Cau una banda especialitzada en estafes per Internet liderada per quatre germans

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a les localitats de Torrevella i Almoradí set homes i tres dones, com a presumptes autors de 504 delictes d’estafa i d’un delicte de pertinença a organització criminal.

Per mitjà dels mètodes coneguts com a “smishing” i “phishing”, van aconseguir obtenir una quantia superior als 56.000 euros de forma il·lícita. Hi ha més de 163 afectats per aquest grup criminal.

Al juny d’aquest any, després de diverses denúncies de diversos ciutadans, agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Torrevella i de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal d’Almoradí van tenir coneixement que un grup organitzat podia estar fent estafes per Internet, fent-se valer de tècniques d’enginyeria social.

Amb la finalitat d’esclarir els fets denunciats, els agents de les dos àrees de recerca van iniciar les investigacions pertinents de manera conjunta.

Utilitzaven dos mètodes: el conegut com a “smishing”, que és l’enviament de missatges de text a telèfons mòbils, i el “phishing”, que és l’enviament massiu de correus electrònics a diverses víctimes.

Als missatges enviats, els delinqüents, per induir l’engany, introduïen un enllaç que dirigia la víctima potencial a una pàgina que simulava la web d’entitats bancàries. Aquestes webs eren creades en realitat pels detinguts amb la finalitat de robar-los les dades personals.

Un cop obtingudes de forma fraudulenta les dades personals, sol·licitaven a les entitats bancàries noves targetes bancàries a nom dels perjudicats amb el propòsit de vincular-les a serveis de pagaments mòbils sense contacte.

Finalment la banda, a través de telèfons mòbils prèviament adquirits amb el propòsit de delinquir, realitzava les extraccions dels diners estafats des de caixers ubicats a diferents localitats de la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Comunitat Autònoma d’Andalusia.

Els líders del grup criminal eren quatre germans de nacionalitat marroquina, els quals coordinaven i repartien les tasques i funcions amb la resta de membres de la banda amb la finalitat de cometre els delictes. Aquests germans duien un alt nivell de vida i no tenien cap activitat laboral coneguda.

Una dona de nacionalitat sueca tenia encomanada la funció de donar allotjament als líders de la banda per dificultar les investigacions policials.

Els investigadors van esbrinar que aquesta banda cooperava amb els treballadors i el gerent d’un saló d’apostes de la localitat d’Almoradí, on per mitjà d’una comissió il·lícita del 15% dels guanys fraudulents, els permetien extreure els diners de les víctimes ús del seu TPV (Terminal a Punt de Venda).

Fruit dels registres duts a terme, i de les investigacions practicades pels agents, van resultar detinguts: cinc homes de nacionalitat marroquina d’entre 23 i 32 anys; una dona de nacionalitat sueca de 23 anys; un home de nacionalitat veneçolana de 24 anys; un home de nacionalitat espanyola de 48 anys; i dues dones de nacionalitat espanyola de 37 i 22 anys. Entre els detinguts hi ha els quatre germans, líders de la banda.

Els detinguts han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia de Torrevella i d’Orihuela, i han decretat l’ingrés a la presó sense fiança dels quatre germans. La resta dels membres han quedat en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil en sengles registres ha pogut recuperar: 17.500 euros en efectiu, 630 dòlars, 17 telèfons d’alta gamma, 3 vehicles tipus turismes, gran quantitat de targetes SIM, tiquets de compra de criptomonedes, diverses targetes bancàries, documentació que acredita l’enviament quantitats econòmiques a Marroc, així com material informàtic.

Els investigadors sospiten que hi haja més afectats per les actuacions d’aquesta banda que encara no hagen formalitzat la denúncia.

La Guàrdia Civil recomana que quan es navegue per una web on demanen dades personals, el primer que cal fer és mirar l’URL de la barra d’adreces del navegador, comprovant que tinga l’adreça oficial de l’entitat o empresa, i a cas de dubte posar-nos en contacte amb l’entitat que suposadament ens sol·liciten les dades.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.