13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Alerten de circulació de la ‘droga de les violacions’ en zones d’oci

 

 

La Policia Nacional de Sevilla ha reforçat els seus serveis de vigilància en les zones d’oci del centre de la capital andalusa, després de detectar la circulació de GHB, una substància líquida camuflada en pots comptagotes que quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència, sent coneguda com la “droga de les violacions”.

 

Llocs on ha sigut detectada la droga de les violacions

 

Els agents del Grup Operatiu de Resposta del districte policial de Centre, a causa de l’augment de considerable de persones a les nits en les zones d’oci del centre, i després de detectar el consum de substàncies estupefaents en les zones d’Albereda d’Hèrcules, zones del riu a l’altura del carrer Radi Sevilla i entorn de Plaça d’Armes, han reforçat la seguretat en horari nocturn.

Aquest increment en el treball per la seguretat ha permés diverses detencions per venda de marihuana, cridant l’atenció que la setmana passada, els agents van intervindre en dos ocasions una substància líquida camuflada en pots tipus comptagotes.

 

Un cambrer va alertar a la policia

 

En un d’aquests casos va ser un cambrer qui alerte a la Policia en observar com una persona tirava unes gotes d’un pot en les begudes dels clients.

Els agents pertanyents a Policia Científica, en concret al Laboratori Químic de Sevilla, després d’analitzar la substància, van comprovar que en un cas es tractava de GHB i en l’altre Butirolactoma, que és un precursor del GHB.

El GHB, quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència; per això se’l coneix com “la droga de les violacions”, i com és incolor i vàter, a vegades es pot deixar caure en la beguda d’una persona sense que aquesta s’adone.

Entre els efectes secundaris inclouen somnolència, marejos, nàusees, vòmits i canvis en la vista. Les persones que han ingerit aquesta droga poden fins i tot perdre la consciència, deixar de respirar i entrar en coma, segons avisa la Policia Nacional.

Últimes notícies

Detingut en Sant Joan (Alacant) un fugitiu buscat per Montenegro en un control policial

La Guàrdia Civil ha detingut en Sant Joan (Alacant) a un home de 41 anys reclamat per Montenegro i considerat un dels seus fugitius més buscats. Va ser localitzat en un control preventiu i ha quedat a la disposició de l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

Compromís espera que Vilaplana comparega molt prompte en la comissió del Congrés

Compromís espera que Maribel Vilaplana comparega molt prompte davant la comissió del Congrés sobre la dana. Un registre d'aparcament i el seu testimoniatge obrin dubtes de cronologia.

Mazón insistix que va ser a peu de l’aparcament al Palau i nega haver estat ilocalizable

Carlos Mazón ha reiterat que, després de menjar en El Ventorro, va acompanyar a Maribel Vilaplana a l'aparcament i es va dirigir a peu, sense parades, al Palau. Ha rebutjat que estiguera ilocalizable i ha precisat que a les 20.00 ja eixia cap al Centre d'Emergències de L'Eliana.

Cuenca va remenar que Mazón fora a Utiel el 29-O, però Pradas va dir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que es va valorar que Carlos Mazón es desplaçara a Utiel poc abans de les 17.00 del 29 d'octubre, però Salomé Pradas va advertir que no es podia entrar. També ha assenyalat que no es va contemplar acudir al Cecopi i que va perdre mesos de missatges per un canvi de telèfon.

Espanya haurà d’invertir 104.000 milions en 10 anys per a afrontar sequeres i inundacions

Espanya haurà de destinar 103.824 milions en una dècada per a mitigar sequeres i reduir inundacions, segons un informe que desgrana prioritats i actuacions.

Ciutadans demana a la jutgessa de la DANA tornar a citar a la periodista que va menjar amb Mazón el 29-O

L'acusació popular de Ciutadans ha sol·licitat una nova declaració de Maribel Vilaplana en detectar contradiccions sobre el reservat i el temps que va passar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre.

Dos detinguts i tres investigats per robar coure en obres del canal d’accés a València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i ha investigat a altres tres per sostraure coure de catenària en les obres del canal d'accés ferroviari a València. Els implicats, treballadors de la UTE, han venut material per 23.000 euros i han usat documentació aliena per a ocultar la seua identitat.

Parkiduo aterra a Madrid amb el seu model de lloguer compartit de garatges

La plataforma Parkiduo ha fet el salt a Madrid amb un sistema que permet compartir una mateixa plaça de garatge per franges horàries. El model reduïx costos per a conductors i augmenta els ingressos dels propietaris mentres optimitza l'ús de l'espai.