16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Augmenten les denúncies per maltractament animal durant l’últim any a València

 

34 reclamacions per presumpte maltracte animal en tot just quatre mesos, quasi deu al mes, de les quals 13 han acabat en la Fiscalia Provincial de València. La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València (UMA) tramita cada any més casos de violència contra animals, la majoria contra gossos domèstics. En 2019, va tramitar 23 diligències penals, en 2020, van anar 26, en 2021, en tot just quatre mesos, ja ha tramitat la meitat de les diligències que va realitzar en tot l’any passat.

“Ens preocupa i molt” advertia Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València res més conéixer unes dades que evidencien la dimensió del maltractament animal “una xacra que evidencia la necessitat de protegir més i millor als nostres animals, és una obligació ètica, moral i legal de tota la societat, una societat que no cuida dels seus animals, de les seues espècies, del seu entorn no pot cuidar de si mateixa” ha indicat el responsable de Seguretat en el Consistori.

“Òbviament la pandèmia ha tingut repercussions també sobre la cura dels animals” afirmava categòric el regidor Aarón Cano destacant el treball efectuat per la Policia Local de València per a protegir-los. “Durant l’últim any, s’han produït més situacions d’abandó i maltractament d’animals” ha afegit el responsable de l’àrea de Seguretat en el Cap i Casal que apuntava a la “falta d’humanitat d’aquelles persones que utilitzen als animals i després els abandonen, els animals no són un regal, tampoc ‘alguna cosa’ que pogueren utilitzar unes certes persones sense escrúpols durant el principi de la pandèmia per a eixir de les seues cases quan observem com va augmentar l’adopció i posteriorment quan van deixar de ‘servir-los’, com ho va fer també l’abandó” ha indicat Cano.

Actualment la Unitat Mediambiental (UMA) de la Policia Local la componen un inspector, tres oficials i 15 agents. Entre les seues funcions, vigilar el compliment de l’ordenança sobre tinença d’animals, des del control de la documentació, la realització de controls en zones utilitzades habitualment per a passejar a gossos, passant per la realització d’inspeccions en domicilis produïdes per la tinença d’animals o la recuperació d’animals abandonats, també exòtics, recuperació d’espècies autòctones, control de la documentació per a la tinença d’espècies o la instrucció d’atestats per delictes de maltractament animal així com inspeccions de botigues de venda d’animals, control sobre la venda il·legal o vigilància en espais naturals i el control de possibles abocaments il·legals.

 

Últimes notícies

Arranca l’enderrocament del bloc 11 de Sant Antón, pas clau per a la regeneració del barri

L'Ajuntament d'Elx ha iniciat l'enderrocament del bloc 11 de Sant Antón després de completar els treballs previs. La demolició obri una seqüència d'actuacions i projectes de vivenda.

Un informe municipal va alertar de possibles conflictes d’interés en l’adjudicació de VPP a Alacant

Un informe intern de l'àrea de Gestió Patrimonial va detectar possibles conflictes d'interés en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. L'ajuntament va elevar el cas a la Fiscalia després d'un esbrinament que va identificar tres adjudicataris vinculats al consistori.

Un informe municipal va alertar de possibles conflictes d’interés en vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Un informe intern va detectar vincles entre adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan i empleats o càrrecs municipals. L'Ajuntament va elevar una denúncia a la Fiscalia, va identificar tres casos i es van produir dimissions, encara que es manté que no van intervindre en actes nuclears.

Bernabé diu que la posada en escena de Feijóo en el Congrés li invalida per a governar

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha acusat el líder del PP de desviar el focus en la comissió sobre la DANA i de blindar a Carlos Mazón. Al seu juí, eixa estratègia l'inhabilita per a aspirar a la presidència.

Les reserves del Segura superen la mitjana de l’última dècada després de sumar 46 hm³

Les reserves del Segura han aconseguit 354 hm³, 17 per damunt de la mitjana decennal, després d'una alça setmanal de 46 hm³. El conjunt nacional puja al 67,3% amb rècord des de 1988.

La jutgessa de la DANA demana a Emergències concretar si La Torre recibio el segon És-Alert

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha reclamat a Emergències detallar que zones van rebre l'És-Alert de les 20.57 i si incluia La Torre. Tambien exigix precisar les areas de l'Horta Sud afectades, després d'un primer llistat amb codigos postals considerat insuficient.

Assalten el club de colombicultura de Beniarjó: maten 9 coloms i desapareixen 12

L'Ajuntament condemna l'atac al Club Santa Teresa de Jesús, amb 9 coloms morts i 12 desapareguts. El cas s'ha denunciat i demanen col·laboració.

Catalá acusa a Sánchez de generar expectatives als immigrants sense informació

L'alcaldessa de València ha retret a Pedro Sánchez anunciar una regularització sense detallar el procés. El consistori ha detectat cues i remet a Estrangeria per falta d'instruccions.