Alerten de circulació de la ‘droga de les violacions’ en zones d’oci

 

 

La Policia Nacional de Sevilla ha reforçat els seus serveis de vigilància en les zones d’oci del centre de la capital andalusa, després de detectar la circulació de GHB, una substància líquida camuflada en pots comptagotes que quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència, sent coneguda com la “droga de les violacions”.

 

Llocs on ha sigut detectada la droga de les violacions

 

Els agents del Grup Operatiu de Resposta del districte policial de Centre, a causa de l’augment de considerable de persones a les nits en les zones d’oci del centre, i després de detectar el consum de substàncies estupefaents en les zones d’Albereda d’Hèrcules, zones del riu a l’altura del carrer Radi Sevilla i entorn de Plaça d’Armes, han reforçat la seguretat en horari nocturn.

Aquest increment en el treball per la seguretat ha permés diverses detencions per venda de marihuana, cridant l’atenció que la setmana passada, els agents van intervindre en dos ocasions una substància líquida camuflada en pots tipus comptagotes.

 

Un cambrer va alertar a la policia

 

En un d’aquests casos va ser un cambrer qui alerte a la Policia en observar com una persona tirava unes gotes d’un pot en les begudes dels clients.

Els agents pertanyents a Policia Científica, en concret al Laboratori Químic de Sevilla, després d’analitzar la substància, van comprovar que en un cas es tractava de GHB i en l’altre Butirolactoma, que és un precursor del GHB.

El GHB, quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència; per això se’l coneix com “la droga de les violacions”, i com és incolor i vàter, a vegades es pot deixar caure en la beguda d’una persona sense que aquesta s’adone.

Entre els efectes secundaris inclouen somnolència, marejos, nàusees, vòmits i canvis en la vista. Les persones que han ingerit aquesta droga poden fins i tot perdre la consciència, deixar de respirar i entrar en coma, segons avisa la Policia Nacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.