L’autòpsia de Samuel Luiz revela que tenia un colp al cap de 10 centímetres

 

Les forces de seguretat continuen després de la pista de més persones involucrades en la mort de Samuel Luiz a la Corunya. Les imatges no són clares, però les càmeres de trànsit mostren a un nombrós grup de gent agredint-li.

Els primers colps li van ploure per part dels qui el van acusar d’estar gravant-los amb el mòbil en una terrassa. No obstant això, la realitat és que estava fent una videotelefonada amb una amiga.

La segona pallissa, que va resultar ser mortal, va tindre lloc 200 metres més endavant mentre tractava d’escapar. Ni els equips d’emergències ni diversos testimonis que li van auxiliar van poder fer res per la seua vida.

 

Els detalls de l’autòpsia

 

L’autòpsia revela que el jove presentava un colp al cap de 10 centímetres, importants lesions en la cara i va ser agarrat amb força del coll durant els minuts que va durar l’agressió. Els seus amics asseguren que va morir al crit de ‘marieta’, la qual cosa ha alçat una onada de protestes contra els crims d’odi contra el col·lectiu LGTBI.

D’altra banda, la investigació policial continua centrant-se en la hipòtesi de la videotelefonada.

El seu pare demana que se li recorde com un bon fill i amic dels seus amics.

 

Sis detinguts

 

La investigació continua oberta i totes les hipòtesis estan obertes sobre la mort de Samuel Luiz. En total, hi ha sis arrestats, però la Policia no descarta detindre a altres tres persones més.

El dissabte, el Jutjat d’Instrucció núm. 1 de la Corunya, de guàrdia este dissabte, va decretar l’internament en un centre de menors dels dos joves menors d’edat detinguts el divendres pel crim. A més, altres tres joves estan a la presó provisional comunicada i sense fiança i una xica en llibertat amb càrrecs. Tots ells han declarat que estaven embriacs en el moment dels fets i que no coneixien al xic.

 

Dos menors, internats

 

Els dos menors van ser detinguts en el matí del divendres per a, aqueixa mateixa vesprada, passar a disposició judicial. Segons la Llei de Responsabilitat Penal del Menor, els menors acusats no poden romandre més de 24 hores en comissaria sense passar a disposició judicial.

Tal com ha informat el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia, l’internament dels joves ha sigut acordat pel jutjat de guàrdia ordinari, i no pel de menors, al no haver-hi en este últim servei de guàrdia.

 

Tres joves, a la presó

 

A més dels dos menors, altres quatre implicats, tres homes i una dona, de la Corunya d’entre 20 i 25 anys, van passar este divendres a disposició judicial per la seua vinculació amb la mort de Samuel, el jove de 24 anys que dissabte passat va morir després de rebre una pallissa.

Delicte d’homicidi o d’assassinat

 

El jutjat encara no ha determinat si se’ls imputarà un delicte d’homicidi o assassinat que, en el cas d’un dels homes detinguts, se sumarà al de sostracció indeguda. Els tres homes han sigut enviats a presó comunicada i sense fiança atés que, tal com ha assenyalat la jutgessa en l’acte, existeix risc de fugida i de destrucció de proves.

La dona, per part seua, ha sigut posada en llibertat condicional amb compareixences en el jutjat. Amb tot, el delegat del Govern, José Miñones, va assenyalar esta setmana que «les perquisicions segueixen el seu curs», que «es remenen totes les línies d’investigació» i que «no es descarten noves detencions».

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.