L’autòpsia de Samuel Luiz revela que tenia un colp al cap de 10 centímetres

 

Les forces de seguretat continuen després de la pista de més persones involucrades en la mort de Samuel Luiz a la Corunya. Les imatges no són clares, però les càmeres de trànsit mostren a un nombrós grup de gent agredint-li.

Els primers colps li van ploure per part dels qui el van acusar d’estar gravant-los amb el mòbil en una terrassa. No obstant això, la realitat és que estava fent una videotelefonada amb una amiga.

La segona pallissa, que va resultar ser mortal, va tindre lloc 200 metres més endavant mentre tractava d’escapar. Ni els equips d’emergències ni diversos testimonis que li van auxiliar van poder fer res per la seua vida.

 

Els detalls de l’autòpsia

 

L’autòpsia revela que el jove presentava un colp al cap de 10 centímetres, importants lesions en la cara i va ser agarrat amb força del coll durant els minuts que va durar l’agressió. Els seus amics asseguren que va morir al crit de ‘marieta’, la qual cosa ha alçat una onada de protestes contra els crims d’odi contra el col·lectiu LGTBI.

D’altra banda, la investigació policial continua centrant-se en la hipòtesi de la videotelefonada.

El seu pare demana que se li recorde com un bon fill i amic dels seus amics.

 

Sis detinguts

 

La investigació continua oberta i totes les hipòtesis estan obertes sobre la mort de Samuel Luiz. En total, hi ha sis arrestats, però la Policia no descarta detindre a altres tres persones més.

El dissabte, el Jutjat d’Instrucció núm. 1 de la Corunya, de guàrdia este dissabte, va decretar l’internament en un centre de menors dels dos joves menors d’edat detinguts el divendres pel crim. A més, altres tres joves estan a la presó provisional comunicada i sense fiança i una xica en llibertat amb càrrecs. Tots ells han declarat que estaven embriacs en el moment dels fets i que no coneixien al xic.

 

Dos menors, internats

 

Els dos menors van ser detinguts en el matí del divendres per a, aqueixa mateixa vesprada, passar a disposició judicial. Segons la Llei de Responsabilitat Penal del Menor, els menors acusats no poden romandre més de 24 hores en comissaria sense passar a disposició judicial.

Tal com ha informat el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia, l’internament dels joves ha sigut acordat pel jutjat de guàrdia ordinari, i no pel de menors, al no haver-hi en este últim servei de guàrdia.

 

Tres joves, a la presó

 

A més dels dos menors, altres quatre implicats, tres homes i una dona, de la Corunya d’entre 20 i 25 anys, van passar este divendres a disposició judicial per la seua vinculació amb la mort de Samuel, el jove de 24 anys que dissabte passat va morir després de rebre una pallissa.

Delicte d’homicidi o d’assassinat

 

El jutjat encara no ha determinat si se’ls imputarà un delicte d’homicidi o assassinat que, en el cas d’un dels homes detinguts, se sumarà al de sostracció indeguda. Els tres homes han sigut enviats a presó comunicada i sense fiança atés que, tal com ha assenyalat la jutgessa en l’acte, existeix risc de fugida i de destrucció de proves.

La dona, per part seua, ha sigut posada en llibertat condicional amb compareixences en el jutjat. Amb tot, el delegat del Govern, José Miñones, va assenyalar esta setmana que “les perquisicions segueixen el seu curs”, que “es remenen totes les línies d’investigació” i que “no es descarten noves detencions”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.