Apareix una tintorera de dos metres a Benidorm

 

Durant el matí d’aquest dijous, s’ha produït l’albirament d’una femella de tintorera, de 2,5 metres i 80 quilos de pes, que havia quedat encallada a la Platja de Ponent de Benidorm.

 

Segons pareix, va ser un banyista el que va alertar a les autoritats i, després d’activar-se el protocol d’actuació de la Xarxa de Varamientos de la Comunitat Valenciana, l’equip de rescat de la Fundació Oceanogràfic es va desplaçar immediatament al lloc per a socórrer a l’animal, que es trobava molt prop de la costa, nadant a tan sols 30 centímetres de profunditat.

 

En arribar a la platja, i gràcies a l’ajuda dels efectius de la Policia Local, Guàrdia costanera i del Servei de Socorrisme i Salvament de Benidorm, van immobilitzar a l’exemplar de manera adequada amb material de maneig per a taurons i els van traslladar a alta mar, lluny de la costa, amb ajuda d’una de les embarcacions cedides pel Club Nàutic de Benidorm.

 

Bon estat de salut

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic van examinar a l’animal i, després de comprovar que no presentava cap ferida visible i el seu estat de salut era bo, li van realitzar una anàlisi de sang per a, posteriorment, posteriorment reintroduir-lo amb cura en mar oberta.

 

Els resultats que llancen les anàlisis ajudaran a conéixer la possible causa del seu acostament a la costa, que, entre altres, pot deure’s a un comportament reproductor de l’espècie.

 

Com comenta José Luis Crespo, responsable de Conservació de la Fundació Oceanogràfic: “Quan una espècie pelàgica s’acosta tant a les costes sol ser perquè presenta algun tipus de malaltia o està ferida, per això és fonamental avaluar el seu estat general i decidir la millor opció sobre la base de les troballes”. 

“És vital continuar aprenent d’altres espècies -ha recalcat Crespo- perquè hi ha molt que desconeixem”.

 

Un tauró en perill d’extinció al Mediterrani

La tintorera (Prionace glauca), també coneguda com a tauró blau, és una espècie estesa en mars i oceans tropicals i temperats, per la qual cosa la seua presència no és inusual en la Mar Mediterrània, on li l’ha catalogada en perill crític d’extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.