Les claus per a evitar un robatori a casa durant la Setmana Santa



A la Prefectura Superior de Policia Nacional està preparant com cada any per al període vacacional de Setmana Santa un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força en domicilis.

Revisar els panys de portes i finestres de la casa, no anunciar en xarxes socials una eixida vacacional o desviar les trucades del telèfon fix al mòbil són alguns dels consells.

Pese a l’increment de mitjans utilitzats per a la prevenció d’aquesta mena d’il·lícit penal, el Cos ha assegurat que és necessari que la ciutadania siga coneixedora d’una sèrie de consells per a minimitzar les possibilitats de ser víctimes d’un robatori.

En aquests períodes d’absències augmenten les necessitats de protecció de la llar, els caps de setmana entre les 21.00 i les 2.00 hores també és més probable que l’immoble estiga buit i, per tant, quan més cal cerciorar-se que els sistemes de prevenció estan actius.

Recomanacions


En el cas de canviar de residència durant la Setmana Santa, es recomana no deixar signes aparents d’això, per això, és important deixar les persianes a mitjà tancar i la bústia neta abans de partir. Si l’estada fora de casa es prolongarà en el temps, és aconsellable demanar a un veí o a algú de confiança que reculla la correspondència.

En el cas que l’habitatge dispose de dos panys, és millor fer ús d’aquestes i procurar no tancar mai d’una portada, perquè moltes de les bandes itinerants que operen durant aquests dies són especialistes en el «mètode de la relliscada», mitjançant el qual són capaces d’accedir a un immoble en escassos segons.

També es poden implantar espiells digitals, les quals captaran les imatges del replà de l’escala i poden ser de gran utilitat en el cas que es produïsca algun robatori en la finca. Utilitzar xicotets sistemes de domòtica per a poder encendre i apagar llums de l’interior de l’habitatge, ràdios, televisors o pujar i baixar persianes pot afavorir al propietari a l’hora que el delinqüent trie un altre immoble per a perpetrar l’il·lícit.

Existeixen sistemes de seguretat de vídeo-vigilància que s’activen per moviment i que alerten directament al mòbil del propietari, d’aquesta manera, una persona pot veure l’interior del seu domicili en qualsevol moment i davant la mínima sospita, podrà posar en coneixement de la Policia tal extrem.

En primer lloc, aconsellen «evitar que els lladres vigilen les rutines«, en referència, per exemple, als punts de silicona que alguns lladres deixen en l’entrada de la instal·lació per a comprovar que no hi ha hagut moviment en un període llarg.

Tal com adverteix reiteradament la Policia, els lladres marquen els seus objectius amb silicona, vaselina en els espiells o col·locant xicotetes làmines de plàstic a la porta, d’aquesta manera saben que els inquilins s’absenten de l’habitatge. Si es troba algun d’aquests senyals, cal telefonar immediatament a la Policia.

Recomanen no deixar finestres obertes, revisar l’estat dels panys de portes i finestres –que solen deteriorar-se amb el temps-i avisar a l’empresa d’alarmes si va haver-hi una absència prolongada.
Els experts també veuen convenient no publicar informació sobre les vacances o eixides en xarxes socials, per a no donar pistes sobre desplaçaments i absències als possibles lladres; no deixar objectes de valor a la vista des de l’exterior; i mantindre la il·luminació d’exteriors durant la nit.

Col·laboració veïnal

Així mateix, la Policia Nacional ha recalcat que és important la col·laboració entre veïns i previndre que es cometen robatoris en la finca. Cerciorar-se que la porta d’accés al pati està ben tancada o simplement col·locar els peluts dels veïns enfront de la seua porta una vegada que el servei de neteja ha finalitzat, són mostres d’habitabilitat que poden deslliurar-nos d’un disgust.

Per la presència de persones sospitoses que no són veïns, cal donar avís en el 091 i una patrulla comprovarà la seua identitat. Si s’arriba a ser víctimes d’un robatori amb força en el domicili, no cal tocar res, sinó donar avís a Policia Nacional i esperar fora de l’habitatge fins que arriben les patrulles actuants.
Per a evitar que els delinqüents engreixen el seu botí, es recomana no guardar els efectes de valor i els diners en un mateix lloc, així s’aconseguirà que els malfactors marxen satisfets quan hagen trobat els primers objectes.

I si ens quedem …

La seguretat és responsabilitat de tots. Si ens toca quedar-nos a casa, som parcialment responsables de la seguretat dels habitatges dels veïns. Gestos com deixar-nos la porta del portal oberta, obrir a desconeguts, no avisar a la policia si veiem a estranys, permetre que altres cotxes entren darrere del nostre en el garatge, etc. poden donar lloc a robatoris en la nostra comunitat de propietaris.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.