Augmenten les denúncies per maltractament animal durant l’últim any a València

 

34 reclamacions per presumpte maltracte animal en tot just quatre mesos, quasi deu al mes, de les quals 13 han acabat en la Fiscalia Provincial de València. La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València (UMA) tramita cada any més casos de violència contra animals, la majoria contra gossos domèstics. En 2019, va tramitar 23 diligències penals, en 2020, van anar 26, en 2021, en tot just quatre mesos, ja ha tramitat la meitat de les diligències que va realitzar en tot l’any passat.

“Ens preocupa i molt” advertia Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València res més conéixer unes dades que evidencien la dimensió del maltractament animal “una xacra que evidencia la necessitat de protegir més i millor als nostres animals, és una obligació ètica, moral i legal de tota la societat, una societat que no cuida dels seus animals, de les seues espècies, del seu entorn no pot cuidar de si mateixa” ha indicat el responsable de Seguretat en el Consistori.

“Òbviament la pandèmia ha tingut repercussions també sobre la cura dels animals” afirmava categòric el regidor Aarón Cano destacant el treball efectuat per la Policia Local de València per a protegir-los. “Durant l’últim any, s’han produït més situacions d’abandó i maltractament d’animals” ha afegit el responsable de l’àrea de Seguretat en el Cap i Casal que apuntava a la “falta d’humanitat d’aquelles persones que utilitzen als animals i després els abandonen, els animals no són un regal, tampoc ‘alguna cosa’ que pogueren utilitzar unes certes persones sense escrúpols durant el principi de la pandèmia per a eixir de les seues cases quan observem com va augmentar l’adopció i posteriorment quan van deixar de ‘servir-los’, com ho va fer també l’abandó” ha indicat Cano.

Actualment la Unitat Mediambiental (UMA) de la Policia Local la componen un inspector, tres oficials i 15 agents. Entre les seues funcions, vigilar el compliment de l’ordenança sobre tinença d’animals, des del control de la documentació, la realització de controls en zones utilitzades habitualment per a passejar a gossos, passant per la realització d’inspeccions en domicilis produïdes per la tinença d’animals o la recuperació d’animals abandonats, també exòtics, recuperació d’espècies autòctones, control de la documentació per a la tinença d’espècies o la instrucció d’atestats per delictes de maltractament animal així com inspeccions de botigues de venda d’animals, control sobre la venda il·legal o vigilància en espais naturals i el control de possibles abocaments il·legals.

 

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.