18 anys de presó per assassinar a la seua mare octogenària a Torrevieja

 

La Secció Setena de l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu desplaçada a Elx, ha condemnat a 18 anys de presó a un home que va vulnerar l’ordre d’allunyament que li prohibia aproximar-se a la seua mare i la va assassinar després de propinar-li múltiples colps amb un bat de beisbol a Torrevieja.

La sentència recull el veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular al final del judici, celebrat a la fi del passat mes de juny, i pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Segons els fets declarats provats pel jurat, l’acusat convivia amb la seua progenitora, de 81 anys i afligida d’una malaltia terminal, en el domicili familiar, malgrat que no podia comunicar-se ni aproximar-se a ella en virtut d’una sentència per trencament de condemna.

Al voltant de les 23 hores del 2 de març de 2020, l’home va començar a colpejar repetidament a la seua mare amb un bat de beisbol en la cara, el cap i altres parts del cos fins a causar-li la mort.

L’agressió es va produir de manera sorprenent per a la perjudicada, que prenia medicació a causa de la seua malaltia terminal i presentava un estat físic molt afeblit, fins al punt que tan sols pesava 42 quilos, per la qual cosa no va tindre cap possibilitat de defensa.

Després de perpetrar el crim -sempre segons la resolució judicial-, amb la intenció de no ser descobert, el penat va tractar de simular un accident, va col·locar a la seua mare de genolls, secundant-la en part sobre el matalàs de l’habitació on dormia, i va llançar damunt d’ella un armari de grans dimensions.

Tal com va dictaminar el jurat, encara que l’acusat mantenia intactes les seues capacitats volitives i cognoscitives -és a dir, sabia el que feia i volia fer-ho-, la seua acció delictiva “va estar influenciada o propiciada lleugerament” pels seus problemes mentals, prolongats en el temps, així com pel consum de substàncies estupefaents, d’alcohol i de medicaments.

Per esta raó, la sentència aprecia en la seua actuació una circumstància atenuant. Per contra, aprecia l’agreujant de reincidència per al delicte de trencament, perquè el processament ja havia sigut condemnat diverses vegades per vulnerar l’ordre d’allunyament respecte a la seua mare, i l’agreujant de parentiu, en el cas del delicte d’assassinat.

A l’hora d’imposar les penes, la magistrada de l’Audiència que va presidir este judici amb jurat ha tingut en compte l’acord aconseguit entre la Fiscalia i la defensa, que establia 9 mesos de presó per al delicte de trencament de condemna i 17 anys i 3 mesos de presó per a l’assassinat.

Últimes notícies

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.