18 anys de presó per assassinar a la seua mare octogenària a Torrevieja

 

La Secció Setena de l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu desplaçada a Elx, ha condemnat a 18 anys de presó a un home que va vulnerar l’ordre d’allunyament que li prohibia aproximar-se a la seua mare i la va assassinar després de propinar-li múltiples colps amb un bat de beisbol a Torrevieja.

La sentència recull el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici, celebrat a la fi del passat mes de juny, i pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Segons els fets declarats provats pel jurat, l’acusat convivia amb la seua progenitora, de 81 anys i afligida d’una malaltia terminal, en el domicili familiar, malgrat que no podia comunicar-se ni aproximar-se a ella en virtut d’una sentència per trencament de condemna.

Al voltant de les 23 hores del 2 de març de 2020, l’home va començar a colpejar repetidament a la seua mare amb un bat de beisbol en la cara, el cap i altres parts del cos fins a causar-li la mort.

L’agressió es va produir de manera sorprenent per a la perjudicada, que prenia medicació a causa de la seua malaltia terminal i presentava un estat físic molt afeblit, fins al punt que tan sols pesava 42 quilos, per la qual cosa no va tindre cap possibilitat de defensa.

Després de perpetrar el crim -sempre segons la resolució judicial-, amb la intenció de no ser descobert, el penat va tractar de simular un accident, va col·locar a la seua mare de genolls, secundant-la en part sobre el matalàs de l’habitació on dormia, i va llançar damunt d’ella un armari de grans dimensions.

Tal com va dictaminar el jurat, encara que l’acusat mantenia intactes les seues capacitats volitives i cognoscitives -és a dir, sabia el que feia i volia fer-ho-, la seua acció delictiva “va estar influenciada o propiciada lleugerament” pels seus problemes mentals, prolongats en el temps, així com pel consum de substàncies estupefaents, d’alcohol i de medicaments.

Per esta raó, la sentència aprecia en la seua actuació una circumstància atenuant. Per contra, aprecia l’agreujant de reincidència per al delicte de trencament, perquè el processament ja havia sigut condemnat diverses vegades per vulnerar l’ordre d’allunyament respecte a la seua mare, i l’agreujant de parentiu, en el cas del delicte d’assassinat.

A l’hora d’imposar les penes, la magistrada de l’Audiència que va presidir este judici amb jurat ha tingut en compte l’acord aconseguit entre la Fiscalia i la defensa, que establia 9 mesos de presó per al delicte de trencament de condemna i 17 anys i 3 mesos de presó per a l’assassinat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.