Assassinen a una jove de 18 anys pels seus familiars perquè no va voler casar-se amb el seu cosí

 

El cruel homicidi premeditat d’una jove pakistanesa, organitzat per la pròpia família islàmica causa horror a Itàlia. Saman Abbas, de 18 anys, que s’oposava a un matrimoni pactat pels seus pares amb un cosí al Pakistan, va desaparéixer el 30 d’abril de Novellara, municipi de 13.300 habitants en la rica regió d’Emília-Romanya, a la Itàlia nord-oriental.

Ha pagat amb sang per rebel·lar-se al tribalisme obscurantista de la família, la qual cosa suscita un debat a Itàlia sobre una comunitat musulmana que tendeix a aïllar-se en les seues tradicions, sense voler adonar-se que les lleis són diverses al seu país d’origen igual que són diferents les relacions entre les persones.

Un oncle de Saman la va matar ajudat per dos cosins

 

El germà xicotet de Saman, que té 16 anys, ha sigut un dels quals finalment ha comptat tota la veritat. «L’oncle la va matar escanyant-la; em va demanar que no diguera res als carabiners i va amenaçar de matar-me si deia alguna cosa».

L’adolescent explica que va estar a punt de matar ell mateix al seu oncle pel qual havia fet. Afortunadament, va rectificar i va acabar cridant a la Policia italiana per a explicar-ho tot. Ara, el jove està internat en un centre protegit davant el perill que la seua família li faça el mateix.

Hasnain Danish, de 33 anys, seria el principal culpable del crim i la persona que li va llevar la vida a Saman. Persones pròximes a la família diuen que Hasnain és un home integrista i violent, capaç de terroritzar a tota la família.

Ara, l’home està sent buscat en tota Europa per l’assassinat de la seua neboda, ja que es va donar a la fugida després del crim. Els pares de la jove, Shabbar i Nazia, de 46 i 47 anys, són acusats de ser còmplices.

El germà de la víctima ha reconstruït els fets per a la Policia. Va ser el 30 d’abril quan Saman va enviar un àudio al seu nuvi explicant-li que temia que la seua família volia matar-la. Ella havia sentit la seua mare parlant «d’assassinat», encara que li ho va negar quan li va preguntar sobre este tema.

La jove va insistir al seu nuvi: «Ho vaig escoltar amb les meues pròpies oïdes, et jure que estaven parlant de mi». I li va advertir perquè «si passaven més de 48 hores sense parlar-li, telefonara a la Policia». Hores després, ningú va saber res més sobre Saman.

Un dia abans, el 29 d’abril, els tres familiars acusats del seu assassinat van ser gravats per les càmeres de l’empresa on treballaven. Un d’ells portava una pala, un altre una bossa i un tercer una eina sense especificar.

Els familiars eren el seu oncle, Hasnain, i dos cosins: Nomanulhaq, de 34 anys; i Ikram, de 29. Els investigadors creuen que els tres anaven a cavar la fossa on després van ficar el cos de Saman, el cos del qual encara no s’ha trobat.

 

Llarg historial d’agressions i amenaces

 

Després de la desaparició de la jove, els tres sospitosos van desaparéixer, però Ikram va ser detingut fa uns dies a França i serà extradit.

Els pares de Saman tampoc estan ja a Itàlia. Van agafar un avió el 26 d’abril cap al Pakistan, la qual cosa per als investigadors indica que sabien el que anava a passar.

Nombrosos detalls del cas han començat a veure la llum després que el cas es tornara d’interés nacional. Pel que sembla, el pare de la víctima li va prohibir anar al col·legi de secundària i fins i tot la va obligar a dormir al carrer alguna vegada.

El nuvi de la jove també havia rebut amenaces de mort, i ha explicat que ella vivia terroritzada pel seu pare. De fet, fa dos anys ja va rebutjar un matrimoni concertat, però els seus pares van continuar buscant-li pretendent.

El jutge que investiga el cas creu que la seua família «va castigar» la jove per rebutjar els «preceptes de l’Islam» i rebel·lar-se contra la seua família. Ella havia denunciat als seus pares prèviament i va estar en un centre d’acolliment, però va acabar tornant a casa.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.