La bebé de Vinaròs va morir per una sobredosi de sucre per error

L’informe és concloent amb les causes de la mort de la xiqueta | València Diari

 

Un informe de l’Hospital de Vinaròs (Castelló) conclou que la menor de dos anys que va morir el mes de novembre passat després de rebre assistència en este centre va morir a conseqüència d’una hiperglucèmia severa –una pujada de sucre– per un error en l’administració i preparació de la dosi per part de l’Àrea d’Infermeria i que va resultar letal.

 

Este informe ha sigut realitzat pel Servici de Medicina Preventiva i s’inclou en el general de la gerència del centre, a on la xiqueta va ser atesa per una gastroenteritis en la unitat d’Urgències Pediàtriques i des de la que va ser traslladada a l’Hospital General de Castelló davant l’agreujament del seu estat i a on va acabar morint.

 

L’Hospital Comarcal de Vinaròs va obrir una investigació arran dels fets, que van portar a la família a presentar una querella en els jutjats de la localitat contra el personal mèdic del centre. Com a conseqüència d’això, es va obrir una causa en la qual s’inclou com investigats per homicidi per imprudència professional dos infermeres i quatre metges del centre hospitalari.

 

Amb tot, no tots els professionals tenen la mateixa responsabilitat, ja que, les dos primeres infermeres i tres facultatius sí que van vore a la menor, mentres que el quart metge figura com a imputat per negar-se a resoldre un dubte d’una de les infermeres sobre la pauta farmacològica determinada per a la xiqueta.

 

D’eixa manera ho ha explicat l’advocat de la família, Rubén Darío Delgado Ortiz, d’Atles Advocats i lletrat dels servicis jurídics d’Avinesa, qui ha detallat que eixe informe conclou que la causa de la mort de la menuda és un edema cerebral com a conseqüència d’una hiperglucèmia severa i, al seu torn, conseqüència d’una negligència en l’administració de seroteràpia d’infermeria.

 

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències

 

Més factors afegits

Com uns altres factors que podrien haver contribuït també al desenllaç mortal, s’inclou la distracció en l’entorn laboral i una possible inadequació de la ràtio personal/ pacient –entenent com a personal, el personal sanitari–, si bé la família no creu determinant este segon factor ja que, quan la menor va rebre assistència en el centre, segons els pares, el servici d’urgències estava «pràcticament buit».

 

«No discutim que hi haja un problema amb la ràtio infermera-pacient, però eixe dia no va influir, ja que Urgències estava pràcticament buit», ha indicat el lletrat, qui ha precisat que a la xiqueta la van arribar a vore, com a mínim, tres infermeres i, de fet, constantment el personal va acudir als avisos dels pares.

 

L’advocat ha assegurat que estan pendents que finalitze la instrucció, que el jutjat dicte l’acte de procediment abreujat per a saber contra qui procedir i contra quin personal dirigir l’acusació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.