18 anys de presó per assassinar a la seua mare octogenària a Torrevieja

 

La Secció Setena de l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu desplaçada a Elx, ha condemnat a 18 anys de presó a un home que va vulnerar l’ordre d’allunyament que li prohibia aproximar-se a la seua mare i la va assassinar després de propinar-li múltiples colps amb un bat de beisbol a Torrevieja.

La sentència recull el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici, celebrat a la fi del passat mes de juny, i pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Segons els fets declarats provats pel jurat, l’acusat convivia amb la seua progenitora, de 81 anys i afligida d’una malaltia terminal, en el domicili familiar, malgrat que no podia comunicar-se ni aproximar-se a ella en virtut d’una sentència per trencament de condemna.

Al voltant de les 23 hores del 2 de març de 2020, l’home va començar a colpejar repetidament a la seua mare amb un bat de beisbol en la cara, el cap i altres parts del cos fins a causar-li la mort.

L’agressió es va produir de manera sorprenent per a la perjudicada, que prenia medicació a causa de la seua malaltia terminal i presentava un estat físic molt afeblit, fins al punt que tan sols pesava 42 quilos, per la qual cosa no va tindre cap possibilitat de defensa.

Després de perpetrar el crim -sempre segons la resolució judicial-, amb la intenció de no ser descobert, el penat va tractar de simular un accident, va col·locar a la seua mare de genolls, secundant-la en part sobre el matalàs de l’habitació on dormia, i va llançar damunt d’ella un armari de grans dimensions.

Tal com va dictaminar el jurat, encara que l’acusat mantenia intactes les seues capacitats volitives i cognoscitives -és a dir, sabia el que feia i volia fer-ho-, la seua acció delictiva “va estar influenciada o propiciada lleugerament” pels seus problemes mentals, prolongats en el temps, així com pel consum de substàncies estupefaents, d’alcohol i de medicaments.

Per esta raó, la sentència aprecia en la seua actuació una circumstància atenuant. Per contra, aprecia l’agreujant de reincidència per al delicte de trencament, perquè el processament ja havia sigut condemnat diverses vegades per vulnerar l’ordre d’allunyament respecte a la seua mare, i l’agreujant de parentiu, en el cas del delicte d’assassinat.

A l’hora d’imposar les penes, la magistrada de l’Audiència que va presidir este judici amb jurat ha tingut en compte l’acord aconseguit entre la Fiscalia i la defensa, que establia 9 mesos de presó per al delicte de trencament de condemna i 17 anys i 3 mesos de presó per a l’assassinat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dituro defén a Rafa Mir: ‘Creiem en la seua paraula’ després de les acusacions de racisme

Matías Dituro va assegurar que el vestuari de l'Elx cree la versió de Rafa Mir i rebutja qualsevol acte discriminatori. L'àrbitre va detindre el joc i es va obrir un expedient disciplinari.

El Llevant homenatjarà el 45é aniversari del debut de Cruyff amb una exposició en la llotja

El Llevant aprofitarà el partit davant el Girona per a muntar en la llotja del Ciutat de València una exposició que commemora el 45é aniversari del debut de Johan Cruyff. La mostra reunirà documents originals de la seua breu etapa granota en la temporada 1980-81.

Rodríguez insistix que el Govern vetlarà perquè no hi haja desnonaments a famílies vulnerables

Isabel Rodríguez ha reiterat que l'Executiu continuarà actuant per a impedir desnonaments de famílies vulnerables, usant els instruments públics disponibles. Ha emmarcat el seu missatge després de la caiguda del decret de l'escut social en el Congrés.

Un any de Kiat Lim al València CF: avanç del Nou Mestalla i gir en la parcel·la esportiva

Kiat Lim complix un any en la presidència del València CF amb el Nou Mestalla en marxa després d'un gran préstec i una reordenació esportiva, però amb l'equip encara mirant al descens

Agirrezabala serà operat del menisc a Vitòria després de lesionar-se en un entrenament

El porter de l'Athletic cedit al València està a l'espera de ser operat del menisc del genoll esquerre a Vitòria. La lesió va arribar després d'una acció fortuïta en un entrenament i va frenar el seu retorn a una convocatòria després de superar un problema muscular previ.

Barcala s’oferix a la comissió de Les Corts i nega una cacera interna pel cas Els Naus

L'alcalde d'Alacant ha reiterat la seua plena disponibilitat per a comparéixer davant la comissió de Les Corts per les VPP de la Platja de Sant Joan i ha defés tres expedients informatius sense sancions. També ha reclamat al Govern un pla de vivenda per a la ciutat.

La ministra Rodríguez demana al Consell controles més exigents per a la vivenda protegida

Rodríguez ha reclamat al Consell reactivar controls i garanties en la VPP i ha sol·licitat una auditoria per a aclarir les adjudicacions investigades a Alacant.

El port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent i a les 09.24 s'ha obert només per a eixides. Emergències ha demanat precaució per l'alerta groga de pluges.