10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Les claus per a evitar un robatori a casa durant la Setmana Santa



A la Prefectura Superior de Policia Nacional està preparant com cada any per al període vacacional de Setmana Santa un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força en domicilis.

Revisar els panys de portes i finestres de la casa, no anunciar en xarxes socials una eixida vacacional o desviar les trucades del telèfon fix al mòbil són alguns dels consells.

Pese a l’increment de mitjans utilitzats per a la prevenció d’aquesta mena d’il·lícit penal, el Cos ha assegurat que és necessari que la ciutadania siga coneixedora d’una sèrie de consells per a minimitzar les possibilitats de ser víctimes d’un robatori.

En aquests períodes d’absències augmenten les necessitats de protecció de la llar, els caps de setmana entre les 21.00 i les 2.00 hores també és més probable que l’immoble estiga buit i, per tant, quan més cal cerciorar-se que els sistemes de prevenció estan actius.

Recomanacions


En el cas de canviar de residència durant la Setmana Santa, es recomana no deixar signes aparents d’això, per això, és important deixar les persianes a mitjà tancar i la bústia neta abans de partir. Si l’estada fora de casa es prolongarà en el temps, és aconsellable demanar a un veí o a algú de confiança que reculla la correspondència.

En el cas que l’habitatge dispose de dos panys, és millor fer ús d’aquestes i procurar no tancar mai d’una portada, perquè moltes de les bandes itinerants que operen durant aquests dies són especialistes en el “mètode de la relliscada”, mitjançant el qual són capaces d’accedir a un immoble en escassos segons.

També es poden implantar espiells digitals, les quals captaran les imatges del replà de l’escala i poden ser de gran utilitat en el cas que es produïsca algun robatori en la finca. Utilitzar xicotets sistemes de domòtica per a poder encendre i apagar llums de l’interior de l’habitatge, ràdios, televisors o pujar i baixar persianes pot afavorir al propietari a l’hora que el delinqüent trie un altre immoble per a perpetrar l’il·lícit.

Existeixen sistemes de seguretat de vídeo-vigilància que s’activen per moviment i que alerten directament al mòbil del propietari, d’aquesta manera, una persona pot veure l’interior del seu domicili en qualsevol moment i davant la mínima sospita, podrà posar en coneixement de la Policia tal extrem.

En primer lloc, aconsellen “evitar que els lladres vigilen les rutines“, en referència, per exemple, als punts de silicona que alguns lladres deixen en l’entrada de la instal·lació per a comprovar que no hi ha hagut moviment en un període llarg.

Tal com adverteix reiteradament la Policia, els lladres marquen els seus objectius amb silicona, vaselina en els espiells o col·locant xicotetes làmines de plàstic a la porta, d’aquesta manera saben que els inquilins s’absenten de l’habitatge. Si es troba algun d’aquests senyals, cal telefonar immediatament a la Policia.

Recomanen no deixar finestres obertes, revisar l’estat dels panys de portes i finestres –que solen deteriorar-se amb el temps-i avisar a l’empresa d’alarmes si va haver-hi una absència prolongada.
Els experts també veuen convenient no publicar informació sobre les vacances o eixides en xarxes socials, per a no donar pistes sobre desplaçaments i absències als possibles lladres; no deixar objectes de valor a la vista des de l’exterior; i mantindre la il·luminació d’exteriors durant la nit.

Col·laboració veïnal

Així mateix, la Policia Nacional ha recalcat que és important la col·laboració entre veïns i previndre que es cometen robatoris en la finca. Cerciorar-se que la porta d’accés al pati està ben tancada o simplement col·locar els peluts dels veïns enfront de la seua porta una vegada que el servei de neteja ha finalitzat, són mostres d’habitabilitat que poden deslliurar-nos d’un disgust.

Per la presència de persones sospitoses que no són veïns, cal donar avís en el 091 i una patrulla comprovarà la seua identitat. Si s’arriba a ser víctimes d’un robatori amb força en el domicili, no cal tocar res, sinó donar avís a Policia Nacional i esperar fora de l’habitatge fins que arriben les patrulles actuants.
Per a evitar que els delinqüents engreixen el seu botí, es recomana no guardar els efectes de valor i els diners en un mateix lloc, així s’aconseguirà que els malfactors marxen satisfets quan hagen trobat els primers objectes.

I si ens quedem …

La seguretat és responsabilitat de tots. Si ens toca quedar-nos a casa, som parcialment responsables de la seguretat dels habitatges dels veïns. Gestos com deixar-nos la porta del portal oberta, obrir a desconeguts, no avisar a la policia si veiem a estranys, permetre que altres cotxes entren darrere del nostre en el garatge, etc. poden donar lloc a robatoris en la nostra comunitat de propietaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.