16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Un ciclista, ferit amb més de 100 perdigons després de ser confós amb un conill

 

Un ciclista va estar a punt de perdre la vida aquest diumenge quan circulava pel parc forestal urbà de la muntanya Orgegia, a Alacant, després de rebre més de 100 perdigons en la seua zona lumbar, braços i mans per part d’un caçador que li va confondre amb un conill.

El ciclista va observar dos caçadors pels voltants, però als pocs metres va ser aconseguit per un tercer que li va disparar, almenys, un cartutx carregat amb nombrosos perdigons, que li van impactar. L’esportista va demanar auxili al 112 per a ser atés per la unitat de Partides Rurals de la policia local alacantina i per una ambulància, al mateix temps que es va identificar al caçador i se li va requerir la documentació de l’activitat cinegètica.

El caçador, que es trobava en aqueix moment en una jornada de cacera al costat de la seua família, posseïa tots els permisos en regla per a realitzar l’activitat i es trobava en una zona habilitada per a realitzar-la, segons han informat fonts municipals a Europa Press.

No obstant això, és poc usual veure aquesta activitat en la Muntanya Orgegia, una de les zones forestals més pròximes al nucli urbà d’Alacant i que cada cap de setmana reuneix nombrosos ciclistes i corredors, a més de famílies i passejants.

 

El propi ciclista va alertar a la Policia del succeït

 

Va ser el propi ciclista el que va alertar al centre de la Policia Local d’Alacant del succeït. Fins al lloc es van traslladar diversos agents i personal sanitari per a poder atendre el ferit. La víctima encara no sap si haurà de passar pel quiròfan perquè li retiren les parts dels projectils. No descarta presentar una denúncia, segons informa ‘ABC’.

En el seu relat als agents, el caçador va al·legar que havia confós el moviment del ciclista amb el d’un conill i va admetre que li va disparar amb un cartutx, que conté un alt nombre de perdigons, la qual cosa concordaria amb el testimoniatge de la víctima sobre que havia patit desenes de perdigonades.

La Policia Local ha obert diligències i remés l’informe dels fets al Cos Nacional de Policia i els jutjats perquè determinen si l’autor dels fets pot haver incorregut en un delicte d’imprudència.

Últimes notícies

La Generalitat reivindica el lideratge del Pla Endavant i demana corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança gràcies al Pla Endavant i ha reclamat corresponsabilitat al Govern per a completar les obres. El Consell ha detallat avanços socials, econòmics, ambientals i de prevenció amb objectius calendarizados.

Avís taronja este dissabte per vents de fins a 100 km/h en gran part de la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit per a este dissabte avise taronja per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h i alerta costanera a Alacant; a la vesprada baixarà a groc.

El PSPV portarà a Antifrau el suposat pelotazo de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV-PSOE va anunciar que portarà a l'Agència Antifrau les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Reclama dimissions i un ple extraordinari després de l'obertura d'un expedient i la renúncia d'una alta càrrec municipal.

Massificació en la costa i crisi climàtica deixen els litorals més vulnerables a les borrasques

Els últims temporals han evidenciat la debilitat del litoral espanyol per la pressió urbanística, la falta de sediments i l'ascens de la mar. Experts demanen replantejar obres i permetre que les platges recuperen la seua dinàmica natural.

Detinguda una parella per robar amb violència joies a majors en diverses localitats de València

La Guàrdia Civil ha arrestat en Port de Sagunt a una parella per quatre robatoris amb estirada a persones majors a Alfafar, Catarroja, Albal i Benetússer. Operaven amb motocicleta i atacaven quan les víctimes caminaven pel carrer.

Dimitix l’alt càrrec d’Alacant després de sospites en adjudicacions de vivendes públiques

La directora general municipal María Pérez-Hickman ha presentat la seua dimissió per les suposades irregularitats en una promoció pública en La Condomina. L'alcalde Luis Barcala va obrir un expedient d'aclariment i va advertir que portarà a Fiscalia la menor sospita.

Ha dimitit l’alt càrrec d’Alacant vinculada a irregularitats en vivendes públiques

María Pérez-Hickman deixa el seu lloc després de conéixer-se adjudicacions de la promoció pública en La Condomina que van esguitar a càrrecs i familiars. L'alcalde obri un expedient i avisa que portarà 'la menor sospita' a la Fiscalia.

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.