L’‘assassí en sèrie’ podria haver matat també en la Comunitat Valenciana

Quatre morts en un període de dos mesos, entre setembre i octubre de 2021 han activat les alertes a Bilbao, per això la policia basca havia activat una cerca del sospitós al qual vinculen amb la mort d’almenys quatre homes. Hores després, s’ha entregat. Ho ha fet per voluntat pròpia després de veure la seua cara en els mitjans de comunicació i per a «col·laborar» amb l’Ertzaintza.

El sospitós podria tractar-se d’un home colombià, Nelson David M. B., de 26 anys, amb antecedents anteriors per estafa i amb perfils falsos en una coneguda xarxa de cites, anomenada WAPO, per a públic homosexual on suposadament captava a les seues víctimes per a després sotmetre-les per mitjà de drogues, obtindre les seues credencials bancàries i després posar fi a la seua vida, segons informa NIUS.

El sospitós es trobava en crida i cerca per ordre judicial després de la denúncia presentada el desembre passat per un altre home que va poder desfer-se de l’agressor quan aquest va intentar escanyar-li en el seu domicili.

La policia basca ha demanat ajuda a les autoritats a nivell nacional, encara que no hi ha proves clares, però se suposa que pot haver actuat també a València.

Pot haver acabat amb 8 homes

L’Ertzaintza treballa amb la hipòtesi que l’individu, al qual cerca al costat de la resta de forces de seguretat de l’Estat, podria haver posat fi a la vida de huit homes, als quals hauria conegut per mitjà d’una xarxa de contactes entre homosexuals.

De moment hi ha quatre casos judicialitzats a Bilbao per defuncions ocorregudes entre setembre i octubre de 2021, però els investigadors sospiten que el mateix individu podria estar relacionat amb altres quatre crims anteriors, que en el seu moment van ser considerats morts naturals.

El jutjat de Bilbao que porta el cas sota secret de sumari ha decretat una ordre de detenció, i les investigacions es desenvolupen també a la Comunitat Valenciana i a Madrid.

Els morts utilitzaven una xarxa de contactes, en la qual va poder captar-los el supòsit homicida, que quedava amb les víctimes en els seus domicilis i allí, mitjançant l’administració d’alguna substància estupefaent, aconseguia traure’ls les claus de les seues targetes i altres dades bancàries.

Alarma en el col·lectiu LGTBI

El detonant de la investigació va ser una denúncia l’octubre de 2021 de la família d’un veí de Bilbao de 43 anys, aparentment mort de manera natural. Després de la defunció, havien detectat moviments de milers d’euros en el seu compte bancari. Aquesta informació va motivar la realització d’una segona anàlisi de les mostres preses durant l’autòpsia, que va revelar la presència en l’organisme de la víctima de restes d’èxtasi líquid.

Primera nit a la presó per al presumpte assassí d’homosexuals a Bilbao. Nelson de 26 anys s’ha entregat en una comissaria. Diu estar disposat a col·laborar, encara que nega la seua relació amb els fets. No obstant això, l’Ertzaintza creu que podria estar darrere de huit morts.

Detingut el presumpte assassí en sèrie de Bilbao

Està previst que el presumpte assassí en sèrie de Bilbao passe a disposició judicial en les pròximes hores. La seua fotografia i la seua identitat estaven ja en mans de tots i això ha espentat a Nelson, colombià de 26 anys, a entregar-se a la policia autonòmica.

A tots els va conéixer a través d’una aplicació de contactes. L’últim va ser Josu de 43 anys. Un amic de Josu li recorda: “Sempre estava per a ajudar. Suposava que tothom era igual i li ha costat la vida”.

Una de les seues víctimes va aconseguir escapar

Al desembre un altre home va denunciar un intent d’escanyament. En aqueixa ocasió el sospitós va fugir i es va deixar la documentació i èxtasi líquid. Ací la policia va començar aquesta àrdua investigació.

Estan revisant els casos anteriors i no serà tasca fàcil. La policia sospita que Nelson podria estar darrere de, almenys, 8 crims.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.