Desmantellat un centre d’adulteració de cocaïna en un xalet de Chiva

 

Agents de la Policia Nacional i Guàrdia Civil han desmantellat un important centre d’adulteració de cocaïna situat en un xalet de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), en el marc d’una operació conjunta que ha conclòs amb dos persones detingudes, dos hòmens de 45 i 30 anys, de nacionalitat colombiana, als qui se’ls considera presumptes autors d’un delicte contra la salut pública.

 

L’operació, baix el nom de ‘Precoopera’, ha culminat amb el desmantellament del centre d’adulteració de cocaïna, la intervenció de dos quilos d’esta substància; onze quilos d’adulterants com procaína, tetracaína, cafeïna i unes altres substàncies químiques usades en les adulteracions, entre elles precursors, i algunes màquines, ferramentes i altres accessoris.

 

Adulteració per a obtindre més quantitat

Les investigacions van començar el passat mes de juliol, quan els agents van conseguir localitzar el centre d’adulteració situat en un xalet apartat de Chiva que reunia les condicions de seguretat que garantiren l’activitat il·lícita que en ell es feia.

 

Segons han informat en un comunicat conjunt, els integrants d’organitzacions dedicades al tràfic de drogues, amb la finalitat d’augmentar el benefici obtingut sobre les substàncies amb les que trafiquen, les adulteren per a obtindre més quantitat, encara que rebaixant el seu percentatge de puresa. Amb això, disminuix la potència dels seus efectes encara que el consumidor no perceba la manipulació feta.

Les substàncies típiques usades com adulterants són les estimulants i anestèsics locals i, perquè esta adulteració siga el més homogènia possible, s’usa el mètode de ‘adulteració per dissolució‘, per al que és necessari l’ús de dissolvents, entre ells alguns catalogats com a precursors, dissolvents també intervinguts com a acetona, àcid clorhídric, hexà, metiletilcetona i uns altres.

 

Es tracta d’un domicili familiar

Com la fi és la seua distribució al ‘per major’, els presumptes autors envasen la substància en el format habitual de presentació, paquets d’un quilo amb forma de rajola, per al que usen màquines i altres accessoris com microones, balances, premses, motles, logos o una envasadora al buit, també intervinguts en l’operació.

 

En este cas, la planta baixa de xalet s’usava per a este fi encara que la casa era el domicili familiar dels detinguts. Els agents han intervingut dos paquets de cocaïna, amb un pes total de dos quilos, que presentaven imprés en una de les seues cares un dels logos. Les primeres diligències van ser autoritzades pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número de Requenai els detinguts ja es troben en la presó.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem obri el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per la suposada trama de màscares

El Tribunal Suprem ha iniciat el juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes públics de màscares firmats en 2020.

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i traure 1.000 euros de manera fraudulenta.

Dimarts estable en la Comunitat Valenciana amb augment de núvols a la vesprada

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts d'ambient estable, cels poc nuvolosos al matí i augment de la nuvolositat a la vesprada, amb temperatures sense grans canvis i vents fluixos de component este.