17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Augmenten les denúncies per maltractament animal durant l’últim any a València

 

34 reclamacions per presumpte maltracte animal en tot just quatre mesos, quasi deu al mes, de les quals 13 han acabat en la Fiscalia Provincial de València. La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València (UMA) tramita cada any més casos de violència contra animals, la majoria contra gossos domèstics. En 2019, va tramitar 23 diligències penals, en 2020, van anar 26, en 2021, en tot just quatre mesos, ja ha tramitat la meitat de les diligències que va realitzar en tot l’any passat.

“Ens preocupa i molt” advertia Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València res més conéixer unes dades que evidencien la dimensió del maltractament animal “una xacra que evidencia la necessitat de protegir més i millor als nostres animals, és una obligació ètica, moral i legal de tota la societat, una societat que no cuida dels seus animals, de les seues espècies, del seu entorn no pot cuidar de si mateixa” ha indicat el responsable de Seguretat en el Consistori.

“Òbviament la pandèmia ha tingut repercussions també sobre la cura dels animals” afirmava categòric el regidor Aarón Cano destacant el treball efectuat per la Policia Local de València per a protegir-los. “Durant l’últim any, s’han produït més situacions d’abandó i maltractament d’animals” ha afegit el responsable de l’àrea de Seguretat en el Cap i Casal que apuntava a la “falta d’humanitat d’aquelles persones que utilitzen als animals i després els abandonen, els animals no són un regal, tampoc ‘alguna cosa’ que pogueren utilitzar unes certes persones sense escrúpols durant el principi de la pandèmia per a eixir de les seues cases quan observem com va augmentar l’adopció i posteriorment quan van deixar de ‘servir-los’, com ho va fer també l’abandó” ha indicat Cano.

Actualment la Unitat Mediambiental (UMA) de la Policia Local la componen un inspector, tres oficials i 15 agents. Entre les seues funcions, vigilar el compliment de l’ordenança sobre tinença d’animals, des del control de la documentació, la realització de controls en zones utilitzades habitualment per a passejar a gossos, passant per la realització d’inspeccions en domicilis produïdes per la tinença d’animals o la recuperació d’animals abandonats, també exòtics, recuperació d’espècies autòctones, control de la documentació per a la tinença d’espècies o la instrucció d’atestats per delictes de maltractament animal així com inspeccions de botigues de venda d’animals, control sobre la venda il·legal o vigilància en espais naturals i el control de possibles abocaments il·legals.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.