16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Alerten de circulació de la ‘droga de les violacions’ en zones d’oci

 

 

La Policia Nacional de Sevilla ha reforçat els seus serveis de vigilància en les zones d’oci del centre de la capital andalusa, després de detectar la circulació de GHB, una substància líquida camuflada en pots comptagotes que quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència, sent coneguda com la “droga de les violacions”.

 

Llocs on ha sigut detectada la droga de les violacions

 

Els agents del Grup Operatiu de Resposta del districte policial de Centre, a causa de l’augment de considerable de persones a les nits en les zones d’oci del centre, i després de detectar el consum de substàncies estupefaents en les zones d’Albereda d’Hèrcules, zones del riu a l’altura del carrer Radi Sevilla i entorn de Plaça d’Armes, han reforçat la seguretat en horari nocturn.

Aquest increment en el treball per la seguretat ha permés diverses detencions per venda de marihuana, cridant l’atenció que la setmana passada, els agents van intervindre en dos ocasions una substància líquida camuflada en pots tipus comptagotes.

 

Un cambrer va alertar a la policia

 

En un d’aquests casos va ser un cambrer qui alerte a la Policia en observar com una persona tirava unes gotes d’un pot en les begudes dels clients.

Els agents pertanyents a Policia Científica, en concret al Laboratori Químic de Sevilla, després d’analitzar la substància, van comprovar que en un cas es tractava de GHB i en l’altre Butirolactoma, que és un precursor del GHB.

El GHB, quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència; per això se’l coneix com “la droga de les violacions”, i com és incolor i vàter, a vegades es pot deixar caure en la beguda d’una persona sense que aquesta s’adone.

Entre els efectes secundaris inclouen somnolència, marejos, nàusees, vòmits i canvis en la vista. Les persones que han ingerit aquesta droga poden fins i tot perdre la consciència, deixar de respirar i entrar en coma, segons avisa la Policia Nacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.