Augmenten les denúncies per maltractament animal durant l’últim any a València

 

34 reclamacions per presumpte maltracte animal en tot just quatre mesos, quasi deu al mes, de les quals 13 han acabat en la Fiscalia Provincial de València. La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València (UMA) tramita cada any més casos de violència contra animals, la majoria contra gossos domèstics. En 2019, va tramitar 23 diligències penals, en 2020, van anar 26, en 2021, en tot just quatre mesos, ja ha tramitat la meitat de les diligències que va realitzar en tot l’any passat.

“Ens preocupa i molt” advertia Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València res més conéixer unes dades que evidencien la dimensió del maltractament animal “una xacra que evidencia la necessitat de protegir més i millor als nostres animals, és una obligació ètica, moral i legal de tota la societat, una societat que no cuida dels seus animals, de les seues espècies, del seu entorn no pot cuidar de si mateixa” ha indicat el responsable de Seguretat en el Consistori.

“Òbviament la pandèmia ha tingut repercussions també sobre la cura dels animals” afirmava categòric el regidor Aarón Cano destacant el treball efectuat per la Policia Local de València per a protegir-los. “Durant l’últim any, s’han produït més situacions d’abandó i maltractament d’animals” ha afegit el responsable de l’àrea de Seguretat en el Cap i Casal que apuntava a la “falta d’humanitat d’aquelles persones que utilitzen als animals i després els abandonen, els animals no són un regal, tampoc ‘alguna cosa’ que pogueren utilitzar unes certes persones sense escrúpols durant el principi de la pandèmia per a eixir de les seues cases quan observem com va augmentar l’adopció i posteriorment quan van deixar de ‘servir-los’, com ho va fer també l’abandó” ha indicat Cano.

Actualment la Unitat Mediambiental (UMA) de la Policia Local la componen un inspector, tres oficials i 15 agents. Entre les seues funcions, vigilar el compliment de l’ordenança sobre tinença d’animals, des del control de la documentació, la realització de controls en zones utilitzades habitualment per a passejar a gossos, passant per la realització d’inspeccions en domicilis produïdes per la tinença d’animals o la recuperació d’animals abandonats, també exòtics, recuperació d’espècies autòctones, control de la documentació per a la tinença d’espècies o la instrucció d’atestats per delictes de maltractament animal així com inspeccions de botigues de venda d’animals, control sobre la venda il·legal o vigilància en espais naturals i el control de possibles abocaments il·legals.

 

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.