Cau una banda especialitzada en estafes per Internet liderada per quatre germans

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a les localitats de Torrevella i Almoradí set homes i tres dones, com a presumptes autors de 504 delictes d’estafa i d’un delicte de pertinença a organització criminal.

Per mitjà dels mètodes coneguts com a “smishing” i “phishing”, van aconseguir obtenir una quantia superior als 56.000 euros de forma il·lícita. Hi ha més de 163 afectats per aquest grup criminal.

Al juny d’aquest any, després de diverses denúncies de diversos ciutadans, agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Torrevella i de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal d’Almoradí van tenir coneixement que un grup organitzat podia estar fent estafes per Internet, fent-se valer de tècniques d’enginyeria social.

Amb la finalitat d’esclarir els fets denunciats, els agents de les dos àrees de recerca van iniciar les investigacions pertinents de manera conjunta.

Utilitzaven dos mètodes: el conegut com a “smishing”, que és l’enviament de missatges de text a telèfons mòbils, i el “phishing”, que és l’enviament massiu de correus electrònics a diverses víctimes.

Als missatges enviats, els delinqüents, per induir l’engany, introduïen un enllaç que dirigia la víctima potencial a una pàgina que simulava la web d’entitats bancàries. Aquestes webs eren creades en realitat pels detinguts amb la finalitat de robar-los les dades personals.

Un cop obtingudes de forma fraudulenta les dades personals, sol·licitaven a les entitats bancàries noves targetes bancàries a nom dels perjudicats amb el propòsit de vincular-les a serveis de pagaments mòbils sense contacte.

Finalment la banda, a través de telèfons mòbils prèviament adquirits amb el propòsit de delinquir, realitzava les extraccions dels diners estafats des de caixers ubicats a diferents localitats de la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Comunitat Autònoma d’Andalusia.

Els líders del grup criminal eren quatre germans de nacionalitat marroquina, els quals coordinaven i repartien les tasques i funcions amb la resta de membres de la banda amb la finalitat de cometre els delictes. Aquests germans duien un alt nivell de vida i no tenien cap activitat laboral coneguda.

Una dona de nacionalitat sueca tenia encomanada la funció de donar allotjament als líders de la banda per dificultar les investigacions policials.

Els investigadors van esbrinar que aquesta banda cooperava amb els treballadors i el gerent d’un saló d’apostes de la localitat d’Almoradí, on per mitjà d’una comissió il·lícita del 15% dels guanys fraudulents, els permetien extreure els diners de les víctimes ús del seu TPV (Terminal a Punt de Venda).

Fruit dels registres duts a terme, i de les investigacions practicades pels agents, van resultar detinguts: cinc homes de nacionalitat marroquina d’entre 23 i 32 anys; una dona de nacionalitat sueca de 23 anys; un home de nacionalitat veneçolana de 24 anys; un home de nacionalitat espanyola de 48 anys; i dues dones de nacionalitat espanyola de 37 i 22 anys. Entre els detinguts hi ha els quatre germans, líders de la banda.

Els detinguts han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia de Torrevella i d’Orihuela, i han decretat l’ingrés a la presó sense fiança dels quatre germans. La resta dels membres han quedat en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil en sengles registres ha pogut recuperar: 17.500 euros en efectiu, 630 dòlars, 17 telèfons d’alta gamma, 3 vehicles tipus turismes, gran quantitat de targetes SIM, tiquets de compra de criptomonedes, diverses targetes bancàries, documentació que acredita l’enviament quantitats econòmiques a Marroc, així com material informàtic.

Els investigadors sospiten que hi haja més afectats per les actuacions d’aquesta banda que encara no hagen formalitzat la denúncia.

La Guàrdia Civil recomana que quan es navegue per una web on demanen dades personals, el primer que cal fer és mirar l’URL de la barra d’adreces del navegador, comprovant que tinga l’adreça oficial de l’entitat o empresa, i a cas de dubte posar-nos en contacte amb l’entitat que suposadament ens sol·liciten les dades.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.