La bebé de Vinaròs va morir per una sobredosi de sucre per error

L’informe és concloent amb les causes de la mort de la xiqueta | València Diari

 

Un informe de l’Hospital de Vinaròs (Castelló) conclou que la menor de dos anys que va morir el mes de novembre passat després de rebre assistència en este centre va morir a conseqüència d’una hiperglucèmia severa –una pujada de sucre– per un error en l’administració i preparació de la dosi per part de l’Àrea d’Infermeria i que va resultar letal.

 

Este informe ha sigut realitzat pel Servici de Medicina Preventiva i s’inclou en el general de la gerència del centre, a on la xiqueta va ser atesa per una gastroenteritis en la unitat d’Urgències Pediàtriques i des de la que va ser traslladada a l’Hospital General de Castelló davant l’agreujament del seu estat i a on va acabar morint.

 

L’Hospital Comarcal de Vinaròs va obrir una investigació arran dels fets, que van portar a la família a presentar una querella en els jutjats de la localitat contra el personal mèdic del centre. Com a conseqüència d’això, es va obrir una causa en la qual s’inclou com investigats per homicidi per imprudència professional dos infermeres i quatre metges del centre hospitalari.

 

Amb tot, no tots els professionals tenen la mateixa responsabilitat, ja que, les dos primeres infermeres i tres facultatius sí que van vore a la menor, mentres que el quart metge figura com a imputat per negar-se a resoldre un dubte d’una de les infermeres sobre la pauta farmacològica determinada per a la xiqueta.

 

D’eixa manera ho ha explicat l’advocat de la família, Rubén Darío Delgado Ortiz, d’Atles Advocats i lletrat dels servicis jurídics d’Avinesa, qui ha detallat que eixe informe conclou que la causa de la mort de la menuda és un edema cerebral com a conseqüència d’una hiperglucèmia severa i, al seu torn, conseqüència d’una negligència en l’administració de seroteràpia d’infermeria.

 

Hospital de Vinaròs

L’Hospital Comarcal de Vinaròs, centre a on va passar la desgràcia | Agències

 

Més factors afegits

Com uns altres factors que podrien haver contribuït també al desenllaç mortal, s’inclou la distracció en l’entorn laboral i una possible inadequació de la ràtio personal/ pacient –entenent com a personal, el personal sanitari–, si bé la família no creu determinant este segon factor ja que, quan la menor va rebre assistència en el centre, segons els pares, el servici d’urgències estava «pràcticament buit».

 

«No discutim que hi haja un problema amb la ràtio infermera-pacient, però eixe dia no va influir, ja que Urgències estava pràcticament buit», ha indicat el lletrat, qui ha precisat que a la xiqueta la van arribar a vore, com a mínim, tres infermeres i, de fet, constantment el personal va acudir als avisos dels pares.

 

L’advocat ha assegurat que estan pendents que finalitze la instrucció, que el jutjat dicte l’acte de procediment abreujat per a saber contra qui procedir i contra quin personal dirigir l’acusació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El futur Parc Central d’Alacant unirà la ciutat amb un pulmó verd sobre les vies

El futur Parc Central d'Alacant crearà un corredor verd de 2.100 metres sobre les vies del tren, integrarà diversos barris i mobilitzarà una inversió pública de 420 milions d'euros.

El Parc Central d’Alacant sumarà un gran corredor verd de 2.100 metres sobre les vies

El projecte del Parc Central d'Alacant preveu un corredor verd continu de 2.100 metres sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions d'euros per a cosir la ciutat.

El Consell llança una nova oferta de 108.000 m² de sòl industrial a Alcalà de Xivert

El Consell trau a concurs 108.000 metres quadrats de sòl industrial al parc empresarial El Campaner d'Alcalà de Xivert per a atraure nous projectes i ampliacions d'empreses.

El festival Medusa de Cullera tanca cartell amb Andrés Campo i una vintena de DJs més

El festival Medusa de Cullera reforça la seua programació d'agost amb una vintena de nous DJs, entre ells Andrés Campo, fins a aconseguir els 150 artistes i superar els 35.000 abonaments venuts.

La UPV desenrotlla un mètode per a fonamentacions més segures, econòmiques i sostenibles

Un equip de la UPV impulsa el metodo SM-KsDirect, una ferramenta geotecnica que ajusta el disseny de fonamentacions al terreny real, reduïx materials i emissions i millora la seguretat estructural.

Detinguda a Alacant per inventar-se un robatori amb violència mitjançant l’estirada

Una dona de 51 anys va ser detinguda a Alacant acusada de simular un robatori amb violència mitjançant el mètode de l'estirada, després d'admetre que havia inventat els fets.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger procedent de Mèxic va ser detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó.

La planta de Ford a Almussafes reprén l’activitat a l’espera de definir el seu nou model

La planta de Ford a Almussafes reprén la producció rere Setmana Santa mentres la plantilla seguix pendent de la visita de la cúpula europea per a concretar el nou model multienergia i la seua càrrega de treball.