13.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Augmenten les denúncies per maltractament animal durant l’últim any a València

 

34 reclamacions per presumpte maltracte animal en tot just quatre mesos, quasi deu al mes, de les quals 13 han acabat en la Fiscalia Provincial de València. La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València (UMA) tramita cada any més casos de violència contra animals, la majoria contra gossos domèstics. En 2019, va tramitar 23 diligències penals, en 2020, van anar 26, en 2021, en tot just quatre mesos, ja ha tramitat la meitat de les diligències que va realitzar en tot l’any passat.

“Ens preocupa i molt” advertia Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València res més conéixer unes dades que evidencien la dimensió del maltractament animal “una xacra que evidencia la necessitat de protegir més i millor als nostres animals, és una obligació ètica, moral i legal de tota la societat, una societat que no cuida dels seus animals, de les seues espècies, del seu entorn no pot cuidar de si mateixa” ha indicat el responsable de Seguretat en el Consistori.

“Òbviament la pandèmia ha tingut repercussions també sobre la cura dels animals” afirmava categòric el regidor Aarón Cano destacant el treball efectuat per la Policia Local de València per a protegir-los. “Durant l’últim any, s’han produït més situacions d’abandó i maltractament d’animals” ha afegit el responsable de l’àrea de Seguretat en el Cap i Casal que apuntava a la “falta d’humanitat d’aquelles persones que utilitzen als animals i després els abandonen, els animals no són un regal, tampoc ‘alguna cosa’ que pogueren utilitzar unes certes persones sense escrúpols durant el principi de la pandèmia per a eixir de les seues cases quan observem com va augmentar l’adopció i posteriorment quan van deixar de ‘servir-los’, com ho va fer també l’abandó” ha indicat Cano.

Actualment la Unitat Mediambiental (UMA) de la Policia Local la componen un inspector, tres oficials i 15 agents. Entre les seues funcions, vigilar el compliment de l’ordenança sobre tinença d’animals, des del control de la documentació, la realització de controls en zones utilitzades habitualment per a passejar a gossos, passant per la realització d’inspeccions en domicilis produïdes per la tinença d’animals o la recuperació d’animals abandonats, també exòtics, recuperació d’espècies autòctones, control de la documentació per a la tinença d’espècies o la instrucció d’atestats per delictes de maltractament animal així com inspeccions de botigues de venda d’animals, control sobre la venda il·legal o vigilància en espais naturals i el control de possibles abocaments il·legals.

 

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric