L’‘assassí en sèrie’ podria haver matat també en la Comunitat Valenciana

Quatre morts en un període de dos mesos, entre setembre i octubre de 2021 han activat les alertes a Bilbao, per això la policia basca havia activat una cerca del sospitós al qual vinculen amb la mort d’almenys quatre homes. Hores després, s’ha entregat. Ho ha fet per voluntat pròpia després de veure la seua cara en els mitjans de comunicació i per a “col·laborar” amb l’Ertzaintza.

El sospitós podria tractar-se d’un home colombià, Nelson David M. B., de 26 anys, amb antecedents anteriors per estafa i amb perfils falsos en una coneguda xarxa de cites, anomenada WAPO, per a públic homosexual on suposadament captava a les seues víctimes per a després sotmetre-les per mitjà de drogues, obtindre les seues credencials bancàries i després posar fi a la seua vida, segons informa NIUS.

El sospitós es trobava en crida i cerca per ordre judicial després de la denúncia presentada el desembre passat per un altre home que va poder desfer-se de l’agressor quan aquest va intentar escanyar-li en el seu domicili.

La policia basca ha demanat ajuda a les autoritats a nivell nacional, encara que no hi ha proves clares, però se suposa que pot haver actuat també a València.

Pot haver acabat amb 8 homes

L’Ertzaintza treballa amb la hipòtesi que l’individu, al qual cerca al costat de la resta de forces de seguretat de l’Estat, podria haver posat fi a la vida de huit homes, als quals hauria conegut per mitjà d’una xarxa de contactes entre homosexuals.

De moment hi ha quatre casos judicialitzats a Bilbao per defuncions ocorregudes entre setembre i octubre de 2021, però els investigadors sospiten que el mateix individu podria estar relacionat amb altres quatre crims anteriors, que en el seu moment van ser considerats morts naturals.

El jutjat de Bilbao que porta el cas sota secret de sumari ha decretat una ordre de detenció, i les investigacions es desenvolupen també a la Comunitat Valenciana i a Madrid.

Els morts utilitzaven una xarxa de contactes, en la qual va poder captar-los el supòsit homicida, que quedava amb les víctimes en els seus domicilis i allí, mitjançant l’administració d’alguna substància estupefaent, aconseguia traure’ls les claus de les seues targetes i altres dades bancàries.

Alarma en el col·lectiu LGTBI

El detonant de la investigació va ser una denúncia l’octubre de 2021 de la família d’un veí de Bilbao de 43 anys, aparentment mort de manera natural. Després de la defunció, havien detectat moviments de milers d’euros en el seu compte bancari. Aquesta informació va motivar la realització d’una segona anàlisi de les mostres preses durant l’autòpsia, que va revelar la presència en l’organisme de la víctima de restes d’èxtasi líquid.

Primera nit a la presó per al presumpte assassí d’homosexuals a Bilbao. Nelson de 26 anys s’ha entregat en una comissaria. Diu estar disposat a col·laborar, encara que nega la seua relació amb els fets. No obstant això, l’Ertzaintza creu que podria estar darrere de huit morts.

Detingut el presumpte assassí en sèrie de Bilbao

Està previst que el presumpte assassí en sèrie de Bilbao passe a disposició judicial en les pròximes hores. La seua fotografia i la seua identitat estaven ja en mans de tots i això ha espentat a Nelson, colombià de 26 anys, a entregar-se a la policia autonòmica.

A tots els va conéixer a través d’una aplicació de contactes. L’últim va ser Josu de 43 anys. Un amic de Josu li recorda: “Sempre estava per a ajudar. Suposava que tothom era igual i li ha costat la vida”.

Una de les seues víctimes va aconseguir escapar

Al desembre un altre home va denunciar un intent d’escanyament. En aqueixa ocasió el sospitós va fugir i es va deixar la documentació i èxtasi líquid. Ací la policia va començar aquesta àrdua investigació.

Estan revisant els casos anteriors i no serà tasca fàcil. La policia sospita que Nelson podria estar darrere de, almenys, 8 crims.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.

Seguretat Social celebrarà els seus 45 anys amb un gran concert en el Roig Arena en 2027

Seguretat Social llança el senzill 'Pertot arreu et veig', avançament del seu àlbum i llibre 'Vaig a Mart', i anuncia un gran concert pels seus 45 anys en el Roig Arena de València al maig de 2027.

Arcadi España reafirma com a prioritat la reforma del finançament autonòmic i la quitació de deute

Arcadi España situa entre les seues prioritats la reforma del model de finançament autonòmic dissenyat per María Jesús Montero i la quitació de deute a les comunitats, ja en tramitació en el Congrés.

Vox manté la prioritat nacional i el PP desplaça el debat a l’arrelament en les ajudes socials

Vox defén que els nacionals tinguen prioritat en l'accés a ajudes socials mentres el PP centra la discussió a exigir arrelament. PSPV i Compromís alerten que el concepte de prioritat nacional és inconstitucional i racista.

El Govern reforça les ajudes fiscals als afectats per la dana de València i els incendis forestals

El Govern aprova un reial decret llei amb millores financeres i exempcions fiscals per als afectats per la dana a València i pels incendis forestals del passat estiu, amb més de 9.200 milions mobilitzats entre 2024 i 2025.

Rubén Burgos apel·la al compromís total del València Basket abans de l’inici del playoff

Rubén Burgos destaca la il·lusió i el compromís del València Basket abans dels quarts de final de la Lliga Femenina davant Ensino Lugo i confia a barallar per revalidar el títol.

Matías Dituro es consolida com el porter de confiança de Sarabia a l’Elx

Matías Dituro acumula 17 partits de Lliga amb l'Elx i supera a Iñaki Peña en minuts disputats, consolidant-se com el portera de confiança de Sarabia en plena reacció de l'equip il·licità.