10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Assassinen a una jove de 18 anys pels seus familiars perquè no va voler casar-se amb el seu cosí

 

El cruel homicidi premeditat d’una jove pakistanesa, organitzat per la pròpia família islàmica causa horror a Itàlia. Saman Abbas, de 18 anys, que s’oposava a un matrimoni pactat pels seus pares amb un cosí al Pakistan, va desaparéixer el 30 d’abril de Novellara, municipi de 13.300 habitants en la rica regió d’Emília-Romanya, a la Itàlia nord-oriental.

Ha pagat amb sang per rebel·lar-se al tribalisme obscurantista de la família, la qual cosa suscita un debat a Itàlia sobre una comunitat musulmana que tendeix a aïllar-se en les seues tradicions, sense voler adonar-se que les lleis són diverses al seu país d’origen igual que són diferents les relacions entre les persones.

Un oncle de Saman la va matar ajudat per dos cosins

 

El germà xicotet de Saman, que té 16 anys, ha sigut un dels quals finalment ha comptat tota la veritat. “L’oncle la va matar escanyant-la; em va demanar que no diguera res als carabiners i va amenaçar de matar-me si deia alguna cosa”.

L’adolescent explica que va estar a punt de matar ell mateix al seu oncle pel qual havia fet. Afortunadament, va rectificar i va acabar cridant a la Policia italiana per a explicar-ho tot. Ara, el jove està internat en un centre protegit davant el perill que la seua família li faça el mateix.

Hasnain Danish, de 33 anys, seria el principal culpable del crim i la persona que li va llevar la vida a Saman. Persones pròximes a la família diuen que Hasnain és un home integrista i violent, capaç de terroritzar a tota la família.

Ara, l’home està sent buscat en tota Europa per l’assassinat de la seua neboda, ja que es va donar a la fugida després del crim. Els pares de la jove, Shabbar i Nazia, de 46 i 47 anys, són acusats de ser còmplices.

El germà de la víctima ha reconstruït els fets per a la Policia. Va ser el 30 d’abril quan Saman va enviar un àudio al seu nuvi explicant-li que temia que la seua família volia matar-la. Ella havia sentit la seua mare parlant “d’assassinat”, encara que li ho va negar quan li va preguntar sobre este tema.

La jove va insistir al seu nuvi: “Ho vaig escoltar amb les meues pròpies oïdes, et jure que estaven parlant de mi”. I li va advertir perquè “si passaven més de 48 hores sense parlar-li, telefonara a la Policia”. Hores després, ningú va saber res més sobre Saman.

Un dia abans, el 29 d’abril, els tres familiars acusats del seu assassinat van ser gravats per les càmeres de l’empresa on treballaven. Un d’ells portava una pala, un altre una bossa i un tercer una eina sense especificar.

Els familiars eren el seu oncle, Hasnain, i dos cosins: Nomanulhaq, de 34 anys; i Ikram, de 29. Els investigadors creuen que els tres anaven a cavar la fossa on després van ficar el cos de Saman, el cos del qual encara no s’ha trobat.

 

Llarg historial d’agressions i amenaces

 

Després de la desaparició de la jove, els tres sospitosos van desaparéixer, però Ikram va ser detingut fa uns dies a França i serà extradit.

Els pares de Saman tampoc estan ja a Itàlia. Van agafar un avió el 26 d’abril cap al Pakistan, la qual cosa per als investigadors indica que sabien el que anava a passar.

Nombrosos detalls del cas han començat a veure la llum després que el cas es tornara d’interés nacional. Pel que sembla, el pare de la víctima li va prohibir anar al col·legi de secundària i fins i tot la va obligar a dormir al carrer alguna vegada.

El nuvi de la jove també havia rebut amenaces de mort, i ha explicat que ella vivia terroritzada pel seu pare. De fet, fa dos anys ja va rebutjar un matrimoni concertat, però els seus pares van continuar buscant-li pretendent.

El jutge que investiga el cas creu que la seua família “va castigar” la jove per rebutjar els “preceptes de l’Islam” i rebel·lar-se contra la seua família. Ella havia denunciat als seus pares prèviament i va estar en un centre d’acolliment, però va acabar tornant a casa.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.