L’autòpsia de Samuel Luiz revela que tenia un colp al cap de 10 centímetres

 

Les forces de seguretat continuen després de la pista de més persones involucrades en la mort de Samuel Luiz a la Corunya. Les imatges no són clares, però les càmeres de trànsit mostren a un nombrós grup de gent agredint-li.

Els primers colps li van ploure per part dels qui el van acusar d’estar gravant-los amb el mòbil en una terrassa. No obstant això, la realitat és que estava fent una videotelefonada amb una amiga.

La segona pallissa, que va resultar ser mortal, va tindre lloc 200 metres més endavant mentre tractava d’escapar. Ni els equips d’emergències ni diversos testimonis que li van auxiliar van poder fer res per la seua vida.

 

Els detalls de l’autòpsia

 

L’autòpsia revela que el jove presentava un colp al cap de 10 centímetres, importants lesions en la cara i va ser agarrat amb força del coll durant els minuts que va durar l’agressió. Els seus amics asseguren que va morir al crit de ‘marieta’, la qual cosa ha alçat una onada de protestes contra els crims d’odi contra el col·lectiu LGTBI.

D’altra banda, la investigació policial continua centrant-se en la hipòtesi de la videotelefonada.

El seu pare demana que se li recorde com un bon fill i amic dels seus amics.

 

Sis detinguts

 

La investigació continua oberta i totes les hipòtesis estan obertes sobre la mort de Samuel Luiz. En total, hi ha sis arrestats, però la Policia no descarta detindre a altres tres persones més.

El dissabte, el Jutjat d’Instrucció núm. 1 de la Corunya, de guàrdia este dissabte, va decretar l’internament en un centre de menors dels dos joves menors d’edat detinguts el divendres pel crim. A més, altres tres joves estan a la presó provisional comunicada i sense fiança i una xica en llibertat amb càrrecs. Tots ells han declarat que estaven embriacs en el moment dels fets i que no coneixien al xic.

 

Dos menors, internats

 

Els dos menors van ser detinguts en el matí del divendres per a, aqueixa mateixa vesprada, passar a disposició judicial. Segons la Llei de Responsabilitat Penal del Menor, els menors acusats no poden romandre més de 24 hores en comissaria sense passar a disposició judicial.

Tal com ha informat el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia, l’internament dels joves ha sigut acordat pel jutjat de guàrdia ordinari, i no pel de menors, al no haver-hi en este últim servei de guàrdia.

 

Tres joves, a la presó

 

A més dels dos menors, altres quatre implicats, tres homes i una dona, de la Corunya d’entre 20 i 25 anys, van passar este divendres a disposició judicial per la seua vinculació amb la mort de Samuel, el jove de 24 anys que dissabte passat va morir després de rebre una pallissa.

Delicte d’homicidi o d’assassinat

 

El jutjat encara no ha determinat si se’ls imputarà un delicte d’homicidi o assassinat que, en el cas d’un dels homes detinguts, se sumarà al de sostracció indeguda. Els tres homes han sigut enviats a presó comunicada i sense fiança atés que, tal com ha assenyalat la jutgessa en l’acte, existeix risc de fugida i de destrucció de proves.

La dona, per part seua, ha sigut posada en llibertat condicional amb compareixences en el jutjat. Amb tot, el delegat del Govern, José Miñones, va assenyalar esta setmana que «les perquisicions segueixen el seu curs», que «es remenen totes les línies d’investigació» i que «no es descarten noves detencions».

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.