10.3 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Apareix una tintorera de dos metres a Benidorm

 

Durant el matí d’aquest dijous, s’ha produït l’albirament d’una femella de tintorera, de 2,5 metres i 80 quilos de pes, que havia quedat encallada a la Platja de Ponent de Benidorm.

 

Segons pareix, va ser un banyista el que va alertar a les autoritats i, després d’activar-se el protocol d’actuació de la Xarxa de Varamientos de la Comunitat Valenciana, l’equip de rescat de la Fundació Oceanogràfic es va desplaçar immediatament al lloc per a socórrer a l’animal, que es trobava molt prop de la costa, nadant a tan sols 30 centímetres de profunditat.

 

En arribar a la platja, i gràcies a l’ajuda dels efectius de la Policia Local, Guàrdia costanera i del Servei de Socorrisme i Salvament de Benidorm, van immobilitzar a l’exemplar de manera adequada amb material de maneig per a taurons i els van traslladar a alta mar, lluny de la costa, amb ajuda d’una de les embarcacions cedides pel Club Nàutic de Benidorm.

 

Bon estat de salut

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic van examinar a l’animal i, després de comprovar que no presentava cap ferida visible i el seu estat de salut era bo, li van realitzar una anàlisi de sang per a, posteriorment, posteriorment reintroduir-lo amb cura en mar oberta.

 

Els resultats que llancen les anàlisis ajudaran a conéixer la possible causa del seu acostament a la costa, que, entre altres, pot deure’s a un comportament reproductor de l’espècie.

 

Com comenta José Luis Crespo, responsable de Conservació de la Fundació Oceanogràfic: “Quan una espècie pelàgica s’acosta tant a les costes sol ser perquè presenta algun tipus de malaltia o està ferida, per això és fonamental avaluar el seu estat general i decidir la millor opció sobre la base de les troballes”. 

“És vital continuar aprenent d’altres espècies -ha recalcat Crespo- perquè hi ha molt que desconeixem”.

 

Un tauró en perill d’extinció al Mediterrani

La tintorera (Prionace glauca), també coneguda com a tauró blau, és una espècie estesa en mars i oceans tropicals i temperats, per la qual cosa la seua presència no és inusual en la Mar Mediterrània, on li l’ha catalogada en perill crític d’extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).

Últimes notícies

El Vila-real tanca 2025 amb nota en Lliga i amb ensopegades en Champions i Copa

El club ha sigut un dels més sòlids de l'any en Lliga, però ha encadenat eliminacions en Copa i una fase de grups de Champions sense victòries.

La Banda de Música de Teulada es porta més de 21 milions amb el quart premi 25.508

L'Agrupació Musical Cultural de Teulada ha sigut agraciada amb 21,18 milions en estar abonada al 25.508, segon quart premi, venut en Moraira i Manises.

El tercer premi 90.693 deixa 11,95 milions en la Comunitat Valenciana amb Alacant com a gran afortunada

El 90.693 ha repartit 11,95 milions en la Comunitat Valenciana, amb 10 milions venuts a Alacant. La resta s'ha distribuït entre Alzira, Gandia, Manises i altres punts.

València Basket es posa a prova davant Baskonia en l’Eurolliga

El València Basket afronta davant el Baskonia un examen de recuperació física i mental després de dos derrotes seguides. La defensa sobre Howard i el control del ritme marcaran el dol.

Bernabé destaca que les ajudes del Govern a la DANA en la Comunitat Valenciana superen 9.000 milions

L'Executiu ha destinat més de 9.000 milions a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana, a un ritme de 21,5 milions al dia. Bernabé subratlla 217 visites en 14 mesos, el 100% de transferències a infraestructures municipals i el 98,3% d'expedients del Consorci resolts.

Un jubilat de l’Hospital de Sant Joan ha repartit 150 dècims del tercer premi entre zeladors i auxiliars

Un extreballador de 73 anys de l'Hospital de Sant Joan ha repartit 150 dècims del tercer premi 90.693 entre excompanys, sobretot zeladors i auxiliars. El repartiment suma 7,5 milions i cada dècim deixa 48.000 euros nets.

El segon quart premi, el 25.508, deixa 22,2 milions i es concentra en Moraira

El número 25.508, segon dels quarts premis del Sorteig de Nadal, ha deixat 22.200.000 euros en la Comunitat Valenciana. Moraira acapara 21.180.000 i Benidorm, Pedreguer i Manises repartixen la resta.

María Pérez renúncia a l’acta a València; Dolors López la substituirà i Maite Ibáñez assumix el càrrec de portaveu adjunt

L'edil socialista María Pérez ha renunciat a la seua acta a l'Ajuntament de València. La substituirà Dolors López i Maite Ibáñez assumix el càrrec de portaveu adjunt del PSPV.