14.7 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Assassinen a una jove de 18 anys pels seus familiars perquè no va voler casar-se amb el seu cosí

 

El cruel homicidi premeditat d’una jove pakistanesa, organitzat per la pròpia família islàmica causa horror a Itàlia. Saman Abbas, de 18 anys, que s’oposava a un matrimoni pactat pels seus pares amb un cosí al Pakistan, va desaparéixer el 30 d’abril de Novellara, municipi de 13.300 habitants en la rica regió d’Emília-Romanya, a la Itàlia nord-oriental.

Ha pagat amb sang per rebel·lar-se al tribalisme obscurantista de la família, la qual cosa suscita un debat a Itàlia sobre una comunitat musulmana que tendeix a aïllar-se en les seues tradicions, sense voler adonar-se que les lleis són diverses al seu país d’origen igual que són diferents les relacions entre les persones.

Un oncle de Saman la va matar ajudat per dos cosins

 

El germà xicotet de Saman, que té 16 anys, ha sigut un dels quals finalment ha comptat tota la veritat. “L’oncle la va matar escanyant-la; em va demanar que no diguera res als carabiners i va amenaçar de matar-me si deia alguna cosa”.

L’adolescent explica que va estar a punt de matar ell mateix al seu oncle pel qual havia fet. Afortunadament, va rectificar i va acabar cridant a la Policia italiana per a explicar-ho tot. Ara, el jove està internat en un centre protegit davant el perill que la seua família li faça el mateix.

Hasnain Danish, de 33 anys, seria el principal culpable del crim i la persona que li va llevar la vida a Saman. Persones pròximes a la família diuen que Hasnain és un home integrista i violent, capaç de terroritzar a tota la família.

Ara, l’home està sent buscat en tota Europa per l’assassinat de la seua neboda, ja que es va donar a la fugida després del crim. Els pares de la jove, Shabbar i Nazia, de 46 i 47 anys, són acusats de ser còmplices.

El germà de la víctima ha reconstruït els fets per a la Policia. Va ser el 30 d’abril quan Saman va enviar un àudio al seu nuvi explicant-li que temia que la seua família volia matar-la. Ella havia sentit la seua mare parlant “d’assassinat”, encara que li ho va negar quan li va preguntar sobre este tema.

La jove va insistir al seu nuvi: “Ho vaig escoltar amb les meues pròpies oïdes, et jure que estaven parlant de mi”. I li va advertir perquè “si passaven més de 48 hores sense parlar-li, telefonara a la Policia”. Hores després, ningú va saber res més sobre Saman.

Un dia abans, el 29 d’abril, els tres familiars acusats del seu assassinat van ser gravats per les càmeres de l’empresa on treballaven. Un d’ells portava una pala, un altre una bossa i un tercer una eina sense especificar.

Els familiars eren el seu oncle, Hasnain, i dos cosins: Nomanulhaq, de 34 anys; i Ikram, de 29. Els investigadors creuen que els tres anaven a cavar la fossa on després van ficar el cos de Saman, el cos del qual encara no s’ha trobat.

 

Llarg historial d’agressions i amenaces

 

Després de la desaparició de la jove, els tres sospitosos van desaparéixer, però Ikram va ser detingut fa uns dies a França i serà extradit.

Els pares de Saman tampoc estan ja a Itàlia. Van agafar un avió el 26 d’abril cap al Pakistan, la qual cosa per als investigadors indica que sabien el que anava a passar.

Nombrosos detalls del cas han començat a veure la llum després que el cas es tornara d’interés nacional. Pel que sembla, el pare de la víctima li va prohibir anar al col·legi de secundària i fins i tot la va obligar a dormir al carrer alguna vegada.

El nuvi de la jove també havia rebut amenaces de mort, i ha explicat que ella vivia terroritzada pel seu pare. De fet, fa dos anys ja va rebutjar un matrimoni concertat, però els seus pares van continuar buscant-li pretendent.

El jutge que investiga el cas creu que la seua família “va castigar” la jove per rebutjar els “preceptes de l’Islam” i rebel·lar-se contra la seua família. Ella havia denunciat als seus pares prèviament i va estar en un centre d’acolliment, però va acabar tornant a casa.

Últimes notícies

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.