L’autòpsia de Samuel Luiz revela que tenia un colp al cap de 10 centímetres

 

Les forces de seguretat continuen després de la pista de més persones involucrades en la mort de Samuel Luiz a la Corunya. Les imatges no són clares, però les càmeres de trànsit mostren a un nombrós grup de gent agredint-li.

Els primers colps li van ploure per part dels qui el van acusar d’estar gravant-los amb el mòbil en una terrassa. No obstant això, la realitat és que estava fent una videotelefonada amb una amiga.

La segona pallissa, que va resultar ser mortal, va tindre lloc 200 metres més endavant mentre tractava d’escapar. Ni els equips d’emergències ni diversos testimonis que li van auxiliar van poder fer res per la seua vida.

 

Els detalls de l’autòpsia

 

L’autòpsia revela que el jove presentava un colp al cap de 10 centímetres, importants lesions en la cara i va ser agarrat amb força del coll durant els minuts que va durar l’agressió. Els seus amics asseguren que va morir al crit de ‘marieta’, la qual cosa ha alçat una onada de protestes contra els crims d’odi contra el col·lectiu LGTBI.

D’altra banda, la investigació policial continua centrant-se en la hipòtesi de la videotelefonada.

El seu pare demana que se li recorde com un bon fill i amic dels seus amics.

 

Sis detinguts

 

La investigació continua oberta i totes les hipòtesis estan obertes sobre la mort de Samuel Luiz. En total, hi ha sis arrestats, però la Policia no descarta detindre a altres tres persones més.

El dissabte, el Jutjat d’Instrucció núm. 1 de la Corunya, de guàrdia este dissabte, va decretar l’internament en un centre de menors dels dos joves menors d’edat detinguts el divendres pel crim. A més, altres tres joves estan a la presó provisional comunicada i sense fiança i una xica en llibertat amb càrrecs. Tots ells han declarat que estaven embriacs en el moment dels fets i que no coneixien al xic.

 

Dos menors, internats

 

Els dos menors van ser detinguts en el matí del divendres per a, aqueixa mateixa vesprada, passar a disposició judicial. Segons la Llei de Responsabilitat Penal del Menor, els menors acusats no poden romandre més de 24 hores en comissaria sense passar a disposició judicial.

Tal com ha informat el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia, l’internament dels joves ha sigut acordat pel jutjat de guàrdia ordinari, i no pel de menors, al no haver-hi en este últim servei de guàrdia.

 

Tres joves, a la presó

 

A més dels dos menors, altres quatre implicats, tres homes i una dona, de la Corunya d’entre 20 i 25 anys, van passar este divendres a disposició judicial per la seua vinculació amb la mort de Samuel, el jove de 24 anys que dissabte passat va morir després de rebre una pallissa.

Delicte d’homicidi o d’assassinat

 

El jutjat encara no ha determinat si se’ls imputarà un delicte d’homicidi o assassinat que, en el cas d’un dels homes detinguts, se sumarà al de sostracció indeguda. Els tres homes han sigut enviats a presó comunicada i sense fiança atés que, tal com ha assenyalat la jutgessa en l’acte, existeix risc de fugida i de destrucció de proves.

La dona, per part seua, ha sigut posada en llibertat condicional amb compareixences en el jutjat. Amb tot, el delegat del Govern, José Miñones, va assenyalar esta setmana que «les perquisicions segueixen el seu curs», que «es remenen totes les línies d’investigació» i que «no es descarten noves detencions».

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.