L’‘assassí en sèrie’ podria haver matat també en la Comunitat Valenciana

Quatre morts en un període de dos mesos, entre setembre i octubre de 2021 han activat les alertes a Bilbao, per això la policia basca havia activat una cerca del sospitós al qual vinculen amb la mort d’almenys quatre homes. Hores després, s’ha entregat. Ho ha fet per voluntat pròpia després de veure la seua cara en els mitjans de comunicació i per a «col·laborar» amb l’Ertzaintza.

El sospitós podria tractar-se d’un home colombià, Nelson David M. B., de 26 anys, amb antecedents anteriors per estafa i amb perfils falsos en una coneguda xarxa de cites, anomenada WAPO, per a públic homosexual on suposadament captava a les seues víctimes per a després sotmetre-les per mitjà de drogues, obtindre les seues credencials bancàries i després posar fi a la seua vida, segons informa NIUS.

El sospitós es trobava en crida i cerca per ordre judicial després de la denúncia presentada el desembre passat per un altre home que va poder desfer-se de l’agressor quan aquest va intentar escanyar-li en el seu domicili.

La policia basca ha demanat ajuda a les autoritats a nivell nacional, encara que no hi ha proves clares, però se suposa que pot haver actuat també a València.

Pot haver acabat amb 8 homes

L’Ertzaintza treballa amb la hipòtesi que l’individu, al qual cerca al costat de la resta de forces de seguretat de l’Estat, podria haver posat fi a la vida de huit homes, als quals hauria conegut per mitjà d’una xarxa de contactes entre homosexuals.

De moment hi ha quatre casos judicialitzats a Bilbao per defuncions ocorregudes entre setembre i octubre de 2021, però els investigadors sospiten que el mateix individu podria estar relacionat amb altres quatre crims anteriors, que en el seu moment van ser considerats morts naturals.

El jutjat de Bilbao que porta el cas sota secret de sumari ha decretat una ordre de detenció, i les investigacions es desenvolupen també a la Comunitat Valenciana i a Madrid.

Els morts utilitzaven una xarxa de contactes, en la qual va poder captar-los el supòsit homicida, que quedava amb les víctimes en els seus domicilis i allí, mitjançant l’administració d’alguna substància estupefaent, aconseguia traure’ls les claus de les seues targetes i altres dades bancàries.

Alarma en el col·lectiu LGTBI

El detonant de la investigació va ser una denúncia l’octubre de 2021 de la família d’un veí de Bilbao de 43 anys, aparentment mort de manera natural. Després de la defunció, havien detectat moviments de milers d’euros en el seu compte bancari. Aquesta informació va motivar la realització d’una segona anàlisi de les mostres preses durant l’autòpsia, que va revelar la presència en l’organisme de la víctima de restes d’èxtasi líquid.

Primera nit a la presó per al presumpte assassí d’homosexuals a Bilbao. Nelson de 26 anys s’ha entregat en una comissaria. Diu estar disposat a col·laborar, encara que nega la seua relació amb els fets. No obstant això, l’Ertzaintza creu que podria estar darrere de huit morts.

Detingut el presumpte assassí en sèrie de Bilbao

Està previst que el presumpte assassí en sèrie de Bilbao passe a disposició judicial en les pròximes hores. La seua fotografia i la seua identitat estaven ja en mans de tots i això ha espentat a Nelson, colombià de 26 anys, a entregar-se a la policia autonòmica.

A tots els va conéixer a través d’una aplicació de contactes. L’últim va ser Josu de 43 anys. Un amic de Josu li recorda: “Sempre estava per a ajudar. Suposava que tothom era igual i li ha costat la vida”.

Una de les seues víctimes va aconseguir escapar

Al desembre un altre home va denunciar un intent d’escanyament. En aqueixa ocasió el sospitós va fugir i es va deixar la documentació i èxtasi líquid. Ací la policia va començar aquesta àrdua investigació.

Estan revisant els casos anteriors i no serà tasca fàcil. La policia sospita que Nelson podria estar darrere de, almenys, 8 crims.

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.