consum de substàncies estupefaents, d’alcohol i de medicaments.

Per esta raó, la sentència aprecia en la seua actuació una circumstància atenuant. Per contra, aprecia l’agreujant de reincidència per al delicte de trencament, perquè el processament ja havia sigut condemnat diverses vegades per vulnerar l’ordre d’allunyament respecte a la seua mare, i l’agreujant de parentiu, en el cas del delicte d’assassinat.

A l’hora d’imposar les penes, la magistrada de l’Audiència que va presidir este judici amb jurat ha tingut en compte l’acord aconseguit entre la Fiscalia i la defensa, que establia 9 mesos de presó per al delicte de trencament de condemna i 17 anys i 3 mesos de presó per a l’assassinat.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.