Apareix una tintorera de dos metres a Benidorm

 

Durant el matí d’aquest dijous, s’ha produït l’albirament d’una femella de tintorera, de 2,5 metres i 80 quilos de pes, que havia quedat encallada a la Platja de Ponent de Benidorm.

 

Segons pareix, va ser un banyista el que va alertar a les autoritats i, després d’activar-se el protocol d’actuació de la Xarxa de Varamientos de la Comunitat Valenciana, l’equip de rescat de la Fundació Oceanogràfic es va desplaçar immediatament al lloc per a socórrer a l’animal, que es trobava molt prop de la costa, nadant a tan sols 30 centímetres de profunditat.

 

En arribar a la platja, i gràcies a l’ajuda dels efectius de la Policia Local, Guàrdia costanera i del Servei de Socorrisme i Salvament de Benidorm, van immobilitzar a l’exemplar de manera adequada amb material de maneig per a taurons i els van traslladar a alta mar, lluny de la costa, amb ajuda d’una de les embarcacions cedides pel Club Nàutic de Benidorm.

 

Bon estat de salut

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic van examinar a l’animal i, després de comprovar que no presentava cap ferida visible i el seu estat de salut era bo, li van realitzar una anàlisi de sang per a, posteriorment, posteriorment reintroduir-lo amb cura en mar oberta.

 

Els resultats que llancen les anàlisis ajudaran a conéixer la possible causa del seu acostament a la costa, que, entre altres, pot deure’s a un comportament reproductor de l’espècie.

 

Com comenta José Luis Crespo, responsable de Conservació de la Fundació Oceanogràfic: “Quan una espècie pelàgica s’acosta tant a les costes sol ser perquè presenta algun tipus de malaltia o està ferida, per això és fonamental avaluar el seu estat general i decidir la millor opció sobre la base de les troballes”. 

“És vital continuar aprenent d’altres espècies -ha recalcat Crespo- perquè hi ha molt que desconeixem”.

 

Un tauró en perill d’extinció al Mediterrani

La tintorera (Prionace glauca), també coneguda com a tauró blau, és una espècie estesa en mars i oceans tropicals i temperats, per la qual cosa la seua presència no és inusual en la Mar Mediterrània, on li l’ha catalogada en perill crític d’extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.