Cau una banda especialitzada en estafes per Internet liderada per quatre germans

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a les localitats de Torrevella i Almoradí set homes i tres dones, com a presumptes autors de 504 delictes d’estafa i d’un delicte de pertinença a organització criminal.

Per mitjà dels mètodes coneguts com a “smishing” i “phishing”, van aconseguir obtenir una quantia superior als 56.000 euros de forma il·lícita. Hi ha més de 163 afectats per aquest grup criminal.

Al juny d’aquest any, després de diverses denúncies de diversos ciutadans, agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Torrevella i de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal d’Almoradí van tenir coneixement que un grup organitzat podia estar fent estafes per Internet, fent-se valer de tècniques d’enginyeria social.

Amb la finalitat d’esclarir els fets denunciats, els agents de les dos àrees de recerca van iniciar les investigacions pertinents de manera conjunta.

Utilitzaven dos mètodes: el conegut com a “smishing”, que és l’enviament de missatges de text a telèfons mòbils, i el “phishing”, que és l’enviament massiu de correus electrònics a diverses víctimes.

Als missatges enviats, els delinqüents, per induir l’engany, introduïen un enllaç que dirigia la víctima potencial a una pàgina que simulava la web d’entitats bancàries. Aquestes webs eren creades en realitat pels detinguts amb la finalitat de robar-los les dades personals.

Un cop obtingudes de forma fraudulenta les dades personals, sol·licitaven a les entitats bancàries noves targetes bancàries a nom dels perjudicats amb el propòsit de vincular-les a serveis de pagaments mòbils sense contacte.

Finalment la banda, a través de telèfons mòbils prèviament adquirits amb el propòsit de delinquir, realitzava les extraccions dels diners estafats des de caixers ubicats a diferents localitats de la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Comunitat Autònoma d’Andalusia.

Els líders del grup criminal eren quatre germans de nacionalitat marroquina, els quals coordinaven i repartien les tasques i funcions amb la resta de membres de la banda amb la finalitat de cometre els delictes. Aquests germans duien un alt nivell de vida i no tenien cap activitat laboral coneguda.

Una dona de nacionalitat sueca tenia encomanada la funció de donar allotjament als líders de la banda per dificultar les investigacions policials.

Els investigadors van esbrinar que aquesta banda cooperava amb els treballadors i el gerent d’un saló d’apostes de la localitat d’Almoradí, on per mitjà d’una comissió il·lícita del 15% dels guanys fraudulents, els permetien extreure els diners de les víctimes ús del seu TPV (Terminal a Punt de Venda).

Fruit dels registres duts a terme, i de les investigacions practicades pels agents, van resultar detinguts: cinc homes de nacionalitat marroquina d’entre 23 i 32 anys; una dona de nacionalitat sueca de 23 anys; un home de nacionalitat veneçolana de 24 anys; un home de nacionalitat espanyola de 48 anys; i dues dones de nacionalitat espanyola de 37 i 22 anys. Entre els detinguts hi ha els quatre germans, líders de la banda.

Els detinguts han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia de Torrevella i d’Orihuela, i han decretat l’ingrés a la presó sense fiança dels quatre germans. La resta dels membres han quedat en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil en sengles registres ha pogut recuperar: 17.500 euros en efectiu, 630 dòlars, 17 telèfons d’alta gamma, 3 vehicles tipus turismes, gran quantitat de targetes SIM, tiquets de compra de criptomonedes, diverses targetes bancàries, documentació que acredita l’enviament quantitats econòmiques a Marroc, així com material informàtic.

Els investigadors sospiten que hi haja més afectats per les actuacions d’aquesta banda que encara no hagen formalitzat la denúncia.

La Guàrdia Civil recomana que quan es navegue per una web on demanen dades personals, el primer que cal fer és mirar l’URL de la barra d’adreces del navegador, comprovant que tinga l’adreça oficial de l’entitat o empresa, i a cas de dubte posar-nos en contacte amb l’entitat que suposadament ens sol·liciten les dades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.