Cau una banda especialitzada en estafes per Internet liderada per quatre germans

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a les localitats de Torrevella i Almoradí set homes i tres dones, com a presumptes autors de 504 delictes d’estafa i d’un delicte de pertinença a organització criminal.

Per mitjà dels mètodes coneguts com a “smishing” i “phishing”, van aconseguir obtenir una quantia superior als 56.000 euros de forma il·lícita. Hi ha més de 163 afectats per aquest grup criminal.

Al juny d’aquest any, després de diverses denúncies de diversos ciutadans, agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Torrevella i de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal d’Almoradí van tenir coneixement que un grup organitzat podia estar fent estafes per Internet, fent-se valer de tècniques d’enginyeria social.

Amb la finalitat d’esclarir els fets denunciats, els agents de les dos àrees de recerca van iniciar les investigacions pertinents de manera conjunta.

Utilitzaven dos mètodes: el conegut com a “smishing”, que és l’enviament de missatges de text a telèfons mòbils, i el “phishing”, que és l’enviament massiu de correus electrònics a diverses víctimes.

Als missatges enviats, els delinqüents, per induir l’engany, introduïen un enllaç que dirigia la víctima potencial a una pàgina que simulava la web d’entitats bancàries. Aquestes webs eren creades en realitat pels detinguts amb la finalitat de robar-los les dades personals.

Un cop obtingudes de forma fraudulenta les dades personals, sol·licitaven a les entitats bancàries noves targetes bancàries a nom dels perjudicats amb el propòsit de vincular-les a serveis de pagaments mòbils sense contacte.

Finalment la banda, a través de telèfons mòbils prèviament adquirits amb el propòsit de delinquir, realitzava les extraccions dels diners estafats des de caixers ubicats a diferents localitats de la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Comunitat Autònoma d’Andalusia.

Els líders del grup criminal eren quatre germans de nacionalitat marroquina, els quals coordinaven i repartien les tasques i funcions amb la resta de membres de la banda amb la finalitat de cometre els delictes. Aquests germans duien un alt nivell de vida i no tenien cap activitat laboral coneguda.

Una dona de nacionalitat sueca tenia encomanada la funció de donar allotjament als líders de la banda per dificultar les investigacions policials.

Els investigadors van esbrinar que aquesta banda cooperava amb els treballadors i el gerent d’un saló d’apostes de la localitat d’Almoradí, on per mitjà d’una comissió il·lícita del 15% dels guanys fraudulents, els permetien extreure els diners de les víctimes ús del seu TPV (Terminal a Punt de Venda).

Fruit dels registres duts a terme, i de les investigacions practicades pels agents, van resultar detinguts: cinc homes de nacionalitat marroquina d’entre 23 i 32 anys; una dona de nacionalitat sueca de 23 anys; un home de nacionalitat veneçolana de 24 anys; un home de nacionalitat espanyola de 48 anys; i dues dones de nacionalitat espanyola de 37 i 22 anys. Entre els detinguts hi ha els quatre germans, líders de la banda.

Els detinguts han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia de Torrevella i d’Orihuela, i han decretat l’ingrés a la presó sense fiança dels quatre germans. La resta dels membres han quedat en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil en sengles registres ha pogut recuperar: 17.500 euros en efectiu, 630 dòlars, 17 telèfons d’alta gamma, 3 vehicles tipus turismes, gran quantitat de targetes SIM, tiquets de compra de criptomonedes, diverses targetes bancàries, documentació que acredita l’enviament quantitats econòmiques a Marroc, així com material informàtic.

Els investigadors sospiten que hi haja més afectats per les actuacions d’aquesta banda que encara no hagen formalitzat la denúncia.

La Guàrdia Civil recomana que quan es navegue per una web on demanen dades personals, el primer que cal fer és mirar l’URL de la barra d’adreces del navegador, comprovant que tinga l’adreça oficial de l’entitat o empresa, i a cas de dubte posar-nos en contacte amb l’entitat que suposadament ens sol·liciten les dades.

Últimes notícies

Quatre detinguts per una estafa de 380.000 euros amb factures falses de palets

La Policia Nacional ha detingut quatre hòmens a Benidorm i Sant Vicent del Raspeig acusats d’estafar més de 380.000 euros a una empresa mitjançant factures simulades de compra de palets.

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.