L’‘assassí en sèrie’ podria haver matat també en la Comunitat Valenciana

Quatre morts en un període de dos mesos, entre setembre i octubre de 2021 han activat les alertes a Bilbao, per això la policia basca havia activat una cerca del sospitós al qual vinculen amb la mort d’almenys quatre homes. Hores després, s’ha entregat. Ho ha fet per voluntat pròpia després de veure la seua cara en els mitjans de comunicació i per a “col·laborar” amb l’Ertzaintza.

El sospitós podria tractar-se d’un home colombià, Nelson David M. B., de 26 anys, amb antecedents anteriors per estafa i amb perfils falsos en una coneguda xarxa de cites, anomenada WAPO, per a públic homosexual on suposadament captava a les seues víctimes per a després sotmetre-les per mitjà de drogues, obtindre les seues credencials bancàries i després posar fi a la seua vida, segons informa NIUS.

El sospitós es trobava en crida i cerca per ordre judicial després de la denúncia presentada el desembre passat per un altre home que va poder desfer-se de l’agressor quan aquest va intentar escanyar-li en el seu domicili.

La policia basca ha demanat ajuda a les autoritats a nivell nacional, encara que no hi ha proves clares, però se suposa que pot haver actuat també a València.

Pot haver acabat amb 8 homes

L’Ertzaintza treballa amb la hipòtesi que l’individu, al qual cerca al costat de la resta de forces de seguretat de l’Estat, podria haver posat fi a la vida de huit homes, als quals hauria conegut per mitjà d’una xarxa de contactes entre homosexuals.

De moment hi ha quatre casos judicialitzats a Bilbao per defuncions ocorregudes entre setembre i octubre de 2021, però els investigadors sospiten que el mateix individu podria estar relacionat amb altres quatre crims anteriors, que en el seu moment van ser considerats morts naturals.

El jutjat de Bilbao que porta el cas sota secret de sumari ha decretat una ordre de detenció, i les investigacions es desenvolupen també a la Comunitat Valenciana i a Madrid.

Els morts utilitzaven una xarxa de contactes, en la qual va poder captar-los el supòsit homicida, que quedava amb les víctimes en els seus domicilis i allí, mitjançant l’administració d’alguna substància estupefaent, aconseguia traure’ls les claus de les seues targetes i altres dades bancàries.

Alarma en el col·lectiu LGTBI

El detonant de la investigació va ser una denúncia l’octubre de 2021 de la família d’un veí de Bilbao de 43 anys, aparentment mort de manera natural. Després de la defunció, havien detectat moviments de milers d’euros en el seu compte bancari. Aquesta informació va motivar la realització d’una segona anàlisi de les mostres preses durant l’autòpsia, que va revelar la presència en l’organisme de la víctima de restes d’èxtasi líquid.

Primera nit a la presó per al presumpte assassí d’homosexuals a Bilbao. Nelson de 26 anys s’ha entregat en una comissaria. Diu estar disposat a col·laborar, encara que nega la seua relació amb els fets. No obstant això, l’Ertzaintza creu que podria estar darrere de huit morts.

Detingut el presumpte assassí en sèrie de Bilbao

Està previst que el presumpte assassí en sèrie de Bilbao passe a disposició judicial en les pròximes hores. La seua fotografia i la seua identitat estaven ja en mans de tots i això ha espentat a Nelson, colombià de 26 anys, a entregar-se a la policia autonòmica.

A tots els va conéixer a través d’una aplicació de contactes. L’últim va ser Josu de 43 anys. Un amic de Josu li recorda: “Sempre estava per a ajudar. Suposava que tothom era igual i li ha costat la vida”.

Una de les seues víctimes va aconseguir escapar

Al desembre un altre home va denunciar un intent d’escanyament. En aqueixa ocasió el sospitós va fugir i es va deixar la documentació i èxtasi líquid. Ací la policia va començar aquesta àrdua investigació.

Estan revisant els casos anteriors i no serà tasca fàcil. La policia sospita que Nelson podria estar darrere de, almenys, 8 crims.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.