Alerten de circulació de la ‘droga de les violacions’ en zones d’oci

 

 

La Policia Nacional de Sevilla ha reforçat els seus serveis de vigilància en les zones d’oci del centre de la capital andalusa, després de detectar la circulació de GHB, una substància líquida camuflada en pots comptagotes que quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència, sent coneguda com la “droga de les violacions”.

 

Llocs on ha sigut detectada la droga de les violacions

 

Els agents del Grup Operatiu de Resposta del districte policial de Centre, a causa de l’augment de considerable de persones a les nits en les zones d’oci del centre, i després de detectar el consum de substàncies estupefaents en les zones d’Albereda d’Hèrcules, zones del riu a l’altura del carrer Radi Sevilla i entorn de Plaça d’Armes, han reforçat la seguretat en horari nocturn.

Aquest increment en el treball per la seguretat ha permés diverses detencions per venda de marihuana, cridant l’atenció que la setmana passada, els agents van intervindre en dos ocasions una substància líquida camuflada en pots tipus comptagotes.

 

Un cambrer va alertar a la policia

 

En un d’aquests casos va ser un cambrer qui alerte a la Policia en observar com una persona tirava unes gotes d’un pot en les begudes dels clients.

Els agents pertanyents a Policia Científica, en concret al Laboratori Químic de Sevilla, després d’analitzar la substància, van comprovar que en un cas es tractava de GHB i en l’altre Butirolactoma, que és un precursor del GHB.

El GHB, quan s’afig a una beguda alcohòlica, té un efecte depressor que pot fer que el consumidor es desmaie i perda la consciència; per això se’l coneix com “la droga de les violacions”, i com és incolor i vàter, a vegades es pot deixar caure en la beguda d’una persona sense que aquesta s’adone.

Entre els efectes secundaris inclouen somnolència, marejos, nàusees, vòmits i canvis en la vista. Les persones que han ingerit aquesta droga poden fins i tot perdre la consciència, deixar de respirar i entrar en coma, segons avisa la Policia Nacional.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.