Apareix una tintorera de dos metres a Benidorm

 

Durant el matí d’aquest dijous, s’ha produït l’albirament d’una femella de tintorera, de 2,5 metres i 80 quilos de pes, que havia quedat encallada a la Platja de Ponent de Benidorm.

 

Segons pareix, va ser un banyista el que va alertar a les autoritats i, després d’activar-se el protocol d’actuació de la Xarxa de Varamientos de la Comunitat Valenciana, l’equip de rescat de la Fundació Oceanogràfic es va desplaçar immediatament al lloc per a socórrer a l’animal, que es trobava molt prop de la costa, nadant a tan sols 30 centímetres de profunditat.

 

En arribar a la platja, i gràcies a l’ajuda dels efectius de la Policia Local, Guàrdia costanera i del Servei de Socorrisme i Salvament de Benidorm, van immobilitzar a l’exemplar de manera adequada amb material de maneig per a taurons i els van traslladar a alta mar, lluny de la costa, amb ajuda d’una de les embarcacions cedides pel Club Nàutic de Benidorm.

 

Bon estat de salut

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic van examinar a l’animal i, després de comprovar que no presentava cap ferida visible i el seu estat de salut era bo, li van realitzar una anàlisi de sang per a, posteriorment, posteriorment reintroduir-lo amb cura en mar oberta.

 

Els resultats que llancen les anàlisis ajudaran a conéixer la possible causa del seu acostament a la costa, que, entre altres, pot deure’s a un comportament reproductor de l’espècie.

 

Com comenta José Luis Crespo, responsable de Conservació de la Fundació Oceanogràfic: “Quan una espècie pelàgica s’acosta tant a les costes sol ser perquè presenta algun tipus de malaltia o està ferida, per això és fonamental avaluar el seu estat general i decidir la millor opció sobre la base de les troballes”. 

“És vital continuar aprenent d’altres espècies -ha recalcat Crespo- perquè hi ha molt que desconeixem”.

 

Un tauró en perill d’extinció al Mediterrani

La tintorera (Prionace glauca), també coneguda com a tauró blau, és una espècie estesa en mars i oceans tropicals i temperats, per la qual cosa la seua presència no és inusual en la Mar Mediterrània, on li l’ha catalogada en perill crític d’extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.