17 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Desmantellat un centre d’adulteració de cocaïna en un xalet de Chiva

 

Agents de la Policia Nacional i Guàrdia Civil han desmantellat un important centre d’adulteració de cocaïna situat en un xalet de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), en el marc d’una operació conjunta que ha conclòs amb dos persones detingudes, dos hòmens de 45 i 30 anys, de nacionalitat colombiana, als qui se’ls considera presumptes autors d’un delicte contra la salut pública.

 

L’operació, baix el nom de ‘Precoopera’, ha culminat amb el desmantellament del centre d’adulteració de cocaïna, la intervenció de dos quilos d’esta substància; onze quilos d’adulterants com procaína, tetracaína, cafeïna i unes altres substàncies químiques usades en les adulteracions, entre elles precursors, i algunes màquines, ferramentes i altres accessoris.

 

Adulteració per a obtindre més quantitat

Les investigacions van començar el passat mes de juliol, quan els agents van conseguir localitzar el centre d’adulteració situat en un xalet apartat de Chiva que reunia les condicions de seguretat que garantiren l’activitat il·lícita que en ell es feia.

 

Segons han informat en un comunicat conjunt, els integrants d’organitzacions dedicades al tràfic de drogues, amb la finalitat d’augmentar el benefici obtingut sobre les substàncies amb les que trafiquen, les adulteren per a obtindre més quantitat, encara que rebaixant el seu percentatge de puresa. Amb això, disminuix la potència dels seus efectes encara que el consumidor no perceba la manipulació feta.

Les substàncies típiques usades com adulterants són les estimulants i anestèsics locals i, perquè esta adulteració siga el més homogènia possible, s’usa el mètode de ‘adulteració per dissolució‘, per al que és necessari l’ús de dissolvents, entre ells alguns catalogats com a precursors, dissolvents també intervinguts com a acetona, àcid clorhídric, hexà, metiletilcetona i uns altres.

 

Es tracta d’un domicili familiar

Com la fi és la seua distribució al ‘per major’, els presumptes autors envasen la substància en el format habitual de presentació, paquets d’un quilo amb forma de rajola, per al que usen màquines i altres accessoris com microones, balances, premses, motles, logos o una envasadora al buit, també intervinguts en l’operació.

 

En este cas, la planta baixa de xalet s’usava per a este fi encara que la casa era el domicili familiar dels detinguts. Els agents han intervingut dos paquets de cocaïna, amb un pes total de dos quilos, que presentaven imprés en una de les seues cares un dels logos. Les primeres diligències van ser autoritzades pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número de Requenai els detinguts ja es troben en la presó.

Últimes notícies

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.

Emergències recorda als ajuntaments la normativa per a les festes de Nadal

La Conselleria d'Emergències i Interior enviarà una circular als municipis per a recordar requisits, autoritzacions i horaris de les celebracions nadalenques. L'objectiu és previndre riscos i unificar criteris davant esdeveniments amb gran afluència.

Chucho Valdés presenta en Els Arts el seu nou disc Cuba & Beyond

Els Arts inaugura este dijous el seu cicle de músiques del món amb Chucho Valdés. El pianista cubà presenta Cuba & Beyond en un recital únic al piano.

Maribel Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.47 després de menjar amb Mazón el dia de la dana

Un registre del pàrquing de Glorieta reflectix un càrrec de 15,10 euros a les 19.47:45 del 29 d'octubre. La jutgessa ordena verificar entrada i eixida i demana gravacions del 112

Rescaten a Benidorm a una dona obligada a prostituir-se i detenen a quatre persones

La Policia Nacional ha rescatat a una dona agredida i explotada sexualment a Benidorm i ha detingut a quatre persones en esta localitat i a L'Alfàs del Pi.

Vox votarà en contra del decret d’ajudes per la DANA 2024

Pepa Millán ha confirmat que Vox rebutjarà en el Congrés el reial decret llei amb mesures enfront dels danys de la DANA d'octubre de 2024, en considerar-ho insuficient.

Maribel Vilaplana va pagar a les 19.47 l’aparcament després de menjar amb Mazón el dia de la DANA

Maribel Vilaplana va pagar a les 19.47 un tiquet de 15,10 euros en un aparcament pròxim al Ventorro el dia de la DANA, després de menjar amb Carlos Mazón. El jutjat de Catarroja ha demanat certificar les hores d'entrada i eixida del vehicle.

Hugo Duro després de la seua xilena en el derbi: treball diari per a eixos moments

El davanter del València va valorar la seua xilena davant el Llevant, va destacar la passada de Gayà i es va afermar com a màxim golejador de l'equip en Lliga amb 4 punts.