Cau una banda especialitzada en estafes per Internet liderada per quatre germans

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a les localitats de Torrevella i Almoradí set homes i tres dones, com a presumptes autors de 504 delictes d’estafa i d’un delicte de pertinença a organització criminal.

Per mitjà dels mètodes coneguts com a “smishing” i “phishing”, van aconseguir obtenir una quantia superior als 56.000 euros de forma il·lícita. Hi ha més de 163 afectats per aquest grup criminal.

Al juny d’aquest any, després de diverses denúncies de diversos ciutadans, agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Torrevella i de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal d’Almoradí van tenir coneixement que un grup organitzat podia estar fent estafes per Internet, fent-se valer de tècniques d’enginyeria social.

Amb la finalitat d’esclarir els fets denunciats, els agents de les dos àrees de recerca van iniciar les investigacions pertinents de manera conjunta.

Utilitzaven dos mètodes: el conegut com a “smishing”, que és l’enviament de missatges de text a telèfons mòbils, i el “phishing”, que és l’enviament massiu de correus electrònics a diverses víctimes.

Als missatges enviats, els delinqüents, per induir l’engany, introduïen un enllaç que dirigia la víctima potencial a una pàgina que simulava la web d’entitats bancàries. Aquestes webs eren creades en realitat pels detinguts amb la finalitat de robar-los les dades personals.

Un cop obtingudes de forma fraudulenta les dades personals, sol·licitaven a les entitats bancàries noves targetes bancàries a nom dels perjudicats amb el propòsit de vincular-les a serveis de pagaments mòbils sense contacte.

Finalment la banda, a través de telèfons mòbils prèviament adquirits amb el propòsit de delinquir, realitzava les extraccions dels diners estafats des de caixers ubicats a diferents localitats de la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Comunitat Autònoma d’Andalusia.

Els líders del grup criminal eren quatre germans de nacionalitat marroquina, els quals coordinaven i repartien les tasques i funcions amb la resta de membres de la banda amb la finalitat de cometre els delictes. Aquests germans duien un alt nivell de vida i no tenien cap activitat laboral coneguda.

Una dona de nacionalitat sueca tenia encomanada la funció de donar allotjament als líders de la banda per dificultar les investigacions policials.

Els investigadors van esbrinar que aquesta banda cooperava amb els treballadors i el gerent d’un saló d’apostes de la localitat d’Almoradí, on per mitjà d’una comissió il·lícita del 15% dels guanys fraudulents, els permetien extreure els diners de les víctimes ús del seu TPV (Terminal a Punt de Venda).

Fruit dels registres duts a terme, i de les investigacions practicades pels agents, van resultar detinguts: cinc homes de nacionalitat marroquina d’entre 23 i 32 anys; una dona de nacionalitat sueca de 23 anys; un home de nacionalitat veneçolana de 24 anys; un home de nacionalitat espanyola de 48 anys; i dues dones de nacionalitat espanyola de 37 i 22 anys. Entre els detinguts hi ha els quatre germans, líders de la banda.

Els detinguts han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia de Torrevella i d’Orihuela, i han decretat l’ingrés a la presó sense fiança dels quatre germans. La resta dels membres han quedat en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil en sengles registres ha pogut recuperar: 17.500 euros en efectiu, 630 dòlars, 17 telèfons d’alta gamma, 3 vehicles tipus turismes, gran quantitat de targetes SIM, tiquets de compra de criptomonedes, diverses targetes bancàries, documentació que acredita l’enviament quantitats econòmiques a Marroc, així com material informàtic.

Els investigadors sospiten que hi haja més afectats per les actuacions d’aquesta banda que encara no hagen formalitzat la denúncia.

La Guàrdia Civil recomana que quan es navegue per una web on demanen dades personals, el primer que cal fer és mirar l’URL de la barra d’adreces del navegador, comprovant que tinga l’adreça oficial de l’entitat o empresa, i a cas de dubte posar-nos en contacte amb l’entitat que suposadament ens sol·liciten les dades.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU