La bebé de Vinaròs va morir per una sobredosi de sucre per error

L’informe és concloent amb les causes de la mort de la xiqueta | València Diari

 

Un informe de l’Hospital de Vinaròs (Castelló) conclou que la menor de dos anys que va morir el mes de novembre passat després de rebre assistència en este centre va morir a conseqüència d’una hiperglucèmia severa –una pujada de sucre– per un error en l’administració i preparació de la dosi per part de l’Àrea d’Infermeria i que va resultar letal.

 

Este informe ha sigut realitzat pel Servici de Medicina Preventiva i s’inclou en el general de la gerència del centre, a on la xiqueta va ser atesa per una gastroenteritis en la unitat d’Urgències Pediàtriques i des de la que va ser traslladada a l’Hospital General de Castelló davant l’agreujament del seu estat i a on va acabar morint.

 

L’Hospital Comarcal de Vinaròs va obrir una investigació arran dels fets, que van portar a la família a presentar una querella en els jutjats de la localitat contra el personal mèdic del centre. Com a conseqüència d’això, es va obrir una causa en la qual s’inclou com investigats per homicidi per imprudència professional dos infermeres i quatre metges del centre hospitalari.

 

Amb tot, no tots els professionals tenen la mateixa responsabilitat, ja que, les dos primeres infermeres i tres facultatius sí que van vore a la menor, mentres que el quart metge figura com a imputat per negar-se a resoldre un dubte d’una de les infermeres sobre la pauta farmacològica determinada per a la xiqueta.

 

D’eixa manera ho ha explicat l’advocat de la família, Rubén Darío Delgado Ortiz, d’Atles Advocats i lletrat dels servicis jurídics d’Avinesa, qui ha detallat que eixe informe conclou que la causa de la mort de la menuda és un edema cerebral com a conseqüència d’una hiperglucèmia severa i, al seu torn, conseqüència d’una negligència en l’administració de seroteràpia d’infermeria.

 

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències

 

Més factors afegits

Com uns altres factors que podrien haver contribuït també al desenllaç mortal, s’inclou la distracció en l’entorn laboral i una possible inadequació de la ràtio personal/ pacient –entenent com a personal, el personal sanitari–, si bé la família no creu determinant este segon factor ja que, quan la menor va rebre assistència en el centre, segons els pares, el servici d’urgències estava «pràcticament buit».

 

«No discutim que hi haja un problema amb la ràtio infermera-pacient, però eixe dia no va influir, ja que Urgències estava pràcticament buit», ha indicat el lletrat, qui ha precisat que a la xiqueta la van arribar a vore, com a mínim, tres infermeres i, de fet, constantment el personal va acudir als avisos dels pares.

 

L’advocat ha assegurat que estan pendents que finalitze la instrucció, que el jutjat dicte l’acte de procediment abreujat per a saber contra qui procedir i contra quin personal dirigir l’acusació.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.