Apareix una tintorera de dos metres a Benidorm

 

Durant el matí d’aquest dijous, s’ha produït l’albirament d’una femella de tintorera, de 2,5 metres i 80 quilos de pes, que havia quedat encallada a la Platja de Ponent de Benidorm.

 

Segons pareix, va ser un banyista el que va alertar a les autoritats i, després d’activar-se el protocol d’actuació de la Xarxa de Varamientos de la Comunitat Valenciana, l’equip de rescat de la Fundació Oceanogràfic es va desplaçar immediatament al lloc per a socórrer a l’animal, que es trobava molt prop de la costa, nadant a tan sols 30 centímetres de profunditat.

 

En arribar a la platja, i gràcies a l’ajuda dels efectius de la Policia Local, Guàrdia costanera i del Servei de Socorrisme i Salvament de Benidorm, van immobilitzar a l’exemplar de manera adequada amb material de maneig per a taurons i els van traslladar a alta mar, lluny de la costa, amb ajuda d’una de les embarcacions cedides pel Club Nàutic de Benidorm.

 

Bon estat de salut

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic van examinar a l’animal i, després de comprovar que no presentava cap ferida visible i el seu estat de salut era bo, li van realitzar una anàlisi de sang per a, posteriorment, posteriorment reintroduir-lo amb cura en mar oberta.

 

Els resultats que llancen les anàlisis ajudaran a conéixer la possible causa del seu acostament a la costa, que, entre altres, pot deure’s a un comportament reproductor de l’espècie.

 

Com comenta José Luis Crespo, responsable de Conservació de la Fundació Oceanogràfic: “Quan una espècie pelàgica s’acosta tant a les costes sol ser perquè presenta algun tipus de malaltia o està ferida, per això és fonamental avaluar el seu estat general i decidir la millor opció sobre la base de les troballes”. 

“És vital continuar aprenent d’altres espècies -ha recalcat Crespo- perquè hi ha molt que desconeixem”.

 

Un tauró en perill d’extinció al Mediterrani

La tintorera (Prionace glauca), també coneguda com a tauró blau, és una espècie estesa en mars i oceans tropicals i temperats, per la qual cosa la seua presència no és inusual en la Mar Mediterrània, on li l’ha catalogada en perill crític d’extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.