18 anys de presó per assassinar a la seua mare octogenària a Torrevieja

 

La Secció Setena de l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu desplaçada a Elx, ha condemnat a 18 anys de presó a un home que va vulnerar l’ordre d’allunyament que li prohibia aproximar-se a la seua mare i la va assassinar després de propinar-li múltiples colps amb un bat de beisbol a Torrevieja.

La sentència recull el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici, celebrat a la fi del passat mes de juny, i pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Segons els fets declarats provats pel jurat, l’acusat convivia amb la seua progenitora, de 81 anys i afligida d’una malaltia terminal, en el domicili familiar, malgrat que no podia comunicar-se ni aproximar-se a ella en virtut d’una sentència per trencament de condemna.

Al voltant de les 23 hores del 2 de març de 2020, l’home va començar a colpejar repetidament a la seua mare amb un bat de beisbol en la cara, el cap i altres parts del cos fins a causar-li la mort.

L’agressió es va produir de manera sorprenent per a la perjudicada, que prenia medicació a causa de la seua malaltia terminal i presentava un estat físic molt afeblit, fins al punt que tan sols pesava 42 quilos, per la qual cosa no va tindre cap possibilitat de defensa.

Després de perpetrar el crim -sempre segons la resolució judicial-, amb la intenció de no ser descobert, el penat va tractar de simular un accident, va col·locar a la seua mare de genolls, secundant-la en part sobre el matalàs de l’habitació on dormia, i va llançar damunt d’ella un armari de grans dimensions.

Tal com va dictaminar el jurat, encara que l’acusat mantenia intactes les seues capacitats volitives i cognoscitives -és a dir, sabia el que feia i volia fer-ho-, la seua acció delictiva “va estar influenciada o propiciada lleugerament” pels seus problemes mentals, prolongats en el temps, així com pel consum de substàncies estupefaents, d’alcohol i de medicaments.

Per esta raó, la sentència aprecia en la seua actuació una circumstància atenuant. Per contra, aprecia l’agreujant de reincidència per al delicte de trencament, perquè el processament ja havia sigut condemnat diverses vegades per vulnerar l’ordre d’allunyament respecte a la seua mare, i l’agreujant de parentiu, en el cas del delicte d’assassinat.

A l’hora d’imposar les penes, la magistrada de l’Audiència que va presidir este judici amb jurat ha tingut en compte l’acord aconseguit entre la Fiscalia i la defensa, que establia 9 mesos de presó per al delicte de trencament de condemna i 17 anys i 3 mesos de presó per a l’assassinat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps continua estable i San José arriba amb pluges febles i més fresc en la Comunitat

Hui s'espera temps estable i amb nuvolositat en augment en la Comunitat Valenciana. El dijous, festivitat de San José, podrà ploure feblement i baixaran les màximes, sobretot a l'interior de València i Castelló.

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.