Alerten de circulació de la ‘droga de les violacions’ en zones d’oci

 

 

La Policia Nacional de Sevilla ha reforçat els seus serveis de vigilància en les zones d’oci del centre de la capital andalusa, després de detectar la circulació de GHB, una substància líquida camuflada en pots comptagotes que quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència, sent coneguda com la «droga de les violacions».

 

Llocs on ha sigut detectada la droga de les violacions

 

Els agents del Grup Operatiu de Resposta del districte policial de Centre, a causa de l’augment de considerable de persones a les nits en les zones d’oci del centre, i després de detectar el consum de substàncies estupefaents en les zones d’Albereda d’Hèrcules, zones del riu a l’altura del carrer Radi Sevilla i entorn de Plaça d’Armes, han reforçat la seguretat en horari nocturn.

Aquest increment en el treball per la seguretat ha permés diverses detencions per venda de marihuana, cridant l’atenció que la setmana passada, els agents van intervindre en dos ocasions una substància líquida camuflada en pots tipus comptagotes.

 

Un cambrer va alertar a la policia

 

En un d’aquests casos va ser un cambrer qui alerte a la Policia en observar com una persona tirava unes gotes d’un pot en les begudes dels clients.

Els agents pertanyents a Policia Científica, en concret al Laboratori Químic de Sevilla, després d’analitzar la substància, van comprovar que en un cas es tractava de GHB i en l’altre Butirolactoma, que és un precursor del GHB.

El GHB, quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència; per això se’l coneix com «la droga de les violacions», i com és incolor i vàter, a vegades es pot deixar caure en la beguda d’una persona sense que aquesta s’adone.

Entre els efectes secundaris inclouen somnolència, marejos, nàusees, vòmits i canvis en la vista. Les persones que han ingerit aquesta droga poden fins i tot perdre la consciència, deixar de respirar i entrar en coma, segons avisa la Policia Nacional.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.