Desmantellat un centre d’adulteració de cocaïna en un xalet de Chiva

 

Agents de la Policia Nacional i Guàrdia Civil han desmantellat un important centre d’adulteració de cocaïna situat en un xalet de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), en el marc d’una operació conjunta que ha conclòs amb dos persones detingudes, dos hòmens de 45 i 30 anys, de nacionalitat colombiana, als qui se’ls considera presumptes autors d’un delicte contra la salut pública.

 

L’operació, baix el nom de ‘Precoopera’, ha culminat amb el desmantellament del centre d’adulteració de cocaïna, la intervenció de dos quilos d’esta substància; onze quilos d’adulterants com procaína, tetracaína, cafeïna i unes altres substàncies químiques usades en les adulteracions, entre elles precursors, i algunes màquines, ferramentes i altres accessoris.

 

Adulteració per a obtindre més quantitat

Les investigacions van començar el passat mes de juliol, quan els agents van conseguir localitzar el centre d’adulteració situat en un xalet apartat de Chiva que reunia les condicions de seguretat que garantiren l’activitat il·lícita que en ell es feia.

 

Segons han informat en un comunicat conjunt, els integrants d’organitzacions dedicades al tràfic de drogues, amb la finalitat d’augmentar el benefici obtingut sobre les substàncies amb les que trafiquen, les adulteren per a obtindre més quantitat, encara que rebaixant el seu percentatge de puresa. Amb això, disminuix la potència dels seus efectes encara que el consumidor no perceba la manipulació feta.

Les substàncies típiques usades com adulterants són les estimulants i anestèsics locals i, perquè esta adulteració siga el més homogènia possible, s’usa el mètode de ‘adulteració per dissolució‘, per al que és necessari l’ús de dissolvents, entre ells alguns catalogats com a precursors, dissolvents també intervinguts com a acetona, àcid clorhídric, hexà, metiletilcetona i uns altres.

 

Es tracta d’un domicili familiar

Com la fi és la seua distribució al ‘per major’, els presumptes autors envasen la substància en el format habitual de presentació, paquets d’un quilo amb forma de rajola, per al que usen màquines i altres accessoris com microones, balances, premses, motles, logos o una envasadora al buit, també intervinguts en l’operació.

 

En este cas, la planta baixa de xalet s’usava per a este fi encara que la casa era el domicili familiar dels detinguts. Els agents han intervingut dos paquets de cocaïna, amb un pes total de dos quilos, que presentaven imprés en una de les seues cares un dels logos. Les primeres diligències van ser autoritzades pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número de Requenai els detinguts ja es troben en la presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.