Desmantellat un centre d’adulteració de cocaïna en un xalet de Chiva

 

Agents de la Policia Nacional i Guàrdia Civil han desmantellat un important centre d’adulteració de cocaïna situat en un xalet de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), en el marc d’una operació conjunta que ha conclòs amb dos persones detingudes, dos hòmens de 45 i 30 anys, de nacionalitat colombiana, als qui se’ls considera presumptes autors d’un delicte contra la salut pública.

 

L’operació, baix el nom de ‘Precoopera’, ha culminat amb el desmantellament del centre d’adulteració de cocaïna, la intervenció de dos quilos d’esta substància; onze quilos d’adulterants com procaína, tetracaína, cafeïna i unes altres substàncies químiques usades en les adulteracions, entre elles precursors, i algunes màquines, ferramentes i altres accessoris.

 

Adulteració per a obtindre més quantitat

Les investigacions van començar el passat mes de juliol, quan els agents van conseguir localitzar el centre d’adulteració situat en un xalet apartat de Chiva que reunia les condicions de seguretat que garantiren l’activitat il·lícita que en ell es feia.

 

Segons han informat en un comunicat conjunt, els integrants d’organitzacions dedicades al tràfic de drogues, amb la finalitat d’augmentar el benefici obtingut sobre les substàncies amb les que trafiquen, les adulteren per a obtindre més quantitat, encara que rebaixant el seu percentatge de puresa. Amb això, disminuix la potència dels seus efectes encara que el consumidor no perceba la manipulació feta.

Les substàncies típiques usades com adulterants són les estimulants i anestèsics locals i, perquè esta adulteració siga el més homogènia possible, s’usa el mètode de ‘adulteració per dissolució‘, per al que és necessari l’ús de dissolvents, entre ells alguns catalogats com a precursors, dissolvents també intervinguts com a acetona, àcid clorhídric, hexà, metiletilcetona i uns altres.

 

Es tracta d’un domicili familiar

Com la fi és la seua distribució al ‘per major’, els presumptes autors envasen la substància en el format habitual de presentació, paquets d’un quilo amb forma de rajola, per al que usen màquines i altres accessoris com microones, balances, premses, motles, logos o una envasadora al buit, també intervinguts en l’operació.

 

En este cas, la planta baixa de xalet s’usava per a este fi encara que la casa era el domicili familiar dels detinguts. Els agents han intervingut dos paquets de cocaïna, amb un pes total de dos quilos, que presentaven imprés en una de les seues cares un dels logos. Les primeres diligències van ser autoritzades pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número de Requenai els detinguts ja es troben en la presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.