13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Desmantellat un centre d’adulteració de cocaïna en un xalet de Chiva

 

Agents de la Policia Nacional i Guàrdia Civil han desmantellat un important centre d’adulteració de cocaïna situat en un xalet de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), en el marc d’una operació conjunta que ha conclòs amb dos persones detingudes, dos hòmens de 45 i 30 anys, de nacionalitat colombiana, als qui se’ls considera presumptes autors d’un delicte contra la salut pública.

 

L’operació, baix el nom de ‘Precoopera’, ha culminat amb el desmantellament del centre d’adulteració de cocaïna, la intervenció de dos quilos d’esta substància; onze quilos d’adulterants com procaína, tetracaína, cafeïna i unes altres substàncies químiques usades en les adulteracions, entre elles precursors, i algunes màquines, ferramentes i altres accessoris.

 

Adulteració per a obtindre més quantitat

Les investigacions van començar el passat mes de juliol, quan els agents van conseguir localitzar el centre d’adulteració situat en un xalet apartat de Chiva que reunia les condicions de seguretat que garantiren l’activitat il·lícita que en ell es feia.

 

Segons han informat en un comunicat conjunt, els integrants d’organitzacions dedicades al tràfic de drogues, amb la finalitat d’augmentar el benefici obtingut sobre les substàncies amb les que trafiquen, les adulteren per a obtindre més quantitat, encara que rebaixant el seu percentatge de puresa. Amb això, disminuix la potència dels seus efectes encara que el consumidor no perceba la manipulació feta.

Les substàncies típiques usades com adulterants són les estimulants i anestèsics locals i, perquè esta adulteració siga el més homogènia possible, s’usa el mètode de ‘adulteració per dissolució‘, per al que és necessari l’ús de dissolvents, entre ells alguns catalogats com a precursors, dissolvents també intervinguts com a acetona, àcid clorhídric, hexà, metiletilcetona i uns altres.

 

Es tracta d’un domicili familiar

Com la fi és la seua distribució al ‘per major’, els presumptes autors envasen la substància en el format habitual de presentació, paquets d’un quilo amb forma de rajola, per al que usen màquines i altres accessoris com microones, balances, premses, motles, logos o una envasadora al buit, també intervinguts en l’operació.

 

En este cas, la planta baixa de xalet s’usava per a este fi encara que la casa era el domicili familiar dels detinguts. Els agents han intervingut dos paquets de cocaïna, amb un pes total de dos quilos, que presentaven imprés en una de les seues cares un dels logos. Les primeres diligències van ser autoritzades pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número de Requenai els detinguts ja es troben en la presó.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.