L’autòpsia de Samuel Luiz revela que tenia un colp al cap de 10 centímetres

 

Les forces de seguretat continuen després de la pista de més persones involucrades en la mort de Samuel Luiz a la Corunya. Les imatges no són clares, però les càmeres de trànsit mostren a un nombrós grup de gent agredint-li.

Els primers colps li van ploure per part dels qui el van acusar d’estar gravant-los amb el mòbil en una terrassa. No obstant això, la realitat és que estava fent una videotelefonada amb una amiga.

La segona pallissa, que va resultar ser mortal, va tindre lloc 200 metres més endavant mentre tractava d’escapar. Ni els equips d’emergències ni diversos testimonis que li van auxiliar van poder fer res per la seua vida.

 

Els detalls de l’autòpsia

 

L’autòpsia revela que el jove presentava un colp al cap de 10 centímetres, importants lesions en la cara i va ser agarrat amb força del coll durant els minuts que va durar l’agressió. Els seus amics asseguren que va morir al crit de ‘marieta’, la qual cosa ha alçat una onada de protestes contra els crims d’odi contra el col·lectiu LGTBI.

D’altra banda, la investigació policial continua centrant-se en la hipòtesi de la videotelefonada.

El seu pare demana que se li recorde com un bon fill i amic dels seus amics.

 

Sis detinguts

 

La investigació continua oberta i totes les hipòtesis estan obertes sobre la mort de Samuel Luiz. En total, hi ha sis arrestats, però la Policia no descarta detindre a altres tres persones més.

El dissabte, el Jutjat d’Instrucció núm. 1 de la Corunya, de guàrdia este dissabte, va decretar l’internament en un centre de menors dels dos joves menors d’edat detinguts el divendres pel crim. A més, altres tres joves estan a la presó provisional comunicada i sense fiança i una xica en llibertat amb càrrecs. Tots ells han declarat que estaven embriacs en el moment dels fets i que no coneixien al xic.

 

Dos menors, internats

 

Els dos menors van ser detinguts en el matí del divendres per a, aqueixa mateixa vesprada, passar a disposició judicial. Segons la Llei de Responsabilitat Penal del Menor, els menors acusats no poden romandre més de 24 hores en comissaria sense passar a disposició judicial.

Tal com ha informat el Tribunal Superior de Xustiza de Galícia, l’internament dels joves ha sigut acordat pel jutjat de guàrdia ordinari, i no pel de menors, al no haver-hi en este últim servei de guàrdia.

 

Tres joves, a la presó

 

A més dels dos menors, altres quatre implicats, tres homes i una dona, de la Corunya d’entre 20 i 25 anys, van passar este divendres a disposició judicial per la seua vinculació amb la mort de Samuel, el jove de 24 anys que dissabte passat va morir després de rebre una pallissa.

Delicte d’homicidi o d’assassinat

 

El jutjat encara no ha determinat si se’ls imputarà un delicte d’homicidi o assassinat que, en el cas d’un dels homes detinguts, se sumarà al de sostracció indeguda. Els tres homes han sigut enviats a presó comunicada i sense fiança atés que, tal com ha assenyalat la jutgessa en l’acte, existeix risc de fugida i de destrucció de proves.

La dona, per part seua, ha sigut posada en llibertat condicional amb compareixences en el jutjat. Amb tot, el delegat del Govern, José Miñones, va assenyalar esta setmana que «les perquisicions segueixen el seu curs», que «es remenen totes les línies d’investigació» i que «no es descarten noves detencions».

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.