12.1 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

La bebé de Vinaròs va morir per una sobredosi de sucre per error

L’informe és concloent amb les causes de la mort de la xiqueta | València Diari

 

Un informe de l’Hospital de Vinaròs (Castelló) conclou que la menor de dos anys que va morir el mes de novembre passat després de rebre assistència en este centre va morir a conseqüència d’una hiperglucèmia severa –una pujada de sucre– per un error en l’administració i preparació de la dosi per part de l’Àrea d’Infermeria i que va resultar letal.

 

Este informe ha sigut realitzat pel Servici de Medicina Preventiva i s’inclou en el general de la gerència del centre, a on la xiqueta va ser atesa per una gastroenteritis en la unitat d’Urgències Pediàtriques i des de la que va ser traslladada a l’Hospital General de Castelló davant l’agreujament del seu estat i a on va acabar morint.

 

L’Hospital Comarcal de Vinaròs va obrir una investigació arran dels fets, que van portar a la família a presentar una querella en els jutjats de la localitat contra el personal mèdic del centre. Com a conseqüència d’això, es va obrir una causa en la qual s’inclou com investigats per homicidi per imprudència professional dos infermeres i quatre metges del centre hospitalari.

 

Amb tot, no tots els professionals tenen la mateixa responsabilitat, ja que, les dos primeres infermeres i tres facultatius sí que van vore a la menor, mentres que el quart metge figura com a imputat per negar-se a resoldre un dubte d’una de les infermeres sobre la pauta farmacològica determinada per a la xiqueta.

 

D’eixa manera ho ha explicat l’advocat de la família, Rubén Darío Delgado Ortiz, d’Atles Advocats i lletrat dels servicis jurídics d’Avinesa, qui ha detallat que eixe informe conclou que la causa de la mort de la menuda és un edema cerebral com a conseqüència d’una hiperglucèmia severa i, al seu torn, conseqüència d’una negligència en l’administració de seroteràpia d’infermeria.

 

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències

 

Més factors afegits

Com uns altres factors que podrien haver contribuït també al desenllaç mortal, s’inclou la distracció en l’entorn laboral i una possible inadequació de la ràtio personal/ pacient –entenent com a personal, el personal sanitari–, si bé la família no creu determinant este segon factor ja que, quan la menor va rebre assistència en el centre, segons els pares, el servici d’urgències estava «pràcticament buit».

 

«No discutim que hi haja un problema amb la ràtio infermera-pacient, però eixe dia no va influir, ja que Urgències estava pràcticament buit», ha indicat el lletrat, qui ha precisat que a la xiqueta la van arribar a vore, com a mínim, tres infermeres i, de fet, constantment el personal va acudir als avisos dels pares.

 

L’advocat ha assegurat que estan pendents que finalitze la instrucció, que el jutjat dicte l’acte de procediment abreujat per a saber contra qui procedir i contra quin personal dirigir l’acusació.

Últimes notícies

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.

0-2: Raphinha i Lamine Yamal castiguen un Vila-real imprecís

El Barcelona es va imposar 0-2 en La Ceràmica amb un penal convertit per Raphinha i un gol de Lamine Yamal. El Vila-real va fallar les seues opcions i va jugar amb deu des del 39.

0-2: el Barcelona s’imposa al Vila-real amb gols de Raphinha i Lamine Yamal

El Barcelona va guanyar 0-2 en la seua visita al Vila-real. Raphinha, de penal, i Lamine Yamal van segellar el triomf davant un rival en inferioritat des del 39.

Raphinha avança al Barcelona de penal i Renato Veiga és expulsat (0-1)

Raphinha va avançar al Barcelona de penal en el 12 i el Vila-real va malgastar diverses ocasions, inclòs un gol anul·lat a Sergi Cardona per fora de joc. Renato Veiga va ser expulsat en el 39 després d'una entrada a Lamine Yamal.

L’Hospital General de València aplica radioteràpia estereotàctica contra arrítmies cardíaques

El centre participa des de 2021 en un projecte europeu que avalua la radioablación estereotàctica per a taquicàrdia ventricular. Els primers resultats apunten a menys episodis i millor qualitat de vida.

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.