L’‘assassí en sèrie’ podria haver matat també en la Comunitat Valenciana

Quatre morts en un període de dos mesos, entre setembre i octubre de 2021 han activat les alertes a Bilbao, per això la policia basca havia activat una cerca del sospitós al qual vinculen amb la mort d’almenys quatre homes. Hores després, s’ha entregat. Ho ha fet per voluntat pròpia després de veure la seua cara en els mitjans de comunicació i per a «col·laborar» amb l’Ertzaintza.

El sospitós podria tractar-se d’un home colombià, Nelson David M. B., de 26 anys, amb antecedents anteriors per estafa i amb perfils falsos en una coneguda xarxa de cites, anomenada WAPO, per a públic homosexual on suposadament captava a les seues víctimes per a després sotmetre-les per mitjà de drogues, obtindre les seues credencials bancàries i després posar fi a la seua vida, segons informa NIUS.

El sospitós es trobava en crida i cerca per ordre judicial després de la denúncia presentada el desembre passat per un altre home que va poder desfer-se de l’agressor quan aquest va intentar escanyar-li en el seu domicili.

La policia basca ha demanat ajuda a les autoritats a nivell nacional, encara que no hi ha proves clares, però se suposa que pot haver actuat també a València.

Pot haver acabat amb 8 homes

L’Ertzaintza treballa amb la hipòtesi que l’individu, al qual cerca al costat de la resta de forces de seguretat de l’Estat, podria haver posat fi a la vida de huit homes, als quals hauria conegut per mitjà d’una xarxa de contactes entre homosexuals.

De moment hi ha quatre casos judicialitzats a Bilbao per defuncions ocorregudes entre setembre i octubre de 2021, però els investigadors sospiten que el mateix individu podria estar relacionat amb altres quatre crims anteriors, que en el seu moment van ser considerats morts naturals.

El jutjat de Bilbao que porta el cas sota secret de sumari ha decretat una ordre de detenció, i les investigacions es desenvolupen també a la Comunitat Valenciana i a Madrid.

Els morts utilitzaven una xarxa de contactes, en la qual va poder captar-los el supòsit homicida, que quedava amb les víctimes en els seus domicilis i allí, mitjançant l’administració d’alguna substància estupefaent, aconseguia traure’ls les claus de les seues targetes i altres dades bancàries.

Alarma en el col·lectiu LGTBI

El detonant de la investigació va ser una denúncia l’octubre de 2021 de la família d’un veí de Bilbao de 43 anys, aparentment mort de manera natural. Després de la defunció, havien detectat moviments de milers d’euros en el seu compte bancari. Aquesta informació va motivar la realització d’una segona anàlisi de les mostres preses durant l’autòpsia, que va revelar la presència en l’organisme de la víctima de restes d’èxtasi líquid.

Primera nit a la presó per al presumpte assassí d’homosexuals a Bilbao. Nelson de 26 anys s’ha entregat en una comissaria. Diu estar disposat a col·laborar, encara que nega la seua relació amb els fets. No obstant això, l’Ertzaintza creu que podria estar darrere de huit morts.

Detingut el presumpte assassí en sèrie de Bilbao

Està previst que el presumpte assassí en sèrie de Bilbao passe a disposició judicial en les pròximes hores. La seua fotografia i la seua identitat estaven ja en mans de tots i això ha espentat a Nelson, colombià de 26 anys, a entregar-se a la policia autonòmica.

A tots els va conéixer a través d’una aplicació de contactes. L’últim va ser Josu de 43 anys. Un amic de Josu li recorda: “Sempre estava per a ajudar. Suposava que tothom era igual i li ha costat la vida”.

Una de les seues víctimes va aconseguir escapar

Al desembre un altre home va denunciar un intent d’escanyament. En aqueixa ocasió el sospitós va fugir i es va deixar la documentació i èxtasi líquid. Ací la policia va començar aquesta àrdua investigació.

Estan revisant els casos anteriors i no serà tasca fàcil. La policia sospita que Nelson podria estar darrere de, almenys, 8 crims.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.